Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/e61 ostamassa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Itseltäni löytyy e60 M-sporttina ja manuaalina. Vaihdoin vielä tuohon sen lyhyemmän ZHP nupin ja on muuten jämäkkä ja nopea vaihtaa. Jos itse pidät manuaalista, osta se! Minulla ollut kohta kolme vuotta tuo auto, enkä ole automaattia osannut kaivata. Tosin johtunee varmaan siitä, että olen 16 vuotta ajanut manuaalillaAUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostJos on kokemusta versiosta 530d ja automaatti E39:ssä, jopa hieman ymmärrän, jos haluaa manuaalin, oli E39 uskovaiset sitten mitä mieltä tahansa. Noissa automaatti oli vielä välillä melkoinen vietäri ja hukkasi tehoa jonnekin öljyjen vatkaamiseen. Ainakin siltä tuntui.
Sen sijaan E60 LCI 530d:ssä automatti toimii aivan loistavasti. Ok, ei huono vanhemmissakaan, mutta facelift mallissa lähestyy jo unelmaa. En voi ymärtää, miksi kukaan edws harkitsisi manuaalia....paitsi, jos ei ole koeajanut facelift e60:ta automaatilla...
Mitkä näihin on ne must varusteet? Näihinhän on saanu imuovea sun muuta yönäköä ni onko mitään järkeä nuista maksaa ylimääräistä? Tarkotuksena etsiä mahdollisimman hyvin varusteltu että ei tarvis kyllästyksissään heti olla vaihtamassa autoa.
Comment
-
-
Originally posted by Fabsu View PostItseltäni löytyy e60 M-sporttina ja manuaalina. Vaihdoin vielä tuohon sen lyhyemmän ZHP nupin ja on muuten jämäkkä ja nopea vaihtaa. Jos itse pidät manuaalista, osta se! Minulla ollut kohta kolme vuotta tuo auto, enkä ole automaattia osannut kaivata. Tosin johtunee varmaan siitä, että olen 16 vuotta ajanut manuaalilla
Tien päällä ohitukset sujuvat paremmin, kun laatikko ei arvo vaihteita. Talvella saa pidettyä esim 5:sta päällä kun ajelee polanteisia sivuteitä ja haluaa, että veto mutkissa säilyy.
Plussana vielä polttoaineen kulutus varsinkin kylmänä. Manuaali ei luista, kuten automaatti tekee yrittäessään lämmitellä koneen mahdollisimman äkkiä lämpimäksi.
Kyllä se auto itselle ostetaan ja itseä varten, eikä tätä foorumia varten. Jokaisen kannattaa miettiä mitä eniten arvostaa.
Niin ja olen kyllä testannut myös F10:ä eri moottoreilla, niin manuaalina kuin automaattinakin.Last edited by poke; 17-11-2014, 14:02.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by HC-Tuning View PostEipä ole tullut ajettua e6x koskaan niin ehkä tässä kohtaa pitää katsella tuollanen automaatti lähiliikkeestä koeajolle ja tunnustella mille se maistuu.
Mitkä näihin on ne must varusteet? Näihinhän on saanu imuovea sun muuta yönäköä ni onko mitään järkeä nuista maksaa ylimääräistä? Tarkotuksena etsiä mahdollisimman hyvin varusteltu että ei tarvis kyllästyksissään heti olla vaihtamassa autoa.
Mielestäni must varusteet on, kunnon hifit, penkinlämmittimet, kattoluukku ja tehtaan M-SportMoni kehuu aktiiviohjausta ja dynamic drivea, mutta itsessä ei herättänyt mitään wow-efektiä. Ilmankin pärjää varmasti. Saattaa kyllä tuohon dynamic driveen vaikuttaa se, kun vanha auto oli jäykällä säädettävällä alustalla, niin ei sekään juuri kallistellut. :think
Last edited by Korpraali; 17-11-2014, 23:36.BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual
Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i
Comment
-
-
Eipä noissa aktiivivakkareissa juurikaan ole ollut ongelmia,
tosi yhteen on nyt haussa LRR anturi...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEipä noissa aktiivivakkareissa juurikaan ole ollut ongelmia,
tosi yhteen on nyt haussa LRR anturi...BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual
Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i
Comment
-
-
Ei aktiivivakkarissa ole linssiä, night visionissa on.
Aktiivivakkarissa on tutka joka on muovipintainen,
ei ne yleensä ole ottaneet ongelmaa,
lisäksi puskurin sisässä on kaksi noita LRR antureita jos on LCI mallin stop&go mallista kyse...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEi aktiivivakkarissa ole linssiä, night visionissa on.
Aktiivivakkarissa on tutka joka on muovipintainen,
ei ne yleensä ole ottaneet ongelmaa,
lisäksi puskurin sisässä on kaksi noita LRR antureita jos on LCI mallin stop&go mallista kyse...Täytyykin katsoa vikaoodit, kun aina kun lykkää viiksestä vakkarin päälle, niin pling kuuluu ja jotain sanoo että inactive tai vastaavaa :think Miten tuo stop&go käytännössä toimii?
Hieman ot:ta kylläkinBMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual
Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i
Comment
-
-
Originally posted by Korpraali View PostMielestäni ei misään nimessä yönäköä eikä mielellään aktiivivakkariakaan. Linssit menee ajansaatossa huonoksi puskurissa ja uusien hankkiminen maksaa sitten todella paljon
Mielestäni must varusteet on, kunnon hifit, penkinlämmittimet, kattoluukku ja tehtaan M-SportMoni kehuu aktiiviohjausta ja dynamic drivea, mutta itsessä ei herättänyt mitään wow-efektiä. Ilmankin pärjää varmasti. Saattaa kyllä tuohon dynamic driveen vaikuttaa se, kun vanha auto oli jäykällä säädettävällä alustalla, niin ei sekään juuri kallistellut. :think
Comment
-
-
Originally posted by HC-Tuning View PostOlikos niin että xdriveen ei ole saanut aktiiviohjausta ja dd:tä? Tuo m-paketti ja neliveto on ehdottomia varusteita mitä pitää löytyä.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
F-sarjassakaan ei saa aktiivi- ja nelipyöräohjausta xdriveen, dynamic driven taas saa.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Mikäs siitä M-Sportista niin pakkovarusteen tekee?
Toki nätimmät puskurit hieman mutta sitten taas huomattavasti tärkeampänä ajomukavuus kärsii kovemmasta alustasta...onko se nyt näillä suomen surkeilla teillä hyvä asia?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostMikäs siitä M-Sportista niin pakkovarusteen tekee?
Toki nätimmät puskurit hieman mutta sitten taas huomattavasti tärkeampänä ajomukavuus kärsii kovemmasta alustasta...onko se nyt näillä suomen surkeilla teillä hyvä asia?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostNuotten "nätimpien" puskurien lisäksi tulee mm. sporttipenkit, ratti, tumma kattoverhoilu, tummat ikkunalistat, vahvemmat kallistuksenvakaajat, matalampi alusta, suuremmat orkkis vanteet jne. että kyllä siinä aikalailla on rahoille vastinetta noin niinku käytettyä ajatellen kun hinnaneroista puhutaan parintonnin luokassa. Ja voi sen alustan sitten vaihtaa vaikkapa johonkin toiseen jos tuntuu liika kovalta arkiajoon, mitä kyllä suuresti epäilen.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
Comment