memebuy23buy

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • revote
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2013
    • 1886
    • Hollola

    Voi jeesus mitä lukemia!
    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

    Comment

    • hj325hml
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 728
      • Pirkanmaa

      E60 LCI ratin vaihto, meneekö vakio ratin bägi ja johdot suoraan sporttirattiin? Onko vaihtaminen niinkin simppeliä?
      F16 M-Sport

      Comment

      • -rik
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 827
        • Rovaniemi

        Ei mene bägi
        ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7551
          • Jyväshyvä

          Originally posted by hj325hml View Post
          E60 LCI ratin vaihto, meneekö vakio ratin bägi ja johdot suoraan sporttirattiin? Onko vaihtaminen niinkin simppeliä?
          Kuten jo vastattiin niin ei mene, sportista menee M-sporttiin ja päinvastoin...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • mmkallio
            Newbiemmer
            • Sep 2014
            • 4
            • Suomi

            Moro!

            Olis pientä kyselyy auton ostoon liittyen

            Kannattaisko tälläistä hommata? Suht edullinen kuitenkin omasta mielestä, kun on m-sport ja LCI

            Mutta miten tuo laatikko kestää, kuitenkin ajettu jo 282tkm ja kohta menis kolmesatkua rikki... jostain lukenu e6x automaattilaatikkojen nykimisestä ja kierroksien huopaamisesta minkä korjaaminen tullu aika kalliiks, koskeeko se myös näit LCI malleja? :think

            Turbo on kuulemma vaihdettu vuos sitten...



            Tietämätön kyselee, joten kiitos vastauksista jo etukäteen

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17577
              • Turku

              Originally posted by mmkallio View Post
              Moro!

              Olis pientä kyselyy auton ostoon liittyen

              Kannattaisko tälläistä hommata? Suht edullinen kuitenkin omasta mielestä, kun on m-sport ja LCI

              Mutta miten tuo laatikko kestää, kuitenkin ajettu jo 282tkm ja kohta menis kolmesatkua rikki... jostain lukenu e6x automaattilaatikkojen nykimisestä ja kierroksien huopaamisesta minkä korjaaminen tullu aika kalliiks, koskeeko se myös näit LCI malleja? :think

              Turbo on kuulemma vaihdettu vuos sitten...



              Tietämätön kyselee, joten kiitos vastauksista jo etukäteen
              Ei mahdottoman hintainen. Jännät comfortpenkit, minulla on kyllä niskatuki erilainen....:think
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Boiga
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 1773
                • Ylöjärvi

                Originally posted by Laku View Post
                Ei mahdottoman hintainen. Jännät comfortpenkit, minulla on kyllä niskatuki erilainen....:think
                Niskatuki vaihtuu ilmeisesti jossain 9/07 kun omassanikin on tuo vanhempi ns parempi niskatuki.
                Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                Comment

                • revote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2013
                  • 1886
                  • Hollola

                  Hienon oloinen pirssi. Ja nuo comfortit
                  | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5144
                    • Paimio

                    Originally posted by mmkallio View Post
                    Moro!

                    Olis pientä kyselyy auton ostoon liittyen

                    Kannattaisko tälläistä hommata? Suht edullinen kuitenkin omasta mielestä, kun on m-sport ja LCI

                    Mutta miten tuo laatikko kestää, kuitenkin ajettu jo 282tkm ja kohta menis kolmesatkua rikki... jostain lukenu e6x automaattilaatikkojen nykimisestä ja kierroksien huopaamisesta minkä korjaaminen tullu aika kalliiks, koskeeko se myös näit LCI malleja? :think

                    Turbo on kuulemma vaihdettu vuos sitten...



                    Tietämätön kyselee, joten kiitos vastauksista jo etukäteen
                    Eikös nimenomaan tässä 525d:ssä ollut jotain laatikkomurheita, ei vissiin tuo "heikompi" laatikko enää kestä dieselin vääntöä niin hyvin...?
                    530d:ssä sitten se vahvempi loota...
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • Shuko
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 739
                      • Forssa

                      Originally posted by mmkallio View Post
                      Mutta miten tuo laatikko kestää, kuitenkin ajettu jo 282tkm ja kohta menis kolmesatkua rikki... jostain lukenu e6x automaattilaatikkojen nykimisestä ja kierroksien huopaamisesta minkä korjaaminen tullu aika kalliiks, koskeeko se myös näit LCI malleja?
                      Jos ei ole paljoa ajettu tuollaisena humppaavana, niin turbiini on varmaankin säilynyt ehjänä. Silloin todennäköisesti selviää ~160e maksavalla päivitys-/korjaussarjalla venttiilikoneistoon. Siihen päälle öljyn ja suodattimen vaihto, tiivisteet ja työt (laatikkoa ei tarvitse irrottaa). Mikäli käy huono säkä eikä mene tällä niin, sitten voi alkaa hintaa kertymään, kun turbiini, solenoidit yms. uusitaan.
                      G31 520d M-Sport '18
                      Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

                      Comment

                      • Shuko
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 739
                        • Forssa

                        Originally posted by TheRipper View Post
                        Eikös nimenomaan tässä 525d:ssä ollut jotain laatikkomurheita, ei vissiin tuo "heikompi" laatikko enää kestä dieselin vääntöä niin hyvin...?
                        530d:ssä sitten se vahvempi loota...
                        525d:ssä on 6HP19, joka on spectattu 400nm. LCI:ssä on päivitetty versio eli 6HP21, joka on spectattu 450nm. En ole niihin perehtynyt, mutta olettaisin, että useimmat ongelmat ovat samoista syistä kuin isommassa veljessäkin, eikä varsinaisesti väännönkestossa. Viisaammat korjatkoon.
                        G31 520d M-Sport '18
                        Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5144
                          • Paimio

                          Originally posted by Shuko View Post
                          525d:ssä on 6HP19, joka on spectattu 400nm. LCI:ssä on päivitetty versio eli 6HP21, joka on spectattu 450nm. En ole niihin perehtynyt, mutta olettaisin, että useimmat ongelmat ovat samoista syistä kuin isommassa veljessäkin, eikä varsinaisesti väännönkestossa. Viisaammat korjatkoon.
                          Alright...hyvä tietää noista vääntöarvoistakin, mutta saattaahan tuo sitten tarkoittaa että juurikin väännöstä johtuvia ongelmia saattoi esiintyä kun moottorissa juurikin tuo 400nm oli eli ei sitten ollut yhtään niin sanottua pelivaraa..

                          LCI:ssä laatikko päivittyi? Koskiko tuo myös bensakoneita?
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • mmkallio
                            Newbiemmer
                            • Sep 2014
                            • 4
                            • Suomi

                            Originally posted by Shuko View Post
                            Jos ei ole paljoa ajettu tuollaisena humppaavana, niin turbiini on varmaankin säilynyt ehjänä. Silloin todennäköisesti selviää ~160e maksavalla päivitys-/korjaussarjalla venttiilikoneistoon. Siihen päälle öljyn ja suodattimen vaihto, tiivisteet ja työt (laatikkoa ei tarvitse irrottaa). Mikäli käy huono säkä eikä mene tällä niin, sitten voi alkaa hintaa kertymään, kun turbiini, solenoidit yms. uusitaan.
                            Ite yritin kokeilla ja en ainakaan huomannu, että laatikko olisi humpannut mitenkään ihmeellisesti onko tämä kuinka yleinen vika näissä autoissa?

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10117
                              • KVLA

                              Originally posted by Shuko View Post
                              525d:ssä on 6HP19, joka on spectattu 400nm. LCI:ssä on päivitetty versio eli 6HP21, joka on spectattu 450nm. En ole niihin perehtynyt, mutta olettaisin, että useimmat ongelmat ovat samoista syistä kuin isommassa veljessäkin, eikä varsinaisesti väännönkestossa. Viisaammat korjatkoon.
                              Miksi tuota "vaihteisto muutosta" ei ole kerrottu esim. realoem sivustolla,vaan kaikki laatikot on tuolla ilmoitettu GA6HP19Z merkinnällä?Vai eikö BMW:llä olla muka asiasta tietoisia?
                              ED: Tosin joillain ulkomaisilla sivustoilla kirjoitellaan vähän samanlaista,kuin tuo sinun kirjoituksesi.
                              Last edited by Heguli 31; 06-01-2015, 14:36.

                              Comment

                              • mmkallio
                                Newbiemmer
                                • Sep 2014
                                • 4
                                • Suomi

                                Tälläinen olisi myös yksi vaihtoehto...

                                50tkm vähemmän ajettu, mutta ei ole LCI

                                Comment

                                Working...
                                X