Nojoo, kyllähän tuo vika ei olisi yli 250€ oikeasti maksanut... (150 osa + työ).Se että laturi on rikki niin on kyllä tosi paskaa tuuria tai että jotain on sössitty huollossa :think ei kai tuollaisen takia kuitenkaan tarvi autoa vaihtaa?
No ei, mutta olis se hyvä tekosyy vaihtaa uudempaan
Nojoo, kyllähän tuo vika ei olisi yli 250€ oikeasti maksanut... (150 osa + työ).
Mistä saat M57N:n startin 150 eurolla? Pari kertaa olen joutunut vaihtamaan ja hinnat kysellyt monesta paikasta. Halvin taisi olla Motonetin 289 euron startti, mutta se ei kauaa kestänyt.
Mistä saat M57N:n startin 150 eurolla? Pari kertaa olen joutunut vaihtamaan ja hinnat kysellyt monesta paikasta. Halvin taisi olla Motonetin 289 euron startti, mutta se ei kauaa kestänyt.
Itse ostin juurikin m57n:n startin viime kesänä turun autotarvikkeesta pienellä alennuksella hintaan 150€ + pantti :think boschilainen oli ja siis vaihtorungolla tietenkin ja pantinhan saa takaisin... Näin ainaki muistaisin
Eilen sippas sit omakin.
Eli meni kerrasta ilman mitään varoituksia.
Lähti pyörittämään konetta ihan normaalisti ku starttas ja löi melkein samantien tyhjää.
Sen jälkeen yritin koputella rengas raudalla starttia ilman minkäänlaista apua.
Vakuutusyhtiöön soitto.
Hinausauto paikalle ja vuokra-auto alle.
Tänään löyty onneksi aamusta jo uus Tarviketorilta hyllystä mikä on suoraan sanottuna ihme kun kyseessä on kuitenki Oulu.
Kerkesin jo lyödä tänään uuden paikoilleen ja aikaa meni kokonaiset 2 tuntia.
Itse otin startin irti ja putsasin. Kun ei ollut sopivaa työkalua niin normi 10mm lenkkiavaimella nitkuttelin pultit irti.. Saatte sitten arvata kauanko siihen nitkutteluun paloi aikaa heh..
Eli 10mm lenkkiräikkä olisi aika rockrock tossa hommassa jos ei halua investoida oikeaan tähtipää räikkään. Normiräikkäpää ei tonne mahdu, tilaa on justiinsa sille lenkkiavaimelle.
Ostin itse taannoin IKH:n alennuksesta kympillä (10€?!) torx räikkälenkkisetin (5 avainta), mutta tähän projektiin ostin vielä tuon kymppimillisen Motonetista.
Sieltä löytyy malli johon sopii milliset, tuumaset ja torx päät samaan avaimeen ja itse räikkäpää on nivelletty joka helpottaa duunia huomattavasti. Ehdottomasti 15€/kpl arvoinen tähän projektiin. Pultit sen verran hankalassa paikassa että kannattaa laittaa naru tuohon avaimeen ja toinen pää kiinni vaikka konepellin saranaan niin saa sen avaimen nostettua sieltä pohjapanssarin päältä jonne se kuitenkin jossakin vaiheessa projektia tipahtaa...
Itsellä projekti otti noin 2 tuntia. Startti tuli Mr.Autosta netistä 200eur aito Bosch kunnostettu 1.8kw malli. UPS:llä tuonti ja vanhan vaihto-osan haku.
Last edited by jokes911; 16-10-2013, 12:32.
Reason: ohje lisätty
Tais itseltäkin sitten pamahtaa e61:sta startti...Avainmokkulan kun lykkää paikalleen ja painaa Start-nappia kuuluu vain naksahdus eikä mitään muuta.
Akkuakin yritin jo latailla, kun tuli aika lyhyitä keikkoja eilen heitettyä, mutta ei ollut kuin pari tuntia laturissa ja johan näytti jo vihreää, eli ei vaikutusta.
Huoh...Kai sitä pitää vielä jollain vasaralla koittaa hakata jos auttais (edes henkisesti).
Niinjoo, tarvii huomenna vielä vikakoodit lukaista.
Eihän tuohon starttiin muuten mikään sulakekaan vaikuta? Jossain lontoonkielisillä foorumeilla olin näkevinäni maininnan sinisestä sulakkeesta, mutta en enää sitä löydä...
Niinjoo, tarvii huomenna vielä vikakoodit lukaista.
Eihän tuohon starttiin muuten mikään sulakekaan vaikuta? Jossain lontoonkielisillä foorumeilla olin näkevinäni maininnan sinisestä sulakkeesta, mutta en enää sitä löydä...
Comment