Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 dpf tukossa...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5418
    • S:t Karins

    #46
    Mikä on tuon putken idea DPF pöntön sisällä? Kumiseeko pelkät kuoret jotenkin?
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      #47
      Originally posted by Tommix View Post
      Mikä on tuon putken idea DPF pöntön sisällä? Kumiseeko pelkät kuoret jotenkin?
      Tuo tyhjä ponttö tuskin on virtauksen kannalta paras vaihtoehto,onko käytännössä mitään merkistystä... en tiedä....tuskin kovin suurta.
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • LeMansBlau
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1060
        • Insomniac

        #48
        Originally posted by exautisti View Post
        Tuo tyhjä ponttö tuskin on virtauksen kannalta paras vaihtoehto,onko käytännössä mitään merkistystä... en tiedä....tuskin kovin suurta.
        Ei ole mitään merkitystä.
        ///MADE IN FINLAND

        sigpic

        TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
        E30 SEDAN IX M-TECNIC II
        F32 COUPE PERFORMANCE
        F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

        Comment

        • exautisti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1267
          • oulu

          #49
          Originally posted by LeMansBlau View Post
          Ei ole mitään merkitystä.
          Oliko oikein fakta tietoa,vai mutua? pyörteily ei ainakaan paranna virtausta,mutta onko vaikutus niin olematon,ettei putkea kannata sinne väsätä...
          -99 punane passatti

          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

          Tuikun softat
          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

          www.mcars.fi

          Kysy 041-5056506

          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

          Comment

          • LeMansBlau
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1060
            • Insomniac

            #50
            Originally posted by exautisti View Post
            Oliko oikein fakta tietoa,vai mutua? pyörteily ei ainakaan paranna virtausta,mutta onko vaikutus niin olematon,ettei putkea kannata sinne väsätä...
            530d pakopaineet mittaillu dpf peratusta ja jälkikäteen putkenpätkällä korvatusta, niin ei mitään eroja.

            Omassani katti ja dpf purkit ja putki ei ole ahdistava. Aina toki parempi jos tekis suorilta kokonaan uuden suoran putken tonne, mutta tehojen ja virtauksien tulpat on ensisijaisesti jossain ihan muualla näissä.
            ///MADE IN FINLAND

            sigpic

            TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
            E30 SEDAN IX M-TECNIC II
            F32 COUPE PERFORMANCE
            F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

            Comment

            • VolvoTDi
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1576
              • Tampere - Pori

              #51
              Originally posted by LeMansBlau View Post
              530d pakopaineet mittaillu dpf peratusta ja jälkikäteen putkenpätkällä korvatusta, niin ei mitään eroja.

              Omassani katti ja dpf purkit ja putki ei ole ahdistava. Aina toki parempi jos tekis suorilta kokonaan uuden suoran putken tonne, mutta tehojen ja virtauksien tulpat on ensisijaisesti jossain ihan muualla näissä.
              Niin juuri ja kun ottaa huomioon, että dpf se vasta pakopainetta vasta aiheuttaakin ja tuntuu toimivan hienosti senkin kanssa vs tyhjä pönttö ilman putkia. Putkitus tosin vähentää kuminaa pakoputkiston ollessa kuuma malleissa, joissa on erillinen dpf.
              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
              Check:
              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
              Tampere 044-5867096

              Comment

              • JJtalo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 350
                • Kokkola

                #52
                Itelleni tein pöntön sisälle suoran putken, kun ajattelin että tuo pönttö alkaa kumista eikä huvita montaa kertaa repiä irti. Laitoin villaa vielä pöntön sisälle. Ämpärillinen tuli romua tuolta sisältä kun piikkasin ne helevettiin
                Kumpikaan laippa ei oo pyöreä eikä liioin suorassa kulmassa toisiinsa nähden, eikä hyllystä löytynyt sopivaa putkea jonka olis saanu prässättyä muotoon ja työnnettyä sisälle, joten pyyhkäsin toisen päädyn irti niin sai sovitettua sisäputken helpommin.

                Comment

                • pouri
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 370
                  • 06 area

                  #53
                  Tuossa joku simuloinnut tyhjää pönttöä tosin malli/muoto ei taida olla ihan sama, mutta kyllähän tuonne jotain turbulenssia tulee.

                  Diesel, fuel of satin man

                  Comment

                  • BemariAndy
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2012
                    • 230
                    • Pohjois-Pohjanmaa

                    #54
                    Originally posted by pouri View Post
                    Tuossa joku simuloinnut tyhjää pönttöä tosin malli/muoto ei taida olla ihan sama, mutta kyllähän tuonne jotain turbulenssia tulee.

                    http://mrcrossfire.kuvat.fi/#/kuvat/...kittamaton.mpg
                    Mitenhän tuota mallinnusta sitten pitäisi tulkita eli onko hyvä vai huono, jos partikkelit tuolla tavoin vapaammin pyörivät eivätkä ahtaudu esim. pöntön sisäisen putken paineeseen...?
                    Sanokaapa joku 2.0-äkäsen rattorimoottorin DPF:n poistaneena, että onko tullut mitään jälkipyykkiä tai sanomista asian suhteen vai onnistuuko kuten Strömsössä?!? Kiinnostaishan tuo taas kesän korvilla ja laskis kulutus jne yms tms Josko tuota rohkenis "tuluppauttaa"...
                    * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                    * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                    Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                    Comment

                    • JJtalo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2011
                      • 350
                      • Kokkola

                      #55
                      Originally posted by BemariAndy View Post
                      Mitenhän tuota mallinnusta sitten pitäisi tulkita eli onko hyvä vai huono, jos partikkelit tuolla tavoin vapaammin pyörivät eivätkä ahtaudu esim. pöntön sisäisen putken paineeseen...?
                      Sanokaapa joku 2.0-äkäsen rattorimoottorin DPF:n poistaneena, että onko tullut mitään jälkipyykkiä tai sanomista asian suhteen vai onnistuuko kuten Strömsössä?!? Kiinnostaishan tuo taas kesän korvilla ja laskis kulutus jne yms tms Josko tuota rohkenis "tuluppauttaa"...
                      No virtauksellisesti suora putki/putkitettu pönttö on parempi mitä pelkkä tyhjennetty pönttö, mutta ilmeisesti alle 300 hevosen tuolla ei ole mitään merkitystä.
                      tuossa 3 litran museomoottorissa ei ainakaan ollut mitään ongelmia päästöjen suhteen ilman dpf:ää, savutusarvo oli 0,18 ja kaikki muut 0. Tämä on vm 2005, muistaakseni päästönormit tiukentu joskus 2007 euro4->euro5, en muista nyt varmaks sanoa noita päästörajoja.

                      Comment

                      • BemariAndy
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2012
                        • 230
                        • Pohjois-Pohjanmaa

                        #56
                        Originally posted by JJtalo View Post
                        No virtauksellisesti suora putki/putkitettu pönttö on parempi mitä pelkkä tyhjennetty pönttö, mutta ilmeisesti alle 300 hevosen tuolla ei ole mitään merkitystä.
                        tuossa 3 litran museomoottorissa ei ainakaan ollut mitään ongelmia päästöjen suhteen ilman dpf:ää, savutusarvo oli 0,18 ja kaikki muut 0. Tämä on vm 2005, muistaakseni päästönormit tiukentu joskus 2007 euro4->euro5, en muista nyt varmaks sanoa noita päästörajoja.
                        Tuo LCI mallissa (tai vähän sitä ennen) tullut uudempi versio kaksäkäsestä (N47D20C) on päästöarvoiltaan euro-5 eli toivottavasti ei tule yllätyksiä ens syksynä, kun katsari polokasee... Pitää putsata pakoputken pää aina ennen katastukseen vientiä
                        Vien nimittäin sittenkin huomenaamulla auton "tuluppautukseen" eli huomenissa pitää kommentoida lisää! Kait ne laittaa jotain softan tehoarvoja uusiksikin, jospa sitä pääsisi lähelle vakiokolmosta noissa huipputehoissa (n. 220/225 paikkeilla vois olla eli litrateho yli satkun, en kyllä aiokaan penkittää, mutta anyways...) Kait tuo aina vähän lisäjerkkua antaa, kun pönttö raapaistaan virtaavammaksi. Tänään oli kyllä sellaista rohinaa ja rallatusta vieläpä ilmastoinnit päällä ja pakopaineet tuntui persuksissa saakka, kun tyhjäkäynniltä pintakaasulla herkutteli ääniä ulos
                        Mistä muuten vois johtua hieman oudompi "kalvomainen" venttiiliääni tms?!? Aamuisin nyt ollut lämpimästä tallistakin lähtiessä jonnin verran karkeampi käyntiääni koneessa n. 1500-2000 rpm paikkeilla ja tänään ilmastointi päällä kans tuo korostui? Vähän ajan päästä kyllä häipyy. Onko siinä EGR:ssä joku kalvo tai venttiili, joka vois aiheuttaa tuollaista "korinaa". Imusarjan läpät?!? Tai tuo DPF:n tukkeutuminen ja vastapaine??
                        Siitä yläpuolelta keskeltä tuntuu tulevan, en muuta osaa tuosta kertoa vinkiksi.
                        * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                        * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                        Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                        Comment

                        • BemariAndy
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2012
                          • 230
                          • Pohjois-Pohjanmaa

                          #57
                          Voi jessus sentään :-)

                          Tänään hain auton tulppautuksesta ja voi tsiisus sentään että alkoi vetää paljon paremmin!!! Kierrosherkempi kone ja ylhäältä vaan vetää ja vetää... Automaattikin tuntuu toimivan ihan eri lailla, kun polkee.
                          Kävin tankkaamassa testiä varten, edellinen sahausajotankki peräti 7,8 ja nyt pitäs alkaa putoamaan. Ainakin 50 km seka-ajon perusteella näin voisikin olla, nyt näytti 7,3. Pitääpä säätää tuo kulutusmittari varsin taas arvoon 1000. Laskin edellisestä -5% kun näytti aina muutaman desin liikaa, mutta nyt tankkausmittauksen jälkeen olis pitänyt olla takaisin 1000:ssa, aika outoa
                          * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                          * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                          Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                          Comment

                          • timber^^
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2010
                            • 109
                            • Kemijärvi

                            #58
                            pöntön pesua

                            oisko kellään pikaista vastausta, eli toimenpide on hiukkaspöntön pesu, auto 530d -06 eli uudemmalla pöntöllä joka heti turbon jälkee ja katti samassa.
                            Kumpi on ensin siinä turbon jälkeen hiukkasloukku vai katti?

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              #59
                              Originally posted by timber^^ View Post
                              oisko kellään pikaista vastausta, eli toimenpide on hiukkaspöntön pesu, auto 530d -06 eli uudemmalla pöntöllä joka heti turbon jälkee ja katti samassa.
                              Kumpi on ensin siinä turbon jälkeen hiukkasloukku vai katti?
                              Katti on etummaisena.
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • Mikiis
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2013
                                • 906
                                • Oulu

                                #60
                                Originally posted by timber^^ View Post
                                oisko kellään pikaista vastausta, eli toimenpide on hiukkaspöntön pesu, auto 530d -06 eli uudemmalla pöntöllä joka heti turbon jälkee ja katti samassa.
                                Kumpi on ensin siinä turbon jälkeen hiukkasloukku vai katti?

                                Tuo pesuhomma kiinnoistais itelläki, ei oo kiinnostusta poistaa dpf:ää kokonaan. Tukossa tuntuu olevan kun polttoja tulee nykyään monta yhdellä tankillisella. Ennen max yks poltto/ 1000km...
                                F11 530d -11
                                E91 -06 320d
                                x2 Tuikut
                                Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎