Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d ja 535d tekniikassa olevat erot ja tehojen lisääminen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wmb330d
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 184
    • KS

    #16
    Originally posted by Weivi View Post
    automaatin kestostakin vaaditaan muutakin kuin mututietoa, jos jollakin olis 530d jossa vaikka 800Nm vääntöä otettu ja automaatti niin vois olla ihan hieno tieto kuulla onko kestäny...
    kuin myös kiinnostas,siinä tapauksessa vois laittaa isommat suuttimet

    Comment

    • Weivi
      Bimmer Rookie
      • Sep 2010
      • 53
      • peräseinäjoki

      #17
      kyllähän ne isommat suuttimet kannattaa laitella jos budjetti antaa periksi ja kyllä nyt noita 750Nm 530d tomaatilla on nähty ja ei ne ainakaa porsinu ole... että ei muutaku tilaukseen

      Comment

      • wmb330d
        Bimmer Rookie
        • Aug 2009
        • 184
        • KS

        #18
        Originally posted by Weivi View Post
        kyllähän ne isommat suuttimet kannattaa laitella jos budjetti antaa periksi ja kyllä nyt noita 750Nm 530d tomaatilla on nähty ja ei ne ainakaa porsinu ole... että ei muutaku tilaukseen
        Jossain vaiheessa täytyy varmaan tilata , kun nyt vaan ajella ensin viri boxin kaa että pirssi yleensäkkään osottautuu pito vehkees

        Comment

        • Weivi
          Bimmer Rookie
          • Sep 2010
          • 53
          • peräseinäjoki

          #19
          onko kenties railpaineita nostava viriboxi? hyh, hukkaa se jo äkkiä jos on.

          Comment

          • LeMansBlau
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1060
            • Insomniac

            #20
            Originally posted by Weivi View Post
            onko 530d:hen järkevästi mahdollista soveltaa 535d:n turbot jolloin käyttöaluetta saataisiin laajemmaksi?
            EI

            Originally posted by Weivi View Post
            pietsosuuttimet vs. ensimmäisten 530d e60 suuttimien ero, järkevää/mahdollista vaihtaa haettaessa viimeisiä tehoja?
            Pietsot ruikkii 7 kertaa siinä missä pre-mallit 4, joten nopeemman toiminnan takia tarkkus on parempi. Täyskakulla mennessä (kunnon ohjelmalla) molemmissa tavaraa tulee sen minkä pystyy tuottaa ja maksimi tuotoissa ei näissä ole merkittäviä eroja.
            ...Ei järkevää, eikä oikeastaan mahdollistakaan.

            Originally posted by Weivi View Post
            Virityksessä minun tietooni tulleet keinoton hyvin vähäisiä elikkäs 530d:ssä tehoja haettaessa DPF poisto, 535d suuttimet, hengittävämpi putki ja ohjelma.

            535d:n virityksessä DPF poisto, ohjelma ja hengittävämpi putki jolloin päästään jo aika maagisiin lukemiin, joihin myös 530d:n omistajat myös varmasti haluaisivat.
            Eipä näitten kummankaan dieselin kanssa kauheen maagisia lukemia saada. Tai no tietty sarjassa 3l ja d ei nyt muuta kai sovi odottaakaan.
            Ensin loppuu ne 35d suuttimet ja ahtimen tuotto, jonka jälkeen vastustaan alkaa palotilan koko ja rail-paineet. Ja tietenkin voimaansiirto alkaa olla nöyremmälläkin käskyttäjällä styroksia jos vääntö kasvaa reilusti yli tuhannnen newtonin.
            35d iso ja pikku ahdin on saatu trimmattua pelittään hienosti yhteen koko kierrosalueen ja vetoja saa muutoksilla sinne viiteen tonniin asti (josta hönköä on mukava sitten jatkaa isommalle pykälälle siirryttäessä), vaikkei heti uskois jos vakiolla käy koittamassa. Tästä siis se isoin ero syntyy näitten kahden verrokin välillä.

            Originally posted by Weivi View Post
            Myös jos jollain on omakohtaisia kokemuksia custom valmisteisista CR-suuttimista, joita olisi laittanut bmw dieseleihin niin kaikki tieto tänne vaan niin risut kuin ruusut!
            Tuskin on tän otsikon alla...
            ///MADE IN FINLAND

            sigpic

            TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
            E30 SEDAN IX M-TECNIC II
            F32 COUPE PERFORMANCE
            F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

            Comment

            • wmb330d
              Bimmer Rookie
              • Aug 2009
              • 184
              • KS

              #21
              Originally posted by Weivi View Post
              onko kenties railpaineita nostava viriboxi? hyh, hukkaa se jo äkkiä jos on.
              No siihen se liitin jakotukkiin tuli boxi väliin, eikö tee mitään?

              tommonen kiinni


              Last edited by wmb330d; 13-03-2012, 21:51.

              Comment

              • Matson^
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2008
                • 2113
                • Seinäjoki

                #22
                Originally posted by Weivi View Post
                elikkä teoriassa jos 530d:hen laitettaisiin 535d suuttimet ja turbot niin voitaisiin myös sen käyttöalue nostaa niin laajaksi että n.400hv irtoaisi?
                Jep! Ei muutakuin kättä pystyyn jos joku onnistuu tuon turbo-muutoksen tekemään niin tarjoan kupillisen juomaa

                Onhan noita 530d:tä liikenteessä 35:sen suuttimilla monta kourallista, automaatti kestää paremmin vääntöä kuin manuaalin vauhtipyörä.
                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                | Nissan Navara TREK-1 |
                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                Comment

                • Weivi
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2010
                  • 53
                  • peräseinäjoki

                  #23
                  jaahas näkökulmaa tulee ja se on hyvä! voisitko kertoa vähän syitä miksi tuo turbomuutos ei ole mahdollista, jotta voimme sitten essoonbaarissa kehuskella suurella tiedollamme

                  Comment

                  • Weivi
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2010
                    • 53
                    • peräseinäjoki

                    #24
                    Originally posted by Matson^ View Post
                    Jep! Ei muutakuin kättä pystyyn jos joku onnistuu tuon turbo-muutoksen tekemään niin tarjoan kupillisen juomaa

                    Onhan noita 530d:tä liikenteessä 35:sen suuttimilla monta kourallista, automaatti kestää paremmin vääntöä kuin manuaalin vauhtipyörä.

                    onkohan tuola isossa maailmassa tuota kukaan edes yrittänyt? ohjauksen toteutus varmaan yksi vaikeimmista? vai olenko pihalla kuin sen kuuluisan kuukautissuojan naru?

                    Comment

                    • LeMansBlau
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1060
                      • Insomniac

                      #25
                      Originally posted by Matson^ View Post
                      Jep! Ei muutakuin kättä pystyyn jos joku onnistuu tuon turbo-muutoksen tekemään niin tarjoan kupillisen juomaa

                      Onhan noita 530d:tä liikenteessä 35:sen suuttimilla monta kourallista, automaatti kestää paremmin vääntöä kuin manuaalin vauhtipyörä.
                      Täältä irtoo koko pullo. Mutta jos ei nyt kauhiasti rakasta tuollaista pelle peloton meininkiä, niin vinkkiä moista harkitselville, että koko tekniikan tai vaikkapa auton vaihto vois olla taloudellisempi ja vähemmän vituttava toimenpide.

                      Täällä 2kpl tiedossa noita suutinviritteisiä (330d) manuaalina, joissa suosilla vaihtunu vauhtipyörätki.
                      ///MADE IN FINLAND

                      sigpic

                      TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                      E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                      F32 COUPE PERFORMANCE
                      F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                      Comment

                      • Matson^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2008
                        • 2113
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Originally posted by Weivi View Post
                        onkohan tuola isossa maailmassa tuota kukaan edes yrittänyt? ohjauksen toteutus varmaan yksi vaikeimmista? vai olenko pihalla kuin sen kuuluisan kuukautissuojan naru?
                        Yhden 330d tiedän ja senkin Suomessa johon muutosta on alettu tekemään, nyttemmin en ole ollut yhteyksissä mitä projektille kuuluu.

                        edit. Fyysiset osat toki napsahtelee paikalleen kunhan pyörittää avainta myötäpäivään, mutta ohjauksen rakentaminen ensinnäkin mekaanisella puolella ja sen jälkeen softaan....
                        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                        | Nissan Navara TREK-1 |
                        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                        Comment

                        • Weivi
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2010
                          • 53
                          • peräseinäjoki

                          #27
                          Originally posted by Matson^ View Post
                          Yhden 330d tiedän ja senkin Suomessa johon muutosta on alettu tekemään, nyttemmin en ole ollut yhteyksissä mitä projektille kuuluu.
                          eli joku kuitenkin lähtenyt yrittämään! Loistavaa! onko foorumilaisia vai joku nevöhööd niinsanotusti?

                          Comment

                          • Matson^
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2008
                            • 2113
                            • Seinäjoki

                            #28
                            Originally posted by Weivi View Post
                            eli joku kuitenkin lähtenyt yrittämään! Loistavaa! onko foorumilaisia vai joku nevöhööd niinsanotusti?
                            Ei foorumilaisia, mutta kaukana nevahöödistä.. jätetään kuitenkin nimet mainitsematta niin ei tule turhia puheita, ennen kuin on faktaa lopputuloksesta.
                            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                            | Nissan Navara TREK-1 |
                            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                            Comment

                            • LeMansBlau
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1060
                              • Insomniac

                              #29
                              Originally posted by Matson^ View Post
                              Ei foorumilaisia, mutta kaukana nevahöödistä.. jätetään kuitenkin nimet mainitsematta niin ei tule turhia puheita, ennen kuin on faktaa lopputuloksesta.
                              Niin ja muutenki hei hys hys ja unohdetaan koko juttu, kun ton pullon menin lupaan.
                              ///MADE IN FINLAND

                              sigpic

                              TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                              E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                              F32 COUPE PERFORMANCE
                              F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                              Comment

                              • Weivi
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2010
                                • 53
                                • peräseinäjoki

                                #30
                                Originally posted by Matson^ View Post
                                Ei foorumilaisia, mutta kaukana nevahöödistä.. jätetään kuitenkin nimet mainitsematta niin ei tule turhia puheita, ennen kuin on faktaa lopputuloksesta.

                                sen verran voit kertoa että onko meiränkylääsiä (sjokisia) vai onko jostain muualta pari kertaa oon muutes sunki värkin bongannu livenä! komia laitos...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎