Announcement

Collapse
No announcement yet.

paras vikakoodinlukija?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Benighted
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2015
    • 281
    • Klaukkala

    #46
    Originally posted by böntti View Post
    Cic:ssä on aina kovalevy. Sen päivitys ei ole ongelma ja puheenohjauksen kielenvaihto onnistuu ihan sieltä valikon asetuksista. Jos on business-mallin navi niin sitten siinä on vain perusmallin puheenohjaus ja sen kieli vaihtuu koodaamalla.
    Mjoo CCC tuo oma olikin, mutta uudemmalla ohjaimella, siksi sekoilin. Lopetan offtocin tähän.
    F11 530xdA M-Sport 2014
    Ex. E39 530iA Touring 2001
    Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      #47
      Onko kellään kokemusta Auto-com CDP+:stä? Miten hyvä tuo on muiden merkkien kuin BMW:n vikakoodinlukuun? Pitäisi joku yleismallin kaapeli hommata kun noita muitakin merkkejä pitäisi päästä lukemaan, mutta mikä olisi tähän käyttöön hinta-laatusuhteelta paras?
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2324
        • Uusimaa

        #48
        Originally posted by markok View Post
        Onko kellään kokemusta Auto-com CDP+:stä? Miten hyvä tuo on muiden merkkien kuin BMW:n vikakoodinlukuun? Pitäisi joku yleismallin kaapeli hommata kun noita muitakin merkkejä pitäisi päästä lukemaan, mutta mikä olisi tähän käyttöön hinta-laatusuhteelta paras?
        Juu, olen käyttänyt Autocomia n.kymmenen vuotta. Meillä on yhteensä kolme Autocomin laitetta käytössä. Ehkä se on paras yleismallinen diagnostiikkalaite, kun on vissiin voittanut palkintojakin sillä alueella joillain korjaamomessuilla maailmalla... Ja aloittelevalle diagnosoijalle hyvin helppokäyttöinen.

        Mutta todellisuus on vaan että Autocomin antamiin vikakoodikuvauksiin pitää suhtautua suurella kriittisyydellä. Ja suomenkieliseksi sitä ei kannata missään tapauksessa asentaa, koska suomennosvirheiden määrä on valtava. Myös englanninkielisissä kuvauksissa on satunnaisesti uskomattomia sepustuksia. Itsekin olen raportoinut monesta virheestä jälleenmyyjän kautta valmistajalle.

        Puutteitahan siinä on paljon, joka on tosin ymmärrettävää jos samaan purkkiin pitää mahduttaa satoja tai tuhansa automalleja. BMW:n tapauksessa Autocomilla hoituu kyllä perusasiat, kuten vikojen luennat, DPF:n regeneroinnit, suuttimien koodaukset, livedatan seurannat jne jne... Joskus livedatalistauksesta puuttuu joitain ihan perustason anturiarvoja, mutta pääsääntöisesti ok. Muutenkin laite on yleismallin laitteeksi ihan kattava varsinkin eurooppalaisten autojen tapauksessa. Japanilaiset autot tuppaavat suojelemaan omaa businestään, ja niiden osalta toiminnot tuppaavat olemaan huomattavasti rajoitttuneempia.

        En nyt anna vahvaa suositusta, mutta jonkinlaisen suosituksen kuitenkin...
        BMW G30 530e X-Drive

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          #49
          Originally posted by JKK View Post
          Juu, olen käyttänyt Autocomia n.kymmenen vuotta. Meillä on yhteensä kolme Autocomin laitetta käytössä. Ehkä se on paras yleismallinen diagnostiikkalaite, kun on vissiin voittanut palkintojakin sillä alueella joillain korjaamomessuilla maailmalla... Ja aloittelevalle diagnosoijalle hyvin helppokäyttöinen.

          Mutta todellisuus on vaan että Autocomin antamiin vikakoodikuvauksiin pitää suhtautua suurella kriittisyydellä. Ja suomenkieliseksi sitä ei kannata missään tapauksessa asentaa, koska suomennosvirheiden määrä on valtava. Myös englanninkielisissä kuvauksissa on satunnaisesti uskomattomia sepustuksia. Itsekin olen raportoinut monesta virheestä jälleenmyyjän kautta valmistajalle.

          Puutteitahan siinä on paljon, joka on tosin ymmärrettävää jos samaan purkkiin pitää mahduttaa satoja tai tuhansa automalleja. BMW:n tapauksessa Autocomilla hoituu kyllä perusasiat, kuten vikojen luennat, DPF:n regeneroinnit, suuttimien koodaukset, livedatan seurannat jne jne... Joskus livedatalistauksesta puuttuu joitain ihan perustason anturiarvoja, mutta pääsääntöisesti ok. Muutenkin laite on yleismallin laitteeksi ihan kattava varsinkin eurooppalaisten autojen tapauksessa. Japanilaiset autot tuppaavat suojelemaan omaa businestään, ja niiden osalta toiminnot tuppaavat olemaan huomattavasti rajoitttuneempia.

          En nyt anna vahvaa suositusta, mutta jonkinlaisen suosituksen kuitenkin...
          Tämä oli hyvää tietoa, kiitos siitä. Pitää laittaa hankintalistalle tuollainen. Onkohan nuo halvimmat piraattiversioita vai onko alkuperäinenkin alle 200 euron hintaluokassa? Onko tuo ohjelma miten raskas ja paljonko vaatii kovalevyltä tilaa?
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2324
            • Uusimaa

            #50
            Originally posted by markok View Post
            Tämä oli hyvää tietoa, kiitos siitä. Pitää laittaa hankintalistalle tuollainen. Onkohan nuo halvimmat piraattiversioita vai onko alkuperäinenkin alle 200 euron hintaluokassa? Onko tuo ohjelma miten raskas ja paljonko vaatii kovalevyltä tilaa?
            Nämä halvat 100-200€ hintaluokassa on aina piraattiversioita, mutta kuulemma toimivat siinä missä originaalitkin. Ne vaan saat sillä päivityksellä millä sattuvat tulemaan ja sellaisena pysyvät maailman tappiin. Harrastajakäyttöön varmasti ihan ok-laitteita.

            Alkuperäinen Autocom CDP+ maksaa jotain 1500-2000€ ja hinta pitää sisällään ensimmäisen vuoden ilmaiset päivitykset (n.3kpl). Ensimmäisen vuoden jälkeen päivityslisenssi maksaa n.900€/vuosi, joka pitää sisällään myös maahantuojan käyttötuen ja ilmaisen lainalaitteen jos purkki joutuu takuukorjattavaksi. Eli yksityisen harrastajan kannalta noita hintoja on vaikea itselleen perustella. Suomessa virallinen maahantuoja on Suomen Työkalu.

            Virallisen Autocomin etu on se, että ensimmäisen vuoden jälkeen voi katkaista lisenssisopimuksen, jonka jälkeen käyttöösi jää viimeisin päivitysversio josta olet hinnan jo maksanut. Esim. Boschin (ja monien muidenkin) vastaavilla testilaitteilla lisenssisopimuksen irtisanominen pimentää koko testerin. Eli pakottavat maksamaan joka vuotisen kalliin lisenssin, jotta laitetta voi ylipäätään käyttää. Tämä on omiaan ajamaan monia harrastajia piraattilaitteiden käyttäjäksi koska 1000€ vuosilisenssissä ei harrastajan kannalta ole enää varsinkaan järkeä.

            Mulla on omassa käytössä virallinen Autocom CDP (OPUS CMT ilman voimassaolevaa lisenssiä), jossa on viimeisin päivitys vuodelta 2009. Hyvin silläkin on pärjännyt, mutta F-bemuja noin vanha päivitys ei vielä tunne. Sitä varten on sitten ISTA.

            "Autocom CDP+" -laitetta myydään siis myös tuotemerkeillä OPUS CMT sekä DELPHI DS150e. Kyse on täsmälleen samasta ruotsalaistuotteesta. Varsinkin DELPHI:n laitetta näkee usein piraattina myytävänä.
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎