Originally posted by koma
View Post
E60 530d Webasto ei toimi.
Collapse
X
-
-
Webasto lakkasi toimimasta
Muutaman kerran savuvutellut tuo webasto, mutta aina lähti päälle ja poltti hienosti loppuun. Eilen yritti käynnistyä niin että polttoainepumppu pumppasi ja humina kuului, mutta ei päässyt polttoon asti vaan lopetti kesken. Nyt tänään lakkasi toimimasta kokonaan ja käynnistäessä hurisuttaa vain kiertopumppua noin 3 minuuttia ja sammuttaa itsensä. Luin vikakoodit ja vikakoodeiksi tuli
009b28 control unit faulty
009b2e heater locking
009b31 heating element / combustion-sensor faulty
Poistin webaston lukituksen ja kokeilin koepolttoa ja sama humina vain kuului ei muuta. Vikakoodeiksi jäi tuo 31 loppuinen ja 3 kerran jälkeen taas meni lukkoon.
Eli vissiinkin liekkivahti/hehku on kärähtänyt? Olisikohan jossain ohjeita tuon vaihtoon ja onko millainen homma ylipäätään vaihtaa? Katsoin että tuota saisi aika kohtuu hintaan ebaysta. Ei varmaan kannata koko palopesää vaihtaa?
Huomasin tuossa että akkukoteloon oli kertynyt hieman vettä, mutta ei siellä vissiin mitään webaston elektroniikkaa ole mikä voisi vaikuttaa?Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
Comment
-
Webasto
Webasto sanoi yhteistyösopimuksen irti, juuri sopivasti kylmimpään ajankohtaan
Eli e61 530da lci alkuperäisellä webastolla, carly antaa vikakoodia 00E71D selosteena carly antaa ainakin ulkoisen vesipumpun. Näköjään ~3v kesti alkuperäinen pumppu. Se meni merkkiliikkeessä vaihtoon kun autoa olin ostamassa.
Onko tämä paras vaihtoehto tarvikeosista?
Tuo menee ilmeisesti ilman johtojen kolvailuja?
Entä onko muita vaihtoehtoja?
Kiitoksia jo etukäteen
Comment
-
Elikkä bmw e61 530d 04 ja alkuperäinen webasto lukossa
Antaa vikakoodit
9B2F fuel metering pump
9B32 heating water circulation pump.
Elikkä webaston polttoaine pumppu ja kiertovesipumppu.
Mietin vaa että onko noin että nuo on yhtä aikaa mennyt rikki vai onko mulla nyt joku muu vika siinä?
Olisko kokemuksia että ois nuo molemmat vikakoodit yhtä aikaa?
Comment
-
Originally posted by bmwe61lci View PostWebasto sanoi yhteistyösopimuksen irti, juuri sopivasti kylmimpään ajankohtaan
Eli e61 530da lci alkuperäisellä webastolla, carly antaa vikakoodia 00E71D selosteena carly antaa ainakin ulkoisen vesipumpun. Näköjään ~3v kesti alkuperäinen pumppu. Se meni merkkiliikkeessä vaihtoon kun autoa olin ostamassa.
Onko tämä paras vaihtoehto tarvikeosista?
Tuo menee ilmeisesti ilman johtojen kolvailuja?
Entä onko muita vaihtoehtoja?
Kiitoksia jo etukäteen
Jatkuu...
Vaihdoin webaston kiertopumpun, carly ei joko saa nollattua 00E71D koodia, tai se makaa päällä. Onkohan piirikortti mäsänä? Vai vaatiiko tuon nollaus järeämmät vehkeet:think
Ideoita?
Comment
-
Ei saa Carlylla lukkoa pois, mm. Tool32 onnistuu.Originally posted by bmwe61lci View PostJatkuu...
Vaihdoin webaston kiertopumpun, carly ei joko saa nollattua 00E71D koodia, tai se makaa päällä. Onkohan piirikortti mäsänä? Vai vaatiiko tuon nollaus järeämmät vehkeet:think
Ideoita?
Eli yhteyksiä paikalliseen harrastajaan, jos ei itseltä löydy
Comment
-
Paikallisen korjaamon testerillä koodit saatiin nollattua, ja webasto lähti tulilleOriginally posted by Hattis View PostEi saa Carlylla lukkoa pois, mm. Tool32 onnistuu.
Eli yhteyksiä paikalliseen harrastajaan, jos ei itseltä löydy
Seurataan tilannetta oliko se tässä. Vai vieläkö pitää palata ohjainkortin korjaukseen.
Comment
-
10 vuotta mennyt on ja nyt sanoi webaston pumppu sopimuksen irti. Ihan ok elinikäOriginally posted by pheno View PostE61 10/2007 520d ja Buhlerin pumppuhan se siellä majailee:


Buhlerin kansi ei sovi mitenkään Webaston 4847 pumpun kanssa ilman modausta. Puhumattakaan siitä että orggis kannen saisi ehjänä irti. Minulla oli ruuvit ruostuneet ja halki ruuvien kohdalta.
Ylhäällä Buhler, alhaalla uusi

Kyllä se sinne niillä 130asteen letkulähdöilläkin menee. Mutta toinen letkuista jäi pieneen jännitystilaan, ei taida pahemmin haitata. Sinänsä edullinen kun maksoi vain 128€ suomesta tilattuna. Täytyy hommata tuo 193 asteen webaston kansi tuohon ja vaihtaa kun ehtii.

.
Mutta kysymys olisi, mistä saisi hommattua tollasia 193 asteen letkulähtöjä? Joku varaosanro tms jos löytyisi. Käytännössä tällä 130vs 193 astetta ei taida olla merkitystä, lähinnä kosmeettinen. Ajattelin käyttää siis U4847 pumppua tässä.
Comment
-
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
😀 2Comment
-
tarvetta mahdollisesti tälle johdolle, koska Buhlerin pumpussa ollut kiinteä johto?Originally posted by pheno View Post
Kiitti!
Tätähän mä itseasiassa hain
En vaan tajunnut, että tätä myydään valmiina sopivalla letkulähdöllä.
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Siinä on nyt siis u4847 vastaava pumppu, joka tuli 10v sitten buhlerin tilalle. Siinä täytynee olla tuo liitin kiinni, jonka otin uudesta pumpusta ja kolvasin johdot.Originally posted by e46touring View Post
Comment
Comment