Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 523lci käyntihäiriö kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw jp
    Newbiemmer
    • Sep 2012
    • 13
    • Vantaa

    E60 523lci käyntihäiriö kylmänä

    Ongelmana on auton huono käynti koneen ollessa kylmä eli varsinkin aamuisin käynnistyksen jälkeen. Lähtee hyvin käyntiin, mutta tyhjäkäynti on epätasaista ja kone tutisee ihan reilusti. Kone nykii kiihdytettäessä ja joskus sytyttää moottorin vikavalon, mikä poistuu uudeleenkäynnistyksen jälkeen. Lämpimänä toimii moitteettomasti. Diagnostiikka ilmoittaa sytytyskatkoista 2 ja 3 sylintereissä. Vikaa on yritetty korjata vaihtamalla 2 ja 3 sylintereihin puolat, tulpat ja suuttimet. Auton softa on lisäksi päivitetty.

    Mikähän mahtaisi olla vikana? Moottori on n53 ja vuosimalli 2007.
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Ei muita vikakoodeja?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • bmw jp
      Newbiemmer
      • Sep 2012
      • 13
      • Vantaa

      #3
      Ei ole antanut muita vikakoodeja.

      Comment

      • duckland
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 418

        #4
        Ihan kuullostaa vanoksen solenoideilta tai nokka vai kampiakselin asentotunnistin häikältä. Yleensä noi antaa kyl vikakoodia, mut ei aina. Niin perusvika vanoskoneissa ja uudemmissa varsinkin. Tutisee ja nykii ja moottorivaloa piippailee. lämpösenä ei yleensä tee

        Comment

        • bmw jp
          Newbiemmer
          • Sep 2012
          • 13
          • Vantaa

          #5
          Autoa on tutkittu viikon aikana oikein huolella. Suuttimien ja puolien ohjaukset on mitattu, ecun liittimet tutkittu, ohivuodot ja puristuspaineet mitattu kaikille pytyille ym.. Ei ongelmaa havaittu.

          Merkkihuollon tuomio, sylinterinkansi auki ja sylintereiden ja venttiilien tarkistus seuraavaksi.

          Eli pahalta ja kalliilta alkaa kuulostaa.

          Onko kellään kokemusta vastaavan tyyppisestä ongelmasta n53 koneella?

          Autolla on siis ajettu "vasta" vajaa 120tkm joten koneremppa tässä vaiheessa kuulostaa aika pahalta:(

          ps. Täytyy vielä lorauttaa pullo fortea tankkiin ja katsoa onko vaikutusta

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Ohivuodot ja rutut kunnossa, mutta hattua pois? Hohhoijaa...

            Tämä tapaus alkaa kiinnostamaan entistä enemmän. Mitä enemmän hinta-arviot kasvaa ilman selkeää ja järjellistä diagnoosia, sen mielenkiintoisempia näistä tulee
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • mr81
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2010
              • 300
              • PK-seutu

              #7
              hmm... kokeilisin varmaan ite vielä jotain toista merkkihuoltoa, alkaa menemään arvauksien puolelle niin sit alkaa kyl menemään tonneja helposti. Autot ei mene kaupaksi niin otetaan rahat sit huollon puolelta.

              Käyttäisin vielä ehkä Espoon Laakkosella ennen tota korjausta.
              E65 730d '08 Monaco blue
              Ex: E60 523iA '08

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                #8
                Originally posted by bmw jp View Post
                Autoa on tutkittu viikon aikana oikein huolella. Suuttimien ja puolien ohjaukset on mitattu, ecun liittimet tutkittu, ohivuodot ja puristuspaineet mitattu kaikille pytyille ym.. Ei ongelmaa havaittu.

                Merkkihuollon tuomio, sylinterinkansi auki ja sylintereiden ja venttiilien tarkistus seuraavaksi.

                Eli pahalta ja kalliilta alkaa kuulostaa.

                Onko kellään kokemusta vastaavan tyyppisestä ongelmasta n53 koneella?

                Autolla on siis ajettu "vasta" vajaa 120tkm joten koneremppa tässä vaiheessa kuulostaa aika pahalta:(

                ps. Täytyy vielä lorauttaa pullo fortea tankkiin ja katsoa onko vaikutusta
                On kokemusta, alakerta menee sulla vaihtoon. Hienoja vehkeitä.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • e46touring
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1327
                  • Tornio

                  #9
                  N53 kone ja Lamda anturit 4kpl

                  Originally posted by bmw jp View Post
                  Autoa on tutkittu viikon aikana oikein huolella. Suuttimien ja puolien ohjaukset on mitattu, ecun liittimet tutkittu, ohivuodot ja puristuspaineet mitattu kaikille pytyille ym.. Ei ongelmaa havaittu.

                  Merkkihuollon tuomio, sylinterinkansi auki ja sylintereiden ja venttiilien tarkistus seuraavaksi.



                  Onko kellään kokemusta vastaavan tyyppisestä ongelmasta n53 koneella?
                  EI kannata alkaa konetta aukomaan !! Vähän saman tapaisen ongelman kanssa täällä eteläisellä poron hoitoalueella painittu. Siis N53 suoraruisku kone ja vikana tähän mennessä löytynyt ja VAIHDETUT osat = suuttimet / puolat /korkeapainepumppu.
                  Sytytystulpat menee seuraavaksi vaihtoon,mutta varsinainen vika löytyi katalysaattorin TAKIMMAISESTA kontrolli Lamdasta. Etsi käsiisi joku foorumilta joka voi lukea INPA:lla live dataa koneesta lamda antureiden osalta ajossa. Sitä kautta tuo vika VOISI alkaa selvitä
                  __________________________________________________ ____________
                  Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by e46touring View Post
                    EI kannata alkaa konetta aukomaan !! Vähän saman tapaisen ongelman kanssa täällä eteläisellä poron hoitoalueella painittu. Siis N53 suoraruisku kone ja vikana tähän mennessä löytynyt ja VAIHDETUT osat = suuttimet / puolat /korkeapainepumppu.
                    Sytytystulpat menee seuraavaksi vaihtoon,mutta varsinainen vika löytyi katalysaattorin TAKIMMAISESTA kontrolli Lamdasta. Etsi käsiisi joku foorumilta joka voi lukea INPA:lla live dataa koneesta lamda antureiden osalta ajossa. Sitä kautta tuo vika VOISI alkaa selvitä
                    Miten toi lambda aiheuttaa käyntihäröä vaan pariin pyttyyn?
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • e46touring
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1327
                      • Tornio

                      #11
                      N53 /inpa / msd 80

                      Originally posted by suppari View Post
                      Miten toi lambda aiheuttaa käyntihäröä vaan pariin pyttyyn?
                      Periaatteessa voi aiheuttaa sytytyshäiriöitä, kun yrittää säätää sytytys karttaa epätodellisen Lambda arvon mukaan JOKA VOI olla esim. VARAOHJELMA kartasta Lambdan vika tapauksessa.

                      Lambda anturit ovat jaettu 2 ryhmään eli BANK 1 = 1,2,3 pytyt
                      Bank 2 = 4,5,6 pytyt. molemmilla BANKeilla on omat säätö ja tarkkailu lamdat eli yhteensä 4 kpl.

                      Eli hommaa auto LIVE datan lukuun sellaiselle kaverille jolla on INPA käytössä.
                      tässä autossa on MSD 80 moottorinohjaus boxi johon tuossa INPA:ssa on todella kattava vikadiagnoosi mahdollisuus.
                      __________________________________________________ ____________
                      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                      Comment

                      • bmw jp
                        Newbiemmer
                        • Sep 2012
                        • 13
                        • Vantaa

                        #12
                        Kuulostaa ihan loogiselta joten täytynee kokeilla, muistaakseni jossain vaiheessa (kerran tai kaksi) on ilmoitellut katkoista myös ykköspyttyyn. Ongelma rajautuu siis selvästi bank 1:n puolelle.

                        Missäköhän tuollainen livedatan luku onnistuisi pääkaupunkiseudulla?

                        Auto on joka tapauksessa menossa ensi viikolla toiseen paikkaan vikadiagnosiin, joten katsotaan tuleeko sieltä sama tuomio!

                        Puristusmittauksesta vielä sen verran, että 5 sylinterin puritukset olivat hieman muita huonommat, muut pytyt tasaisia. Lisäksi 5:n tulppa oli mustunut. Voisiko 5:n ongelma vaikuttaa 2 ja 3 pytyn toimintaan???

                        Lämpimänä auto siis toimii hyvin ja tehot tuntuvat olevan ihan normaalit.

                        Comment

                        • e46touring
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1327
                          • Tornio

                          #13
                          Originally posted by bmw jp View Post

                          Missäköhän tuollainen livedatan luku onnistuisi pääkaupunkiseudulla?

                          Voisiko 5:n ongelma vaikuttaa 2 ja 3 pytyn toimintaan???
                          kysy esim. RAHU:lta livedatan lukua.

                          taitaa tuossa 5 pytyssä olla oma ongelmansa. Livedata voisi selventää tuon 5 pytyn toimintaa ruiskutuksen/sytytyksen osalta.

                          ohessa kuva mitä tuhoa VOI tulla N53 koneen sytytys / ruiskutus vikojen seurauksena.
                          Last edited by e46touring; 21-03-2014, 16:12.
                          __________________________________________________ ____________
                          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                          Comment

                          • bmw jp
                            Newbiemmer
                            • Sep 2012
                            • 13
                            • Vantaa

                            #14
                            Aamulla tuli tarkkailtua kylmäkäyntiä tarkemmin. Käynnistyksen jälkeen moottori käy muutaman (noin 5) sekuntia ihan tasaisesti ja kaikki pytyt on pelissä. Tämän jälkeen tapahtuu jotain, kierrokset putoavat nopeasti lähes nollaan hetkeksi, auto tärähtää ja alkaa käymään erittäin huonosti.

                            Hieman viittaa siis johonkin anturivikaan??

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4049
                              • Turku

                              #15
                              Tämä vika siis ainoastaan kylmänä? Alkaako ajossa lämmitessään toimia kunnolla, vai vaatiiko auton uudelleen käynnistyksen? Koitappa seuraavaks kylmänä ku käynnistät, niin heti kaasua kun vielä käy kunnolla, ja pidä jossain 2000rpm. Toimiiko nyt normaalisti vai alkaako röpöttämään?

                              En mä saa tosta lambdavikaista millään, vaikkakin joskus myös 1 pytty misfire koodi tulee. Kaikki tieten mahdollista on.
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎