Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 dpf tukossa...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJtalo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 350
    • Kokkola

    #31
    Osittain aiheeseen liittyen: Kävin tuossa katsastamassa eilen oman härvelin jossa on dpf pönttö otettu pois ja tilalle laitettu suora rosteri putki.
    Ei tullut leimaa, tuli viaksi että "joku pönttö puuttuu". Kysyin mites päästöt, kehu että ne oli oikeen hyvät, ei se niihin mitenkään liity, joku äänenvaimennin siinä on ollut Pitää suolestaa tuo vanha ja hitsata sisälle suora putki ja nakata paikoilleen...

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      #32
      Originally posted by JJtalo View Post
      Osittain aiheeseen liittyen: Kävin tuossa katsastamassa eilen oman härvelin jossa on dpf pönttö otettu pois ja tilalle laitettu suora rosteri putki.
      Ei tullut leimaa, tuli viaksi että "joku pönttö puuttuu". Kysyin mites päästöt, kehu että ne oli oikeen hyvät, ei se niihin mitenkään liity, joku äänenvaimennin siinä on ollut Pitää suolestaa tuo vanha ja hitsata sisälle suora putki ja nakata paikoilleen...
      Trafin ohjeiden mukaan saasteenestolaitteet pitää olla paikallaan. Siis ne millä (EURO) auto on tehtaalta lähtenyt.
      Veikkaan, että kohta alkaa katsurit oppia, että, jos auto on EURO4 ja siinä on DPF, pakoputkien päät pitää olla kiiltävät ja sieltä ei saa tulla näkyvää savua. Itse ainakin olen aina katsastuksessa inssejä tuosta "opettanut".
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • LeMansBlau
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1060
        • Insomniac

        #33
        Originally posted by jaki View Post
        Trafin ohjeiden mukaan saasteenestolaitteet pitää olla paikallaan. Siis ne millä (EURO) auto on tehtaalta lähtenyt.
        Veikkaan, että kohta alkaa katsurit oppia, että, jos auto on EURO4 ja siinä on DPF, pakoputkien päät pitää olla kiiltävät ja sieltä ei saa tulla näkyvää savua. Itse ainakin olen aina katsastuksessa inssejä tuosta "opettanut".
        Höpö höpö!
        ///MADE IN FINLAND

        sigpic

        TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
        E30 SEDAN IX M-TECNIC II
        F32 COUPE PERFORMANCE
        F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #34
          Savutestissä saattaa silti tulla pöläytys vaikka onkin dpf! Mutta tuo oli vain ajan kysymys, että katsurit tietävät ja huomaavat korvausputken ja varsinkin e6x alkupään mallit kun dpf on niin kivasti näkyvillä.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2978
            • Uusimaa

            #35
            Originally posted by VolvoTDi View Post
            Savutestissä saattaa silti tulla pöläytys vaikka onkin dpf! Mutta tuo oli vain ajan kysymys, että katsurit tietävät ja huomaavat korvausputken ja varsinkin e6x alkupään mallit kun dpf on niin kivasti näkyvillä.
            Voihan olla, että myös savutusarvon lukua kiristetään EURO4- dieseleiltä. Minulle korkein luku on ollut 0,04 (neljä eri E6x 530d autoa), joten joku 0,1 voisi olla hyvä alku. Veikkaan, että yksikään, josta on DPF poistettu, ei mene alle tuon.
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • GT-555
              Bimmer Rookie
              • Jun 2012
              • 183
              • etelä

              #36
              Ihme jeesustelua savuista
              e61 530da

              Comment

              • LeMansBlau
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1060
                • Insomniac

                #37
                Savutustesti on ainut keino katsastajalle antaa hylätty tai sitten konkreettinen näkyvä laiton muutos. Mitkään nokiset putkenpäät ei riitä todisteeksi jos savuarvot on alhaset.

                Kyseinen moottori joka on katiton ja partikkelisuodatiton yli 400hv savuttaa testissä 0,2-0,3. Putkenpäät pysyy kirkkaina (ulkokuoret), kun joka pesun yhteydessä pyyhkäsee vähäsen nokisuuden pois.
                Näin siis olen kuullut, että jollain on ollut...

                Tulevaisuudessa kieltävät varmasti pakokaasua tuottavat ajoneuvot kokonaan ja sitähän ei tiedä vaikka huomenna kuolla kupsahtais, mutta koitetaan nyt elellä vaan tätä hetkeä, niin pysyy ennustajatkin leivissään.
                ///MADE IN FINLAND

                sigpic

                TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                F32 COUPE PERFORMANCE
                F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                Comment

                • JJtalo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2011
                  • 350
                  • Kokkola

                  #38
                  Mistäs ne katsastusmiehet muuten tietää että onko autossa alunperin dpf vai ei ? Itelläni ei ainakaan rekisteriotteessa lue sanaakaan dpf:stä tai hiukkassuodattimesta.

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    #39
                    Originally posted by JJtalo View Post
                    Mistäs ne katsastusmiehet muuten tietää että onko autossa alunperin dpf vai ei ? Itelläni ei ainakaan rekisteriotteessa lue sanaakaan dpf:stä tai hiukkassuodattimesta.
                    Ei ne varmasti tiedäkkään Euro4 moottoreiden osalta, muutoin kuin kirkas 50cm rosteriputki keskellä pakoputkistoa, hmm mikähän tuo on sitten on tietysti oma tietämys katsurilla. Euro5 moottoreissa kaikissa on dpf, mutta yleensä niin piilossa turbon kyljessä kiinni, että se kirkas rosteriputki ei näy kuin purkamalla pohjanahkan pois ja siihen ne eivät lähde.
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • 327 2*t+ic
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 209

                      #40
                      Originally posted by jaki View Post
                      Trafin ohjeiden mukaan saasteenestolaitteet pitää olla paikallaan. Siis ne millä (EURO) auto on tehtaalta lähtenyt.
                      Veikkaan, että kohta alkaa katsurit oppia, että, jos auto on EURO4 ja siinä on DPF, pakoputkien päät pitää olla kiiltävät ja sieltä ei saa tulla näkyvää savua. Itse ainakin olen aina katsastuksessa inssejä tuosta "opettanut".
                      Joo katsastusmiehillehän kannattaakin jutella tuollaisista asioista

                      Comment

                      • jms-btcf
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 696
                        • Tampere

                        #41
                        Originally posted by jaki View Post
                        pakoputkien päät pitää olla kiiltävät ja sieltä ei saa tulla näkyvää savua. Itse ainakin olen aina katsastuksessa inssejä tuosta "opettanut".
                        Ei taida aina olla ihan helppoa noilla insseilläkään...
                        e61 535d

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5418
                          • S:t Karins

                          #42
                          Originally posted by VolvoTDi View Post
                          Euro5 moottoreissa kaikissa on dpf, mutta yleensä niin piilossa turbon kyljessä kiinni, että se kirkas rosteriputki ei näy kuin purkamalla pohjanahkan pois ja siihen ne eivät lähde.
                          Aika puusilmä katsuri saa olla jos ei huomaa DPF/KAT:n puuttumista. Tuon turbon jälkeen olevan DPF-KAT:n näkee suoraan kun katsoo yläkautta, näin ainakin 535D:ssä.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • BemariAndy
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2012
                            • 230
                            • Pohjois-Pohjanmaa

                            #43
                            Meneepä hankalaksi...

                            Eilen taas rallatti kone putsausta (n. 300 km edellisestä eli tiheään on ollut). Kävin vetaseen tiukan lenkin ja hyvin tuntui auto vetävän sekä venttilien tms. äänet pintakaasu/pieni veto mureasti. Kiihtyvyyksiä testasin 80-120 km/h antoi n. 5,4 - 5,5 sek. luokkaa joten päätin, että annetaanpa DPF-pöntön olla kiinni niin kauan kuin vielä pelaa tai vasta kun kunnolla menee tukkoon... Ihan riittävät arvot mulle.
                            Tuosta poistamisesta puheen ollen, olen luullut että tuo "rosteriputki" tms. laitetaan aina sen alkuperäisen pöntön sisään eli ei kait sitä silloin huomais. Siis että vain kuoret jäis paikalleen?!? Näin mulle ainakin sanottiin tuosta poistamisesta/softauksesta kysellessä, että tuota rosteriputkea ei edes saisi/pitäisi laittaa.
                            Saa kait sen alkuperäisen jotenkin purettua tai modattua esim. ylös ettei sitä poistoa tai purkamista edes huomaa. Itellä on auton pohjassa melko paljon suojakoteloita/levyjä ja tuo DPF on niin oudossa paikkaa etten tiedä osaisivatko siihen kiinnittää huomiota varsinkin jos se reikä tai hitsauskohta ym. olisi yläpuolella.
                            Vaikka kyllähän se vähän rassaa, että ennen tuota polttoa alavääntö (kylmällä koneella) varsinkin kun väkisin vaihtelee D5-vaihteelle on aika kapea, mutta pitää käyttää käsivalintaa ja ajella se vaihe DS:n 4-pykälällä. Kyllä tuota oppii soveltamaan auton "luonnetta" oppineena.
                            * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                            * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                            Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5418
                              • S:t Karins

                              #44
                              Originally posted by BemariAndy View Post
                              Tuosta poistamisesta puheen ollen, olen luullut että tuo "rosteriputki" tms. laitetaan aina sen alkuperäisen pöntön sisään eli ei kait sitä silloin huomais. Siis että vain kuoret jäis paikalleen?!? Näin mulle ainakin sanottiin tuosta poistamisesta/softauksesta kysellessä, että tuota rosteriputkea ei edes saisi/pitäisi laittaa.
                              Täyttä tuubaa taas. Originaali DPF tai DPF/KAT yhdistelmä irti, avataan siltä puolelta mikä ei ole näkyvissä. Sisältä joko DPF tai DPF ja KAT filtterit pois ja hitsataan umpeen.
                              Jotkut on poranneet reikiäkin DPF suodattimen läpi noissa vanhemmissa joissa on erillinen DPF.
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • exautisti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1267
                                • oulu

                                #45
                                Son iha sama miten sen tekee,kunhan tekee. Kiinni jäämisen riski on mitätön,eikä mitään peruuttamatonta tapahdu millään tavalla. Omasta mielestä paras tapa olisi vakio pönttöön putki sisälle.... Näyttää vakiolta,mutta toimii kuin pelkkä putki.
                                -99 punane passatti

                                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                                Tuikun softat
                                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                                www.mcars.fi

                                Kysy 041-5056506

                                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎