täytyypäs kuvata tuo ja laittaa postia servicelle... kaverilla vaihdettiin koko luukku 2v sitten ruosteen vuoksi 05 malliseen E61:een.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e60 ruostesuojaus
Collapse
X
-
Originally posted by ptikkala View Posttäytyypäs kuvata tuo ja laittaa postia servicelle... kaverilla vaihdettiin koko luukku 2v sitten ruosteen vuoksi 05 malliseen E61:een.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Originally posted by Miky View PostMulla korjattiin nuo samaiset takaluukun kulmat ennen kuin otin vastaan auton liikkeestä (ei marmori). Ei tosin mitään teippejä asennettu ja taas pienet kukinnon alut näkyy. Jos sitten seuraavan korjauksen tekisi kunnolla...
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTähän ei sillä koteloiden/alustan pikeämisellä ole mitään aikutusta, joten tämä "alustasuojaus" on e60/61:eenkin enemmän vahingollinen kuin hyödyllinen toimenpide.
E60/61 pohjassa ei ole mitään "suojattavaa" ja koteloihin+luukkuihin ajettu "pikiliima" saa tuuletussysteemin ja vedenpoistoreijäöt tukkoon muutamassa vuodessa. Sen jälkeen alkaa mm.lasien jatkuva huurtumis ja pitkässä juoksussa homeongelma.
Eli ei mitään mikä tarvitsisi tervaa(vain muovia, rosteria ja alumiinia):
Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostSamalla linjoilla Hemin kanssa, että suojausta ei kannata lisätä. Sen sijaan ei varmaan ole paljon haitaksi, jos alustamuovit ja sisälokarit irroittaisi muutaman vuoden välein ja pesisi alustan ja pohjamuovit puhtaaksi hiesusta yms. Kuivattaisi ja laittaisi muovit takaisin.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostKomppaan tätä, syksyllä vaihdoin polttoainesuodattimen ja ainakin tuo kuskin puolen suojamuovi oli kerännyt melkoisen määrän likaa päällensä.
Muovien päälle toki kertyy jonkin verran hiekkaa varsinkin mikäli jossain on vähänkään öljy tai polttoainevuotoa.
Eli itse pohja ei koko auton elinikänä saa kyllä minkäänlaista mekaanista tai kemiallista rasitusta, aivan pientä pölykerrosta enempää.
Eli se nyt kyllä riittää että aika ajoin tarkistaa että kaikki pohjan suojat ovat vahingoittumattomia ja kunnolla paikallaan kaikilla kiinnikkeillään/ruuveillaan.
Comment
-
-
Joo viimeksi eilen auton alla olin kun lämmönvaihtimen vaihdoin. Auto 03/2004 222tkm ja eipä sielä muovien alla ollut kuin hentoinen pölykerros joka lähtee tyyliin puhaltamalla pois. Ja vaikka siinä olisikin enempi paskaa ei se siitä rupea ruostumaan, niinkuin hemi sanoi ei sinne tulee mitään rasitusta, lue. ei lennä renkaista sorasuihkua tms.
Mutta siis tottakai sen saa ja miksei voikkin jonkun vuoden välein puhdistella, tarkoitan vaan sitä että ei ole kyllä pakollista jos laiskottaaex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Originally posted by -rik View Posteipä sielä muovien alla ollut kuin hentoinen pölykerros joka lähtee tyyliin puhaltamalla pois. Ja vaikka siinä olisikin enempi paskaa ei se siitä rupea ruostumaan, niinkuin hemi sanoi ei sinne tulee mitään rasitusta, lue. ei lennä renkaista sorasuihkua tms.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostTakaluukun kulmat siitä ikkunan alta ruostuu puhki E61 korisista siksi kun muovilistat hiertää niistä nurkista maalin pois.
Niihin muovilistoihin kuuluukin asentaa (liimata) maalauskorjauksen jälkeen sellaiset muotoon leikatut kaksipuoliset teipit niin lista ei pääse enään hankaamaan maalia uudelleen puhki.
Tuosta asiasta löytyy ihan huoltotiedote, ja noi teipit on tilattavissa suoraan BMW:eeltä. Toki ne on helppo askarrella itsekkin.
Ja tuosta kotelosuojauksesta löytyy jo tarinaa sen verran paljon tältäkin keskustelu palstalta, että en siitä rupea luennoimaan sen enempää.
Käyttää hakua ja etsii vaikka HEMI:n kirjoituksia asiasta.
Jokainen toki turmelkoon autonsa miten haluaa jos ei usko, se ei sinänsä minulle kuulu.
Mutta näin lyhyesti kerrottuna kun kerran aloitinkin niin tuollaiset minkään sortin terva liuotin öljypohjaiset "tahmapaskat" kotelosuojat eivät kuulu enään 2ooo luvun BMW koritekniikkaan.
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostE60:n ruostesuojailu on ihan yhtä järkevää kuin öljyjen vaihto 10tkm välein.
Eipä voisi olla enempää samaa mieltä. Mistähän noita uudet öljyt aamuin illoin tyyppejä vieläkin löytyy?BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View Post
Eipä voisi olla enempää samaa mieltä. Mistähän noita uudet öljyt aamuin illoin tyyppejä vieläkin löytyy?
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostNe on varmaan niitä tyyppejä jotka ovat erehtyneet katsomaan miltä venttiilikopan yms. sisällä näyttää autoissa joissa on vaihdettu öljyt 25-30tkm välein.
Edellisellä E61:llä oli ajettu 240 tkm, ja öljynkulutus alta 1/2 litraa vaihtovälillä. Vai pitäisikö mielestäsi auton moottorin pysyä uudenveroisena esim 700 tkm? No, kun katsoo Suomen autokantaa, niin tuohon päätelmään kyllä helposti kieltämättä tulee :thinkBMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Comment