Originally posted by sasu
View Post
N47 jakopää sen sijaan menee vanhemmissa malleissa jo 100tkm alkaen, myöhemmillä saattaa päästä 300tkm, käytännössä korjaus kannattaa tehdä heti kun jakopäästä laahavaa tai kilisevää ääntä kuuluu niin ei tarvitse välille jäädä ja moottoria vaihtaa. Korjauksen tekemiselle ei liene montaa paikkaa suomessa ole johtuen siitä ettei tasapainoakselien erikoistyökaluja ole normaaleissa ko. moottorille tarkoitetuissa ajoitussarjoissa huomioitu lainkaan, toisinsanoen ei ole aftermarket tuottein helposti (vielä) saatavilla ja jos ei ko. työkaluja ole ei akseleita saada kohdalleen ja moottori ei tule pitkään kestämään saatikka värinöittä (sen mitä neloskone nyt värinöittä muutenkaan toimii) toimimaan. Työkalujen tilaaminen maailmalta saattaakin kestää, mutta meiltä niitä saa toki myös vuokrata, jos jollakulla meinaa rempan aikataulu sen takia viipyä. Nytkin on yksi oma myyntiautomme kyseisen korjauksen kohteena... pakko tehdä koska muussa tapauksessa lopputulos olisi ikävämpi.
Comment