Originally posted by HannuE60
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Particle filter häiriö !
Collapse
X
-
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
-
-
Originally posted by Raine View PostEi se poltto lähe päälle jos DPF on niin tukossa, että sieltä tulee vikakoodi particle filter heavily clocked. Vaikka koodi poistetaan niin se napsahtaa takaisin jo ensimmäisessä kiihdytyksessä.
Auto pitää saada läppäriin ja esim. DIS:n avulla käynnistää pakkoregenerointi ja seurata sen avulla pakolämpöjä ja -paineita. Edelleenkin jos pönttö on todella pahasti tukossa poltto ei pysy pitkään päällä, pakkoregenerointi pitää uusia niin monta kertaa peräkkäin, että se jää päälle. Sitä pönttöä ei välttämättä saa edes polton avulla auki jos se on pahasti tukossa.Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
-
Originally posted by Homebrew View PostNiissä parissa autossa missä olen tota vikakoodien nollausta tehnyt, niin molemmissa oli vaan kertaalleen pyydetty DIS:llä poltto päälle. Sitten vaan motarille tasaista ajoa ja vikakoodien *jatkuvaa* nollausta INPAlla niin homma lähtee pikkuhiljaa rokkaamaan(kulutusmittari heiluu jonkun aikaa kuin hullun ***kku kun poltto menee päälle ja pois sitä mukaa kun koodeja tulee ja niitä nollaa). Oma mielipide on, että ei sitä regenerointipyyntöä tarvitse uusia, kyllä se poltto lopulta alkaa pysymään päällä kun jaksaa koodeja nollata.. Pieni aavistus jopa olisi että auto osaa kyllä itekin pyytää sitä regenerointia kun vastapaineet kasvaa tarpeeksi. Olisi mielenkiintoista kokeilla lähteekö poltto päälle ihan vaan vikakoodeja nollailemalla ilman polton pakottamista...
Tuon mukaan aloittaa itsekin uudelleen, mutta jossain tapauksessa pitää uusia käsky service käskyllä... olisiko sitten dis-illä.
voisi luulla, että yrittää muutaman kerran ja jos ei onnistu lopettaa yrittämisen.
Jos kokoajan nollataan vikakoodia luulisi että yrittää maailman tappiin.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Homma näyttää jo valoisammalta.
aamulla auto laakkoselle, kaveri otti homman työn alle kävi läpi kaikki herjat mitä oli jääny muistiin(particle filter, alhaista jännitettä, jotain can väylä herjaa,ym)
näki myös ajodatasta että sillä on ajettu vaan lyhyttä matkaa ja että webasto ollu usein päällä(tehtaan webasto, menee autom. päälle)
mittasi vastapaineet oli jotain 300.
touhusi auton kimpussa tunnin, jonka jälkeen pyysi että käyn käyn motarilla tekemessä reippaan lenkin. Ajoin 120km. moottoritiellä 4vaihteella, kaikki sujui hyvin.
vein auton takasin ja asentaja laittoi uudestaan koneeseen, mittasi vastapaineet ne oli pudonnu 150:iin, eli poltto oli ollu päällä.
sanoi että kannattaa ajaa pari pidempää lenkkiä lähipäivinä että poltto kävisi muutaman kerran kunnolla..
en ihan tarkkaan mitä kaikkea se koneellaan teki, mutta nyt näyttää että kaikki toimii....toivottavasti.
koko hommaan meni pari tuntia ja oli asiallista palvelua. toisin kuin edellisessä paikassa, siellä meni kolme päivää eikä ne saanu muuta kuin päätermarin vaihdettua, eipähän tarvi sinne enää autoani viedä..
kiitos kuitenkin kaikille joilta sain apua ongelmaan.
T. Hannu[SIGPIC]
BMW 535d M-sport
Comment
-
-
Originally posted by HannuE60 View PostHomma näyttää jo valoisammalta.
aamulla auto laakkoselle, kaveri otti homman työn alle kävi läpi kaikki herjat mitä oli jääny muistiin(particle filter, alhaista jännitettä, jotain can väylä herjaa,ym)
näki myös ajodatasta että sillä on ajettu vaan lyhyttä matkaa ja että webasto ollu usein päällä(tehtaan webasto, menee autom. päälle)
mittasi vastapaineet oli jotain 300.
touhusi auton kimpussa tunnin, jonka jälkeen pyysi että käyn käyn motarilla tekemessä reippaan lenkin. Ajoin 120km. moottoritiellä 4vaihteella, kaikki sujui hyvin.
vein auton takasin ja asentaja laittoi uudestaan koneeseen, mittasi vastapaineet ne oli pudonnu 150:iin, eli poltto oli ollu päällä.
sanoi että kannattaa ajaa pari pidempää lenkkiä lähipäivinä että poltto kävisi muutaman kerran kunnolla..
en ihan tarkkaan mitä kaikkea se koneellaan teki, mutta nyt näyttää että kaikki toimii....toivottavasti.
koko hommaan meni pari tuntia ja oli asiallista palvelua. toisin kuin edellisessä paikassa, siellä meni kolme päivää eikä ne saanu muuta kuin päätermarin vaihdettua, eipähän tarvi sinne enää autoani viedä..
kiitos kuitenkin kaikille joilta sain apua ongelmaan.
T. Hannu
pääasia että auto toimiisDrive23i A E89 Roadster -10
ex E92 325i -09
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
Comment
-
-
Originally posted by hcaape View Postmitähän marmori moisesta laskutti
pääasia että auto toimii[SIGPIC]
BMW 535d M-sport
Comment
-
-
Originally posted by Homebrew View PostNiissä parissa autossa missä olen tota vikakoodien nollausta tehnyt, niin molemmissa oli vaan kertaalleen pyydetty DIS:llä poltto päälle.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by HannuE60 View Post260 eur.
Pääasia että sait auton kuntoon, toivottavasti ei tuu enää koodeja filtteristä.AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostMeneekö poltto päälle request regeneration pyynnöllä vai enable regeneration?Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
-
Originally posted by Homebrew View PostRequest-pyynnön kun laittoi, niin ainakin ruudulle tuli regeneration requested tms. Joten olettaisin että sen pitäs olla oikein.. Tosin tota ei ole tullut kokeiltua silloin kun suodatin ei ole tukossa.. Voihan se olla että tuo käsky vaan näyttää sen hetkisen tilan...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Asentelin tuossa aamulla DISsin ja tutkiskelin vähän millaisia paineita DPF:ssä oikein on, kun moottori on käynyt kylmänä termareiden takia ties kuinka kauan (auto on ollut mulla vasta n.1kk ajan). Vastapaine oli kylmänä tyhjäkäynnillä 0,09mbar ja arvioi kilometrejä olevan DPF:n vaihtoon 64tkm. Eli varmaan on tällä hetkellä auki. Tilana näkyi olevan regeneration disabled vaikka painoin myös regeneration enable-nappia. Autoon on tehty softa, jossa EGR on otettu pois pelistä, mutta tietääkseni tuohon DPF:n ei ole koskettu. Onko tuo DPF otettu ohjelmalla pois kuitenkin käytöstä vai onko tuo regeneration disabled normaalia silloin kun poltto toimii normaalisti?
Comment
-
-
.
No, jos sinä kylmällä moottorilla koetat saada polttoa päälle, niin se on kyllä estetty.
Pakokaasun kierrätyksen poisto ei häiritse puhdistuspolttoja, polton aikana egr-venttiili on muutenkin kiinni, jotta pakokaasut saadaan kuumiksi ja happea ja lämpöä sinne hiukkassuodattimelle asti.
Jos poltoissa olisi jotain mennyt väärin, niin siitähän tulisi ilmoitus.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by Mane400 View PostVastapaine oli kylmänä tyhjäkäynnillä 0,09mbar ja arvioi kilometrejä olevan DPF:n vaihtoon 64tkm. Eli varmaan on tällä hetkellä auki.
Comment
-
-
.
Jees, olen samaa mieltä, mutta sellaisella varauksella, että anturi on kunnossa.
Jos hiukkassofta on tehty niin, ettei polttoja koskaan tule, niin myös silloin "polttonappula ei aktivoidu", ei se voi.
Ja sehän on pelkästään hyvä, eikö ?CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Löytyisiköhän foorumilaisita apua tähän (esim. ajossa mainittua vikakoodin nollausta tms. korvausta vastaan. Tai vinkkaus yritykseen joka osaisi jelpata, eikä ensimmäisenä ehdota originaalia uutta DPF:ää). Auto pääkaupunkiseudulla.
Auto E61 LCI 535d
Tässä parin kuukauden ajan on joutunut ajamaan lyhyempää ns.keskusta-ajoa/ -matkaa ja eilen pärähti tuollainen failure tauluun. Muistan lukeneeni, että polttoon on avain oikea lämpötila (>77 astetta) ja tuo ehto täytyy. Muistelen myös foormilta lukeneeni jostain ketjusta, että pitäisi olla 60kmh vauhtiakin polton aikana(?) :think Tämä ehto ei varmaan ole täyttynyt.
Kävin äsken koittamassa vähän pidempää motariajoa (50km + välikahvit + 50km). Mutta molemmilla kerroilla failure tuli tauluun. Ensimmäisellä kerralla varmaan 10km jälkeen, toisella kerralla varmaan 40km jälkeen. Eli ei ilmeisesti lähde polttamaan
Lämmöt on ok ja mielestäni auton käytös muutenkin. Jos saisi kuntoon ennen isompaa vahinkoa.
Comment
-
Comment