Esitteen mukaan edes 550xi ei pärjää ohituskiihtyvyydessä 530xd:lle. Bensakoneessa ajamisen ilo tulee vasta kierroksilla, eli voi ajaa vain ykkösellä ja kakkosella muuten menee ylinopeutta. Toisaalta dieselissä on viivettä ja kauhea raksutus. Mutta se on nykyaikaa
5-srj xdrive touring lci bensa vs dsl?
Collapse
X
-
-
Meillä diesel on E60 235hv ja bensa on E92 218hv versio. Teho/paino menee aika tasan koska kyllähän E60 on painavampi. Molemmat nelivetoja, molemmat automaatteja. Etenkin perstuntumalla mutta myös paperilla dieseli (E60) liikkuu vikkelämmin. Tällä hetkellä kulutuslukemat dieselillä 8.3 ja bensalla 14.4 litraa sadalla. Molemmilla suht samanlaista taajama-ajelua.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostE60 530i on ollut 3 eri koneella (170kW, 190kW ja 200kW), ja 530d ilmeisesti myös useammalla eritehoisella versiolla samasta moottorista. Luulisin että voi tulla erilaiseen johtopäätökseen riippuen mitä noista vertaa keskenään.
Voiman tunne on tietysti yksi asia, mutta ei kai siinä yli 200kW kuitenkaan vakiona ole?
Comment
-
Viive on ihan mitätön. Bensalla isompi viive tulee siinä kun joutuu pykältämään pienempää sisään.Originally posted by Bmw Master View PostEsitteen mukaan edes 550xi ei pärjää Toisaalta dieselissä on viivettä ja kauhea raksutus. Mutta se on nykyaikaa
Raksuttaa joo tyhjäkäynnillä mutta ajossa esim kiihdytyksissä äänet ovat varsin mureat, yllätyin erittäin positiivisesti kun ekaa kertaa kokeilin.
Comment
-
Ei kai E60 ole saanut 550xi:nä? Tarkoittiko tämä väärän vaihteen kiihdytystä manuaalilla?Originally posted by Bmw Master View PostEsitteen mukaan edes 550xi ei pärjää ohituskiihtyvyydessä 530xd:lle.
Toi bensan kulutus on kyllä todella kova. Täällä on joskus lukenut että E60 530i 200kW menee taajamassakin 10 pintaan. Omaa kokemusta ei ole, mutta oishan tuo nyt ihme jos enemmän söis moderni suoraruisku-laihaseoskone kuin nykyinen E39 vanhan tekniikan koneella.Originally posted by jarnori View PostTällä hetkellä kulutuslukemat dieselillä 8.3 ja bensalla 14.4 litraa sadalla. Molemmilla suht samanlaista taajama-ajelua.
3-sarjassa dieselin äänet häiritsi eniten juurikin ajossa taajamassa ja toisaalta myös nopeassa ajossa baanalla jossa joutui puolet ajasta kiihdyttämään. Eli aina kun oli kaasu vähänkään syvemmällä niin meteliä riitti. Tasaista nopeutta menee kyllä nätisti. Tottakai joskus voi olla kivakin kiihdytellä kun jotain ääntä kuuluu, mutta ei sitä aina tarttis kuulua.Originally posted by jarnori View PostRaksuttaa joo tyhjäkäynnillä mutta ajossa esim kiihdytyksissä äänet ovat varsin mureat, yllätyin erittäin positiivisesti kun ekaa kertaa kokeilin.Last edited by Petri.Kekkonen; 04-01-2013, 21:28.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Paikaltaan lähtiessä tulee eka fiilis "sammuko tämä" ja sitten vasta lähtee vetämään. Äkkiä siihen varmaan turtuu, mutta kun ajaa diesel autoa kerran vuodessa niin sen huomaa.Originally posted by jarnori View PostViive on ihan mitätön.
On saanut. Vaihde 4., molemmille sama.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEi kai E60 ole saanut 550xi:nä? Tarkoittiko tämä väärän vaihteen kiihdytystä manuaalilla?
Comment
-
Rohkenen myös olla eri mieltä. 550i saatavilla x:nä vasta F10 korimallissa. E60:nä 530xi suurin bensakoneinen neliveto ja jenkkimarkkinoilla 535xi.Originally posted by Bmw Master View PostOn saanut. Vaihde 4., molemmille sama.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
[QUOTE=Bmw Master;2912658]Paikaltaan lähtiessä tulee eka fiilis "sammuko tämä" ja sitten vasta lähtee vetämään. Äkkiä siihen varmaan turtuu, mutta kun ajaa diesel autoa kerran vuodessa niin sen huomaa.
Kunnossa ollessaan lähtee kuin jänis makuulta.
Perusdemarilta voi tirskahtaa lusikallinen alkkariin.
Mulla on ollut oikeesti tehokkaita autoja aikoinaan(esim.transam 350hp takapyörältä).
Mun mielestä lastutettu 3,0 diesel menee tosi makeesti kulutukseen nähden.-04 e60 530da
ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2
Comment
-
Millon sellainen on tullut? Ei mun E60 LCI esite moista tunne.Originally posted by Bmw Master View PostOn saanut. Vaihde 4., molemmille sama.
Mun esitteessä 80-120 km/h 4. vaihteella (manuaalivaihteisto):
550i 5,1 sekuntia
530d 5,1 sekuntia
530xi 7,1 sekuntia
530xd 5,5 sekuntia
Tämä on tosin siltä osin aika akateemista, että 550i/530d ei taida juuri käytettynä manuaalilla löytyä (varmaan alla 5% tarjonnasta?).
Mutta joo, kyllä dieselissä epäilemättä on puolensa ja ihan kiva sellaisellakin olis välillä ajella. Kesällä oli tosiaan eka kerta kun ite päässyt pidempään ajeleen 3-litran dieselillä ja teki se positiivisen vaikutuksen, vaikka luulin tietäväni mitä odottaa.Last edited by Petri.Kekkonen; 04-01-2013, 21:44.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Varmaan manuaalissa tämä ongelma,ainakin tomaatissa tuota en ole huomannut.Originally posted by Bmw Master View PostPaikaltaan lähtiessä tulee eka fiilis "sammuko tämä" ja sitten vasta lähtee vetämään. Äkkiä siihen varmaan turtuu, mutta kun ajaa diesel autoa kerran vuodessa niin sen huomaa.
M5:sen olen muutaman kerran sammuttanut kun lähtenyt sillä vaikka tuossakin pitäs olla alhaalla jo vähän vääntöä.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Olisinko niin puusilmä, että olisin katsonut väärin. Se esite on työpaikan kahvipöydällä, pitää tarkistaa maanantaina. Jos näin on, niin 550i 2wd ei edes pärjää nelikko dieselille. 530i:stä puhumattakaan...Originally posted by Clavurion View PostRohkenen myös olla eri mieltä. 550i saatavilla x:nä vasta F10 korimallissa. E60:nä 530xi suurin bensakoneinen neliveto ja jenkkimarkkinoilla 535xi.
Comment
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMillon sellainen on tullut? Ei mun E60 LCI esite moista tunne.
Mun esitteessä 80-120 km/h 4. vaihteella (manuaalivaihteisto):
550i 5,1 sekuntia
530d 5,1 sekuntia
Tämä on tosin siltä osin aika akateemista, että kumpaakaan noista ei taida juuri käytettynä manuaalilla löytyä (varmaan alla 5% tarjonnasta?).
Mutta joo, kyllä dieselissä epäilemättä on puolensa ja ihan kiva sellaisellakin olis välillä ajella. Kesällä oli tosiaan eka kerta kun ite päässyt pidempään ajeleen 3-litran dieselillä ja teki se positiivisen vaikutuksen, vaikka luulin tietäväni mitä odottaa.
Ei kai manuaalia kannata edes harkita tälläiseen autoon jos tykkää hämmentää niin ottaa sen verran vähä voimasen kamppeen jota saa kepittää
F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Pärjäähän se:Originally posted by Bmw Master View PostJos näin on, niin 550i 2wd ei edes pärjää nelikko dieselille.
Originally posted by Petri.Kekkonen View Post550i 5,1 sekuntia
530xd 5,5 sekuntiaNo kyllä mulle kelpais vaikka tuo sun sigun vähävoimainen (?) manuaali oikein hyvin.Originally posted by veku View PostEi kai manuaalia kannata edes harkita tälläiseen autoon jos tykkää hämmentää niin ottaa sen verran vähä voimasen kamppeen jota saa kepittää
Last edited by Petri.Kekkonen; 04-01-2013, 21:51.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Sitähän se. Itse en vaan tykkää dieselin hetkellisestä aasinpotkusta. Just kun luulee että nyt mennään niin se potku meni jo. Bensakoneen parasta antia mulle on se tasainen tehon nousu ja varsinkin se kun niitä pääsee soittamaan ylös asti.Originally posted by jarnori View PostSe on sitten täysin makuasia jos joku syystä tai toisesta tykkää enemmän bensapannusta.G05 X5 45e
KM9 ///M1000XR
Ex:
F10 ///M5
K49 S1000XR
E90 ///M3
E46 ///M3
Comment
-
Jep, ja tämä toimii mulle juuri manuaalilla. Dieselillä haluaisinkin automaatin.Originally posted by Messier View PostBensakoneen parasta antia mulle on se tasainen tehon nousu ja varsinkin se kun niitä pääsee soittamaan ylös asti.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
Comment