Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 530ia vm04

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #31
    Originally posted by Pile jr View Post
    Asiasta kolmanteen, kävin tuossa koeajamassa sitä autoa ja kaikinpuolin todella siisti ja toimiva yksilö, etupää oli raskas kääntää mistä se oikeen johtuu verrattuna muihin ajamiini autoihin
    Mitä ne muut autot ovat olleet? BMW:ssähän on raskas (ja hidas) ohjaus, varsinkin jos Servotronic puuttuu. Aktiiviohjaus korjaa sitten tilanteen kokonaan. Karvalakkiversiossa pitänee vain käydä punttisalilla ja laivurikurssilla tai ostaa joku muu auto.
    E39 528iA

    Comment

    • Pile jr
      Bimmer Rookie
      • Jan 2011
      • 186
      • Savonlinna

      #32
      Volvo, mese ja audi, ne oli paljon kevyempiä kääntää. Tuollaiseen tottuu nopiasti eikä se nyt ole mikään ongelma kuhan kysäsin vaan.

      Comment

      • Pile jr
        Bimmer Rookie
        • Jan 2011
        • 186
        • Savonlinna

        #33
        Piti jo eilen mainita yks asia, eli valojen yläpuolella oleva muovinen suoja jossa on ne oranssit sivuvalot ne olivat täynnä kosteutta, vaikuttaako tämä mitenkään mahdollisesti että, voisi mennä rikki tai muuta. Ja miten tuon kosteuden saa sieltä pois?

        Comment

        • WarHead
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 774

          #34
          Originally posted by Pile jr View Post
          Piti jo eilen mainita yks asia, eli valojen yläpuolella oleva muovinen suoja jossa on ne oranssit sivuvalot ne olivat täynnä kosteutta, vaikuttaako tämä mitenkään mahdollisesti että, voisi mennä rikki tai muuta. Ja miten tuon kosteuden saa sieltä pois?
          Ei oikeen mitenkään lopullisesti. Rikkihän ne ei mee perinteisesti ajatellen kosteudeta johtuen.

          Ite temmoin lamput veks edellisestä autosta samasta syystä, saunoin niitten kaa viikonlopun ja viikon päästä taas vesihelmiä sisällä. Koko lampun vaihtamalla se onnistuu varmaan parhaiten, mutta kustannuksen järkevyyttä voi sitte miettiä iha ite.
          Onko muuta normihehkut vai xenonit?
          E91 335iAT -08

          -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

          Comment

          • Pile jr
            Bimmer Rookie
            • Jan 2011
            • 186
            • Savonlinna

            #35
            Normihehkut siinä on, parkeiksi on sitten tarkoitus vaihtaa ledit 10w. Ensiviikolla taitaa olla se ostopäivä

            Comment

            • Pile jr
              Bimmer Rookie
              • Jan 2011
              • 186
              • Savonlinna

              #36
              Mites huollot jakautuvat kohta on 100tkm ajettu tällä autolla, koska on seuraava huolto km mukaan yleensä ja mitä se pitää sisällään, i drive kattelin ja se näytti jotain km määriä joita en muista. I drive:sta niin onko huollot silloin kun se näyttää esim. jarrupalat 3tkm, silloin voi vielä ajella sen 3tkm ja sitten voi pikkuhiljaa vaihtaa tai voihan ne vaihtaa koska vaan. Se ilmeisesti seuraa niistä ja ilmoittaa tarpeen tullen. Aika sekavaa on teksti koettakaa ymmärtää

              Vielä sellainen juttu, miten saan sen salavalikon esiin ja nähdä nuo lämmöt miten se käyttäytyy, lämmöt on varmaan hyvä olla siinä +90
              Last edited by Pile jr; 03-05-2012, 16:04.

              Comment

              • Pile jr
                Bimmer Rookie
                • Jan 2011
                • 186
                • Savonlinna

                #37
                Eli auto on tulossa huomenna minulle ja palautan launtaina, kertokaapa nyt sitten mitä mun kannattaa tsekata siitä autosta.

                Täytyy tehdä perinpohjainen katselu kaikesta

                Comment

                • Jube
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 9636
                  • ...

                  #38
                  Originally posted by Pile jr View Post
                  Eli auto on tulossa huomenna minulle ja palautan launtaina, kertokaapa nyt sitten mitä mun kannattaa tsekata siitä autosta.

                  Täytyy tehdä perinpohjainen katselu kaikesta
                  Itsehän jo itsellesi vastasit eli jos on yli vuorokausi aikaa niin autohan kannattaa tutkia mahdollisimman tarkoin jokapuolelta.
                  Itse käyttäisin nosturilla, vääntelisin hieman tukivarsia ja puslia, tutkisin onko öljy/nestevuotoja missään, kulutusosien kunto jne...
                  Erityisen tarkasti tutkisin perus e60 tyyppiviat mistä löytyy juttua searchilla vaikka huru mycket, samoin salavalikon käytöstä :think

                  Lisäksi ottaisin yhteyttä johonkin foorumilaiseen keneltä löytyy INPA ja pyytäisin tutkimaan vikakoodit, modulien infokoodit, päivitykset, kaikki mahdolliset kilometritiedot jne.
                  Näillä mennään:
                  Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                  BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                  BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                  BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                  MB c124 230CE -90 "Badboy"
                  MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                  Comment

                  • Pile jr
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2011
                    • 186
                    • Savonlinna

                    #39
                    Onkos espoon seudulla ketään kuka vois tsekata inpalla kaikki??

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #40
                      Kannattaa muistaa tutkiessa myös se, että vaikka sieltä nyt olisi joku tukivarsi menossa tai umpiossa kosteutta, ei autoa kannata välttämättä tyrmätä vielä. Ei autoista mikään ole 100% vikavapaa, joten suhteuttaa ikään ja hintaan jos jotain pientä löytyykin ja korjaa sitten.

                      Yksi mikä tuon ikäisestä autosta kannattaa katsoa on päävirtakaapelin liitos, auto nosturille ja taka-akselin päällä oleva liitos silmäilyn alle ettei näy merkkejä kuumenemisesta. Jos ok, kannattaa suojata sitä puristettua liitosta muovilätkän alta samalla kun se on aika paskasti suojattu tehdasperäisesti... Kaapelin vaihto on ikävä homma.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Pile jr
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2011
                        • 186
                        • Savonlinna

                        #41
                        Kiitoksia vinkeistä, täytyy tsekata nuo kaikki

                        Comment

                        • Pile jr
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2011
                          • 186
                          • Savonlinna

                          #42
                          Jaahas jos sitä lähtis pikkuhiljaa hakemaan autoa ajoon

                          Comment

                          • Pile jr
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2011
                            • 186
                            • Savonlinna

                            #43
                            Onko espoossa joku kuka voisi katsoa vikakoodit läpi, salavalikko jutut ja sun muut, korvausta vastaan!

                            Comment

                            • tabasco
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 851
                              • fin

                              #44
                              Salavalikon saat katsottua itsekin, googleta vaikka "e60 salavalikko". Jos auto pelaa OK ja kojetaulussa ei pala ylimääräistä, osta pois. Varsinkin jos olet liikkeestä ostamassa.

                              Comment

                              • Pile jr
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2011
                                • 186
                                • Savonlinna

                                #45
                                Näinhän se sitten meni, liikkeestä kotiin ja vikavalo rupesi loistamaan, moottorivikavalo keltainen sellainen eikä ole sammunut sen jälkeen, moottori ottaa kierroksia ihan normaalisti, kaasu pohjaan ja ottaa sen reilut 6000rpm vaihteisto pelaa normaalisti ei mitään ongelmia. Myyjä sanos että se johtuu bensansyötöstä mene ja tiedä

                                Siksi haluaisin saada vikakoodit luettua, tai mistä tuollainen voisi johtua, kertokaa kaikki mitä tulee mieleen.

                                Ja autohan on tämä, onko jollakin siitä tietoa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎