Originally posted by *PexU*
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/e61 ostamassa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
No kas, taas olen oppinut jotain uutta tästä rakkaasta merkistä, kiitokset tiedoista
Originally posted by MajorDrake View PostSe on joku säästömalli joka on alilastutettu tehtaalla, noita on myös N47 versiosta (jossa teho 120 kW 130 kW sijaan)...AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
Originally posted by Lakeson View PostNonni, kellään tietoa?
Ikävän harvassa nuo hifitäpällä myytävät..M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Lakeson View PostNonni, kellään tietoa?
Ikävän harvassa nuo hifitäpällä myytävät..
S752A Individual AudiosystemLast edited by *PexU*; 01-04-2015, 08:35.AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
Täälläkin yksi "yksilöllisen" audion omistaja suosittelee lämpimästi kyseistä varustetta.
Himassa ei mitään super hifi vehkeitä ole joten parhaat musahetket vietän autossa.Last edited by jämerä; 06-04-2015, 22:18.G11 740e Pure Excellence -16
E85 Z4 Roadster 2.5i -03 kesäauto
Ex: F30 330e M-Sport -16
Ex: F11 530d xDrive M-Sport -12
Ex: E60 530d LCI -08
Ja pitkä lista muita😎
Comment
-
-
Autokuumetta pukkaa, ja loppusuoralle on edennyt A6 3.0tdi tiptronic avant ja e61 da.
Olen tässä käynyt ajamassa kolmea eri viitossarjalaista seuraavin havainnoin:
- e60 520da lci karvalakkivarusteilla. Liian vähän voimaa, vaikka hyvä moottori onkin ja taloudellinen tietysti. Varusteista kaipaa ainakin nahkasisustaa ja sporttipenkkejä.
- e61 525da lci. Liian vähän voimaa, vaikka mukava kuutosen murina löytyykin...tässä oli plussana sporttipenkit.
- e61 525da m-sport. Alusta omaan makuun vähän liian pintakova ja korisarja turha. sisävarusteet ehdotonta plussaa.
Valinta siis olisi todnäk kallistumassa 530da/535da malliin (jos bemun valitsen), joita kumpaakaan en ole vielä ajanut.
Seuraavana olen menossa ajamaan:
Omia mietteitä tästä ja asioita joihin kaipaan kommentteja:
- Mitä autoa koeajaessa/tutkiessa pitäisi ottaa huomioon tyyppivikojen, kilsojen paikkansapitävyyden ja huoltojen lisäksi?
- Budjetti on max n.15-17k€. Lci taitaa olla ainakin tuon 535da:n kohdalla mahdottomuus, mutta onko se välttämätöntä? Jos ulkonäöllisiä päivityksiä, kulutusta ja päästöjä ei ota huomioon, mitä olennaista on muuttunut erityisesti tekniikan osalta ja tekeekö ne muutokset autosta olennaisesti paremman?
- Tässä mallissa ei taida olla nappikäynnistä, joka tullut teknisen päivityksen (onko se tullut loppuvuodesta -05) myötä? Tästäkin ketjusta olen lueskellut, että samassa teknisessä päivityksessä on tullut mm. sähkölaitteisiin päivityksiä. Tekeekö ne automaattisesti tuosta ennen päivistystä olevasta versiosta epäluotettavamman? Ei varmaan.
- Onko tässä mallissa jo dpf?
- Onko käyttökustannuksissa muuta erityistä huomioitavaa kuin kulutus ja päästöt? Onko osat esim. jarrut erilaiset (=kalliimmat) kuin muissa e60/e61:ssä kun tehoa enemmän?
- Laatikko ilmeisesti on päivittynyt e39:stä, jossa se kai oli ongelmallinen?
Kiitoksia vastauksista, kommenteista ja mielipiteistä jo etukäteen.
Comment
-
-
Originally posted by Mustachio View PostItse olen myös ostamassa Bmw 530da, vm. 2004 ajettu 210tkm. Mitä autossa kannattaa ottaa huomioon ostaessa ja millaisia ongelmia/vikoja kannatta yrittää huomata paikanpäällä? Onko mahdollisia isoja huoltoja tulossa eteen noilla kilometreillä piakkoin?
Vioista olisi googlekin kertonut hakusanalla: "BMW E60 Tyyppiviat"
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=23&t=404
Pakosarja voi olla halki, takaluukun johtosarja voi olla rikki, hehkut paskana, termari(t) paskana, alusta paskana, laatikko paskana, jne. Käymällä autoa tarkkaan ja ajan kanssa läpi tulee esiin isoimmat tekniset viat aika varmasti.
Testaa kaikki takapään valot, lasinlämmitin, mahdollinen pyyhkijä. Testaa toimiiko kaukosäädin vähän kauempaakin, esim 20m. Kato salavalikosta koneen lämmöt kun autolla on ajettu n. 20-25km. Vikakoodien luku kertoo hehkuista helposti, osta joku OBD2-bluetooth dongeli ja vaikka puhelimeen Torque-apsi niin saat edes jotain irti, ehjä alusta ei vetele eikä kolise, automaattilaatikon ei kuulu nykiä tai humpata. Auton sisällä ei kuulu haista pakokaasu. Jos on farkku ja panoraamakattoluukku, tarkasta onko vararengaskotelossa tai akkukotelossa pohjalla vettä.
Älä osta paskaa.Last edited by Hakkapeliitta; 07-04-2015, 00:28.
Comment
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View PostOn aika laaja kysymys tuo, mitä kannattaa ottaa huomioon ostaessa? Ainakin se että rahaa voi mennä paljonkin että saat korjattua kaikki mahdolliset viat. Itelläni meni 4000€, autolla oli ajettu 245tkm kun ostin.
Vioista olisi googlekin kertonut hakusanalla: "BMW E60 Tyyppiviat"
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=23&t=404
Pakosarja voi olla halki, takaluukun johtosarja voi olla rikki, hehkut paskana, termari(t) paskana, alusta paskana, laatikko paskana, jne. Käymällä autoa tarkkaan ja ajan kanssa läpi tulee esiin isoimmat tekniset viat aika varmasti.
Testaa kaikki takapään valot, lasinlämmitin, mahdollinen pyyhkijä. Testaa toimiiko kaukosäädin vähän kauempaakin, esim 20m. Kato salavalikosta koneen lämmöt kun autolla on ajettu n. 20-25km. Vikakoodien luku kertoo hehkuista helposti, osta joku OBD2-bluetooth dongeli ja vaikka puhelimeen Torque-apsi niin saat edes jotain irti, ehjä alusta ei vetele eikä kolise, automaattilaatikon ei kuulu nykiä tai humpata. Auton sisällä ei kuulu haista pakokaasu. Jos on farkku ja panoraamakattoluukku, tarkasta onko vararengaskotelossa tai akkukotelossa pohjalla vettä.
Älä osta paskaa.varmistu myyjältä että kyseiset toimenpiteet on tehty tai jos ei ole niin tingi hinnasta. Myös dpf ja imusarjan läpät kannattaa noilla kilometreillä huoltaa/poistaa. Niin ja farmarissa peränkompura pitäisi pelata ja letku tarkistaa että on ehjä. Itse ostin e61 530 da:n 180tkm ajettuna ja itse tarkistin nämä ja mitä ei ollut huollettu niin huollatin. Nyt on mittarissa 300tkm ihan perushuolloilla. Pakosarja on ainoastaan vaihdettu välissä ja takaluukun johtosarja vaihdettu. Ja jos takalasinlipan joutuu käyttään irti niin kannattaa tiivistää antennivahvistimen kotelo samalla.
Comment
-
-
Onko mitään järkeä sekaantua näin paljon ajettuun yksilöön E61 530D M-Sport:think
Hinta tuntu hieman korkealta verrattuna tähän E61 535D
Comment
-
-
Itsellä myös e61 hankinta edessä vaihtoehdoin 530/535d. Budjetti on luokkaa 15-17000e ja koska nykyinen annetaan vaihdossa ja loppu osamaksulla niin liikkeestä on löydyttävä. M-sport tai ainakin M-sportattu on ehdoton vaatimus.. mielestäni tuo kori ei näytä ilman oikein miltään.
Onko tuollaista 300tkm ajettua 535d:tä mitään järkeä ostaa vai menenkö suoraan ostamaan 330d:n farmarina ja säästyn turhilta ongelmilta? Auton mallin piti olla jo selvä, mutta näitä "kauhutarinoita" lueskelleena olen alkanut vähän empimään että onko tässä enää mitään järkeä. Oli mahdollinen virhe käydy tuollaista 535d:tä kokeilemassaTuo 535d josta olen tässä olen tässä kauppaa hieronut vaikuttaa ihan asialliselta kaikinpuolin, mutta arveluttaa kun myyjä ei ole tietoinen noista tyyppivikojen korjauksista, kuten tuosta takaluukun johtosarjasta ja imusarjan läpistä (joita ei hänen mukaansa tuossa koneessa pitäisi olla), vaikka ne siellä on. Mielummin ostaisi autonsa asiasta tietävältä, mutta harvassa liikkeessä noista tietäviä myyjiä on.
Edit: Mitä ongelmia tuohon panoraama kattoon liittyy, kun sellainenkin tuosta löytyy?
Kyseinen auto on ohjelmoitu ja täydellisellä huoltokirjalla kuitenkin.
Onko käyttökustannuksissa suurta eroa 530d ja 535d välillä? Että onko tuo 535d kauhea rahanreikä kun ajatellaan että nykyisestä autosta ei ole velkaa -> Tuohon osamaksurahoitus, täyskasko, dieselvero, mahdolliset isommat korjauskustannukset ja kohtalaisen suuri dieselin kulutus?
Edit: Ja vielä tuosta dpf:stä, että onko hankala poistaa ja kannattaako uudelleen ohjelmoida vielä tämän jälkeen?Last edited by Caarlo; 16-04-2015, 13:15.E60 530d -04.
Comment
-
-
Originally posted by Caarlo View PostEdit: Mitä ongelmia tuohon panoraama kattoon liittyy, kun sellainenkin tuosta löytyy?
Originally posted by Caarlo View PostKyseinen auto on ohjelmoitu ja täydellisellä huoltokirjalla kuitenkin.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Comment