Olen tässä katellut neliveto 5-sarjalaista ja pähkäillyt pääni kipeäksi millä koneella? Dieselissä pienempi kulutus, mutta bensakoneella pienemmät ylläpitokulut? Alle 30tkm:n ajolla bensa vie voiton kuluissa laskurien mukaan normikulutuksilla. Mitä lie vievät oikeasti? Neuvoa kaivataan :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
5-srj xdrive touring lci bensa vs dsl?
Collapse
X
-
Originally posted by XV70D View PostOlen tässä katellut neliveto 5-sarjalaista ja pähkäillyt pääni kipeäksi millä koneella? Dieselissä pienempi kulutus, mutta bensakoneella pienemmät ylläpitokulut? Alle 30tkm:n ajolla bensa vie voiton kuluissa laskurien mukaan normikulutuksilla. Mitä lie vievät oikeasti? Neuvoa kaivataan :think
Use Spritmonitor.de, the online gas mileage calculator and database, to determine the fuel consumption of your vehicle and compare it with others.
Ja laskea uudelleen
Eipä noissa taida ylläpitokustannuksissa muuta eroa olla kuin dieselvero.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
-
-
Dieseleissä on vielä kalliimmat huollot ainakin merkkiliikkessä. Tosin E6x ei tarvitse kyllä merkkiliikkessä enää huollattaa.E65 730d '08 Monaco blue
Ex: E60 523iA '08
Comment
-
-
Itsellä myöskin tarkoitus hankkia 530i, miksei äksäkin, ei väliä.
Mutta tarjonta on niin heikkoa kun on kovat varuste vaatimukset, joten suunnannut katseen myös 530d/535d puolelle.
Mielestäni kulutuksia turha laskeskella koska ero on niin pieni (satasia/vuosi) suhteessa arvon alenemiseen (tuhansia/vuosi). Joten ihan fiilis pohjalta parempi valita. Ja silloinhan bensa vie voiton ihan 100-0.G05 X5 45e
KM9 ///M1000XR
Ex:
F10 ///M5
K49 S1000XR
E90 ///M3
E46 ///M3
Comment
-
-
Originally posted by Messier View PostJoten ihan fiilis pohjalta parempi valita. Ja silloinhan bensa vie voiton ihan 100-0.
Saa olla aika iso bensakone että 535d:n fiiliksissä voittaa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Nettipepe View Post
muuten mukaan tulee mitä sattuu mittauksia jotka pienentää lukemia alaspäin.
Äkkiseltään katsottuna LCI mallit:
530iA 200 kW 10.22 (otanta 9)
525iA 160 kW 8.67 (otanta 5)
523iA 140 kW 9.91 (otanta 3)
535dA 210 kW 8.32 (otanta 12)
530dA 173 kW 8.14 (otanta 42)
525dA 145 kW 7.72 (otanta 47)
520dA 130 kW 7.04 (otanta 38)
2007-2009 mallit ja min. 20 tkm mittausmatkana.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Neliveto bemarit ei ole kyllä kovin yleistyneet 3- ja 5-sarjassa. Vielä vähemmän Mersuja on C- ja E-sarjan henkilöautoissa nelivetoisena (oma mielipide). Tietääkö joku tähän syyn? Onko uusien hinnoittelu tehty niin huonosti, että kaikki hakevat sit sen nelivetonsa Audilta.
Itseajoin viime talvena uudella E91 320xd muutama päivän ja se ohjaus tuntu kyl ihan erilaiselta, jopa huonommalta kuin 3- ja 5-sarjalaisen takavetoinen.Last edited by mr81; 02-01-2013, 12:01.E65 730d '08 Monaco blue
Ex: E60 523iA '08
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostKannattaa sitten löydä tuohon minimi mittausmatka -kenttään joku 15-20 tkm,
muuten mukaan tulee mitä sattuu mittauksia jotka pienentää lukemia alaspäin.
Äkkiseltään katsottuna LCI mallit:
530iA 200 kW 10.22 (otanta 9)
525iA 160 kW 8.67 (otanta 5)
523iA 140 kW 9.91 (otanta 3)
535dA 210 kW 8.32 (otanta 12)
530dA 173 kW 8.14 (otanta 42)
525dA 145 kW 7.72 (otanta 47)
520dA 130 kW 7.04 (otanta 38)
2007-2009 mallit ja min. 20 tkm mittausmatkana.
Tiedä sitten miten vertailukelpoinen tuokaan on suomessa tapahtuvaan ajamiseen?
Oman auton keskikulutus lähempänä tuon sivuston minimiä kuin keskiarvoaLast edited by Nettipepe; 02-01-2013, 12:15.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by mr81 View PostItseajoin viime talvena uudella E91 320xd muutama päivän ja se ohjaus tuntu kyl ihan erilaiselta, jopa huonommalta kuin 3- ja 5-sarjalaisen takavetoinen.
Itte olen nyt ajellut "MajorDrakelta" ostamallani 530d X-Drive LCI:llä reilut 5000km ja jonkinlainen perstuntuma on autoon päässyt jo syntymään. Vertailu on helppoa, kun edelliset autoni olivat takavetoinen E61 535d M-Sport aktiiviohjauksella ja sitä edellinen eli takavetoinen E91 320dA perus sporttialustalla. Ja pari kesää sitten olen ajanut 3000km pituisen kesälomareissun E91 320d X-Drivella.
"mr81": sen kommentti osuu oikeaan, X-Drivessa on kyllä erilaisen tuntuinen ohjaus kuin takavetoisissa. Se on jonkin verran epätarkempi ja "tavanomaisempi". Ja varsinkin vakioalustalla en kauaksi osu, jos vertaan E60 X-Drivea vaikkapa Volvon S80:seen (ajotuntumaltaan) - tosin ilman Volvon täydellistä suuntavakavuutta... Eli on selvästi mukavuuspainotteisesti viritetty alusta. Joku saattaisi kuvailla alustaa sanalla "löllykkä" - kuten esim. autoihin aika välipitämättömästi suhtautuva vaimoni... Asiaa korostaa vielä hieman hitaan tuntuinen ohjaus, joka ei kylläkään hairitse kuin risteyksistä käännyttäessä. Tienpäällä on kyllä ihan ok, joskaan ei sporttisuudesta voi puhua. Ero on jokatapauksessa erittäin suuri aktiiviohjauksella varustettuun 535d M-Sporttiin. Onko se ero sitten parempaan vai huonompaan suuntaan, riippuu kuskin mieltymyksistä ja vuodenajasta. Talviseen ajeluunhan tuo X-Driven vakio-set-uppi on aivan priima! Kesällä vähän liikaa korostuva comfort-fiilis maksaa kyllä talvella itsensä takaisin. Luulen että asiaa saisi korjattua askeleen parempaan suuntaan esim. jollain Bilsteinin B6-vaimentimilla ja suht jäykillä ja sporteilla kesärenkailla. Sellaiset voi mielestäni X-Driveen laittaa, koska alusta on selvästi tunteettomampi tieurille kuin takavetoiset BMW:t, joka on ehkä paras X-Driven piirre. Mielestäni tuo X-Driven korkeampi jousitus on kyllä loistava varsinkin talvella. Siihen en lähtisi koskemaan. Jokatapauksessa E60 X-Drivesta puuttuu paljon sitä perinteistä "bemarintunnetta", joka takavetoisissa on olemassa jo ilman M-alustoja. Mielestäni E90-sarjalaisessa tämä ero oli huomattavasti pienempi, mutta selvästi huomattavissa siinäkin. Talvikeleillä on kuitenkin hauskaa, kun valoissa rinnalle reteästi tulevat CR-V-miehet ja RAV4-miehet jää nuhaisten koneidensa kanssa sivupeileistä katseltaviksi. Seuraavissa valoissa ne ei yleensä edes enää yritä... Lapsellista mutta kivaa! Jos nyt pitäisi valita uudelleen 535d:n ja 530d X-Driven väliltä, päätyisin silti muutamasta "heikkoudesta" huolimatta edelleen X-Driveen. Kymmenen vuotta sitten olisi ehkä ollut toisinpäin. Ikä tekee tehtävänsä.
Voiman suhteen en ehkä liikaa korostaisi 535d:n ylivoimaisuutta. Mielestäni tuo 530d LCI liikkuu sen verran mukavasti, etten kertaakaan ole kaivannut entisen Pre-LCI-535d:ni kahta turboa. Tempeksellä mitattuna tuo E60 X-Drive meni sataseen ekalla vedolla, yrittämättä alle 7 sekunnin. Juuri sen parempaan en päässyt vakiolla 535dA Touringillakaan. Liekö sitte ohjelmoitu tämä nykyinen joskus menneisyydessä, mutta jokatapauksessa kulkee odotuksia paremmin. Tosin 535dA hakkasi DSC-valoa 120km/h saakka... :think
530i vs. 530d X-Drivena: Näppituntuma on, että 530i saattaa tuntua nelivetoisena jopa nuhaiselta heikomman alaväännön vuoksi, vaikka äänimaailmaltaan peseekin dieselin 6-0. Ja käsittääkseni realistiset käytännön keskikulutuslukemat liikkuvat bensaversiossa jossain 11-12 litran luokassa. Jostain luin vähän aikaa sitten että 530iA takavetoisenakin on tuottanut omistajilleen pettymyksiä käytännön kulutuksen suhteen. Dieselissä (sedan) omat kulutuslukemat ovat seka-ajossa aika tasan kahdeksan litraa sadalle. Kovemmilla pakkasilla vähän yli ja lauhalla kelillä vähän alle. Tämä ajo on siis pääsääntöisesti Järvenpää-Pasila välin ajamista. Matka-ajossa alle kuuteen litraan pääseminen vaatii A-luokkaista ajo-osaamista ja ultrakevyttä kaasujalkaa. Vaimo pääsi lukemaan 6,1L/100km. Tällöin mentiin koko matka n.90km/h nopeudella, täydellä joululastilla. Puolesta litrasta litraan joutuu maksamaan nelivedon pyörittämisestä ylimääräistä. Itselleni kelpaisi edelleen kumpi tahansa; bensa tai diesel. Molemmissa on puolensa. Panostaisin ennemmin hyvän yksilön metsästämiseen. Näissä nykyvehkeissä on niin vaikea ennustaa lopullisia ylläpitokustannuksia. Kumpi tahansa voi tulla toista kalliimmaksi jonkun aivan yllättävän asian seurauksena, vaikka kuinka olisit etukäteen asiaa laskenut.Last edited by JKK; 02-01-2013, 14:55.
Comment
-
-
meillä on harkinnassa 530xi, koska ko kiesi tulisi lähinnä lasten kuskaamiseen eli tarha/kauppakulkineeksi.
Nelikko jotta ei täällä perämetsissä olisi jatkuvasti jumissa kun auraus on mitä sattuu.
Dieseliä ei missään tapauksessa koska oletettavasti kilometrit ei ylitä 15tkm vuositasolla kuitenkaan, ei tarvitse murehtia hehkuja/termareita/läppiä jne, ja bensavehkeitä saa nelikkona luotettavammin kohtuukilsoilla (ostaa ne saksalaisetkin dieselin jos tulee paljon ajoa).
Lisähaastetta tuo se, että ehdottomasti sedani, jolloin ei tarvitse miettiä takapään jousitusta, takaluukun sähköjä, panoraaman vesiongelmia tms.
Eli vaikka n. 95% autoista karsiutuu pois sedan/bensa/nelikko vaatimusten vuoksi, niin isoin haaste haaste tuntuu kuitenkin olevan asiallisilla varusteilla varustetun yksilön löytäminen, esim nahat on pakkovaruste, minimissään sporttijakkarat ja mieluiten comfortit jne. Olis myös kiva jos värimaailma olisi jotain muuta kuin hopea/harmaa mustalla sisustuksella, joka tarkoittaa että nyt jää jäljelle joku 0.05% kaikista tarjolla olevista autoista...
No, "sitä oikeaa" odotellessa.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostLisähaastetta tuo se, että ehdottomasti sedani, jolloin ei tarvitse miettiä takapään jousitusta, takaluukun sähköjä, panoraaman vesiongelmia tms.
Sedaneissa kannattaa huomioida, että kääntyvät takaselkänojat eivät ole itsestäänselvyys. Omassani ei ole edes suksiluukkua, joka tuli vähän yllätyksenä vasta auton hankinnan jälkeen. Joten kattoboksi on aika pakollinen hiihtohenkiselle immeiselle.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostTalvikeleillä on kuitenkin hauskaa, kun valoissa rinnalle reteästi tulevat CR-V-miehet ja RAV4-miehet jää nuhaisten koneidensa kanssa sivupeileistä katseltaviksi. Seuraavissa valoissa ne ei yleensä edes enää yritä... Lapsellista mutta kivaa!
Ikä tekee tehtävänsä.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View Post:think
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostKirjoittelenpa tässä omat kokemukseni flunssassa makoillessani...
Onko nelivedossa tyyppivikoja? Jakolaatikot kestää yms.? Onko LCI selvästi parempi vai pärjäisikö vanhalla? Kuulemma LCI:ssä joystick vikoja ja maksaa maltaita uusia. Onko vetokoukun asennus plug and play vai vaatiiko koodaamista tai muuta mystistä?
Nettiauton ilmoituksissa lukee 0-100km/h 6,8s, onko nuo oikeasti noin nopeita?
Sedan 530xda kiinnostaisi, mieluiten harmaa ja mustalla sisustalla
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostLoistava tietopaketti
Onko nelivedossa tyyppivikoja? Jakolaatikot kestää yms.? Onko LCI selvästi parempi vai pärjäisikö vanhalla? Kuulemma LCI:ssä joystick vikoja ja maksaa maltaita uusia. Onko vetokoukun asennus plug and play vai vaatiiko koodaamista tai muuta mystistä?
Nettiauton ilmoituksissa lukee 0-100km/h 6,8s, onko nuo oikeasti noin nopeita?
Sedan 530xda kiinnostaisi, mieluiten harmaa ja mustalla sisustalla
Omasta kokemuksesta suosittelen mielummin dieseliä kuin bensaa (perheen kakkosautona 325i E92 -07). Bensa on vapaahengitteinen ja siitä puuttuu torkki alakierroksilla eikä se tunnu niin väkevältä kuin vastaava 6-mukinen turbodiseseli. Bensakutonen kuluttaa myös bensaa aika himskatin Miehekkäästi.Last edited by jarnori; 02-01-2013, 20:34.
Comment
-
Comment