Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 dat laatikon säätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7544
    • Jyväshyvä

    #16
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Keskimäärin kuitenkin yleensä lähempänä kymppiä kuin ysiä..
    Kovalta kuulostaa, tietysti riippuu ajotyylistä ja paljonko ajaa siellä kaupungissa.
    Mulla oli muinoin 535dTA -05:lla keskikulutus 8.2 (mitattu) ja tais TommiX:llä tippua reilusti alle senkin hänen omistusaikanaan...

    Ja 535dTA LCI:t on vieny semmoista ~7 litraa keskimäärin mitä noilla on joku vajaa 300 tkm tullut ajettu...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      #17
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Kovalta kuulostaa, tietysti riippuu ajotyylistä ja paljonko ajaa siellä kaupungissa.
      Mulla oli muinoin 535dTA -05:lla keskikulutus 8.2 (mitattu) ja tais TommiX:llä tippua reilusti alle senkin hänen omistusaikanaan...

      Ja 535dTA LCI:t on vieny semmoista ~7 litraa keskimäärin mitä noilla on joku vajaa 300 tkm tullut ajettu...
      Niinhän ne aina kuulostaa, tankilla pääsee 700 sataa kilsaa ja diesel alkaa olla vähissä, helppo laskea siitä kulutus vaik ei tietokonetta tuijottaisikaan.

      Eipä tuo paljon muuta ole kuin kaupunkia, kiihdytystä ja jarrutusta, tilanne on pahempi vielä varsinkin mamman ajossa, se ajaa 100 metrin matkankin autolla syömään lienet päivittäin..

      Mä en voi mitään että teillä tiet ja renkaat on kapeampia
      Last edited by Mlatvala; 06-10-2012, 16:55.
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • Malax
        Bimmer Rookie
        • Jun 2011
        • 118
        • Lappeenranta

        #18
        Originally posted by MajorDrake View Post
        Kovalta kuulostaa, tietysti riippuu ajotyylistä ja paljonko ajaa siellä kaupungissa.
        Mulla oli muinoin 535dTA -05:lla keskikulutus 8.2 (mitattu) ja tais TommiX:llä tippua reilusti alle senkin hänen omistusaikanaan...

        Ja 535dTA LCI:t on vieny semmoista ~7 litraa keskimäärin mitä noilla on joku vajaa 300 tkm tullut ajettu...
        Ja sama auto vaihteiston lämmönvaihtimen ja turbiinirempan jälkeen kulutus matkassa oli n.7l ja kaupungissa 10l mitattuja tankkauksista vakiokokoisilla renkailla

        Kaikkein eniten vaikutti renkaiden vaihto 275 30 19 vs 245 40 18. kulutus tippui lähes 1.5 litraa!
        superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          #19
          Originally posted by Malax View Post
          Ja sama auto vaihteiston lämmönvaihtimen ja turbiinirempan jälkeen kulutus matkassa oli n.7l ja kaupungissa 10l mitattuja tankkauksista vakiokokoisilla renkailla

          Kaikkein eniten vaikutti renkaiden vaihto 275 30 19 vs 245 40 18. kulutus tippui lähes 1.5 litraa!
          Tuo samainen jo mainittu auto?

          Ei mullakaan kulje 6,1:llä vain kun 225/50 nastoilla... Kesällä taitaa olla litran enämpi.
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • Jarppa63
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 760
            • Kerava

            #20
            Laatikon (ainakin uudemmassa) saa nollattua näin: Virrat päälle(ei käyntiin), kaasu pohjaan n.30sec, kaasu ylös, virrat pois ja sen jälkeen käyntiin.

            Uskoisin, että muuttaa sun laatikon vaihtamiskohdat.
            t. Jari
            BMW i4M50 individual -23
            exiä: BMW 545e -21
            BMW F33 435xd -15
            M550xd-12
            e93 330da -08
            Dodge Stealth RT/TT -91
            Ford Thunderbird SC -91
            Olds Supreme avo -71
            Chevy Chevelle 2d HT -72

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5448
              • S:t Karins

              #21
              Originally posted by Mlatvala View Post
              Tuo samainen jo mainittu auto?
              Kyllä, sama auto. Eli termarit (lue moottorin lämmöt) vaikuttaa suoraan kulutukseen
              Originally posted by Mlatvala View Post
              Ei mullakaan kulje 6,1:llä vain kun 225/50 nastoilla... Kesällä taitaa olla litran enämpi.
              LCI:llä on tankillisella menty 805 - 1120 km ajotavasta, olosuhteista, ajankohdasta ym. riippuen. Käsittämättömiä nuo matalat 6:n kulutukset en ole ikinä tuohon päässyt tankillisella.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • Larzza
                Bimmer Rookie
                • Dec 2011
                • 147
                • Suo

                #22
                Originally posted by Tommix View Post
                Kyllä, sama auto. Eli termarit (lue moottorin lämmöt) vaikuttaa suoraan kulutukseen

                LCI:llä on tankillisella menty 805 - 1120 km ajotavasta, olosuhteista, ajankohdasta ym. riippuen. Käsittämättömiä nuo matalat 6:n kulutukset en ole ikinä tuohon päässyt tankillisella.
                Termari oli vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja tuo salavalikko homma ei oikein auennut mulle.Sain sen auki mutta sitten se ei antanut katsoa kaikkea.

                Latvalan vääntöpuheiden takia menin tilaamaan Schmiedmanilta Diesel tuningboxin saas nähdä onko hyvä juttu.
                e61 525 dat
                ex.e36 318ti compact m-sport

                Comment

                • Kiree äMMä
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 309
                  • Jyväskylä

                  #23
                  530dat m57n2 95/5% matka-/taajama-ajossa menee hikisesti 1000km ja sitten on tankattava n. 67l ainetta. Kokemusta n.70tkm nyt samalla autolla. Keskinopeus n. 75km/t. Matka-ajossa tasaisella nopeudella kierrokset pysyy viisarinleveyden sisällä. Yläkierroksilla tehot tuntuu häviävän täysin,alkanee dpf olla tukossa. 212tkm lasissa. Termareita ei ole ikinä vaihdettu. Salavalikossa talvella pitkässä matkassa lämmöt maks.70ast.,yleensä n.67adt. Diiselisuotimen vaihdostakin aikaa lienee se 70tkm...Mutta hyvin rouskuttaa eteen päin päivästä rouskuttaa eteenpäin eikä kertaakaan ole tielle jättänyt...

                  Comment

                  • Larzza
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2011
                    • 147
                    • Suo

                    #24
                    Originally posted by Kiree äMMä View Post
                    530dat m57n2 95/5% matka-/taajama-ajossa menee hikisesti 1000km ja sitten on tankattava n. 67l ainetta. Kokemusta n.70tkm nyt samalla autolla. Keskinopeus n. 75km/t. Matka-ajossa tasaisella nopeudella kierrokset pysyy viisarinleveyden sisällä. Yläkierroksilla tehot tuntuu häviävän täysin,alkanee dpf olla tukossa. 212tkm lasissa. Termareita ei ole ikinä vaihdettu. Salavalikossa talvella pitkässä matkassa lämmöt maks.70ast.,yleensä n.67adt. Diiselisuotimen vaihdostakin aikaa lienee se 70tkm...Mutta hyvin rouskuttaa eteen päin päivästä rouskuttaa eteenpäin eikä kertaakaan ole tielle jättänyt...

                    meneehän sitä kaikilla näköjään.Pistää vaan ärsyttämään kun ilmoitetaan toiminta säteeksi 1400km.
                    Kelatkaa nyt jos lentäisitte tuolla jollain cesnalla ja sanotaan että lennät tankillisella 1400km ja neste loppuukin jo melkein puolessa välissä.Voisi hieman harmittaa siinä syöksykierteen aikana.
                    e61 525 dat
                    ex.e36 318ti compact m-sport

                    Comment

                    • LasseE
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2008
                      • 416
                      • Kontiolahti/Joensuu

                      #25
                      Originally posted by Kiree äMMä View Post
                      530dat m57n2 95/5% matka-/taajama-ajossa menee hikisesti 1000km ja sitten on tankattava n. 67l ainetta. Kokemusta n.70tkm nyt samalla autolla. Keskinopeus n. 75km/t. Matka-ajossa tasaisella nopeudella kierrokset pysyy viisarinleveyden sisällä. Yläkierroksilla tehot tuntuu häviävän täysin,alkanee dpf olla tukossa. 212tkm lasissa. Termareita ei ole ikinä vaihdettu. Salavalikossa talvella pitkässä matkassa lämmöt maks.70ast.,yleensä n.67adt. Diiselisuotimen vaihdostakin aikaa lienee se 70tkm...Mutta hyvin rouskuttaa eteen päin päivästä rouskuttaa eteenpäin eikä kertaakaan ole tielle jättänyt...

                      Tuosta kannattaa hoitaa nuo moottorinlämmöt kuntoon muuten ei polta dpf:ä puhtaaksi ja se menee tukkoon,jos ei ole jo mennyt..
                      Ex. E46 330d -05
                      Ex. e61 530da -05
                      Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                      Member of Team EastAudio
                      Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                      Comment

                      • Larzza
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2011
                        • 147
                        • Suo

                        #26
                        mikä nro

                        Originally posted by LasseE View Post
                        Tuosta kannattaa hoitaa nuo moottorinlämmöt kuntoon muuten ei polta dpf:ä puhtaaksi ja se menee tukkoon,jos ei ole jo mennyt..
                        minkä parametrin takaa toi lämpö löytyy.
                        e61 525 dat
                        ex.e36 318ti compact m-sport

                        Comment

                        • LasseE
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2008
                          • 416
                          • Kontiolahti/Joensuu

                          #27
                          Originally posted by Larzza View Post
                          minkä parametrin takaa toi lämpö löytyy.
                          Etsi auton runkonumero (vin), ja laske viiden viimeisen numeron summa. Esim.AB12345 = 1+2+3+4+5 = 15. Laita numero mieleesi.

                          Menuun pitäisi päästä seuraavasti jos oikein muistan..

                          Trippi pohjaan (virrat on päällä),
                          pidä pohjassa kunnes tulee menu 01 näkyviin.
                          Paina samantien trippiä uudestaan, aikaa on n. sekuntti
                          ennenkuin menee ko. alavalikkoon...

                          Näpyttele menu 19 näkyviin, odota kunnes lock on-
                          tekstin alle tulee numero, näpyttele siihen se vinistä laskettu numero,
                          ja kun pääset oikeaan numeroon niin odota hetki,
                          pomppaa 01 -valikkoon takaisin, jonka jälkeen pääset myös lukittuihin valikoihin.

                          Alavalikosta pääsee seuraavaan kun pitää trippiä hetken pohjassa.
                          Ex. E46 330d -05
                          Ex. e61 530da -05
                          Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                          Member of Team EastAudio
                          Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            #28
                            Originally posted by LasseE View Post
                            Etsi auton runkonumero (vin), ja laske viiden viimeisen numeron summa. Esim.AB12345 = 1+2+3+4+5 = 15. Laita numero mieleesi.

                            Menuun pitäisi päästä seuraavasti jos oikein muistan..

                            Trippi pohjaan (virrat on päällä),
                            pidä pohjassa kunnes tulee menu 01 näkyviin.
                            Paina samantien trippiä uudestaan, aikaa on n. sekuntti
                            ennenkuin menee ko. alavalikkoon...

                            Näpyttele menu 19 näkyviin, odota kunnes lock on-
                            tekstin alle tulee numero, näpyttele siihen se vinistä laskettu numero,
                            ja kun pääset oikeaan numeroon niin odota hetki,
                            pomppaa 01 -valikkoon takaisin, jonka jälkeen pääset myös lukittuihin valikoihin.

                            Alavalikosta pääsee seuraavaan kun pitää trippiä hetken pohjassa.
                            Jäbä unohti vastata kysymykseen

                            7 = lämmöt

                            Eikä mulla tuon tietokoneen mukaan 6,1l kulutuksella lämmöt noussu, noi päätermarit on ihan perseestä, saa vaihtaa puolen vuoden välein.
                            Last edited by Mlatvala; 07-10-2012, 18:18.
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • LasseE
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2008
                              • 416
                              • Kontiolahti/Joensuu

                              #29
                              Originally posted by Mlatvala View Post
                              Jäbä unohti vastata kysymykseen

                              7 = lämmöt
                              Aivan Otin katsos vahingossa laajemman kokonaisuuden
                              Ex. E46 330d -05
                              Ex. e61 530da -05
                              Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                              Member of Team EastAudio
                              Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                              Comment

                              • Mlatvala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 3553
                                • Kuopio

                                #30
                                Originally posted by Larzza View Post
                                Termari oli vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja tuo salavalikko homma ei oikein auennut mulle.Sain sen auki mutta sitten se ei antanut katsoa kaikkea.

                                Latvalan vääntöpuheiden takia menin tilaamaan Schmiedmanilta Diesel tuningboxin saas nähdä onko hyvä juttu.
                                Paljonko tuollainen vehje maksaa?
                                E61 535d alkuunsa viritetty.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎