Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d alipaineletkut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Xander
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 122
    • Home

    #16
    Paljoks pitää purkaa kun noi letkut vaihtaa?

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7524
      • Jyväshyvä

      #17
      Originally posted by Käyrä View Post
      Paljoks pitää purkaa kun noi letkut vaihtaa?
      No jos vaihtaa turbojen letkut niin imusarja pitää käyttää irti.

      Itse on ole moottorin tukityynyjen tai EGR-venttiilin letkua vaihtanut
      kun ei ne yleensä ole siinä kunnossa että olis tarve,
      ehkä joskus 10 vuotiaana eli alkupään autoissa alkaa olla ajankohtainen...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Xander
        Bimmer Rookie
        • Dec 2005
        • 122
        • Home

        #18
        Joo, eipä silloin tullut mieleen kun läpät otin imusarjasta pois. Mitä tuossa tuli vilkastua niin Näyttää aika ahtaalta koneen apukuskin puoli, minne letkut sitten siellä menevätkään..

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7524
          • Jyväshyvä

          #19
          Pari noista on hankalassa paikassa.
          LCI:ssä ainakin se punainen letku joka menee koneen takapuolelta etummaiselle kellolle (solenoidi nro 4 / letku 15).

          Siinä letkussa joka menee koneen alle turbojen kohdalta on valmiiksi jatkoliitin (letku nro 12.),
          en ole sitä alempaa letkua vaihtanut (nro 14) kun ei siellä ole lämpöongelmia samalla tapaa kuin turbojen kohdalla.



          Btw, haaraa 11 ei kyllä etummaisessa letkussa ole...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • djcarrot
            Bimmer Rookie
            • Jun 2012
            • 18
            • Oulu

            #20
            Mikäs kikkare on tuossa kuvassa ympyröitynä? Yksi alipaineletku on toisesta päästä irti ja pienen tutkimuksen jälkeen selvitin, että se menee tuohon. En vaan löytänyt mistään paikkaa, mihin sen sulloisi. Toivottavasti ei missään imusarjan alla.. Pari letkua sinne näytti menevän ja pituuden puolesta tuokin voisi sinne ylettää. Autona pre-lci 535d. Auto kyllä tuntuu toimivan normaalisti.

            kuva
            e61 535da

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7524
              • Jyväshyvä

              #21
              Se on siinä koneen apukuskin puoleisella kyljellä, takimmainen solenoidi LCI:ssä,
              pre-lcissä suunnilleen samalla sijannilla,
              katso tuosta t-haarasta lähtevä letku niin näet mihin se menee...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • djcarrot
                Bimmer Rookie
                • Jun 2012
                • 18
                • Oulu

                #22
                Originally posted by MajorDrake View Post
                Se on siinä koneen apukuskin puoleisella kyljellä, takimmainen solenoidi LCI:ssä,
                pre-lcissä suunnilleen samalla sijannilla,
                katso tuosta t-haarasta lähtevä letku niin näet mihin se menee...
                Siis tuo solenoidin pää on kiinni, mutta tuo toinen kuvassa ympyröity pää hakusessa. Vai onko sekin siellä apukuskin puolella?
                e61 535da

                Comment

                • djcarrot
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2012
                  • 18
                  • Oulu

                  #23
                  Eikö kenelläkään ole tietoa..?
                  e61 535da

                  Comment

                  • e46touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1327
                    • Tornio

                    #24
                    Originally posted by djcarrot View Post
                    Siis tuo solenoidin pää on kiinni, mutta tuo toinen kuvassa ympyröity pää hakusessa. Vai onko sekin siellä apukuskin puolella?
                    Siis alipainekello imupuolen läpästä hukassa??

                    osa nro 4 ja alipainekello näkyy kuvassa osa nro 11 pallukan kohdalla.
                    Vai enkö ymmärtänyt mitä haet?
                    __________________________________________________ ____________
                    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7524
                      • Jyväshyvä

                      #25
                      Originally posted by djcarrot View Post
                      Siis tuo solenoidin pää on kiinni, mutta tuo toinen kuvassa ympyröity pää hakusessa. Vai onko sekin siellä apukuskin puolella?
                      Menee koneen etupuolella olevalle kellolle joka näkyy siinä EGR-lämmönövaihtimen alapuolella.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • djcarrot
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2012
                        • 18
                        • Oulu

                        #26
                        Kiitokset, eiköhän se nyt löydy.
                        e61 535da

                        Comment

                        • JKK
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2319
                          • Uusimaa

                          #27
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Siinä letkussa joka menee koneen alle turbojen kohdalta on valmiiksi jatkoliitin (letku nro 12.), en ole sitä alempaa letkua vaihtanut (nro 14) kun ei siellä ole lämpöongelmia samalla tapaa kuin turbojen kohdalla.
                          Tässä on yksi tapaus työn alla, johon täytyy vaihtaa myös tämä turbojen alle sukeltava letku (se tynkä jossa on jatkoliitin). Yläkautta vaihto on mahdoton. Tiedustelenkin että onnistuuko vaihto nosturilla alakautta vai meneekö purkuhommiksi? Pääseekö siihen alkupäähän mistään kautta käsiksi?
                          BMW G30 530e X-Drive

                          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2319
                            • Uusimaa

                            #28
                            Originally posted by JKK View Post
                            Tässä on yksi tapaus työn alla, johon täytyy vaihtaa myös tämä turbojen alle sukeltava letku (se tynkä jossa on jatkoliitin). Yläkautta vaihto on mahdoton. Tiedustelenkin että onnistuuko vaihto nosturilla alakautta vai meneekö purkuhommiksi? Pääseekö siihen alkupäähän mistään kautta käsiksi?
                            Vastaan sitten itselleni kun kävin asian selvittämässä; Kyllä siihen letkuun/kelloon saa etäisen näköyhteyden auton alta käsin. Käytännössä koko letkua on vaikea vaihtaa ilman että ottaa ilmastointilaitteen kompuraa pois tieltä. Ja minimissään pitää kallistuksenvakaaja raivata tieltä pois että saa pitkillä nokkapihdeillä otteen ko. letkusta. Käytännössä vanhan letkun saa nyppäistyä irti todella pitkillä nokkapihdeillä, mutta uuden laittaminen paikalleen voikin olla todellista kirurgin työtä...

                            Tässä tapauksessa riitti kun sai alkuperäisen kellolta lähtevän letkun pihteihin ja laitettua puolesta välistä poikki. Ja liitettyä I-kappaleella uutta letkua siihen.
                            BMW G30 530e X-Drive

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • marsep
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2009
                              • 361
                              • HML

                              #29
                              Nostellaas. Mihin tuo pystyssä olevan kellon letku menee? On siitä kellon päältä vähän huonon näköinen. Ja on aivan helvetin tiukalla. Onnistuuko vaihtaa ilman imusarjan poistoa?
                              E61 535d -05 "377/747"

                              ex. E38 728 -97

                              Comment

                              • Eerop87
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2014
                                • 41
                                • Kuopio

                                #30
                                Solenoidille, ahtimien jälkeen koneen takapäässä
                                F31 330d M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎