Mikä on tuon putken idea DPF pöntön sisällä? Kumiseeko pelkät kuoret jotenkin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 dpf tukossa...?
Collapse
X
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
-
Originally posted by Tommix View PostMikä on tuon putken idea DPF pöntön sisällä? Kumiseeko pelkät kuoret jotenkin?-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by exautisti View PostTuo tyhjä ponttö tuskin on virtauksen kannalta paras vaihtoehto,onko käytännössä mitään merkistystä... en tiedä....tuskin kovin suurta.///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by LeMansBlau View PostEi ole mitään merkitystä.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by exautisti View PostOliko oikein fakta tietoa,vai mutua? pyörteily ei ainakaan paranna virtausta,mutta onko vaikutus niin olematon,ettei putkea kannata sinne väsätä...
Omassani katti ja dpf purkit ja putki ei ole ahdistava. Aina toki parempi jos tekis suorilta kokonaan uuden suoran putken tonne, mutta tehojen ja virtauksien tulpat on ensisijaisesti jossain ihan muualla näissä.///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by LeMansBlau View Post530d pakopaineet mittaillu dpf peratusta ja jälkikäteen putkenpätkällä korvatusta, niin ei mitään eroja.
Omassani katti ja dpf purkit ja putki ei ole ahdistava. Aina toki parempi jos tekis suorilta kokonaan uuden suoran putken tonne, mutta tehojen ja virtauksien tulpat on ensisijaisesti jossain ihan muualla näissä.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Itelleni tein pöntön sisälle suoran putken, kun ajattelin että tuo pönttö alkaa kumista eikä huvita montaa kertaa repiä irti. Laitoin villaa vielä pöntön sisälle. Ämpärillinen tuli romua tuolta sisältä kun piikkasin ne helevettiin
Kumpikaan laippa ei oo pyöreä eikä liioin suorassa kulmassa toisiinsa nähden, eikä hyllystä löytynyt sopivaa putkea jonka olis saanu prässättyä muotoon ja työnnettyä sisälle, joten pyyhkäsin toisen päädyn irti niin sai sovitettua sisäputken helpommin.
Comment
-
-
Originally posted by pouri View PostTuossa joku simuloinnut tyhjää pönttöä tosin malli/muoto ei taida olla ihan sama, mutta kyllähän tuonne jotain turbulenssia tulee.
http://mrcrossfire.kuvat.fi/#/kuvat/...kittamaton.mpg
Sanokaapa joku 2.0-äkäsen rattorimoottorin DPF:n poistaneena, että onko tullut mitään jälkipyykkiä tai sanomista asian suhteen vai onnistuuko kuten Strömsössä?!? Kiinnostaishan tuo taas kesän korvilla ja laskis kulutus jne yms tms Josko tuota rohkenis "tuluppauttaa"...* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
-
Originally posted by BemariAndy View PostMitenhän tuota mallinnusta sitten pitäisi tulkita eli onko hyvä vai huono, jos partikkelit tuolla tavoin vapaammin pyörivät eivätkä ahtaudu esim. pöntön sisäisen putken paineeseen...?
Sanokaapa joku 2.0-äkäsen rattorimoottorin DPF:n poistaneena, että onko tullut mitään jälkipyykkiä tai sanomista asian suhteen vai onnistuuko kuten Strömsössä?!? Kiinnostaishan tuo taas kesän korvilla ja laskis kulutus jne yms tms Josko tuota rohkenis "tuluppauttaa"...
tuossa 3 litran museomoottorissa ei ainakaan ollut mitään ongelmia päästöjen suhteen ilman dpf:ää, savutusarvo oli 0,18 ja kaikki muut 0. Tämä on vm 2005, muistaakseni päästönormit tiukentu joskus 2007 euro4->euro5, en muista nyt varmaks sanoa noita päästörajoja.
Comment
-
-
Originally posted by JJtalo View PostNo virtauksellisesti suora putki/putkitettu pönttö on parempi mitä pelkkä tyhjennetty pönttö, mutta ilmeisesti alle 300 hevosen tuolla ei ole mitään merkitystä.
tuossa 3 litran museomoottorissa ei ainakaan ollut mitään ongelmia päästöjen suhteen ilman dpf:ää, savutusarvo oli 0,18 ja kaikki muut 0. Tämä on vm 2005, muistaakseni päästönormit tiukentu joskus 2007 euro4->euro5, en muista nyt varmaks sanoa noita päästörajoja.
Vien nimittäin sittenkin huomenaamulla auton "tuluppautukseen" eli huomenissa pitää kommentoida lisää! Kait ne laittaa jotain softan tehoarvoja uusiksikin, jospa sitä pääsisi lähelle vakiokolmosta noissa huipputehoissa (n. 220/225 paikkeilla vois olla eli litrateho yli satkun, en kyllä aiokaan penkittää, mutta anyways...) Kait tuo aina vähän lisäjerkkua antaa, kun pönttö raapaistaan virtaavammaksi. Tänään oli kyllä sellaista rohinaa ja rallatusta vieläpä ilmastoinnit päällä ja pakopaineet tuntui persuksissa saakka, kun tyhjäkäynniltä pintakaasulla herkutteli ääniä ulos
Mistä muuten vois johtua hieman oudompi "kalvomainen" venttiiliääni tms?!? Aamuisin nyt ollut lämpimästä tallistakin lähtiessä jonnin verran karkeampi käyntiääni koneessa n. 1500-2000 rpm paikkeilla ja tänään ilmastointi päällä kans tuo korostui? Vähän ajan päästä kyllä häipyy. Onko siinä EGR:ssä joku kalvo tai venttiili, joka vois aiheuttaa tuollaista "korinaa". Imusarjan läpät?!? Tai tuo DPF:n tukkeutuminen ja vastapaine??
Siitä yläpuolelta keskeltä tuntuu tulevan, en muuta osaa tuosta kertoa vinkiksi.* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
-
Voi jessus sentään :-)
Tänään hain auton tulppautuksesta ja voi tsiisus sentään että alkoi vetää paljon paremmin!!! Kierrosherkempi kone ja ylhäältä vaan vetää ja vetää... Automaattikin tuntuu toimivan ihan eri lailla, kun polkee.
Kävin tankkaamassa testiä varten, edellinen sahausajotankki peräti 7,8 ja nyt pitäs alkaa putoamaan. Ainakin 50 km seka-ajon perusteella näin voisikin olla, nyt näytti 7,3. Pitääpä säätää tuo kulutusmittari varsin taas arvoon 1000. Laskin edellisestä -5% kun näytti aina muutaman desin liikaa, mutta nyt tankkausmittauksen jälkeen olis pitänyt olla takaisin 1000:ssa, aika outoa* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
-
Originally posted by timber^^ View Postoisko kellään pikaista vastausta, eli toimenpide on hiukkaspöntön pesu, auto 530d -06 eli uudemmalla pöntöllä joka heti turbon jälkee ja katti samassa.
Kumpi on ensin siinä turbon jälkeen hiukkasloukku vai katti?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by timber^^ View Postoisko kellään pikaista vastausta, eli toimenpide on hiukkaspöntön pesu, auto 530d -06 eli uudemmalla pöntöllä joka heti turbon jälkee ja katti samassa.
Kumpi on ensin siinä turbon jälkeen hiukkasloukku vai katti?
Tuo pesuhomma kiinnoistais itelläki, ei oo kiinnostusta poistaa dpf:ää kokonaan. Tukossa tuntuu olevan kun polttoja tulee nykyään monta yhdellä tankillisella. Ennen max yks poltto/ 1000km...F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
Comment