Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 ruostesuojaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ptikkala
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1571

    #16
    täytyypäs kuvata tuo ja laittaa postia servicelle... kaverilla vaihdettiin koko luukku 2v sitten ruosteen vuoksi 05 malliseen E61:een.

    Comment

    • Miky
      Bimmer Rookie
      • Nov 2012
      • 53
      • Masku

      #17
      Mulla korjattiin nuo samaiset takaluukun kulmat ennen kuin otin vastaan auton liikkeestä (ei marmori). Ei tosin mitään teippejä asennettu ja taas pienet kukinnon alut näkyy. Jos sitten seuraavan korjauksen tekisi kunnolla...
      BMW E61 525xd -08 - 260hp/550Nm

      Comment

      • AlpinWeiss
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 927
        • West coast

        #18
        Originally posted by ptikkala View Post
        täytyypäs kuvata tuo ja laittaa postia servicelle... kaverilla vaihdettiin koko luukku 2v sitten ruosteen vuoksi 05 malliseen E61:een.
        Ei ollut huono vaihtokauppa...
        MBCLK240 -02
        E36 318 -93
        E46 320 Ci -01
        E46 330 CiA -01
        E60 520i -04
        E93 325i -07
        F36 420xi -16

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3451
          • Janakkala

          #19
          Originally posted by Miky View Post
          Mulla korjattiin nuo samaiset takaluukun kulmat ennen kuin otin vastaan auton liikkeestä (ei marmori). Ei tosin mitään teippejä asennettu ja taas pienet kukinnon alut näkyy. Jos sitten seuraavan korjauksen tekisi kunnolla...
          Jos BMW AG on maksanut aiemman korjauksen niin seuraavan korjauksen maksaa kyllä joku muu taho.
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • Miky
            Bimmer Rookie
            • Nov 2012
            • 53
            • Masku

            #20
            Edellisen korjauksen maksoi autoliike, joka ei ole BMW-merkkiliike, omasta pussistaan. En kukintojen kera suostunut autoa ostamaan. Seuraavan korjauksen taidan maksaa minä. Voihan tuota vielä yrittää BMWn piikkiin.
            BMW E61 525xd -08 - 260hp/550Nm

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3102

              #21
              Originally posted by Hemi View Post
              Tähän ei sillä koteloiden/alustan pikeämisellä ole mitään aikutusta, joten tämä "alustasuojaus" on e60/61:eenkin enemmän vahingollinen kuin hyödyllinen toimenpide.
              E60/61 pohjassa ei ole mitään "suojattavaa" ja koteloihin+luukkuihin ajettu "pikiliima" saa tuuletussysteemin ja vedenpoistoreijäöt tukkoon muutamassa vuodessa. Sen jälkeen alkaa mm.lasien jatkuva huurtumis ja pitkässä juoksussa homeongelma.
              Eli ei mitään mikä tarvitsisi tervaa(vain muovia, rosteria ja alumiinia):
              Samalla linjoilla Hemin kanssa, että suojausta ei kannata lisätä. Sen sijaan ei varmaan ole paljon haitaksi, jos alustamuovit ja sisälokarit irroittaisi muutaman vuoden välein ja pesisi alustan ja pohjamuovit puhtaaksi hiesusta yms. Kuivattaisi ja laittaisi muovit takaisin.
              Kulkineet/projektit:

              640D F06
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • creative 22
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 560
                • Alavus

                #22
                Originally posted by poke View Post
                Samalla linjoilla Hemin kanssa, että suojausta ei kannata lisätä. Sen sijaan ei varmaan ole paljon haitaksi, jos alustamuovit ja sisälokarit irroittaisi muutaman vuoden välein ja pesisi alustan ja pohjamuovit puhtaaksi hiesusta yms. Kuivattaisi ja laittaisi muovit takaisin.
                Komppaan tätä, syksyllä vaihdoin polttoainesuodattimen ja ainakin tuo kuskin puolen suojamuovi oli kerännyt melkoisen määrän likaa päällensä.
                Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                BMW Freude Am Fahren

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by creative 22 View Post
                  Komppaan tätä, syksyllä vaihdoin polttoainesuodattimen ja ainakin tuo kuskin puolen suojamuovi oli kerännyt melkoisen määrän likaa päällensä.
                  5-6:ssa vuodessa ko.suojamuovien päälle toki kertyy jonkin verran hiekkamaista pölyä mikäli autolla on ajettu paljon hiekkateitä, mutta itse pohja kyllä pysyy jopa lähes pölyttömänä.
                  Muovien päälle toki kertyy jonkin verran hiekkaa varsinkin mikäli jossain on vähänkään öljy tai polttoainevuotoa.
                  Eli itse pohja ei koko auton elinikänä saa kyllä minkäänlaista mekaanista tai kemiallista rasitusta, aivan pientä pölykerrosta enempää.
                  Eli se nyt kyllä riittää että aika ajoin tarkistaa että kaikki pohjan suojat ovat vahingoittumattomia ja kunnolla paikallaan kaikilla kiinnikkeillään/ruuveillaan.

                  Comment

                  • -rik
                    BTCF Member
                    • Nov 2009
                    • 827
                    • Rovaniemi

                    #24
                    Joo viimeksi eilen auton alla olin kun lämmönvaihtimen vaihdoin. Auto 03/2004 222tkm ja eipä sielä muovien alla ollut kuin hentoinen pölykerros joka lähtee tyyliin puhaltamalla pois. Ja vaikka siinä olisikin enempi paskaa ei se siitä rupea ruostumaan, niinkuin hemi sanoi ei sinne tulee mitään rasitusta, lue. ei lennä renkaista sorasuihkua tms.

                    Mutta siis tottakai sen saa ja miksei voikkin jonkun vuoden välein puhdistella, tarkoitan vaan sitä että ei ole kyllä pakollista jos laiskottaa
                    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2978
                      • Uusimaa

                      #25
                      Originally posted by -rik View Post
                      eipä sielä muovien alla ollut kuin hentoinen pölykerros joka lähtee tyyliin puhaltamalla pois. Ja vaikka siinä olisikin enempi paskaa ei se siitä rupea ruostumaan, niinkuin hemi sanoi ei sinne tulee mitään rasitusta, lue. ei lennä renkaista sorasuihkua tms.
                      Juuri noin. Vaikka siellä olisi kilokaupalla soraa se ei ruostuta yhtään mitään. Oleellista on se, että siellä ei ole mitään mekaanista hakkausta kivistä tms. Jos pohja osuu esim kunnolla johonkin kiveen niin, etä muovitkin lentelee, toki silloin se vaurioitunut kohta pitää puhdistaa ja suojata, mutta se ei nyt itse aiheeseen liity mitenkään, eli normaaliin ruostesuojaukseen.
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • Reiska56
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2008
                        • 185
                        • Kerava

                        #26
                        Originally posted by Spetke View Post
                        Takaluukun kulmat siitä ikkunan alta ruostuu puhki E61 korisista siksi kun muovilistat hiertää niistä nurkista maalin pois.
                        Niihin muovilistoihin kuuluukin asentaa (liimata) maalauskorjauksen jälkeen sellaiset muotoon leikatut kaksipuoliset teipit niin lista ei pääse enään hankaamaan maalia uudelleen puhki.
                        Tuosta asiasta löytyy ihan huoltotiedote, ja noi teipit on tilattavissa suoraan BMW:eeltä. Toki ne on helppo askarrella itsekkin.

                        Ja tuosta kotelosuojauksesta löytyy jo tarinaa sen verran paljon tältäkin keskustelu palstalta, että en siitä rupea luennoimaan sen enempää.
                        Käyttää hakua ja etsii vaikka HEMI:n kirjoituksia asiasta.
                        Jokainen toki turmelkoon autonsa miten haluaa jos ei usko, se ei sinänsä minulle kuulu.
                        Mutta näin lyhyesti kerrottuna kun kerran aloitinkin niin tuollaiset minkään sortin terva liuotin öljypohjaiset "tahmapaskat" kotelosuojat eivät kuulu enään 2ooo luvun BMW koritekniikkaan.
                        Itsellä noin viisi vuotta sitten Saksasta tuotu e60 ja ruostesuojattiin heti Suomeen tuotua. Ei ole auto homeessa eikä lasit huurussa. Eli ei muuta moitittavaa kuin että euroja paloi.

                        Comment

                        • AlpinWeiss
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 927
                          • West coast

                          #27
                          E60:n ruostesuojailu on ihan yhtä järkevää kuin öljyjen vaihto 10tkm välein.
                          MBCLK240 -02
                          E36 318 -93
                          E46 320 Ci -01
                          E46 330 CiA -01
                          E60 520i -04
                          E93 325i -07
                          F36 420xi -16

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2978
                            • Uusimaa

                            #28
                            Originally posted by AlpinWeiss View Post
                            E60:n ruostesuojailu on ihan yhtä järkevää kuin öljyjen vaihto 10tkm välein.

                            Eipä voisi olla enempää samaa mieltä. Mistähän noita uudet öljyt aamuin illoin tyyppejä vieläkin löytyy?
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #29
                              Originally posted by jaki View Post

                              Eipä voisi olla enempää samaa mieltä. Mistähän noita uudet öljyt aamuin illoin tyyppejä vieläkin löytyy?
                              Ne on varmaan niitä tyyppejä jotka ovat erehtyneet katsomaan miltä venttiilikopan yms. sisällä näyttää autoissa joissa on vaihdettu öljyt 25-30tkm välein.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • jaki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 2978
                                • Uusimaa

                                #30
                                Originally posted by TJJ View Post
                                Ne on varmaan niitä tyyppejä jotka ovat erehtyneet katsomaan miltä venttiilikopan yms. sisällä näyttää autoissa joissa on vaihdettu öljyt 25-30tkm välein.
                                Niinpä. Jos esim Viton mylly oli täysin terässä ainakin n 330 tkm ajettuna (öljynkulutus n 1/2 litraa), vaihtovälillä 25 tkm, eiköhän se riitä. Ja uskon, että ei ihan heti ollut porsimassa.
                                Edellisellä E61:llä oli ajettu 240 tkm, ja öljynkulutus alta 1/2 litraa vaihtovälillä. Vai pitäisikö mielestäsi auton moottorin pysyä uudenveroisena esim 700 tkm? No, kun katsoo Suomen autokantaa, niin tuohon päätelmään kyllä helposti kieltämättä tulee :think
                                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎