Announcement

Collapse
No announcement yet.

Particle filter häiriö !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    #31
    Originally posted by HannuE60 View Post
    No niin,

    Bemu Oy ei saanu eikä kyllä sen ekan kerran jälkeen yrittäneetkään saada sitä polttoa päälle, en kyllä antanut uutta dpf-pönttöäkään vaihtaa (ois maksanut päälle1700 eur.)

    Hain auton pois, lähtiessäni ei ollu vikakoodi päällä, ajelin koko matkan kotiin hiukan reippaammilla kierroksilla n.40-45km, eikä vikakoodia näkyny.
    Oisko se voinu lähteä toimimaan? ?

    Juttelin myös päivällä espoon laakkoselle huoltoneuvojan kanssa, oli kyllä sitä mieltä että se pitäisi saada polttamaan jos vaan kaikki muu on ok. Sovittiin että käyn siellä huomenna, niin katsovat.

    Alkaa niin ottaa päähän koko homma, että jospa ne Laakkosella olisi ammattitaitoisia ja saisi asian pois päiväjärjestyksestä...
    Niin nimenomaan PITÄISI saada polttamaan. Oletko katsonut termareiden vaihdon jälkeen, että nouseeko ne lämmöt? Veikkaanpa, että ne yrittää ihan samaa tuolla merkkihuollossa, eli poltto vaan päälle. Sama vastaus tuli itsellenikin paikallisessa merkkikorjaamossa... Ei ne tienny mistään ajon aikasesta vikakoodien nollaamisesta mitään. Ohjat vaan omiin käsiin tässä hommassa, johonkin foorumilaiseen vaan yhteys, läppäriä autoon kiinni ja vikoja nollaamaan!
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88

    Comment

    • Homebrew
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2011
      • 347
      • Paimio

      #32
      Originally posted by Raine View Post
      Ei se poltto lähe päälle jos DPF on niin tukossa, että sieltä tulee vikakoodi particle filter heavily clocked. Vaikka koodi poistetaan niin se napsahtaa takaisin jo ensimmäisessä kiihdytyksessä.

      Auto pitää saada läppäriin ja esim. DIS:n avulla käynnistää pakkoregenerointi ja seurata sen avulla pakolämpöjä ja -paineita. Edelleenkin jos pönttö on todella pahasti tukossa poltto ei pysy pitkään päällä, pakkoregenerointi pitää uusia niin monta kertaa peräkkäin, että se jää päälle. Sitä pönttöä ei välttämättä saa edes polton avulla auki jos se on pahasti tukossa.
      Niissä parissa autossa missä olen tota vikakoodien nollausta tehnyt, niin molemmissa oli vaan kertaalleen pyydetty DIS:llä poltto päälle. Sitten vaan motarille tasaista ajoa ja vikakoodien *jatkuvaa* nollausta INPAlla niin homma lähtee pikkuhiljaa rokkaamaan(kulutusmittari heiluu jonkun aikaa kuin hullun ***kku kun poltto menee päälle ja pois sitä mukaa kun koodeja tulee ja niitä nollaa). Oma mielipide on, että ei sitä regenerointipyyntöä tarvitse uusia, kyllä se poltto lopulta alkaa pysymään päällä kun jaksaa koodeja nollata.. Pieni aavistus jopa olisi että auto osaa kyllä itekin pyytää sitä regenerointia kun vastapaineet kasvaa tarpeeksi. Olisi mielenkiintoista kokeilla lähteekö poltto päälle ihan vaan vikakoodeja nollailemalla ilman polton pakottamista...
      Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
      Ex. E91 330d -07

      Comment

      • Nettipepe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1341
        • Kajaani

        #33
        Originally posted by Homebrew View Post
        Niissä parissa autossa missä olen tota vikakoodien nollausta tehnyt, niin molemmissa oli vaan kertaalleen pyydetty DIS:llä poltto päälle. Sitten vaan motarille tasaista ajoa ja vikakoodien *jatkuvaa* nollausta INPAlla niin homma lähtee pikkuhiljaa rokkaamaan(kulutusmittari heiluu jonkun aikaa kuin hullun ***kku kun poltto menee päälle ja pois sitä mukaa kun koodeja tulee ja niitä nollaa). Oma mielipide on, että ei sitä regenerointipyyntöä tarvitse uusia, kyllä se poltto lopulta alkaa pysymään päällä kun jaksaa koodeja nollata.. Pieni aavistus jopa olisi että auto osaa kyllä itekin pyytää sitä regenerointia kun vastapaineet kasvaa tarpeeksi. Olisi mielenkiintoista kokeilla lähteekö poltto päälle ihan vaan vikakoodeja nollailemalla ilman polton pakottamista...
        Tuossa laittamassani linkissä sivun 3 alussa kerrotaan aika selvästi tuosta toiminnasta.
        Tuon mukaan aloittaa itsekin uudelleen, mutta jossain tapauksessa pitää uusia käsky service käskyllä... olisiko sitten dis-illä.
        voisi luulla, että yrittää muutaman kerran ja jos ei onnistu lopettaa yrittämisen.
        Jos kokoajan nollataan vikakoodia luulisi että yrittää maailman tappiin.
        F30 320xia
        Ex E90 325da
        Ex E90 320da
        Ex E46 330D

        Comment

        • HannuE60
          R.I.P.
          • Mar 2012
          • 809
          • Espoo

          #34
          Homma näyttää jo valoisammalta.
          aamulla auto laakkoselle, kaveri otti homman työn alle kävi läpi kaikki herjat mitä oli jääny muistiin(particle filter, alhaista jännitettä, jotain can väylä herjaa,ym)
          näki myös ajodatasta että sillä on ajettu vaan lyhyttä matkaa ja että webasto ollu usein päällä(tehtaan webasto, menee autom. päälle)

          mittasi vastapaineet oli jotain 300.
          touhusi auton kimpussa tunnin, jonka jälkeen pyysi että käyn käyn motarilla tekemessä reippaan lenkin. Ajoin 120km. moottoritiellä 4vaihteella, kaikki sujui hyvin.

          vein auton takasin ja asentaja laittoi uudestaan koneeseen, mittasi vastapaineet ne oli pudonnu 150:iin, eli poltto oli ollu päällä.
          sanoi että kannattaa ajaa pari pidempää lenkkiä lähipäivinä että poltto kävisi muutaman kerran kunnolla..

          en ihan tarkkaan mitä kaikkea se koneellaan teki, mutta nyt näyttää että kaikki toimii....toivottavasti.

          koko hommaan meni pari tuntia ja oli asiallista palvelua. toisin kuin edellisessä paikassa, siellä meni kolme päivää eikä ne saanu muuta kuin päätermarin vaihdettua, eipähän tarvi sinne enää autoani viedä..

          kiitos kuitenkin kaikille joilta sain apua ongelmaan.

          T. Hannu
          [SIGPIC]
          BMW 535d M-sport

          Comment

          • hcaape
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2009
            • 837
            • hyvinkää

            #35
            Originally posted by HannuE60 View Post
            Homma näyttää jo valoisammalta.
            aamulla auto laakkoselle, kaveri otti homman työn alle kävi läpi kaikki herjat mitä oli jääny muistiin(particle filter, alhaista jännitettä, jotain can väylä herjaa,ym)
            näki myös ajodatasta että sillä on ajettu vaan lyhyttä matkaa ja että webasto ollu usein päällä(tehtaan webasto, menee autom. päälle)

            mittasi vastapaineet oli jotain 300.
            touhusi auton kimpussa tunnin, jonka jälkeen pyysi että käyn käyn motarilla tekemessä reippaan lenkin. Ajoin 120km. moottoritiellä 4vaihteella, kaikki sujui hyvin.

            vein auton takasin ja asentaja laittoi uudestaan koneeseen, mittasi vastapaineet ne oli pudonnu 150:iin, eli poltto oli ollu päällä.
            sanoi että kannattaa ajaa pari pidempää lenkkiä lähipäivinä että poltto kävisi muutaman kerran kunnolla..

            en ihan tarkkaan mitä kaikkea se koneellaan teki, mutta nyt näyttää että kaikki toimii....toivottavasti.

            koko hommaan meni pari tuntia ja oli asiallista palvelua. toisin kuin edellisessä paikassa, siellä meni kolme päivää eikä ne saanu muuta kuin päätermarin vaihdettua, eipähän tarvi sinne enää autoani viedä..

            kiitos kuitenkin kaikille joilta sain apua ongelmaan.

            T. Hannu
            mitähän marmori moisesta laskutti
            pääasia että auto toimii
            sDrive23i A E89 Roadster -10

            ex E92 325i -09

            ex E65 735i -02
            ex E38 730d -98 ;(

            Comment

            • HannuE60
              R.I.P.
              • Mar 2012
              • 809
              • Espoo

              #36
              Originally posted by hcaape View Post
              mitähän marmori moisesta laskutti
              pääasia että auto toimii
              260 eur.
              [SIGPIC]
              BMW 535d M-sport

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5442
                • S:t Karins

                #37
                Originally posted by Homebrew View Post
                Niissä parissa autossa missä olen tota vikakoodien nollausta tehnyt, niin molemmissa oli vaan kertaalleen pyydetty DIS:llä poltto päälle.
                Meneekö poltto päälle request regeneration pyynnöllä vai enable regeneration?
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Fabsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1754

                  #38
                  Originally posted by HannuE60 View Post
                  260 eur.
                  Itse heitin kaverille parikymppiä samasta hommasta vaivan palkkaa : )

                  Pääasia että sait auton kuntoon, toivottavasti ei tuu enää koodeja filtteristä.
                  AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                  ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                  e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                  e30 318i -88

                  Comment

                  • Homebrew
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2011
                    • 347
                    • Paimio

                    #39
                    Originally posted by Tommix View Post
                    Meneekö poltto päälle request regeneration pyynnöllä vai enable regeneration?
                    Request-pyynnön kun laittoi, niin ainakin ruudulle tuli regeneration requested tms. Joten olettaisin että sen pitäs olla oikein.. Tosin tota ei ole tullut kokeiltua silloin kun suodatin ei ole tukossa.. Voihan se olla että tuo käsky vaan näyttää sen hetkisen tilan...
                    Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                    Ex. E91 330d -07

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5442
                      • S:t Karins

                      #40
                      Originally posted by Homebrew View Post
                      Request-pyynnön kun laittoi, niin ainakin ruudulle tuli regeneration requested tms. Joten olettaisin että sen pitäs olla oikein.. Tosin tota ei ole tullut kokeiltua silloin kun suodatin ei ole tukossa.. Voihan se olla että tuo käsky vaan näyttää sen hetkisen tilan...
                      Tuota isekkin kokeilin muttei lähtenyt heti poltto päälle.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • Mane400
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2003
                        • 76
                        • Etelä-Pohjanmaa

                        #41
                        Asentelin tuossa aamulla DISsin ja tutkiskelin vähän millaisia paineita DPF:ssä oikein on, kun moottori on käynyt kylmänä termareiden takia ties kuinka kauan (auto on ollut mulla vasta n.1kk ajan). Vastapaine oli kylmänä tyhjäkäynnillä 0,09mbar ja arvioi kilometrejä olevan DPF:n vaihtoon 64tkm. Eli varmaan on tällä hetkellä auki. Tilana näkyi olevan regeneration disabled vaikka painoin myös regeneration enable-nappia. Autoon on tehty softa, jossa EGR on otettu pois pelistä, mutta tietääkseni tuohon DPF:n ei ole koskettu. Onko tuo DPF otettu ohjelmalla pois kuitenkin käytöstä vai onko tuo regeneration disabled normaalia silloin kun poltto toimii normaalisti?

                        Comment

                        • tuikku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1353

                          #42
                          .
                          No, jos sinä kylmällä moottorilla koetat saada polttoa päälle, niin se on kyllä estetty.
                          Pakokaasun kierrätyksen poisto ei häiritse puhdistuspolttoja, polton aikana egr-venttiili on muutenkin kiinni, jotta pakokaasut saadaan kuumiksi ja happea ja lämpöä sinne hiukkassuodattimelle asti.
                          Jos poltoissa olisi jotain mennyt väärin, niin siitähän tulisi ilmoitus.
                          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2328
                            • Uusimaa

                            #43
                            Originally posted by Mane400 View Post
                            Vastapaine oli kylmänä tyhjäkäynnillä 0,09mbar ja arvioi kilometrejä olevan DPF:n vaihtoon 64tkm. Eli varmaan on tällä hetkellä auki.
                            Tuskin ihan noin pieni vastapaine kuitenkaan, ellei ole koko pönttöä tyhjätty DPF:stä ja KAT:ista. 9mbar voisi kuullostaa uskottavammalta. Ainakin omassa autossani paineet heiluvat 7-12mbarin välillä riippuen milloin on toteutunut viimeisin regenerointi.
                            BMW G30 545e M-Sport

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • tuikku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1353

                              #44
                              .
                              Jees, olen samaa mieltä, mutta sellaisella varauksella, että anturi on kunnossa.
                              Jos hiukkassofta on tehty niin, ettei polttoja koskaan tule, niin myös silloin "polttonappula ei aktivoidu", ei se voi.
                              Ja sehän on pelkästään hyvä, eikö ?
                              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                              Comment

                              • 35DP
                                Newbiemmer
                                • May 2014
                                • 11
                                • Espoo

                                #45
                                Löytyisiköhän foorumilaisita apua tähän (esim. ajossa mainittua vikakoodin nollausta tms. korvausta vastaan. Tai vinkkaus yritykseen joka osaisi jelpata, eikä ensimmäisenä ehdota originaalia uutta DPF:ää). Auto pääkaupunkiseudulla.

                                Auto E61 LCI 535d

                                Tässä parin kuukauden ajan on joutunut ajamaan lyhyempää ns.keskusta-ajoa/ -matkaa ja eilen pärähti tuollainen failure tauluun. Muistan lukeneeni, että polttoon on avain oikea lämpötila (>77 astetta) ja tuo ehto täytyy. Muistelen myös foormilta lukeneeni jostain ketjusta, että pitäisi olla 60kmh vauhtiakin polton aikana(?) :think Tämä ehto ei varmaan ole täyttynyt.

                                Kävin äsken koittamassa vähän pidempää motariajoa (50km + välikahvit + 50km). Mutta molemmilla kerroilla failure tuli tauluun. Ensimmäisellä kerralla varmaan 10km jälkeen, toisella kerralla varmaan 40km jälkeen. Eli ei ilmeisesti lähde polttamaan

                                Lämmöt on ok ja mielestäni auton käytös muutenkin. Jos saisi kuntoon ennen isompaa vahinkoa.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎