Miten katsastuksessa on suhtauduttu ti-putkistoon?
Putkistoa E60 535d malliin.? suosituksia.
Collapse
X
-
-
Paljonko tuossa sinun 535d:ssä on sitten voimaa, jos se on ihan eri tasolla kuin M5 E39? Pitää olla sitten jo siellä 450hp paikkeilla? M5 E39:sta saa kuitenkin melko helpolla sen n. 440hp ulos (sitä luokkaa omassakin nykyään). Tai jos tuossa on _reilusti_ enemmän, niin pitää olla lähemmäs 500hp? Vai puhutko nyt sitten alaväännöstä? Se on toki hauskaa, mutta ei se autosta vielä varsinaisen nopeata tee, vaikka hyvältä tuntuukin. Loppuu vaan kierrosalue ja tehot kesken.. Näkyy sitten esim. varttimailiajassa ja loppareissa..Originally posted by LeMansBlau View PostNo tää nyt on vähän katsojan simmusta kiinni.
Kerta jos tälle linjalle lähdetään, niin onko koko bmw ylipäätään kovin race?
Mun mielestä tää nykynen dieselini on koneensa puolesta enemmän race kun esim aiemmat e39 m5 ja e46 m3. Tietty noissa edellämainituissa on hieman vähempi jätetty herrasmiesmäisyyttä autoja kokonaisuutena katsottuna ja rata touhuissa ominaisuuksiltaan parempia, mutta nykynen 35d on vaan voimansa puolesta ihan eri tasolla kun näitä kolmea vertailee. Toki vertaan nyt ei vakiota noihin, mutta eipä noita ämmiä nyt jokapoika merkittävästi vakiota paremmaksi virittelekään...tai siis käy äkkiä rahapussin päälle moinen touhu.
Ja on noi äänetkin nyt nykyään ihan mukavat, kun vaikka vetäsee pohjakiekoilta sinne viiteentonniin. Makuasioita ja toi "race" nyt terminä on ehkä vähän väärä, kun herrainkulkineestahan nyt kuitenkin on kyse.
Samasta korimallista kyllä löytyy ihan oikeesti race-ääninenkin vaihtoehto niille, joita on pystylamppumesetolppahomot pienenä kiusannu ja niistä tulleet traumat puskee alitajuntaan.
Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
Veikkaan että n 380-400 hp \ 700-800nm.Originally posted by Tylyttäjä View PostPaljonko tuossa sinun 535d:ssä on sitten voimaa, jos se on ihan eri tasolla kuin M5 E39? Pitää olla sitten jo siellä 450hp paikkeilla? M5 E39:sta saa kuitenkin melko helpolla sen n. 440hp ulos (sitä luokkaa omassakin nykyään). Tai jos tuossa on _reilusti_ enemmän, niin pitää olla lähemmäs 500hp? Vai puhutko nyt sitten alaväännöstä? Se on toki hauskaa, mutta ei se autosta vielä varsinaisen nopeata tee, vaikka hyvältä tuntuukin. Loppuu vaan kierrosalue ja tehot kesken.. Näkyy sitten esim. varttimailiajassa ja loppareissa..
Ei kai tuo 535d mihinkään vartille ole tehty kun ei ole lukkoakaan, mutta sanotaan että jos 30--200 polkastaan jonnekin niin ei se E39 M5 muuten karkuun siitä viereltä lähde.
Täytyy nyt sanoa että kun nyt on molemmat, niin tuo 535d on vaan niin sivistynyt tapaus että sillä on tosiaan mukava ajaa joka päiväisessä liikenteessä,M5 on sitten se racempi versio sekä äänimaailmaltaan ja käytettävyydeltään.
Ohituksetkin tosin Disulla sillä on helpompia kun nakkaa sportille ja lappu lattiaan..
Tosin talvella kaipaa 4 wd:tä..no onneksi on traktori
Mutta molemmat erittäin mukavia pelejä
Menee kyllä pakoputki keskustelu sivu suun joten kommentoidaan taas että kai näissä jonkunlainen mehupilli vois olla
F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Joo, varmastihan tuollainen laitettu 535 on ripeä, ei siitä ole kyse. Tartuin vaan siihen, kun tuossa oli kirjoitettu, että "35d on vaan voimansa puolesta ihan eri tasolla kun näitä kolmea vertailee", eli silloin tehoa pitäisi olla reilusti enemmän kuin E39 M5:ssä. Vääntöä toki on, mutta tehoa ei, ja kierrosalue on dieselissä melko lyhyt.Originally posted by veku View PostVeikkaan että n 380-400 hp \ 700-800nm.
Ei kai tuo 535d mihinkään vartille ole tehty kun ei ole lukkoakaan, mutta sanotaan että jos 30--200 polkastaan jonnekin niin ei se E39 M5 muuten karkuun siitä viereltä lähde.
Täytyy nyt sanoa että kun nyt on molemmat, niin tuo 535d on vaan niin sivistynyt tapaus että sillä on tosiaan mukava ajaa joka päiväisessä liikenteessä,M5 on sitten se racempi versio sekä äänimaailmaltaan ja käytettävyydeltään.
Ohituksetkin tosin Disulla sillä on helpompia kun nakkaa sportille ja lappu lattiaan..
Tosin talvella kaipaa 4 wd:tä..no onneksi on traktori
Mutta molemmat erittäin mukavia pelejä
Menee kyllä pakoputki keskustelu sivu suun joten kommentoidaan taas että kai näissä jonkunlainen mehupilli vois olla
Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
Onko toikin muuten antin tekemä? Edelleen itseänikin kiihottaa ajatus. Tuosta on siis alamuovit rälläköity keskeltä vekeen ja tuo putkenpaikkako löytyy valmiina tuolta akunpuolelta? vai mitä te siitä moukaroitte kun ahdasta oli?Originally posted by Matson^ View Post
E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
Originally posted by Tylyttäjä View PostJoo, varmastihan tuollainen laitettu 535 on ripeä, ei siitä ole kyse. Tartuin vaan siihen, kun tuossa oli kirjoitettu, että "35d on vaan voimansa puolesta ihan eri tasolla kun näitä kolmea vertailee", eli silloin tehoa pitäisi olla reilusti enemmän kuin E39 M5:ssä. Vääntöä toki on, mutta tehoa ei, ja kierrosalue on dieselissä melko lyhyt.
No valotetaan tätä näkökulmaani nyt vielä sen verran, että "käytännönvoimansa" puolesta on ihan eri tasolla, kun nyt esimerkiksi E39 M5. Vertailu autoina näitten välillä on jo lähtökohtaisesti järjetöntä.
Nopeempi autohan se M5 nyt tietysti on, kun kaikkia ominaisuuksia tuijotetaan. Ajajan auto toi femma on ja kylki edellä viemiseen ihan ykkös laite.
Varttirykäsyjä kestää ottaa ja on jopa melko nopee suorittaja. Dieselin aski rajottaa ja sen sais varmasti melko nopeesti uusittua jos noita varttimaileja kävis repimässä.
Kokoajan käytössä oleva teho arkiliikenne käytössä ja vauhdista tehtyjen kiihdytyksien kanssa toi dieseli on vaan yksinkertasesti reilusti rivakampi.
Monesti tota käytännön suorituskykyä mittaillaan 80km/h-120km/h, 100km/h-200km/h vedoilla ja 50km/h--> kiihdytyksillä tuolla autotesteissä ja suurenmaailman tapahtumissa.
Mitä nyt yhtään oon omaani kellotellut, niin harvempi rehti urheiluauto noissa vedoissa nopsemmin pistelee.
Kierrosalue on toki dieseleissä yleensäottaen suppea. Tosin esimerkiksi omani väännöt on käytännössä heti tyhjäkäynnin jälkeen tapissaan ja 5000rpm asti vetää, joten käyttöalueessa ei nyt kauheasti ole eroja vertaillessa näitä kahta.
Mutta edelleen koko autona raskas 535D tomaattiaskillaan ja lepposana herrasmies kulkineena sovultuu parhaiten moottoritie siirtymisiin ja ruuhkissa seisoskeluihin. Mukavuus ja käyttövoima on onnistuneesti samassa paketissa.
Rata-, kikkailu-, kiihdytys- tai tehonmittailu- yms. menoihin sitten pääsääntöisesti ihan muun henkisillä laitteilla.
Niin ja siis niistä pakopuolen jutuistahan tässä piti...
///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
Millanen ohjelma sun autossa on?Originally posted by LeMansBlau View PostNo valotetaan tätä näkökulmaani nyt vielä sen verran, että "käytännönvoimansa" puolesta on ihan eri tasolla, kun nyt esimerkiksi E39 M5. Vertailu autoina näitten välillä on jo lähtökohtaisesti järjetöntä.
Nopeempi autohan se M5 nyt tietysti on, kun kaikkia ominaisuuksia tuijotetaan. Ajajan auto toi femma on ja kylki edellä viemiseen ihan ykkös laite.
Varttirykäsyjä kestää ottaa ja on jopa melko nopee suorittaja. Dieselin aski rajottaa ja sen sais varmasti melko nopeesti uusittua jos noita varttimaileja kävis repimässä.
Kokoajan käytössä oleva teho arkiliikenne käytössä ja vauhdista tehtyjen kiihdytyksien kanssa toi dieseli on vaan yksinkertasesti reilusti rivakampi.
Monesti tota käytännön suorituskykyä mittaillaan 80km/h-120km/h, 100km/h-200km/h vedoilla ja 50km/h--> kiihdytyksillä tuolla autotesteissä ja suurenmaailman tapahtumissa.
Mitä nyt yhtään oon omaani kellotellut, niin harvempi rehti urheiluauto noissa vedoissa nopsemmin pistelee.
Kierrosalue on toki dieseleissä yleensäottaen suppea. Tosin esimerkiksi omani väännöt on käytännössä heti tyhjäkäynnin jälkeen tapissaan ja 5000rpm asti vetää, joten käyttöalueessa ei nyt kauheasti ole eroja vertaillessa näitä kahta.
Mutta edelleen koko autona raskas 535D tomaattiaskillaan ja lepposana herrasmies kulkineena sovultuu parhaiten moottoritie siirtymisiin ja ruuhkissa seisoskeluihin. Mukavuus ja käyttövoima on onnistuneesti samassa paketissa.
Rata-, kikkailu-, kiihdytys- tai tehonmittailu- yms. menoihin sitten pääsääntöisesti ihan muun henkisillä laitteilla.
Niin ja siis niistä pakopuolen jutuistahan tässä piti...
E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
Ee.. MrBubblesin kanssa se on tikattu, tai hän on tikannut.. Pohjamuoveista leikkasin vain siivun pois tuosta akkukotelon ja varapyöräkotelon välistä, farkussa on kompura niiden alla.. eli se pitää siirtää vaikka varapyöräkoteloon.. diffuusori yms oli ihan m5:sen osia tuossa omassa.Originally posted by Mlatvala View PostOnko toikin muuten antin tekemä? Edelleen itseänikin kiihottaa ajatus. Tuosta on siis alamuovit rälläköity keskeltä vekeen ja tuo putkenpaikkako löytyy valmiina tuolta akunpuolelta? vai mitä te siitä moukaroitte kun ahdasta oli?

Ulostuloa jouduin vähän jälkeen päin lekaamaan oikeasta yläkulmasta, kolkutti satunnaisesti akkukotelon kulmaan.. tämä ei tokikaan ollut putkiston vika vaan ulostulon pituuden/leveyden.

| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
Eipä tuo ainut paikka ole minne kompuran voi laittaa.. ei paljon 2l maitopurkkia kummempi, niin sopii kyllä muuallekkinOriginally posted by Mlatvala View PostAhhaa,... mun varapyöräkotelo onkin jo (onneksi)täynnä subwoofereita joten voin unohtaa asian, JES, selvisipä tämäkin kaivamasta takaraivoa


edit. niin tai sitten vaihdat m5:sen peräkontinpohjan.. alkaa löytyä putkille tilaa
Last edited by Matson^; 15-02-2012, 12:22.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
Karalan pajalla kävin viimeviikolla:Originally posted by veku View PostVeikkaan että n 380-400 hp \ 700-800nm.
535d 200 kW
"maksimissaan n. 390 hp dpf poistolla,
ja 900 Nm. Laatikko antautua aika äkkiä,
ja savun päärä on iso."
Suositeltavat arvot pre-lcille n. 350 hp ja 780 Nm.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Kenelle lienet kysellytOriginally posted by MajorDrake View PostKaralan pajalla kävin viimeviikolla:
535d 200 kW
"maksimissaan n. 390 hp dpf poistolla,
ja 900 Nm. Laatikko antautua aika äkkiä,
ja savun päärä on iso."
Suositeltavat arvot pre-lcille n. 350 hp ja 780 Nm.
E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
Mullakun ei ole tuo valtio palkanmaksajana toisinkun siellä pohojammaalla, niin jää nuo toteuttamattaOriginally posted by Matson^ View PostEipä tuo ainut paikka ole minne kompuran voi laittaa.. ei paljon 2l maitopurkkia kummempi, niin sopii kyllä muuallekkin

edit. niin tai sitten vaihdat m5:sen peräkontinpohjan.. alkaa löytyä putkille tilaa
E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
Jeba jee,veikkaan että "lemmarilla" on se lähes 400 ..sano ny ??Originally posted by MajorDrake View PostKaralan pajalla kävin viimeviikolla:
535d 200 kW
"maksimissaan n. 390 hp dpf poistolla,
ja 900 Nm. Laatikko antautua aika äkkiä,
ja savun päärä on iso."
Suositeltavat arvot pre-lcille n. 350 hp ja 780 Nm.
Itsellä mitatut lukemat 370hp\770nm..ja putkistosta sen verran että se siellä on
F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Savun määrään voi varmaan vielä vähän kikkailemalla vaikuttaa ja vääntöä alhaalta rajaamaan ilman että teho tippuu.Originally posted by MajorDrake View PostKaralan pajalla kävin viimeviikolla:
535d 200 kW
"maksimissaan n. 390 hp dpf poistolla,
ja 900 Nm. Laatikko antautua aika äkkiä,
ja savun päärä on iso."
Suositeltavat arvot pre-lcille n. 350 hp ja 780 Nm.
Mikä laatikon oli tullut / mikä pettänyt?
edit. pakollinen: diy pakoputkiLast edited by Matson^; 15-02-2012, 12:57.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
Comment