Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    Onko vanhakoneisissa 535d:issä (200kW/272hp) mitkä ne suurimmat erot uuteen? Onko moottorissa jotain heikkouksia, mitä uudemmassa moottorissa ei ole tai toisinpäin?

    DPF:ää noissa vanhoissa ei taida olla -> hyvä asia ??

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • -rik
      BTCF Member
      • Nov 2009
      • 827
      • Rovaniemi

      Kyllä kaikissa 535:ssa on dpf, alkupään 530d on saanu ilman hiukkassuodatinta.

      Suuttimet on erit ja sähköissä eroa, jotain muitakin pieniä erovaisuuksia löytyy, esim. polttoainepumppu jne. ja se hiukkaspönttö on eri paikassa (downpipessä uudemmassa) Eiköhän ne kuitenkin perusraudaltaan aika pitkälti ole samoja, kestävyydesä en kyllä tiedä että olis mitään eroja suuntaan tai toiseen.
      ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        Molemmat kestää.

        Suurin ero on suuttimissa ja sitä kautta kulutuksessa, todellinen kulutusero allekirjoittaneella n. 1.1 litraa...

        Vanhemmissa laatikossa on enemmän ongelmaa, mm. humppaamista joka uudemmissa on harvinaisempaa.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          Originally posted by MajorDrake View Post
          Molemmat kestää.

          Suurin ero on suuttimissa ja sitä kautta kulutuksessa, todellinen kulutusero allekirjoittaneella n. 1.1 litraa...

          Vanhemmissa laatikossa on enemmän ongelmaa, mm. humppaamista joka uudemmissa on harvinaisempaa.
          Onko tosi että uudempi syö yli litran vähemmän?

          Tätä katellut: http://www.nettiauto.com/bmw/535/6881401

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • -rik
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 827
            • Rovaniemi

            Vähä epäilyttää että tuommosella autolla olisi ajettu vain n. 10tkm vuodessa, ei sillä etteikö se mahdollista ole toki, mutta ite suhtaudun vähän skeptisesti tuollaisiin "löytöihin" :think
            ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              Originally posted by -rik View Post
              Vähä epäilyttää että tuommosella autolla olisi ajettu vain n. 10tkm vuodessa, ei sillä etteikö se mahdollista ole toki, mutta ite suhtaudun vähän skeptisesti tuollaisiin "löytöihin" :think
              Minä olen jo tarkistanut huoltohistorian. Huoltokirjan tiedot mätsää täysin BMW tietokannan kanssa. Yksi omistaja, samassa paikassa ollut ja samassa BMW huollossa aina huollettu.

              Ymmärrän skeptismin mutta joskus ne vähän ajetut oikeasti on vähän ajettuja. Kaiken varmistamiseen löytyy keinot.

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17522
                • Turku

                Originally posted by teropa View Post
                Minä olen jo tarkistanut huoltohistorian. Huoltokirjan tiedot mätsää täysin BMW tietokannan kanssa. Yksi omistaja, samassa paikassa ollut ja samassa BMW huollossa aina huollettu.

                Ymmärrän skeptismin mutta joskus ne vähän ajetut oikeasti on vähän ajettuja. Kaiken varmistamiseen löytyy keinot.

                Tero
                Ok, mutta ei m-sport ja kallis. Kannattaako vain kilometreistä maksaa?
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  Originally posted by Laku View Post
                  Ok, mutta ei m-sport ja kallis. Kannattaako vain kilometreistä maksaa?
                  En tiiä. En ole sitä vielä ostanut . Autossa on hyvät varusteet, vaikka tietenkin LCI:ssä jota olen kattellut niin on tietenkin paremmat vielä.

                  Toki jos auto on aivan sairaan siisti (niinkuin lisäkuvistakin ilmenee, joita sain), niin onhan se eri tavalla kiva omistaa sellainen auto vs. uudempi, enempi ajettu mutta epäsiistimpi ja kulunut. Jos oli rahaa ihan helvetisti, ei tarvis miettiä… Saisin ton 325i:n tonne liikkeeseen kohtuudella vaihdossa. Näyttää ettei tollanen pikkukoneinen kuutonen kelpaa kellekkään.

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • MPu-
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2014
                    • 66
                    • Helsinki

                    Moro,

                    Uskaltaako tähän laittaa rahat? Hinta ehkä hiukan yläkanttiin, mutta kuitteja huolloista näyttää löytyvän aika liuta, eli voi olettaa olevan tekniikaltaan kunnossa.



                    - MPu
                    F11 530xD M-Sport

                    Ex.
                    E91 330i -06
                    E60 530d -09
                    E46 320d M-Sport -04

                    Comment

                    • touring39
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 3901
                      • Kaarina

                      Originally posted by MPu- View Post
                      Moro,

                      Uskaltaako tähän laittaa rahat? Hinta ehkä hiukan yläkanttiin, mutta kuitteja huolloista näyttää löytyvän aika liuta, eli voi olettaa olevan tekniikaltaan kunnossa.



                      - MPu
                      Mieti nyt vielä, haluatko manuaalin. Siitä eroon pääseminen on sitten työlästä, kun mittarissa on 300+

                      Muuten kyl näyttää ryhdikkäältä peliltä.

                      Edit: eiku ei kannatakaan! Eio aito M-Sport, ja vakiojakkaratkin kankaalla. Kauheet istua...
                      Last edited by touring39; 17-12-2014, 09:41.
                      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                      Ex:
                      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                      Comment

                      • jjanii
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2012
                        • 629
                        • joensuu

                        Originally posted by MPu- View Post
                        Moro,

                        Uskaltaako tähän laittaa rahat? Hinta ehkä hiukan yläkanttiin, mutta kuitteja huolloista näyttää löytyvän aika liuta, eli voi olettaa olevan tekniikaltaan kunnossa.



                        - MPu
                        itse ainakaan en edes miettisi manuaalia, ja kannattaa suosiolla etsiä yksilö mikä on msport ja nahkajakkaroilla :think
                        ja jos ei niin paljon halua harrastaa näiden parissa niin kannattaa nuo tyyppiviat lukea ettei tule yllätyksenä

                        Comment

                        • Juso
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2010
                          • 183
                          • Turku

                          Originally posted by MPu- View Post
                          Moro,

                          Uskaltaako tähän laittaa rahat? Hinta ehkä hiukan yläkanttiin, mutta kuitteja huolloista näyttää löytyvän aika liuta, eli voi olettaa olevan tekniikaltaan kunnossa.



                          - MPu
                          Kai tolla rahalla sais jo 530 ja paremmilla varusteilla?
                          E60 535dA M-Sport 350hp / 690nm Tällä mennään

                          - ex E46 330iA M-sport 2003 -
                          - ex E60 530iA M-sport 2007 -
                          - ex E90 325i 2006 -
                          - ex E46 330ci M-sport 2001 -

                          Comment

                          • Hakkapeliitta
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2014
                            • 552
                            • P-Sawo

                            Originally posted by touring39 View Post
                            Mieti nyt vielä, haluatko manuaalin. Siitä eroon pääseminen on sitten työlästä, kun mittarissa on 300+
                            .

                            Olen samaa mieltä, että kannattaa miettiä manuaali vai automaatti. Paljon ajetussa autossa mielummin manuaali. Getrag on luotettavampi vaikka automaatti on helpompi, toimiessaan.

                            Perstuntumalla noista paljon ajetuista automaateista, jos puhutaan vaikka VAGin DSG-laatikoista, on erittäin vaikea päästä eroon.
                            Sama pätee varmaan esim. Mersun käyttämiin vanhempiin 5V-automaatteihin. Myös muuten hienot 7G-tronicit ovat hajonneet kun niiden välitykset ja softat ei sovi Suomen nopeusrajoituksille ja ne pyörii liian pienillä kierroksilla. Näin olen antanut itseni ymmärtää. Ne on kuitenkin suunniteltu Saksaan ja etelä-Eurooppaan. Jossain kohtaa tuo automaatti kääntyy itseään vastaan, pelkään.

                            Olen ehkä hieman jäävi koska itsellä on manuaalivaihteet molemmissa autoissa mitä taloudessa on mutta valinta ei ole ollut huono.

                            Manuaalivaihteisen 5-sarjalaisen myynti voi olla aikaavievempää puhaa kuin automaatin mutta on myös ostajia, jotka haluavat nimenomaan manuaalin.
                            Last edited by Hakkapeliitta; 17-12-2014, 17:12.

                            annetaan BMW-osaa

                            Comment

                            • touring39
                              BTCF Member
                              • May 2005
                              • 3901
                              • Kaarina

                              Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                              Olen samaa mieltä, että kannattaa miettiä manuaali vai automaatti. Paljon ajetussa autossa mielummin manuaali. Getrag on luotettavampi vaikka automaatti on helpompi, toimiessaan.

                              Perstuntumalla noista paljon ajetuista automaateista, jos puhutaan vaikka VAGin DSG-laatikoista, on erittäin vaikea päästä eroon.
                              Sama pätee varmaan esim. Mersun käyttämiin vanhempiin 5V-automaatteihin. Myös muuten hienot 7G-tronicit ovat hajonneet kun niiden välitykset ja softat ei sovi Suomen nopeusrajoituksille ja ne pyörii liian pienillä kierroksilla. Näin olen antanut itseni ymmärtää. Ne on kuitenkin suunniteltu Saksaan ja etelä-Eurooppaan. Jossain kohtaa tuo automaatti kääntyy itseään vastaan, pelkään.

                              Olen ehkä hieman jäävi koska itsellä on manuaalivaihteet molemmissa autoissa mitä taloudessa on mutta valinta ei ole ollut huono.

                              Manuaalivaihteisen 5-sarjalaisen myynti voi olla aikaavievempää puhaa kuin automaatin mutta on myös ostajia, jotka haluavat nimenomaan manuaalin.
                              Noihin muihin pommeihin kertomasi varmastikin sopii, mutta penarit on helpompi myydä tomaattina. Semmosta se vaan on.
                              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                              Ex:
                              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                              Comment

                              • MPu-
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2014
                                • 66
                                • Helsinki

                                Kiitokset kaikille vastanneille. Varmasti niin että manuaali vaikeampi saada kaupaksi, aika vähän niitä ylipäätään on liikkeellä. En ole päässyt kokeilemaan vielä E60-sarjan automaattia ja muodostamaan siitä mielipidettä, mutta pääsääntöisesti tykkään ajella manuaalilla. Makuasioita..

                                Samassa liikkeessä myynnissä tämä E60, ajattelin katsastaa samalla kertaa kun menen käymään paikan päällä. Hinta tämän hetkisen budjetin kipurajoilla. Mielipiteitä?



                                - MPu
                                F11 530xD M-Sport

                                Ex.
                                E91 330i -06
                                E60 530d -09
                                E46 320d M-Sport -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎