memebuy23buy

Sammutettu E61 naksuu, hurisee ja kuluttaa akun yön aikana tyhjäksi (RATKAISTU)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jake530d
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 146
    • vaasa

    #46
    Onohan toi ibs kaapeli kaikissa sama,kun löytyy monella eri numerolla?
    Omassa herjaa akkua kokoajan ja vikakoodi löytyy akun varauksesta dde:ltä.
    Auto e61 530d -04
    E71 X6 35D
    ex.E61 530D 282hv. 615nm.

    Comment

    • huppe
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 371
      • Suomi

      #47
      Auto ei mene "unitilaan" lainkaan. Vaihdekepin vieressä oleva oranssi valo palaa edelleen vaikka ajoin autolla 90minuuttia sitten viimeksi. Tänä aamuna akku tuntui jo aika heikolta, tosin pakkastakin oli 32 astetta.

      Mitäs nyt?

      Takaluukku/lasi ei ole aukeillut itsekseen enää johtosarjan uusimisen jälkeen.
      Last edited by huppe; 01-02-2012, 10:37.
      ex E61 530da 2004

      Comment

      • huppe
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 371
        • Suomi

        #48
        Nyt meni lepotilaan kun hakkasin ja paiskoin tuota takakontin lasiluukkua kiinni ja auki + pistin lukkoon ovet uudelleen.... tai sitten loppu akku, en uskalla koitella. Eli varmaan lasiluukun nappi jäässä/paskana.
        ex E61 530da 2004

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7551
          • Jyväshyvä

          #49
          Originally posted by huppe View Post
          Nyt meni lepotilaan kun hakkasin ja paiskoin tuota takakontin lasiluukkua kiinni ja auki + pistin lukkoon ovet uudelleen.... tai sitten loppu akku, en uskalla koitella. Eli varmaan lasiluukun nappi jäässä/paskana.
          No onko sitä takalasin avauskytkintä uusittu?
          Se maksaa vajaa 40€, ja on tyyppivika,
          kannattaako tuon kanssa enempää tapella,
          äkkiä tulee kalliimmaksi jos auto ei lähdekkään käyntiin...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • eekuusyks
            Bimmer Rookie
            • Oct 2009
            • 164
            • Pohjois-Pohjanmaa

            #50
            Originally posted by MajorDrake View Post
            No onko sitä takalasin avauskytkintä uusittu?
            Se maksaa vajaa 40€, ja on tyyppivika,
            kannattaako tuon kanssa enempää tapella,
            äkkiä tulee kalliimmaksi jos auto ei lähdekkään käyntiin...
            tai sitten puhdistaa sen ja heittää alkuperäisen tiivisteen kuikkaan ja liimaa sialla kiinni, nimimerkillä toiminut jo 2 vuotta ...

            tosin jos kotoa ei löydy puristinta ja tiivistemassaa niin kannattaa laittaa 40€ suoraan tuohon uuteen katkaisimeen

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7551
              • Jyväshyvä

              #51
              Originally posted by eekuusyks View Post
              tai sitten puhdistaa sen ja heittää alkuperäisen tiivisteen kuikkaan ja liimaa sialla kiinni, nimimerkillä toiminut jo 2 vuotta ...

              tosin jos kotoa ei löydy puristinta ja tiivistemassaa niin kannattaa laittaa 40€ suoraan tuohon uuteen katkaisimeen
              No olen minäkin muutaman putsannu, mutta ongelma on palannut seuraavien nollakelien jälkeen...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • huppe
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 371
                • Suomi

                #52
                Originally posted by MajorDrake View Post
                No onko sitä takalasin avauskytkintä uusittu?
                Se maksaa vajaa 40€, ja on tyyppivika,
                kannattaako tuon kanssa enempää tapella,
                äkkiä tulee kalliimmaksi jos auto ei lähdekkään käyntiin...
                En ala nyt 33 asteen pakkasissa tuota ulkona purkamaan. Olikos tuohon jotain näppärää keinoa nykäistä jostain piuha irti ja disabloida koko kytkin? Kevättä odotellessa.
                ex E61 530da 2004

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7551
                  • Jyväshyvä

                  #53
                  Originally posted by huppe View Post
                  En ala nyt 33 asteen pakkasissa tuota ulkona purkamaan. Olikos tuohon jotain näppärää keinoa nykäistä jostain piuha irti ja disabloida koko kytkin? Kevättä odotellessa.
                  No, purkamalla takalasin sisäpuolelta pari-kolme mutteria,
                  mutta lasia et sitten saa enää auki,
                  takaverhoilun purkamalla tai softalla...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • huppe
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 371
                    • Suomi

                    #54
                    Joo, takakontin lasiluukku aukeilee taas ajossa, liikennevaloissa ja aina silloin tällöin. Eli nukkumattomuus johtuu siitä. Paiskomalla tuo korjautuu ja auton saa "uneen".

                    Alkuperäinen surina ja väylän nukkumattomuusongelma on siis korjattu tosiaan.

                    Palaillaan sen takalasin kytkinongelman suhteen vaikkapa tähän ketjuun:


                    Pitää purkaa toi nappi nyt talven ajaksi ja palata aiheeseen keväällä.
                    ex E61 530da 2004

                    Comment

                    • Bbird80
                      Newbiemmer
                      • Aug 2010
                      • 7
                      • Helsinki

                      #55
                      No niin. Itsellä vikana se, että akku tyhjenee yön aikana. Latasin akun kerran täyteen, ajelin viikon (välillä vähän pidemmänkin lenkin) ja sitten taas akku tyhjänä. Oletin, että akku on vain loppu, joten ostin uuden, Vartan. Laitoin navat kiinni ja virtaa tuntui olevan kivasti: virrat menee päälle, keskuslukitus toimii jne.

                      En kuitenkaan heti lähtenyt ajolle, koska siihen ei ollut tarvetta. Noh, akku tyhjänä seuraavana aamuna. Ja akku menee tosiaan niin tyhjäksi, ettei kaukolukitus pelaa, ja sitten kömmitäänkin takaluukkuun.

                      Ongelma on nyt se, että akkulaturi poltti kaksi 15 ampeerin sulaketta noin minuutin kestettyään. Edellisellä kerralla lataus (vanha akku) vielä onnistui. Onko vika nyt siinä, että uusi akku on nyt niin tyhjä, ettei laturi kestä?

                      Huomasin ajossa pientä "huojumista" kierroslukumittarista seurattuna. Eli kierrokset sahasivat tietyllä kierrosalueella hieman. Muuta oiretta ei auto ennen tätä akkuepisodia antanut. Olen vaihdattanut iskarit lähiaikoina, lisäksi huoltoliike putsasi/yritti putsata takalasinpyyhkimen mekanismia kun on jumissa. Veikkaan itse, että joko takalasin pyyhin tai takalasin avausmekanismi kuluttaa akun tyhjäksi. Vika voi myös olla tuossa IBS-piuhassa. Takaluukun johtosarjat on korjattu vuoden sisällä, ja samassa yhteydessä vaihdatin valonohjausyksikön.

                      Mutta miten olisi järkevin edetä? Vikakoodien luvusta liikkeelle? Millä saan akkuun tarpeeksi virtaa, että pääsen kotipihasta eteenpäin, paremmalla laturilla? Hyvät neuvot olisivat nyt kalliit.

                      Asustelen Helsingissä, ja olisin kiitollinen kaikesta avusta neuvojen/laturin/vikakoodien luvun yms. suhteen.

                      Autossa on 2 vuotta vanha Webasto ja biili on mallia 530dA E61 -04.
                      Last edited by Bbird80; 22-05-2013, 12:40. Reason: Aha, olihan tuo auton kuvaus myös allekirjoituksessa.
                      Ex: E46 328iA -99 M-tech II
                      Nyt: E61 530dA -04

                      Comment

                      Working...
                      X