Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Tähän kaipaisin vähänlisäinfoa.

    Meillä kävi niin että koeajettiin 530xdA LCI ja todettiin että kun 100km/h nopeudella laittaa lapun lattiaan niin ensimmäiseen sekuntiin ei tapahdu mitään. Sitten automaatti alkaa arpomaan ja kun saa arvonnat tehtyä alkaa turbon paineen nosto. Valinta päätyi vaimon toiveesta manuaali bensaan joka on aktiiviselle kuskille viiveetön vaihtoehto. Täytyy toki sanoa että diesel automaatin veto oli väkevää kunhan auto sai nuo "alkuvalmistelut" tehtyä.
    Aktiivinen-vaimo-kuski

    Laita video
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      Itseltäni löytyy e60 M-sporttina ja manuaalina. Vaihdoin vielä tuohon sen lyhyemmän ZHP nupin ja on muuten jämäkkä ja nopea vaihtaa. Jos itse pidät manuaalista, osta se! Minulla ollut kohta kolme vuotta tuo auto, enkä ole automaattia osannut kaivata. Tosin johtunee varmaan siitä, että olen 16 vuotta ajanut manuaalilla
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • HC-Tuning
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 267
        • Itärajalla

        Originally posted by jaki View Post
        Jos on kokemusta versiosta 530d ja automaatti E39:ssä, jopa hieman ymmärrän, jos haluaa manuaalin, oli E39 uskovaiset sitten mitä mieltä tahansa. Noissa automaatti oli vielä välillä melkoinen vietäri ja hukkasi tehoa jonnekin öljyjen vatkaamiseen. Ainakin siltä tuntui.
        Sen sijaan E60 LCI 530d:ssä automatti toimii aivan loistavasti. Ok, ei huono vanhemmissakaan, mutta facelift mallissa lähestyy jo unelmaa. En voi ymärtää, miksi kukaan edws harkitsisi manuaalia....paitsi, jos ei ole koeajanut facelift e60:ta automaatilla...
        Eipä ole tullut ajettua e6x koskaan niin ehkä tässä kohtaa pitää katsella tuollanen automaatti lähiliikkeestä koeajolle ja tunnustella mille se maistuu.

        Mitkä näihin on ne must varusteet? Näihinhän on saanu imuovea sun muuta yönäköä ni onko mitään järkeä nuista maksaa ylimääräistä? Tarkotuksena etsiä mahdollisimman hyvin varusteltu että ei tarvis kyllästyksissään heti olla vaihtamassa autoa.

        Comment

        • poke
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 3103

          Originally posted by Fabsu View Post
          Itseltäni löytyy e60 M-sporttina ja manuaalina. Vaihdoin vielä tuohon sen lyhyemmän ZHP nupin ja on muuten jämäkkä ja nopea vaihtaa. Jos itse pidät manuaalista, osta se! Minulla ollut kohta kolme vuotta tuo auto, enkä ole automaattia osannut kaivata. Tosin johtunee varmaan siitä, että olen 16 vuotta ajanut manuaalilla
          Itsellä on myöskin manuaali. Tosin F10 3-litran dieselillä. Kaksi aiempaa E60:ä oli automaatteja ja toimivat kyllä kuten automaatin kuuluukin, mutta silti teki mieli ostaa manuaali. Kaksi vuotta ja >90tkm ajellut, enkä ole katunut. Jos asuisin pääkaupunki seudulla niin, ehkä automaatin arvostus olisi omassa mielessä silloin suurempi. Ajelen matka-ajoa 99%:sti, joten en ole automaattia kaivannut. Tuo auto menee kaupungissa 3-vaihteella, jos ei halua kepitellä, paitsi jos pysähtyy.
          Tien päällä ohitukset sujuvat paremmin, kun laatikko ei arvo vaihteita. Talvella saa pidettyä esim 5:sta päällä kun ajelee polanteisia sivuteitä ja haluaa, että veto mutkissa säilyy.
          Plussana vielä polttoaineen kulutus varsinkin kylmänä. Manuaali ei luista, kuten automaatti tekee yrittäessään lämmitellä koneen mahdollisimman äkkiä lämpimäksi.
          Kyllä se auto itselle ostetaan ja itseä varten, eikä tätä foorumia varten. Jokaisen kannattaa miettiä mitä eniten arvostaa.

          Niin ja olen kyllä testannut myös F10:ä eri moottoreilla, niin manuaalina kuin automaattinakin.
          Last edited by poke; 17-11-2014, 14:02.
          Kulkineet/projektit:

          640D F06
          530iA E39
          635 CSi E24
          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

          Comment

          • Korpraali
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 524
            • Turku

            Originally posted by HC-Tuning View Post
            Eipä ole tullut ajettua e6x koskaan niin ehkä tässä kohtaa pitää katsella tuollanen automaatti lähiliikkeestä koeajolle ja tunnustella mille se maistuu.

            Mitkä näihin on ne must varusteet? Näihinhän on saanu imuovea sun muuta yönäköä ni onko mitään järkeä nuista maksaa ylimääräistä? Tarkotuksena etsiä mahdollisimman hyvin varusteltu että ei tarvis kyllästyksissään heti olla vaihtamassa autoa.
            Mielestäni ei misään nimessä yönäköä eikä mielellään aktiivivakkariakaan. Linssit menee ajansaatossa huonoksi puskurissa ja uusien hankkiminen maksaa sitten todella paljon

            Mielestäni must varusteet on, kunnon hifit, penkinlämmittimet, kattoluukku ja tehtaan M-Sport Moni kehuu aktiiviohjausta ja dynamic drivea, mutta itsessä ei herättänyt mitään wow-efektiä. Ilmankin pärjää varmasti. Saattaa kyllä tuohon dynamic driveen vaikuttaa se, kun vanha auto oli jäykällä säädettävällä alustalla, niin ei sekään juuri kallistellut. :think
            Last edited by Korpraali; 17-11-2014, 23:36.
            BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

            Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              Eipä noissa aktiivivakkareissa juurikaan ole ollut ongelmia,
              tosi yhteen on nyt haussa LRR anturi...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Korpraali
                BTCF Member
                • Nov 2009
                • 524
                • Turku

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Eipä noissa aktiivivakkareissa juurikaan ole ollut ongelmia,
                tosi yhteen on nyt haussa LRR anturi...
                Voipi olla, itsellä on ainakin linssi sen näköinen, että ei paljoa läpi näe, siksi luultavasti herjaa siitä. :think
                BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  Ei aktiivivakkarissa ole linssiä, night visionissa on.
                  Aktiivivakkarissa on tutka joka on muovipintainen,
                  ei ne yleensä ole ottaneet ongelmaa,
                  lisäksi puskurin sisässä on kaksi noita LRR antureita jos on LCI mallin stop&go mallista kyse...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Korpraali
                    BTCF Member
                    • Nov 2009
                    • 524
                    • Turku

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Ei aktiivivakkarissa ole linssiä, night visionissa on.
                    Aktiivivakkarissa on tutka joka on muovipintainen,
                    ei ne yleensä ole ottaneet ongelmaa,
                    lisäksi puskurin sisässä on kaksi noita LRR antureita jos on LCI mallin stop&go mallista kyse...
                    No perskule. Luulin että pinnan piti olla kirkas Täytyykin katsoa vikaoodit, kun aina kun lykkää viiksestä vakkarin päälle, niin pling kuuluu ja jotain sanoo että inactive tai vastaavaa :think Miten tuo stop&go käytännössä toimii?

                    Hieman ot:ta kylläkin
                    BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                    Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                    Comment

                    • HC-Tuning
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 267
                      • Itärajalla

                      Originally posted by Korpraali View Post
                      Mielestäni ei misään nimessä yönäköä eikä mielellään aktiivivakkariakaan. Linssit menee ajansaatossa huonoksi puskurissa ja uusien hankkiminen maksaa sitten todella paljon

                      Mielestäni must varusteet on, kunnon hifit, penkinlämmittimet, kattoluukku ja tehtaan M-Sport Moni kehuu aktiiviohjausta ja dynamic drivea, mutta itsessä ei herättänyt mitään wow-efektiä. Ilmankin pärjää varmasti. Saattaa kyllä tuohon dynamic driveen vaikuttaa se, kun vanha auto oli jäykällä säädettävällä alustalla, niin ei sekään juuri kallistellut. :think
                      Olikos niin että xdriveen ei ole saanut aktiiviohjausta ja dd:tä? Tuo m-paketti ja neliveto on ehdottomia varusteita mitä pitää löytyä.

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7527
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by HC-Tuning View Post
                        Olikos niin että xdriveen ei ole saanut aktiiviohjausta ja dd:tä? Tuo m-paketti ja neliveto on ehdottomia varusteita mitä pitää löytyä.
                        Jep, ei E-kopassa saa...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2857
                          • Tampere

                          F-sarjassakaan ei saa aktiivi- ja nelipyöräohjausta xdriveen, dynamic driven taas saa.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 5018
                            • Paimio

                            Mikäs siitä M-Sportista niin pakkovarusteen tekee?

                            Toki nätimmät puskurit hieman mutta sitten taas huomattavasti tärkeampänä ajomukavuus kärsii kovemmasta alustasta...onko se nyt näillä suomen surkeilla teillä hyvä asia?
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1964
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by TheRipper View Post
                              Mikäs siitä M-Sportista niin pakkovarusteen tekee?

                              Toki nätimmät puskurit hieman mutta sitten taas huomattavasti tärkeampänä ajomukavuus kärsii kovemmasta alustasta...onko se nyt näillä suomen surkeilla teillä hyvä asia?
                              Nuotten "nätimpien" puskurien lisäksi tulee mm. sporttipenkit, ratti, tumma kattoverhoilu, tummat ikkunalistat, vahvemmat kallistuksenvakaajat, matalampi alusta, suuremmat orkkis vanteet jne. että kyllä siinä aikalailla on rahoille vastinetta noin niinku käytettyä ajatellen kun hinnaneroista puhutaan parintonnin luokassa. Ja voi sen alustan sitten vaihtaa vaikkapa johonkin toiseen jos tuntuu liika kovalta arkiajoon, mitä kyllä suuresti epäilen.
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • touring39
                                BTCF Member
                                • May 2005
                                • 3901
                                • Kaarina

                                Originally posted by joko View Post
                                Nuotten "nätimpien" puskurien lisäksi tulee mm. sporttipenkit, ratti, tumma kattoverhoilu, tummat ikkunalistat, vahvemmat kallistuksenvakaajat, matalampi alusta, suuremmat orkkis vanteet jne. että kyllä siinä aikalailla on rahoille vastinetta noin niinku käytettyä ajatellen kun hinnaneroista puhutaan parintonnin luokassa. Ja voi sen alustan sitten vaihtaa vaikkapa johonkin toiseen jos tuntuu liika kovalta arkiajoon, mitä kyllä suuresti epäilen.
                                Ja kun älyää valita nelivedon, ei tarvitse kärsiä kivirekialustasta
                                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                                Ex:
                                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎