Originally posted by Fabsu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
5-srj xdrive touring lci bensa vs dsl?
Collapse
X
-
Pessimisti ei pety. Sen takia kyselen tietoa ylläpitokuluista, koska en ole uutta autoa ostamassa, vaan 100-150tkm ajettua ja ettei menisi ojasta allikkoon. Kokemusta on sen verran autoista tullut, että melkein kaikki tyyppiviat on meikäläisen omistamissa dsl volvoissa ja mersuissa ollut...EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport
Comment
-
-
Originally posted by XV70D View PostKokemusta on sen verran autoista tullut, että melkein kaikki tyyppiviat on meikäläisen omistamissa dsl volvoissa ja mersuissa ollut...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Kyllä minä ottaisin ehdottomasti nelivetoisena touring 525xd dieselin ja automaattina. Siinä on kohtuu kulutus ja autovero on alhaisempi kuin 530:ssa tai 535:ssa päästöjen takia. Tuollainen oli jopa jonkinsorttisena vaihtoehtona omaa valitessa, mutta päädyin silti takavetoiseen juuri ylläpitokulujen sekä autoveronkin takia. Tuo 100-150 tkm tarkoittaa varmaan n. 08-09 vuosimalleja. Autovero on varmaan arviolta n. 8500-9000e luokkaa. 525:ssa ei ole niitä kuuluisia läppiä ja virittämällä sais kuitenkin aika hyvin tehoja lähes saman tai enemmän kuin vakio 530.
Nelivetotekniikasta minulla ei ole mitään tietoa, että onko niissä jotain erityistä tai tyyppivikaa ja kuinka paljon ne sitten lisäävät kuluja...
Originally posted by XV70D View PostPessimisti ei pety. Sen takia kyselen tietoa ylläpitokuluista, koska en ole uutta autoa ostamassa, vaan 100-150tkm ajettua ja ettei menisi ojasta allikkoon. Kokemusta on sen verran autoista tullut, että melkein kaikki tyyppiviat on meikäläisen omistamissa dsl volvoissa ja mersuissa ollut...* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
-
Originally posted by BemariAndy View Postautovero on alhaisempi kuin 530:ssa tai 535:ssa päästöjen takia
525xdTA LCI (2007/2008) 187
vs.
530xdTA LCI (2007/2008) 192
vs.
535dTA LCI (2007/2008) 186 (182 2008)
Ero tulee verotusarvosta eikä veroprosentista...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by VESiX View PostKuuden talven vuoden kokemuksella 530ix:stä voin sanoa että Jarnori puhuu taas omiaan. Yli 15 kulutusta en ole mittanut kertaakaan, vaikka talvella on ajettu ihan samanlaista pätkäajoa. Ja ajotietokone näyttää enemmän kuin tankkauksista laskemalla. Tuo 325ix:n 14,4 lukema tuossa ajossa kertoo, että koneessa voi hyvinkin olla vikaa. Imupuolen Vanoksen jumitus aiheutti mulla parin litran hypyn luokkaan >13l/100, mutta sen vaihto oli alle 100€ remontti. Ja taas mennään 8km työmatkaa kulutuksella 11,2!
Tämän ketjun keskustelun taso on niin heikkoa, että suosittelen kyllä lukkoa. Ei ole eduksi palstan tai BMW:n maineelle!
Kyseessä on siis 6-7km pätkäajoa talvikelillä ja auto on kuitenkin kuusisylinterinen bensa jossa jatkuva neliveto ja automaattilaatikko. Kyllä se vain näin on että tuo 14.4 litraa talvisessa pätkäajossa taajamassa on todellisuutta eikä minulla ole mitään syytä tästä asiasta paskaa puhua, uskokaa nyt herran jestas sentään!
Matka-ajossa moottoritiellä tuo auto vie 8.4 litraa sadalla, sekin on kyllä mielestäni melko paljon mutta minkäs sille teet. Liekkö autossa mitään vikaa, veikkaan että ihan kunnossa on.Last edited by jarnori; 12-01-2013, 10:51.
Comment
-
-
Originally posted by jarnori View PostKyllä osaa olla törkeetä porukkaa täällä. Kerron paljonko auto oikeasti kuluttaa niin tullaan päin naamaa huutelemaan että keskustelun taso on heikkoa ja että puhun paskaa? Ihan käsittämätön asenne porukalla! Ja mikä tuo "Jarnori puhuu taas omiaan" on? En voi kun pyöritellä päätäni ja hämmästellä tällaista kommentointia.
Kyseessä on siis 6-7km pätkäajoa talvikelillä ja auto on kuitenkin kuusisylinterinen bensa jossa jatkuva neliveto ja automaattilaatikko. Kyllä se vain näin on että tuo 14.4 litraa talvisessa pätkäajossa taajamassa on todellisuutta eikä minulla ole mitään syytä tästä asiasta paskaa puhua, uskokaa nyt herran jestas sentään!
Matka-ajossa moottoritiellä tuo auto vie 8.4 litraa sadalla, sekin on kyllä mielestäni melko paljon mutta minkäs sille teet. Liekkö autossa mitään vikaa, veikkaan että ihan kunnossa on.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Ja ei tuo ole mikään uusi juttu että bemarin bensakutoset imee tota polttoainetta reilusti. Googlettamalla löytyy kyllä paljon ihan vastaavia kokemuksia, mm. http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=616339
kuusimukinen neliveto automaatti ei ole köyhiä varten, näin se vain on. Auto on hieno ja kulkee hienosti mutta ei halvalla, siitä tuskin tarvitsee sen kummemin vääntää.
Comment
-
-
Originally posted by jarnori View PostKyseessä on siis 6-7km pätkäajoa talvikelillä ja auto on kuitenkin kuusisylinterinen bensa jossa jatkuva neliveto ja automaattilaatikko. Kyllä se vain näin on että tuo 14.4 litraa talvisessa pätkäajossa taajamassa on todellisuutta eikä minulla ole mitään syytä tästä asiasta paskaa puhua, uskokaa nyt herran jestas sentään!
Matka-ajossa moottoritiellä tuo auto vie 8.4 litraa sadalla, sekin on kyllä mielestäni melko paljon mutta minkäs sille teet. Liekkö autossa mitään vikaa, veikkaan että ihan kunnossa on.
Sekin pitää muistaa, että pätkäajokäsite on ihan eri, asuuko Helsingissä vai Juupajoella :think
Matkaajossa tuo bensa E39 vei tuon saman reilu 8.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Aika monilla on tapana mainostaa ns. ennätysalhaisia lukemiaan joihin on onnistunut pääsemään 80 km/h ajolla ihan sukkasillaan myötätuulessa. Näistä syntyy melko vääristynyttä mielikuvaa siitä mikä todellinen kulutustaso on. Olen päässyt 530xda:lla 500km pätkän 5.9 litralla satasella, mutta en väitä että se olisi auton matkakulutus normaalissa matka-ajossa. Normaalisti kulutus on 6.4-6.5 litrassa matka-ajossa. Vastaavasti 325xia 07 E92 vie sen 8.4 vaikka sillä pääsee parhaimmillaan tasan 8 litran lukemaan kun ihan sukkasillaan ajaa niin taloudellisesti kuin vain mahdollista ja tasan 80km/h eikä yhtään yli.
Pahoittelut tuosta aiemmasta avautumisesta, meinaa vain kiukuttaa kun omaa hyvyttäään jakaa tietoa/kokemuksiaan ihan rehellisesti ja saa siitä niskaansa tuollaisia syytöksiä...
Comment
-
-
Originally posted by jarnori View PostOlen päässyt 530xda:lla 500km pätkän 5.9 litralla satasella, mutta en väitä että se olisi auton matkakulutus normaalissa matka-ajossa. Normaalisti kulutus on 6.4-6.5 litrassa matka-ajossa.
Pahoittelut tuosta aiemmasta avautumisesta, meinaa vain kiukuttaa kun omaa hyvyttäään jakaa tietoa/kokemuksiaan ihan rehellisesti ja saa siitä niskaansa tuollaisia syytöksiä...
Ja olen kyllä "Jarnorin" kanssa samoilla linjoilla noiden nelivetoisten bensakuutosten suhteen sen perusteella, mitä itse olen niillä ajellut.
Comment
-
-
Originally posted by jarnori View PostKyllä osaa olla törkeetä porukkaa täällä. Kerron paljonko auto oikeasti kuluttaa niin Jonne tulee huutelemaan että keskustelun taso on heikkoa ja että puhun paskaa? Ihan käsittämätön asenne! Ja mikä tuo "Jarnori puhuu taas omiaan" on? En voi kun pyöritellä päätäni ja hämmästellä tällaista kommentointia.
Kyseessä on siis 6-7km pätkäajoa talvikelillä ja auto on kuitenkin kuusisylinterinen bensa jossa jatkuva neliveto ja automaattilaatikko. Kyllä se vain näin on että tuo 14.4 litraa talvisessa pätkäajossa taajamassa on todellisuutta eikä minulla ole mitään syytä tästä asiasta paskaa puhua, uskokaa nyt herran jestas sentään!
Matka-ajossa moottoritiellä tuo auto vie 8.4 litraa sadalla, sekin on kyllä mielestäni melko paljon mutta minkäs sille teet. Liekkö autossa mitään vikaa, veikkaan että ihan kunnossa on.
Arvasitkin varmaan, että viittasin sun aikaisempaan kommenttiin "Ja ottakaa nyt huomioon että diesel on näistä se parempi moottori. Kyllä siinä vaan on enemmän väkevyyttä ja sen tuntee selvästi kun sitä kaasua painaa." Tämähän on sellainen bensahöyrypäisten palsta, että täällä pakko on ymmärtää, että kaikki ei mahduta samaan muottiin ja se paras moottori ja auto ei millään ole kaikille sama. Eikä niitä valintoja ja mielipiteitä kannata liikaa faktoilla arvioida tai ole tarpeen aina edes ymmärtää. Eihän me muuten näillä autoilla ajeltaisi vaan jollain toyotoilla.... Tunne ensin ja sitten vähän järkeä mukaan
Kun tässä ketjussa kuitenkin nimenomaan puhutaan 5-sarjan x-drivesta, niin tuollaiset heitot että "yli 15 menee heittämällä" suorastaa vaativat kommenttia, kun se ei kuitenkaan ollut ihan faktaa. 325iXA:stä johdettua kyllä, mutta eipä N52B25 ja N52B30 kulutuksissa ole juurikaan eroa, edes normien mukaan. Paljon enemmän kulutus on kiinni ajo-olosuhteista ja -tavoista. Toki sen 15:kin varmasti saa helposti menemään, jos jatkuvasti kiihdyttelee. Mutta aika harva jaksaa, varsikaan perhekäytössä ja siitähän tämäkin ketju lähti liikkeelle. Enkä minä tässä mitään ennätyksiä mainostanut, joten pieni tarkennus lienee pakallaan. Muutaman kerran nimittäin olen päässyt kohtalaisen lähelle noita 15 lukemia . Silloin työmatka oli vielä lyhyempi kuin nykyään ja keskinopeus pienempi. Johonkin toiseen ketjuun olen raportoinut lukuja useamman vuoden kulutusseurannasta ja luvut ovat 530iXA:lla tankkausväleiltä 9 ja 14,4 välissä, keskikulutuksen asetuttua alle 11.5 litran. Isoiman muistan vielä hyvin, pienempi on jotain sinne päin.
Meilläkin on pihassa sekä bensa- että dieselkoneinen BMW:n tuote, joten minullakaan ei ole suurempaa syytä vedättää tietoisesti tätä keskustelua kumpaankaan suuntaan. Nykyinen autovero on sen mallinen, että nämä isot bensat häviävät kyllä pian ihan marginaali-ilmiöksi, joten nautitaan näistä BMW:n perinteisistä suorista bensa kutosista niin kauan kuin voidaan ja muistellaan niitä sitten vanhana. Automaatit ja nelivedot meillä on varmasti jatkossakin
Comment
-
-
Tuli eilen heitettyä reissu ItäVantaa-Turku-ItäVantaa sigun e61:llä, kyydissä yhteensä neljä ukkoa, mutta ei matkatavaroita. Pakkasta -15 kahden puolen, mukana neljä kylmäkäynnistystä, webastoa en käyttänyt ja vähän paikallisliikennettä Turun ja Vantaan päässä. Ajelin rajoitusten mukaan+10km=110 mittarinopeus. Kulutus ajotiekoneen mukaan 95E:tä 8,9l. Renkaat Continetal IceContact 215/55-17. Oli heikkotuulinen päivä niin auton suuntavakavuus oli lähes kiitettävää luokkaa, eli meni junamaisen vakaasti.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by jarnori View PostKyllä se vain näin on että tuo 14.4 litraa talvisessa pätkäajossa taajamassa on todellisuutta .
Comment
-
Comment