Kannattaisko tälläistä hommata? Suht edullinen kuitenkin omasta mielestä, kun on m-sport ja LCI
Mutta miten tuo laatikko kestää, kuitenkin ajettu jo 282tkm ja kohta menis kolmesatkua rikki... jostain lukenu e6x automaattilaatikkojen nykimisestä ja kierroksien huopaamisesta minkä korjaaminen tullu aika kalliiks, koskeeko se myös näit LCI malleja? :think
Kannattaisko tälläistä hommata? Suht edullinen kuitenkin omasta mielestä, kun on m-sport ja LCI
Mutta miten tuo laatikko kestää, kuitenkin ajettu jo 282tkm ja kohta menis kolmesatkua rikki... jostain lukenu e6x automaattilaatikkojen nykimisestä ja kierroksien huopaamisesta minkä korjaaminen tullu aika kalliiks, koskeeko se myös näit LCI malleja? :think
Tietämätön kyselee, joten kiitos vastauksista jo etukäteen
Ei mahdottoman hintainen. Jännät comfortpenkit, minulla on kyllä niskatuki erilainen....:think
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Kannattaisko tälläistä hommata? Suht edullinen kuitenkin omasta mielestä, kun on m-sport ja LCI
Mutta miten tuo laatikko kestää, kuitenkin ajettu jo 282tkm ja kohta menis kolmesatkua rikki... jostain lukenu e6x automaattilaatikkojen nykimisestä ja kierroksien huopaamisesta minkä korjaaminen tullu aika kalliiks, koskeeko se myös näit LCI malleja? :think
Tietämätön kyselee, joten kiitos vastauksista jo etukäteen
Eikös nimenomaan tässä 525d:ssä ollut jotain laatikkomurheita, ei vissiin tuo "heikompi" laatikko enää kestä dieselin vääntöä niin hyvin...?
530d:ssä sitten se vahvempi loota...
Mutta miten tuo laatikko kestää, kuitenkin ajettu jo 282tkm ja kohta menis kolmesatkua rikki... jostain lukenu e6x automaattilaatikkojen nykimisestä ja kierroksien huopaamisesta minkä korjaaminen tullu aika kalliiks, koskeeko se myös näit LCI malleja?
Jos ei ole paljoa ajettu tuollaisena humppaavana, niin turbiini on varmaankin säilynyt ehjänä. Silloin todennäköisesti selviää ~160e maksavalla päivitys-/korjaussarjalla venttiilikoneistoon. Siihen päälle öljyn ja suodattimen vaihto, tiivisteet ja työt (laatikkoa ei tarvitse irrottaa). Mikäli käy huono säkä eikä mene tällä niin, sitten voi alkaa hintaa kertymään, kun turbiini, solenoidit yms. uusitaan.
Eikös nimenomaan tässä 525d:ssä ollut jotain laatikkomurheita, ei vissiin tuo "heikompi" laatikko enää kestä dieselin vääntöä niin hyvin...?
530d:ssä sitten se vahvempi loota...
525d:ssä on 6HP19, joka on spectattu 400nm. LCI:ssä on päivitetty versio eli 6HP21, joka on spectattu 450nm. En ole niihin perehtynyt, mutta olettaisin, että useimmat ongelmat ovat samoista syistä kuin isommassa veljessäkin, eikä varsinaisesti väännönkestossa. Viisaammat korjatkoon.
525d:ssä on 6HP19, joka on spectattu 400nm. LCI:ssä on päivitetty versio eli 6HP21, joka on spectattu 450nm. En ole niihin perehtynyt, mutta olettaisin, että useimmat ongelmat ovat samoista syistä kuin isommassa veljessäkin, eikä varsinaisesti väännönkestossa. Viisaammat korjatkoon.
Alright...hyvä tietää noista vääntöarvoistakin, mutta saattaahan tuo sitten tarkoittaa että juurikin väännöstä johtuvia ongelmia saattoi esiintyä kun moottorissa juurikin tuo 400nm oli eli ei sitten ollut yhtään niin sanottua pelivaraa..
LCI:ssä laatikko päivittyi? Koskiko tuo myös bensakoneita?
Jos ei ole paljoa ajettu tuollaisena humppaavana, niin turbiini on varmaankin säilynyt ehjänä. Silloin todennäköisesti selviää ~160e maksavalla päivitys-/korjaussarjalla venttiilikoneistoon. Siihen päälle öljyn ja suodattimen vaihto, tiivisteet ja työt (laatikkoa ei tarvitse irrottaa). Mikäli käy huono säkä eikä mene tällä niin, sitten voi alkaa hintaa kertymään, kun turbiini, solenoidit yms. uusitaan.
Ite yritin kokeilla ja en ainakaan huomannu, että laatikko olisi humpannut mitenkään ihmeellisesti onko tämä kuinka yleinen vika näissä autoissa?
525d:ssä on 6HP19, joka on spectattu 400nm. LCI:ssä on päivitetty versio eli 6HP21, joka on spectattu 450nm. En ole niihin perehtynyt, mutta olettaisin, että useimmat ongelmat ovat samoista syistä kuin isommassa veljessäkin, eikä varsinaisesti väännönkestossa. Viisaammat korjatkoon.
Miksi tuota "vaihteisto muutosta" ei ole kerrottu esim. realoem sivustolla,vaan kaikki laatikot on tuolla ilmoitettu GA6HP19Z merkinnällä?Vai eikö BMW:llä olla muka asiasta tietoisia?
ED: Tosin joillain ulkomaisilla sivustoilla kirjoitellaan vähän samanlaista,kuin tuo sinun kirjoituksesi.
Comment