Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d ja 535d tekniikassa olevat erot ja tehojen lisääminen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Weivi
    Bimmer Rookie
    • Sep 2010
    • 52
    • peräseinäjoki

    530d ja 535d tekniikassa olevat erot ja tehojen lisääminen.

    Tällainen threadi tuli mieleen pistää kun tullut seurailtua näitä e60 pöllö-öljyllä toimivia värkkejä. Elikkäs tarkoitus olis saada vähä keskustelua aiheesta eli vähän samanlainen tietopaketti joka on m57d30 tehty, saataisiin tietoa tiedottomille ja vähän tietäville lisää tietoa! Kysymyksiä joihin vastauksia etsitään olisi näiden eroista elikkäs:

    mitkä ovat 530d ja 535d erot tekniikassa?


    tiedettävät erot ovat että 35d:ssä kaksi turboa, isommat suuttimet ja erilainen ohjelma, mutta onko moottori muuten kuitenkin sama (puristukset yms.)

    onko 530d:hen järkevästi mahdollista soveltaa 535d:n turbot jolloin käyttöaluetta saataisiin laajemmaksi?

    pietsosuuttimet vs. ensimmäisten 530d e60 suuttimien ero, järkevää/mahdollista vaihtaa haettaessa viimeisiä tehoja?

    Virityksessä minun tietooni tulleet keinoton hyvin vähäisiä elikkäs 530d:ssä tehoja haettaessa DPF poisto, 535d suuttimet, hengittävämpi putki ja ohjelma.

    535d:n virityksessä DPF poisto, ohjelma ja hengittävämpi putki jolloin päästään jo aika maagisiin lukemiin, joihin myös 530d:n omistajat myös varmasti haluaisivat.

    Myös jos jollain on omakohtaisia kokemuksia custom valmisteisista CR-suuttimista, joita olisi laittanut bmw dieseleihin niin kaikki tieto tänne vaan niin risut kuin ruusut!
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7538
    • Jyväshyvä

    #2
    Autoissa on paljonkin eroa.
    ihan varusteita lähtien,
    mutta nyt keskittyttänee tekniikkaan.

    535d:ssä on eri varaosanumerolla laatikko,
    momenninmuunnin jne.

    Koneessa erona ainakin:
    Turbot, suuttimet, pakosarja,
    ahtoputket, ilmanputsari,
    venakoppa, turbojen ohjaukset tietysti.

    Lisäksi mutu-tuntumalta väittäisin että
    männät, kansi jne. on erit eli ei 530d:stä
    suosiolla tuplaturboa tehdä.
    Ei jaksa tarkistaa realoem:stä...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Weivi
      Bimmer Rookie
      • Sep 2010
      • 52
      • peräseinäjoki

      #3
      laatikon erona lähinnä kestävyys? onko mitään tietoja paljon e60 530d loota kestää tehoja ja paljonko tämä 535d:n oma kestää jos puhuttaisiin nyt vaikka automaattilaatikoista?


      elikkäs moottorin erot ovat vissiin aika suuria... tosin en tiedä sitten kuinka tuo menisi jos 530d:hen laittaisi 535d turbot ja niiden ohjauksen+ perusviritykset?

      Comment

      • wmb330d
        Bimmer Rookie
        • Aug 2009
        • 184
        • KS

        #4
        No eikös tosta saa yhdelläkin turbolla aivan riittäväst, ainakin e46 samalla koneella 350hv 900nm tietämille

        Comment

        • bemarikari5
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 167

          #5
          Originally posted by wmb330d View Post
          No eikös tosta saa yhdelläkin turbolla aivan riittäväst, ainakin e46 samalla koneella 350hv 900nm tietämille
          Kerro lisää!
          -04 e60 530da
          ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

          Comment

          • Weivi
            Bimmer Rookie
            • Sep 2010
            • 52
            • peräseinäjoki

            #6
            Originally posted by wmb330d View Post
            No eikös tosta saa yhdelläkin turbolla aivan riittäväst, ainakin e46 samalla koneella 350hv 900nm tietämille

            mullekki saa kertoa jos yhdenturbon vehkeestä tämä revitty että mitä sille on tehty? 317hv/+700-800Nm oon nähny mutta tollasia lukuja en oo sinkkuturbos nähny?

            Comment

            • wmb330d
              Bimmer Rookie
              • Aug 2009
              • 184
              • KS

              #7
              itse ajanut e46 missä oli tiputettu vajaasta 350 sinne 310 keston vuoksi

              Comment

              • Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

                #8
                Niin, no 535deetä ei saa kuin automaattina.
                E61 535d alkuunsa viritetty.

                Comment

                • Weivi
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2010
                  • 52
                  • peräseinäjoki

                  #9
                  Originally posted by wmb330d View Post
                  itse ajanut e46 missä oli tiputettu vajaasta 350 sinne 310 keston vuoksi

                  http://www.turbotec.com/henkiloautot...d_moottori.php
                  eikö parempi ratkaisu olisi ollu vaan rajata vääntöjä? eihän sillä teholla niinkää mee noista mitään rikki vaan sillä kovalla väännöllä ja sillä että ajetaan ku amikset?

                  Comment

                  • wmb330d
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2009
                    • 184
                    • KS

                    #10
                    Originally posted by Weivi View Post
                    eikö parempi ratkaisu olisi ollu vaan rajata vääntöjä? eihän sillä teholla niinkää mee noista mitään rikki vaan sillä kovalla väännöllä ja sillä että ajetaan ku amikset?
                    Varmasi mutta onko mahdollista se sitten että väännöt ei nouse, kun tehoja lisätään, tuskin

                    niin ja eikös tuo ole vastaava kone kun viimmesissä e46?
                    Last edited by wmb330d; 13-03-2012, 20:09.

                    Comment

                    • Weivi
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2010
                      • 52
                      • peräseinäjoki

                      #11
                      Originally posted by wmb330d View Post
                      Varmasi mutta onko mahdollista se sitten että väännöt ei nouse, kun tehoja lisätään, tuskin

                      niin ja eikös tuo ole vastaava kone kun viimmesissä e46?
                      joo sama kone eli ohjelma ero vaan joka tekee sen parikytheppaa eroa!

                      Comment

                      • Matson^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2008
                        • 2113
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by wmb330d View Post
                        Varmasi mutta onko mahdollista se sitten että väännöt ei nouse, kun tehoja lisätään, tuskin

                        niin ja eikös tuo ole vastaava kone kun viimmesissä e46?
                        Ei oo alas pakko runnoa vääntöä, vaikka huipputehoa nostettaisiinkin reippaammin.

                        Kone on noissa sama, turbossa ja ohjelmassa pientä eroa. Samat tehot saa.

                        30d:stä tulee parhaimmillaan se ~350hv ja ~900nm, 35d:stä ~400hv ja ~900nm.. tuplaturbollisessa käyttöalue laajempi, eli tehoa saa paremmin myös korkeille kierroksille. Näin siis jos molemmissa samat suuttimet ja dpf pois.
                        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                        | Nissan Navara TREK-1 |
                        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                        Comment

                        • Weivi
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2010
                          • 52
                          • peräseinäjoki

                          #13
                          Originally posted by Matson^ View Post
                          Ei oo alas pakko runnoa vääntöä, vaikka huipputehoa nostettaisiinkin reippaammin.

                          Kone on noissa sama, turbossa ja ohjelmassa pientä eroa. Samat tehot saa.

                          30d:stä tulee parhaimmillaan se ~350hv ja ~900nm, 35d:stä ~400hv ja ~900nm.. tuplaturbollisessa käyttöalue laajempi, eli tehoa saa paremmin myös korkeille kierroksille. Näin siis jos molemmissa samat suuttimet ja dpf pois.
                          elikkä teoriassa jos 530d:hen laitettaisiin 535d suuttimet ja turbot niin voitaisiin myös sen käyttöalue nostaa niin laajaksi että n.400hv irtoaisi?

                          Comment

                          • wmb330d
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 184
                            • KS

                            #14
                            harmi vaan että ei taida toi tomaatti kestää noita vääntöjä,vaikka olis missä kierrosalueella

                            Comment

                            • Weivi
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2010
                              • 52
                              • peräseinäjoki

                              #15
                              automaatin kestostakin vaaditaan muutakin kuin mututietoa, jos jollakin olis 530d jossa vaikka 800Nm vääntöä otettu ja automaatti niin vois olla ihan hieno tieto kuulla onko kestäny...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎