Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 ruostesuojaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1836
    • Kotona/Poissa

    #46
    Originally posted by jaki View Post
    Kateellinen? Jos joku tuhrii autonsa jollakin mönjällä ja vielä maksaa siitä. Miten ihmeessä sellaisesta vois olla kateellinen
    Kyseessä siis perinteinen suomalainen sananparsi jonka aikuiset ihmiset kyllä ymmärtävät olla ottamatta täysin kirjaimellisesti

    Ei ammatti-ihmiset tee massauksia 'mönjää tuhrimalla'
    Last edited by Havis; 21-02-2013, 13:54.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • Kesäromu
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2011
      • 228
      • Espoo

      #47
      Originally posted by Hemi View Post
      Näin sait kätevästi...ja vieläpä maksoit siitä, tästä e60 yksilöstä tulevan homepommin.
      Tässä on tasan yhtä paljon järkeä kuin muovitetun peltikaton tervaamisessa.
      Se terva toimi paanukatoilla, mutta ei tosiaan enään muovitetussa peltikatossa vain siksi että puhutaan katosta.
      Se e60 on rakenteiltaan niin monimutkainen ja rakenteiden tuuletuksen suhteen herkkä laitos, että sen "suojaaminen" on järjettömin juttu mitä siihen voi kukaan tehdä.
      Itse en tällaista sutattua/tuuletukset tukittua e60:stä ikipäivänä ostaisi, kun näin autopeltiseppänä tietää mitä se pahimmillaan tämänkin uuden koritekniikan auton rakenteissa tekee.
      No ok, nämä nykysuojaukset näissähän kun on muutenkin puhtaasti asiakkaan kusetusta, niin aika harvoin mm.tuonne helmakoteloihin on edes yritetty mitään pikiliemiä, vaan käsittelyt on enämmän tällaisia helposti sutattavien pintojen silmänlumetta.
      Se on toki ikävää että usein näissäkin kusetuksissa ne saa sutattua oviin sen verran pikilientä että ovien valuma/tuuletusaukot tukkeutuvat muutamassa vuodessa ja vettä lilluu kaikki ovet täynnä, josta se ajaa sitä lopulta höyrynsulun petettyä auton sisätiloihin.
      Näissä "suojatuissa" uuden koritekniikan autoissa 3-5-vuotta "suojauksen" jälkeen tahtoo varsin usein olla sellainen "huonon saunan" fiilis, kun auton sisäilma on jatkuvasti hieman kosteaa, ne ei oikein kuivu koskaan+lasit huurussa ja lyhyetkin seisotusajat saavat heti homepilkut ilmestymään ihan peruspinnoillekkin.
      Näiden "suojattujen" uuden koritekniikan autojen sisustoista toki muutenkin löytyy mustaa pientä homepilkkua jonka löytyminen asuinrakennuksesta saisi aikaan asumiskiellon.
      Eli kova "vouho" on päällä jos/kun asuinrakennuksesta löytyy muutama musta pilkku, mutta kuitenkin ajellaan autoilla jotka ovat täynnä hometta ja koko perhe saa jokapäiväisen silmiä kirvelevän altistuksen "perheen pään"
      50-vuotta liian vanhojen suojauskäsitysten vuoksi jolla hän on saanut aikaiseksi ihan ikioman homepommin perheen autoon.
      Tähän todellisuuteen kun oikeasti mm.media jossain vaiheessa herää, niin enpä pitäisi ollenkaan mahdottomana että näiden "suojattujen" homeautojen omistajat saisivat mustanpekan kun myytäviä autoja aletaan kuntotarkastaa myös homeen/rakenteiden tuuletuksen osalta.

      Avaisitko hieman Hemi, mitä tarkoitat tällä 'monimutkainen ja herkkä laitos' e60:sen osalta?
      F10 -11
      E21 315 -83

      Comment

      • tecro
        BTCF Member
        • Dec 2009
        • 185
        • Suomi

        #48
        Ei oo kyllä mitään hyvää syytä olla massaamatta pohjaa..
        Ja jos niitä aineita työntää koteloihin, kuka estää varmistamasta vedenpoistoreikien avonaisuuden operaation jälkeen?:think
        Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #49
          Monestako e39 on pohjaan ruostunut reikä?? e60 nyt puhumattakaan.
          Kyllä ne on saumat mitkä kukkii eikä siinä auta mikään alustan massaus.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • tabasco
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 851
            • fin

            #50
            Originally posted by tecro View Post
            Ei oo kyllä mitään hyvää syytä olla massaamatta pohjaa..
            Ja jos niitä aineita työntää koteloihin, kuka estää varmistamasta vedenpoistoreikien avonaisuuden operaation jälkeen?:think
            Luepa tuo nyt alkuun. http://ww.btcf.fi/forum/showpost.php...9&postcount=10

            Comment

            • tecro
              BTCF Member
              • Dec 2009
              • 185
              • Suomi

              #51
              Itse en hemin seteille arvoa anna.
              Täältä löytyy yksi e39 jossa pohjassa on ruostetta.
              Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #52
                Ilman kuviakaan moisesta, ei arvoa. Eikö se ole tasapuolista.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • tecro
                  BTCF Member
                  • Dec 2009
                  • 185
                  • Suomi

                  #53
                  http://picsit.fi/k/2013/04/06/IMG1879.jpg ja http://picsit.fi/k/2013/04/06/IMG1881.jpg

                  Siinä on vähän kuvaa.. Oikean takakulman entinen nostokohta.
                  Pohjassa on lisäksi vielä pintaruostetta.. Oli näköjään luultua lahompi.
                  Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

                  Comment

                  • TommiT
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2015
                    • 81
                    • Äänekoski

                    #54
                    Onneksi löysin nämän vanhan topicin enkä kerennyt pilaamaan omaa autoa vanhoilla ruostesuojausmetodeilla.

                    Hemi kun jakaa tietoa näiden maalaamisesta ja ruosteen kanssa pelaamisesta niin miten tässä kuvan tilanteessa pitäisi oikeaoppisesti toimia? Enkä nyt oikein hyväksy vastaukseksi sitä että anna olla koska teen kyseistä autoa itselleni käyttöautoksi ja tarkoitus ajaa vähintään kymmen vuotta tai jopa niin pitkään kun autosta on eläjäksi. Mielummin sitten vanhemmiten korjaisin kuluvia osia kun että parsia ruosteen raiskaamaa koria. Auto on siis 173tkm ajettu -05 535d ja kukkaa on kaikkien noiden apurungon kiinnitysten ympärillä. Auto oli kylkikolaroitu ja jouduin vaihtamaan koko takakupeen ja puolet sisälokasuojasta. Ne on nyt laitettu ja maalattu 2k pohjaepoksilla ja päälle 2k uretaanimaali. Tekisi vielä mieli vetää siihen päälle se sama ruiskutettava uretaanimassa millä lokasuojat on alunperinkin vedetty mutta mistä sitä saa ja minkä merkkisenä ja nimisenä? Entäpä se vahapohjainen kotelosuoja, mistä ja minkä merkkisenä. Tutkin paikallisten puljujen hyllyjä ja aika heikkoa oli tarjonta. Joku maston oli "vahamainen" mutta onko kuitenkin ihan tavallista öljykuraa? Huomenna täytyy käydä vielä wurthilta kysymässä mitä niillä on.

                    Last edited by TommiT; 03-05-2015, 19:06. Reason: lisätty tekstiä
                    E61 535d M-Sport

                    Comment

                    • TommiT
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2015
                      • 81
                      • Äänekoski

                      #55
                      Tänään kävin wurthilla niin sieltä löytyi sitä vahapohjasta ruosteenestoainetta. Harmi vaan kun ei ollut ruiskupullossa vaan pelkästään spraypurkissa. Netistä tutkin niin löysin tuollaisen tuotteen joka jos oikein ymmärsin on vahapohjainenhttp://fin.sika.com/fi/solutions_pro...01sa02105.html

                      Samalla yritin kysellä sitä Hemin mainitsemaa ruiskutettavaa uretaanipohjaista korimassaa niin ei löytynyt. Googlella yritin myös etsiä tuloksetta. Mistä ihmeestä sitä saa?
                      E61 535d M-Sport

                      Comment

                      • hankkija
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2011
                        • 55
                        • Lieksa

                        #56
                        Originally posted by hankkija View Post
                        Väittäisin että em. korimallissa kaikkein viisainta olisi tehdä pelkkä kotelosuojaus sekä alustan käsittely pelkästään kotelosuoja-aineella koska alusta on kauttaaltaan muovitettu, ja kiveniskuille alttiit osat ovat kevytmetallisia.
                        Originally posted by Spetke View Post
                        Ei kannata missään nimessä mennä ruiskimaan mitään kotelosuojia sinne
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Tähän ei sillä koteloiden/alustan pikeämisellä ole mitään aikutusta, joten tämä "alustasuojaus" on e60/61:eenkin enemmän vahingollinen kuin hyödyllinen toimenpide.
                        E60/61 pohjassa ei ole mitään "suojattavaa" ja koteloihin+luukkuihin ajettu "pikiliima" saa tuuletussysteemin ja vedenpoistoreijäöt tukkoon muutamassa vuodessa. Sen jälkeen alkaa mm.lasien jatkuva huurtumis ja pitkässä juoksussa homeongelma.
                        Eli ei mitään mikä tarvitsisi tervaa(vain muovia, rosteria ja alumiinia):
                        Oh yeah.. 2,5 years later... Rosteriputkia ja pientä sinkin reagointia..
                        Onneks ei tullu laitettuu mitään tervapaskaa 2000 luvun monimutkaisia insinööritaidonnäytteitä pilaamaan. No mut ihan kiva silti ettei oo sisusta homeessa eikä lasit huurussa.
                        Hyvä pojat
                        Click image for larger version

Name:	received_10204532126560036.jpg
Views:	1
Size:	50.9 KB
ID:	4832831

                        Click image for larger version

Name:	received_10204532126720040.jpg
Views:	1
Size:	40.5 KB
ID:	4832832

                        Click image for larger version

Name:	received_10204532126920045.jpg
Views:	1
Size:	51.4 KB
ID:	4832833

                        Comment

                        • hankkija
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2011
                          • 55
                          • Lieksa

                          #57
                          Ja seuraavaksi joku sanoo et viimenen virhe on ottaa suojaava oksidikerros pois

                          Comment

                          • hankkija
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2011
                            • 55
                            • Lieksa

                            #58
                            Toisaalta kyllähän tuo alkaa jo paaliin joutaa ilmastoa ja matkustajien turvallisuutta turmelemasta.. jos lomarahoista vaik irrottas sen sata tonnia uuteen turvallisempaan ja ympäristöystävällisempään
                            Kiitos ja anteeksi..

                            Comment

                            • H3NE
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2012
                              • 146
                              • Pohjois- Karjala

                              #59
                              Hmmm... mielenkiintoista. Tämähän on nyt sitten isojen poikien mukaan selitettävissä huollon laiminlyönteinä ja omistajan / huollon tekijän huolimattomuudella kun ei joka vuosihuollon yhteydessä ole muoveja irroitettu ja tehty koritarkastusta suurennuslasilla syynäten..?
                              Mutta eihän sillä loppupelissä ole merkitystä, koska jos joku olisi esim. vuosi sitten yrittänyt tehdä huollon yhteydessä jotain omasta mielestä pysäyttäviä toimenpiteitä, vaikkapa pyyhkäissyt tuon oksidoituneen sinkin ja pensselöinyt pohjamaalia, ei olisi tuossakaan e60 ollut enää mitään muuta kuvattavaa kuin lattiamatto polttoainesuodattimen yläpuolella..:think

                              On se vaan jännä.. voisin kyllä vaikka vannoa jos tämänkin auton pohjaan olisi 5 vuotta sitten suihkittu alustaan sitä "pikitervasahanpuruliimaa" eli vaikkapa tätä ei suolavesi olisi päässyt oksidoimaan sinkkiä vielä tänäkään päivänä näin paljon että se häiritsisi silmää.
                              E70 X5 3.0sd Alpinweiss 3
                              E39 540i 6-speed Alpinweiss 3
                              EX. E39 528i montrealblau
                              EX. E34 525 -91 calypsorot

                              Comment

                              • Wikke
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2005
                                • 80
                                • Fsdfg

                                #60
                                Itse olen todennut että ihan turha näihin käyttökatiskoihin on upottaa yhtään ylimääräistä rahaa. Pesu, vahaus ja muutenkin hyvä pito saa riittää. Eri asia jotkut vanhemmat klassikkobemarit, puhumattakaan kilpailevan merkin autoista. E60 on lähellä museoikää jo niin täynnä sähkövikoja ja rikkinäistä boksia, ettei niille voi kukaan enää mitään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎