Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530d Webasto ei toimi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #16
    Originally posted by e46touring View Post
    Pre-LCI:ssä käytetty Bühlerin ja Pierburgin kiertovesipumppuja.
    Bühlerissä sähköjohto menee pumppuun kiinteästi sisälle ja Pierburgissa pistokkeella.
    Vanhemmissa pierburgeissa oli myös kiinteä johto. E6x ei ole käytännössä koskaan ollut buhlerin pumpulla, ihan muutama harva auto joskus 09 tienoilla saattaa olla, buhleria käytettiin enemmän e9x joskun 08-09 lyhyen aikaa kun pierburgilla on ilmeisesti ollut toimitusvaihkeuksia.

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #17
      Originally posted by pheno View Post
      Ok, kiitos tiedoista. Mutta se nyt ei tullut ihan selväksi vielä, eli voiko vanhasta orggis pumpusta ottaa tuon pumpunpesän/letkulähdön (Kuvissa näkyy 4 torx ruuvia) ja ruuvata esim. buhler/pierpurgin pumppuun jota myydään ebayssakin satkun hintaan.
      Pierburgin pumppuun voi, ei käy buhleriin ainakaan kovin hyvin. E6x orkkis on lähes poikkeuksetta pierburg, buhleria näissä tulee vastaan ehkä 1 auto sadasta webastollisesta!

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1995
        • Tampere

        #18
        Originally posted by WSE1 View Post
        Vanhemmissa pierburgeissa oli myös kiinteä johto. E6x ei ole käytännössä koskaan ollut buhlerin pumpulla, ihan muutama harva auto joskus 09 tienoilla saattaa olla, buhleria käytettiin enemmän e9x joskun 08-09 lyhyen aikaa kun pierburgilla on ilmeisesti ollut toimitusvaihkeuksia.
        Originally posted by WSE1 View Post
        Pierburgin pumppuun voi, ei käy buhleriin ainakaan kovin hyvin. E6x orkkis on lähes poikkeuksetta pierburg, buhleria näissä tulee vastaan ehkä 1 auto sadasta webastollisesta!
        Kaunis kiitos näistä tiedoista.

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1327
          • Tornio

          #19
          Originally posted by WSE1 View Post
          Vanhemmissa pierburgeissa oli myös kiinteä johto. E6x ei ole käytännössä koskaan ollut buhlerin pumpulla, ihan muutama harva auto joskus 09 tienoilla saattaa olla, buhleria käytettiin enemmän e9x joskun 08-09 lyhyen aikaa kun pierburgilla on ilmeisesti ollut toimitusvaihkeuksia.
          Jopas on sattunut tuuria, kun 3 kpl ole 100% varmasti bühlerin pumppuja vaihtanut E6x Orggis Webastollisista ja kaikissa KIINTEÄ johto paikoillaan.
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1995
            • Tampere

            #20
            E61 10/2007 520d ja Buhlerin pumppuhan se siellä majailee:





            Buhlerin kansi ei sovi mitenkään Webaston 4847 pumpun kanssa ilman modausta. Puhumattakaan siitä että orggis kannen saisi ehjänä irti. Minulla oli ruuvit ruostuneet ja halki ruuvien kohdalta.

            Ylhäällä Buhler, alhaalla uusi


            Kyllä se sinne niillä 130asteen letkulähdöilläkin menee. Mutta toinen letkuista jäi pieneen jännitystilaan, ei taida pahemmin haitata. Sinänsä edullinen kun maksoi vain 128€ suomesta tilattuna. Täytyy hommata tuo 193 asteen webaston kansi tuohon ja vaihtaa kun ehtii.

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #21
              Originally posted by e46touring View Post
              Jopas on sattunut tuuria, kun 3 kpl ole 100% varmasti bühlerin pumppuja vaihtanut E6x Orggis Webastollisista ja kaikissa KIINTEÄ johto paikoillaan.
              Katohan vaan, itellä mitä on nähnyt noita buhlereita niin ovat olleet ennemminkin jälkiasennuksia = johto on katkaistu ja liitetty, tietenkään se ei poissulje sitä että siellä olisi buhler ollut alunalkaenkin. Voipihan se käyttö laajempaakin olla, suurin osa bemarin webastoista on kuitenkin pierburgilla

              Comment

              • AiM
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 247
                • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                #22
                Originally posted by e46touring View Post
                Jopas on sattunut tuuria, kun 3 kpl ole 100% varmasti bühlerin pumppuja vaihtanut E6x Orggis Webastollisista ja kaikissa KIINTEÄ johto paikoillaan.
                Buhlerin kiinteillä johdoilla oleva vesipumppu paikoilllaan ja tilalle olisi Pierburgin liittimellä oleva vesipumppu jossa tuli johto mukana missä liitin molemmissa päissä.

                Missä tuo Webaston pään liitin on ja onko OEM Webastossa siellä edes liitintä? Johto sukeltaa johonkin Webaston ja tulipellin väliin ettei sinne edes näe...

                Meneekö johtojen juotteluksi?
                BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                454hp/850Nm
                100-200kmh@9,98s
                0-200kmh@15,35s
                1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                1 mile 259kmh

                BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                Project target;
                +500hp/+1000Nm
                100-200kmh@<9s
                0-200kmh@<14s
                1/4 mile <12s@19xkmh
                1 mile +270kmh

                Comment

                • Jomppa
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2011
                  • 70
                  • Koillis-Helsinki

                  #23
                  X4 on vesipumpun töpseli
                  Attached Files
                  E61 530 D X-Drive LCI

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

                    #24
                    Originally posted by AiM View Post
                    Buhlerin kiinteillä johdoilla oleva vesipumppu paikoilllaan ja tilalle olisi Pierburgin liittimellä oleva vesipumppu jossa tuli johto mukana missä liitin molemmissa päissä.

                    Missä tuo Webaston pään liitin on ja onko OEM Webastossa siellä edes liitintä? Johto sukeltaa johonkin Webaston ja tulipellin väliin ettei sinne edes näe...

                    Meneekö johtojen juotteluksi?
                    Menee juotteluksi juu. Tunkkaat kuskin kulman ylös, irroitat etupyörän, irroitat sisälokarin jne.
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • Milko75
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2007
                      • 853
                      • Kuopio

                      #25
                      Täällä antoi herjaa viallisesta vesipumpusta ja tämä laitettiin tilalle:


                      Tästäkään huolimatta weba ei heräile käyntiin, on varmaankin ohjainkorttivika (näyttää nyt esim. jäähdytysnesteiden lämpötilaksi 150°C vaikka auto ei ole ollut käynnissä).

                      Kysymys kuuluukin, saisiko tuota webastoa irroiteltua/käänneltyä niin, että saisi ohjainkortin pois huollettavaksi irroittamatta vesiletkuja, ainakin yksi ruuvi jää sen kiinnitysraudan alle ikävästi.

                      Tai saakohan näihin ohjainkortteja ostettua jostakin suoraan?
                      G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
                      Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

                      Comment

                      • exautisti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1267
                        • oulu

                        #26
                        Vaiha kortille lämpötila-anturi


                        Originally posted by Milko75 View Post
                        Täällä antoi herjaa viallisesta vesipumpusta ja tämä laitettiin tilalle:


                        Tästäkään huolimatta weba ei heräile käyntiin, on varmaankin ohjainkorttivika (näyttää nyt esim. jäähdytysnesteiden lämpötilaksi 150°C vaikka auto ei ole ollut käynnissä).

                        Kysymys kuuluukin, saisiko tuota webastoa irroiteltua/käänneltyä niin, että saisi ohjainkortin pois huollettavaksi irroittamatta vesiletkuja, ainakin yksi ruuvi jää sen kiinnitysraudan alle ikävästi.

                        Tai saakohan näihin ohjainkortteja ostettua jostakin suoraan?
                        -99 punane passatti

                        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                        Tuikun softat
                        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                        www.mcars.fi

                        Kysy 041-5056506

                        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                        Comment

                        • Milko75
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2007
                          • 853
                          • Kuopio

                          #27
                          Originally posted by exautisti View Post
                          Vaiha kortille lämpötila-anturi
                          Juu, tarkoitus olikin huollattaa kortti, kysymys kuuluikin saako kortin puljattua irti, ettei tarvitsisi letkuja irroitella tai saako jostakin hankittua uuden/kunnostetun kortin?
                          G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
                          Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

                          Comment

                          • Milko75
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2007
                            • 853
                            • Kuopio

                            #28
                            Vastailenpa itselleni
                            Webaston saa irroitettua kortin vaihtoa varten, ettei vesiletkuja tarvitse irroittaa. Polttoaineletku ja vesipumppu kiinnikkeineen kannattaa irroittaa niin tulee pelivaraa huomattavasti enemmän;

                            Työnkulku jotakuinkin näin;
                            - Sisälokari pois
                            - Alamuovisuojasta kolme etummaista pulttia auki
                            - Ohjainlaitteen johdot irti
                            - Polttoaineletku irti/tulppaus
                            - Vesipumppu kumisesta kiinnikkeestään irti
                            - Webaston telineen pultit irti; ylhäällä näkyvissä kaksi, yksi alhaalla alamuovisuojan alla, pienellä räikällä mahtuu pyörittämään
                            - Webasto telineineen irti varovasti, ettei pakoputken alumiininen joustoputki mene rikki
                            - Webastotelineen takaa kolme pulttia pois

                            Nyt itse webaston saa kiinnitystelineestä irti

                            - Ohjainkortin suojakotelo pois, neljä torxia
                            - Ohjainkortin johtojen suojakotelo pois ja johtojen irroitus kortista, merkkaa järjestys muistiin/suojaa johdot
                            - Ohjainkortti pois, yksi torx -> Huoltoon

                            Kasaus sitten päinvastaisessa järjestyksessä
                            Last edited by Milko75; 27-02-2018, 19:25. Reason: tiedon lisäys
                            G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
                            Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

                            Comment

                            • MLehto
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2008
                              • 61
                              • Espoo

                              #29
                              Eli tuliko kuntoon? Mulla webasto on hyytynyt ja pumppu vaihdettu tänään. Vikakoodit nollattu, mutta ei käynnisty.

                              Oliko kortissa vikaa ja kuka mahdollisesti huolsi sen?



                              Originally posted by Milko75 View Post
                              Vastailenpa itselleni
                              Webaston saa irroitettua kortin vaihtoa varten, ettei vesiletkuja tarvitse irroittaa. Polttoaineletku ja vesipumppu kiinnikkeineen kannattaa irroittaa niin tulee pelivaraa huomattavasti enemmän;

                              Työnkulku jotakuinkin näin;
                              - Sisälokari pois
                              - Alamuovisuojasta kolme etummaista pulttia auki
                              - Ohjainlaitteen johdot irti
                              - Polttoaineletku irti/tulppaus
                              - Vesipumppu kumisesta kiinnikkeestään irti
                              - Webaston telineen pultit irti; ylhäällä näkyvissä kaksi, yksi alhaalla alamuovisuojan alla, pienellä räikällä mahtuu pyörittämään
                              - Webasto telineineen irti varovasti, ettei pakoputken alumiininen joustoputki mene rikki
                              - Webastotelineen takaa kolme pulttia pois

                              Nyt itse webaston saa kiinnitystelineestä irti

                              - Ohjainkortin suojakotelo pois, neljä torxia
                              - Ohjainkortin johtojen suojakotelo pois ja johtojen irroitus kortista, merkkaa järjestys muistiin/suojaa johdot
                              - Ohjainkortti pois, yksi torx -> Huoltoon

                              Kasaus sitten päinvastaisessa järjestyksessä
                              F11 520xd 2015
                              Ex: E61 530d m-sport 2006
                              Ex: E36 318is 1996
                              Ex: E30 316i 1989

                              Comment

                              • Milko75
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2007
                                • 853
                                • Kuopio

                                #30
                                Originally posted by MLehto View Post
                                Eli tuliko kuntoon? Mulla webasto on hyytynyt ja pumppu vaihdettu tänään. Vikakoodit nollattu, mutta ei käynnisty.

                                Oliko kortissa vikaa ja kuka mahdollisesti huolsi sen?
                                Kortti on vielä huoltokeikalla, mutta tulossa kotiin päin. Diagnoosina oli kortissa jo yllä mainittu; lämpöanturi oli rikki sekä juotosvikoja.

                                Tuonne laitoin huoltoon:
                                G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
                                Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎