Announcement

Collapse
No announcement yet.

N74, N47S ja N47T jakoketjuongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #61
    Originally posted by sasu View Post
    Taksi isännät monesti mainitsevat, että tuppaa renkit rikkomaan vehkeet. Ei se aina ole autonvalmistajan vika.
    Kaikki kai nuo rikkomalla saa rikki. Jättää Hiacekin tien päälle, kun öljyt loppuu.

    E60 9/2008 ja 276tkm ajettu: kolmas vaihdeloota menossa, mutta kone on minun tietojen mukaan avaamaton.
    Luultavasti aiemmin laatikko öljyjä vaihdettu huolloissa ja ainakin edellinen hajonnut, jonka itse vaihdatin oli yli täytetty reilusti.
    6hp laatikoissa antautuvat pakat vasta noin 350tkm kohdalla jos ajo on kovaa tai laatikossa jotakin muuta vikaa mitö ei korjata. Muutenhan nämä kestävät paljon, paitsi mekatroniikka, joka sekin kestää paremmin jos öljyt vaihellaan 60 tai viimeistään 120tkm kohdalla. kärjistäen niin että kaikissa mekatroniikkaremppa tulee vastaan 2-300tkm välillä mutta jos öljyt on vaihdettu niin pääsääntöisesti noin 100tkm myöhemmin.
    N47 jakopää sen sijaan menee vanhemmissa malleissa jo 100tkm alkaen, myöhemmillä saattaa päästä 300tkm, käytännössä korjaus kannattaa tehdä heti kun jakopäästä laahavaa tai kilisevää ääntä kuuluu niin ei tarvitse välille jäädä ja moottoria vaihtaa. Korjauksen tekemiselle ei liene montaa paikkaa suomessa ole johtuen siitä ettei tasapainoakselien erikoistyökaluja ole normaaleissa ko. moottorille tarkoitetuissa ajoitussarjoissa huomioitu lainkaan, toisinsanoen ei ole aftermarket tuottein helposti (vielä) saatavilla ja jos ei ko. työkaluja ole ei akseleita saada kohdalleen ja moottori ei tule pitkään kestämään saatikka värinöittä (sen mitä neloskone nyt värinöittä muutenkaan toimii) toimimaan. Työkalujen tilaaminen maailmalta saattaakin kestää, mutta meiltä niitä saa toki myös vuokrata, jos jollakulla meinaa rempan aikataulu sen takia viipyä. Nytkin on yksi oma myyntiautomme kyseisen korjauksen kohteena... pakko tehdä koska muussa tapauksessa lopputulos olisi ikävämpi.

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #62
      Originally posted by Shappire View Post
      Meillä mittarissa 120 tkm 318D kun tehtiin remontti. Nyt on kunnossa ja kunnolla dokumentoitu. Hommalla on myös takuu. Auto on kiva ajaa (vaimolla) ja ainakaan toistaiseksi ei ole menossa vaihtoon. En ainakaan yksityiselle viitsisi myydä jos epäilisiin, että jotain vikaa on tulossa. Nämä uudet osat pitäisi kuuleman mukaan olla vahvemmat ja siten kestääkin.
      bmw päivittää noita jakopään osia vieläkin sen verran tiheään että tilausnumerot eivät montaa viikkoa ehdi välttämättä vanhentua. korjauksen jälkeistä elinikää jakopäällä arvioisin olevan noin 200-300tkm, yli 300 en uskaltaisi korjatullakaan kokeilla ajaa mutta siinä vaiheessahan mittarissa onkin ko. autolla jo 420tkm...

      Comment

      • exautisti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1267
        • oulu

        #63
        Tässä on worst case scenario jollei jakopää remppaa tee ajoissa
        Attached Files
        -99 punane passatti

        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

        Tuikun softat
        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

        www.mcars.fi

        Kysy 041-5056506

        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #64
          Mikä mopon ketju siellä oikeen on, ei hyvää päivää

          Olisi kiinnostava tietää kuinka paljon tuo ketju on tehtaalla suunniteltu kestämään, kun sille ei ole vaihtoväliä.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • kama
            BTCF Member
            • Dec 2002
            • 1264
            • Savonmua

            #65
            Voi rähmä, pakko tähän heittää jo 80-luvulla mulle kerrottu fakta: Älä koskaan osta bensa-mersua tai diesel-BMW:tä

            123d coupe kyllä muuten kiinnostas, mutta en tykkää työntää tikkkuja kynnen alle...
            E24 - M88/3 N/A
            E85 - M54 Supercharged
            G26 - M50 Supercharged
            IG:kamamikko

            Comment

            • Mikiis
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2013
              • 906
              • Oulu

              #66
              Originally posted by kama View Post
              Voi rähmä, pakko tähän heittää jo 80-luvulla mulle kerrottu fakta: Älä koskaan osta bensa-mersua tai diesel-BMW:tä

              123d coupe kyllä muuten kiinnostas, mutta en tykkää työntää tikkkuja kynnen alle...
              No jättää nuo nelipyttyset pöllö-öljyt välistä:think
              F11 530d -11
              E91 -06 320d
              x2 Tuikut
              Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #67
                Originally posted by Mikiis View Post
                No jättää nuo nelipyttyset pöllö-öljyt välistä:think

                Ja työntää kätensä bensakutosten suutin, ruiskutuspumppu, vanos, Nox sensori ym. vikoihin...
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • kama
                  BTCF Member
                  • Dec 2002
                  • 1264
                  • Savonmua

                  #68
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  Ja työntää kätensä bensakutosten suutin, ruiskutuspumppu, vanos, Nox sensori ym. vikoihin...
                  Jooh tosiaan, nää on vaan niitä muovimoottorien inspection III huoltokohteita

                  Täystuho tai kampiakseliremppa on sit jo inspection IV :think

                  6cyl diesel ok, mut niitä ei saa kun malmikasa-koreihin...
                  E24 - M88/3 N/A
                  E85 - M54 Supercharged
                  G26 - M50 Supercharged
                  IG:kamamikko

                  Comment

                  • Mikiis
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2013
                    • 906
                    • Oulu

                    #69
                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    Ja työntää kätensä bensakutosten suutin, ruiskutuspumppu, vanos, Nox sensori ym. vikoihin...
                    Noup, ku siirtyy kuuspyttysiin ja siitä isompiin pöö vehkeisiin
                    F11 530d -11
                    E91 -06 320d
                    x2 Tuikut
                    Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7524
                      • Jyväshyvä

                      #70
                      Tänään rappasin 299 tkm ajettua 2008 alkuvuodesta valmistetua 520d:tä ja ei siinä ketju ääntänyt eikä omistajan tiedossa olisi ollut että olisi jo vaihdettu... Kaverin vastaavaan tehtiin ketjuremppa 300 tkm kohdalla.
                      Joten aika yksilöllistä tuntuu tuo kesto olevan.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • exautisti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1267
                        • oulu

                        #71
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Tänään rappasin 299 tkm ajettua 2008 alkuvuodesta valmistetua 520d:tä ja ei siinä ketju ääntänyt eikä omistajan tiedossa olisi ollut että olisi jo vaihdettu... Kaverin vastaavaan tehtiin ketjuremppa 300 tkm kohdalla.
                        Joten aika yksilöllistä tuntuu tuo kesto olevan.
                        Tällä yksilöllä menty n.130tkm kunnes katkesi. Ketju oli ihan loppu eikä ollut ns. Terveestä poikki....
                        -99 punane passatti

                        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                        Tuikun softat
                        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                        www.mcars.fi

                        Kysy 041-5056506

                        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #72
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Tänään rappasin 299 tkm ajettua 2008 alkuvuodesta valmistetua 520d:tä ja ei siinä ketju ääntänyt eikä omistajan tiedossa olisi ollut että olisi jo vaihdettu... Kaverin vastaavaan tehtiin ketjuremppa 300 tkm kohdalla.
                          Joten aika yksilöllistä tuntuu tuo kesto olevan.

                          Eiköhän tuo riipu aika paljon käyttötunneista ja ajotyylistä. Pitkää matkaa tasaisilla kierroksilla ja isolla vaihteella, vai kiihdyttelyä kaupungissa ja paljon tyhjäkäyntiä. Voisi kuvitella että repäisivät liikkeet sammutuksessa ja käynnityksessä ei ole myöskään hyviä start/stop autoissa.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7524
                            • Jyväshyvä

                            #73
                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            Eiköhän tuo riipu aika paljon käyttötunneista ja ajotyylistä. Pitkää matkaa tasaisilla kierroksilla ja isolla vaihteella, vai kiihdyttelyä kaupungissa ja paljon tyhjäkäyntiä. Voisi kuvitella että repäisivät liikkeet sammutuksessa ja käynnityksessä ei ole myöskään hyviä start/stop autoissa.
                            Ei valtaosassa ole Start/stop automatiikkaa, tai siis ei missään E6x sarjassa...

                            Ja oletettavasti nuo joihin ei tarvi kampuraa vaihtaa kestävät pitempään näin maalaisjärjellä mietittynä.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #74
                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Ei valtaosassa ole Start/stop automatiikkaa, tai siis ei missään E6x sarjassa...

                              Ja oletettavasti nuo joihin ei tarvi kampuraa vaihtaa kestävät pitempään näin maalaisjärjellä mietittynä.

                              Joo ei toki noissa alkupään malleissa ole start/stop systeemejä, mutta aika varmasti se vaikuttaa eniten millaisessa ajossa auto on ollut. Pitkää matkaa, vai lyhyttä kaupunki ajoa. 200tkm pitkää matkaa on parempi kuin 100tkm pelkkää kaupunkia. Toi nyt pätee sitten kaikkiin muihinkin osiin autossa. Aika hankala tosin liikkeestä ostaessa selvittää millaisessa ajossa on auto ollut.

                              Mitä tarkoitat malleilla mihin ei tarvi vaihtaa kampuraa? Tuliko se muutos 2011?
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7524
                                • Jyväshyvä

                                #75
                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                J
                                Mitä tarkoitat malleilla mihin ei tarvi vaihtaa kampuraa? Tuliko se muutos 2011?
                                "Case2
                                Jos auto on uudemmalla kampiakselilla, valmistettu 5.1.2009-1.3.2011:"
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎