Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 dpf tukossa...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoV
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 631
    • Sastamala

    #16
    Tekeekö joku Pori / Tre akselilla ohjelmointia? Pikku käryt alkaa yleensä haittaan siinä vaiheessa kun kabiinissa kirvelee silmiä...
    E70 3.0SD -08
    .................................................. ................................
    Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

    Comment

    • LeMansBlau
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1060
      • Insomniac

      #17
      Originally posted by MikkoV View Post
      Tekeekö joku Pori / Tre akselilla ohjelmointia? Pikku käryt alkaa yleensä haittaan siinä vaiheessa kun kabiinissa kirvelee silmiä...
      Juu no kaikki ei ole ihan kunnossa jo sisälle asti kärtsää.
      Sinuna suuntaisin hariselle.
      ///MADE IN FINLAND

      sigpic

      TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
      E30 SEDAN IX M-TECNIC II
      F32 COUPE PERFORMANCE
      F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

      Comment

      • MikkoV
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 631
        • Sastamala

        #18
        Originally posted by LeMansBlau View Post
        Juu no kaikki ei ole ihan kunnossa jo sisälle asti kärtsää.
        Sinuna suuntaisin hariselle.
        Ei Bemari kärtsää, noi jotkut raaserit ehkä... ;-) Meinasin vaan et ihan pienestä ei ole tapana häiriytyä, positiivista on jos käryt pysyy ulkopuolella.

        En lähde hakemaan lisätehoa 300tkm ajetusta autosta, pelkästä tuosta hommasta suoriutunee joku muukin...?

        Mutta, vinkkejä otetaan vastaan sillä aikaa kun selailen läpi tuta 107 sivun tietopankkia.
        E70 3.0SD -08
        .................................................. ................................
        Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2323
          • Uusimaa

          #19
          Originally posted by LeMansBlau View Post
          Kärytys on melko pientä. Esimerkiksi enemmän webasto kärtsää nokkaan. Ohjelmalla tota pystyy jonkinverran sääteleen jos noukka ei kestä.
          Kun joitakin vuosia sitten poistin yhdesta 220CDi-mersusta katin ja DPF:n, oli käry kyllä aivan helvetinmoinen. Varsinkin kovilla pakkasilla haju tunki niin pahasti autoon sisälle, että oli pakko laittaa katti nopeasti takaisin. Viimeinen niitti oli se, kun liikennevaloissa vierellä odotttanut kanssa-autoilija heilutti provosoivasti kättään nenänsä edessä.

          Eli pistäisin kyllä ainakin sen katin paikalleen. Se ei siellä juurikaan mitään ahdistusta lisää... Eikä kitkerä käry oikein muutenkaan sovi tuollaiseen autoon.
          BMW G30 530e X-Drive

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • LeMansBlau
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1060
            • Insomniac

            #20
            Originally posted by JKK View Post
            Kun joitakin vuosia sitten poistin yhdesta 220CDi-mersusta katin ja DPF:n, oli käry kyllä aivan helvetinmoinen. Varsinkin kovilla pakkasilla haju tunki niin pahasti autoon sisälle, että oli pakko laittaa katti nopeasti takaisin. Viimeinen niitti oli se, kun liikennevaloissa vierellä odotttanut kanssa-autoilija heilutti provosoivasti kättään nenänsä edessä.

            Eli pistäisin kyllä ainakin sen katin paikalleen. Se ei siellä juurikaan mitään ahdistusta lisää... Eikä kitkerä käry oikein muutenkaan sovi tuollaiseen autoon.
            No mersuista en tiedä ja aistiherkkyydetkään ei ole millään mittarilla todettavia asioita, mutta e60 ei ilman kattia kärytä häiritsevästi normaalin hajuaistin omaavaa ihmistä.
            Kylmänä kun tuikkaa tulille, niin ehkä sillon, mutta yhtälailla perus bensa käryttää pakkaskylmällä koneella.
            Kenenkään ei pitäis liikennevaloissa moista huomata.
            Ohjelmallisesti tohon pystyy myös jonkinverran vaikuttaan ja ei yli 300tkm ajettu nyt vielä pitäis pikku lisäpuhdistakaan säikkyä.

            Kaverillani (kauppuri) tulee kohta 750tkm 330d mittariin, josta yli 600tkm ohjelmoituna ja yli puolet 35d suuttimilla ja katittomalla putkistolla.

            Mutta se on totta, ettei toi katti pakopaineita keräile jos on ehjä ja auto suht vakio softalla. Ja onhan se toki vähemmän kärytön katillisena.

            Kukin omalla tavallaan...
            Last edited by LeMansBlau; 14-03-2013, 16:16.
            ///MADE IN FINLAND

            sigpic

            TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
            E30 SEDAN IX M-TECNIC II
            F32 COUPE PERFORMANCE
            F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5418
              • S:t Karins

              #21
              Mikä mootori tässä on kyseessä? Minulta nimittäin löytyy pesty CAT/DPF kikkare x35D:n...
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • Mik@
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 1413
                • Nurmes

                #22
                ^Taitaa olla pöntöt erikseen tässä.
                E61 520Da

                Comment

                • BemariAndy
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2012
                  • 230
                  • Pohjois-Pohjanmaa

                  #23
                  Tuollaisia voisi kokeilla :



                  Ite olen kokeillut pullon tätä (tilasin n. 15e pullo hintaan ebaysta muiden mukana...) :



                  Laitoin vajaaseen tankkiin ja luultavasti polttoprosessi tuli ainakin kertaalleen tehtyä, mutta mitään oleellista muutosta en ole huomannut -> tekee polton edelleen tiheästi joten kait se filtteri/järjestelmä ihan toimivakin on, mutta kovin pian tuntuu tukos tulevan ja polttoprosessi alkaa n. 250-300 km välein... :think
                  Mitähän tuolle siis kannattaisi tehdä tässä vaiheessa vai tarvinneeko/hyödyttääkö tehdä juuri mitään...? Vähän nuhaiselta meno kyllä tuntuu ja tuo tihentynyt väli kyllä ottaa vähän pattiin, kun vedot ovat normiajossa tietyillä nopeuksilla ja vaihteilla auton teho huomioiden melko puutteelliset.
                  Last edited by BemariAndy; 04-05-2013, 01:01.
                  * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                  * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                  Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                  Comment

                  • Kiisseli
                    Newbiemmer
                    • Apr 2013
                    • 12
                    • Uusimaa

                    #24
                    Itse tässä kanssa dpf:n putsausta sunnitellut turboremontin yhteydessä. Kysymys kuuluukin mikä kuvassa olevista pöntöistä on dpf? onko samassa tuon katin kanssa heti ekassa kikkareessa vai tuolla isossa pöntössä auton keskivaiheilla? Auto siis 530dA, valmistunut 6/2004.
                    Attached Files

                    Comment

                    • casino
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 663
                      • Keski-Suomi

                      #25
                      Originally posted by Kiisseli View Post
                      Itse tässä kanssa dpf:n putsausta sunnitellut turboremontin yhteydessä. Kysymys kuuluukin mikä kuvassa olevista pöntöistä on dpf? onko samassa tuon katin kanssa heti ekassa kikkareessa vai tuolla isossa pöntössä auton keskivaiheilla? Auto siis 530dA, valmistunut 6/2004.
                      vasemman puoleinen....
                      Last edited by casino; 06-05-2013, 11:13. Reason: ....virheellistä tietoa....
                      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                      e39 -530d touring 11/1999
                      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                      Comment

                      • L.L.
                        Newbiemmer
                        • Feb 2011
                        • 22
                        • Hämeenlinna

                        #26
                        Originally posted by casino View Post
                        Tuo oikean puoleinen pönttö mihin menee tuo anturi piuha.
                        Eipäs vaan tuo vasemmanpuoleisin mikä on auton keskivaiheilla. Tämähän on sitä vanhempaa mallia (M57N) jossa on erillinen pönttö DPF:lle.
                        E61 530dA -05

                        Comment

                        • Kissvesala
                          Moderator
                          • Jun 2010
                          • 3110
                          • Liminka

                          #27
                          Originally posted by L.L. View Post
                          Eipäs vaan tuo vasemmanpuoleisin mikä on auton keskivaiheilla. Tämähän on sitä vanhempaa mallia (M57N) jossa on erillinen pönttö DPF:lle.
                          Näin juuri. 100% oikeaa tietoa eli vasemmanpuoleinen pömpeli.
                          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                          Kissvesala.fi
                          Priva tai o443424479

                          Comment

                          • Kiisseli
                            Newbiemmer
                            • Apr 2013
                            • 12
                            • Uusimaa

                            #28
                            Originally posted by Kissvesala View Post
                            Näin juuri. 100% oikeaa tietoa eli vasemmanpuoleinen pömpeli.
                            Kiitos, juuri tästä syystä asiaa varmistelinkin. Niin monta eri vastausta netistä löytänyt tähänkin asiaan.

                            Comment

                            • casino
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 663
                              • Keski-Suomi

                              #29
                              Originally posted by Kiisseli View Post
                              Kiitos, juuri tästä syystä asiaa varmistelinkin. Niin monta eri vastausta netistä löytänyt tähänkin asiaan.
                              Voi vittu, pitää hommatta kiikarit. Vanhemmissahan se on aina tuo takimmainen!
                              Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                              Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                              http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                              e39 -530d touring 11/1999
                              ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                              Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5418
                                • S:t Karins

                                #30
                                Suosittelen että tutustuu esim. tuohon RealOEM sivustoon niin ei tarvitse arpoa:



                                Eli olisiko osa no. 3
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎