Announcement

Collapse
No announcement yet.

N74, N47S ja N47T jakoketjuongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9156
    • Oulu

    #16
    Originally posted by -rik View Post
    Kumma homma mikä siinä on että ei enää osata yhtäkkiä tehdä jakopäitä, mitä helvettiä niissä on tapahtunut että ei saada kestämään? :think
    Onhan tämä erikoista. Eiköhän tämä kuitenkin johdu siitä, että joka ikinen nippeli pitää yrittää optimoida kustannusten karsimiseksi (lue: voittojen maksimoimiseksi). Enää ei tehdä varmuuden vuoksi niin laadukkaasti, että varmasti kestää.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7524
      • Jyväshyvä

      #17
      Originally posted by -rik View Post
      Jakopäävikoja on esiintynyt myös mersun w212 korimallin alkupään malleissa ainakin. Olivat veholla eka huollossa vaihtaneet jakopäänketjun ja en tiiä oliko sinne jotain muutakin vaihdettu "varmuuden vuoksi".

      Kumma homma mikä siinä on että ei enää osata yhtäkkiä tehdä jakopäitä, mitä helvettiä niissä on tapahtunut että ei saada kestämään? :think
      Tiedä häntä mutta mersulla sentään korjataan asia automaattisesti,
      joku muu merkki ei korjaa ja esim. yli 150 tkm ajettuun se on voi voi,
      alle 100 tkm ajettuun tehdään takuuseen, ja noiden väliin sattuviin pitää maksaa työt eli n. puolet...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Ganes
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 189
        • Lounais-Suomi

        #18
        Originally posted by -rik View Post
        Jakopäävikoja on esiintynyt myös mersun w212 korimallin alkupään malleissa ainakin. Olivat veholla eka huollossa vaihtaneet jakopäänketjun ja en tiiä oliko sinne jotain muutakin vaihdettu "varmuuden vuoksi".

        Kumma homma mikä siinä on että ei enää osata yhtäkkiä tehdä jakopäitä, mitä helvettiä niissä on tapahtunut että ei saada kestämään? :think
        Puhumattakaan noista volkkarin tsi koneista, joita on myös skodan ja seatin peltien alla. 1.2 ja 1.4 litraset siis todellinen murheenkryyni volkkaripuolella ja korvauksia vioista maksetaan ihan summamutikalla.

        Kaverillekin jäi muistaakseni lähemmäs 5tonnia maksettavaa kun 120tkm ajettu tsi porsi hajottaen samalla turbon, jota ei myöskään korvattu??

        Koskaan en enää sorru ainakaan volkkareihin...
        e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

        Comment

        • Bullitt
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 2786
          • Turku

          #19
          Originally posted by MajorDrake View Post
          alle 100 tkm ajettuun tehdään takuuseen, ja noiden väliin sattuviin pitää maksaa työt eli n. puolet...
          E90 ajettu 60000 km, ei mennyt takuuseen. Bensakone, mutta kuitenkin...


          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #20
            Originally posted by -rik View Post
            Jakopäävikoja on esiintynyt myös mersun w212 korimallin alkupään malleissa ainakin. Olivat veholla eka huollossa vaihtaneet jakopäänketjun ja en tiiä oliko sinne jotain muutakin vaihdettu "varmuuden vuoksi".

            Kumma homma mikä siinä on että ei enää osata yhtäkkiä tehdä jakopäitä, mitä helvettiä niissä on tapahtunut että ei saada kestämään? :think
            W212 (E-sarja) ei riitä vaan itsellä oli w204 eli C-sarja vm.2010 ja jakopää tehtiin 50tkm ajettuna + paljon paljon muuta, 74tkm lasissa alkoi uudet äänet ja jälleen yksi tyyppivika ilmeni eli männän alapuolinen öljysuihkutus puutteellinen, 75tkm ko. paska vaihtui Hondaan --> nyt vuosi ajettu eikä yhtään vikaa! Noloa mersulta, premium hah...
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3451
              • Janakkala

              #21
              Originally posted by Clavurion View Post
              Onhan tämä erikoista. Eiköhän tämä kuitenkin johdu siitä, että joka ikinen nippeli pitää yrittää optimoida kustannusten karsimiseksi (lue: voittojen maksimoimiseksi). Enää ei tehdä varmuuden vuoksi niin laadukkaasti, että varmasti kestää.
              Kyllä, ja siihen pitää vielä yhdistää keveys ja sitä kautta mahdollisimman pienet kitka häviöt --> polttoneste talous --> maailman pelastaminen
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • Scyber
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 686
                • Hyvinkää

                #22
                Jaksaisko joku mode askarrella tästä jakopäästä infotyyppisen stickyn, jotta saatais kaikki ko. koneen omistajat 1-ja 3- ja 5- sarjalaisista (ainakin) havahtumaan tai ainakin huomioimaan kauppaa tehdessä.
                Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                www.napalmi.com

                Comment

                • skt
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2013
                  • 348
                  • Etelä-Pohjanmaa

                  #23
                  Goodwill

                  Originally posted by Ruot0 View Post
                  Omasta autostani (320d, -08, 138t ajettu) todettiin sama homma. Sylinteriputki haljennut ja koko kone uusiksi.. Goodwill hakemus laitettu menemään ja toivotaan että tulisivat edes vähän vastaan kustannuksissa..
                  Huomasin muualta forumista linkin, jossa opastetaan pohtimaan goodwillin antamista jenkeissä: http://prodcds.bmwuniversity.com/cou...8/Goodwill.pdf.

                  Jos on Suomi auto, voinet saada maahantuojalta. En saanut, kun oli Saksasta tuotu.
                  F11 LCI 520d -14
                  F45 225xe -17
                  Ex. E61 LCI 520d -08,
                  Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                  Comment

                  • Shappire
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 124
                    • Sisä-Suomi

                    #24
                    Originally posted by skt View Post
                    Huomasin muualta forumista linkin, jossa opastetaan pohtimaan goodwillin antamista jenkeissä: http://prodcds.bmwuniversity.com/cou...8/Goodwill.pdf.

                    Jos on Suomi auto, voinet saada maahantuojalta. En saanut, kun oli Saksasta tuotu.
                    No totta kai maahantuoja pesee kätensä hymyssä suin tuontiauton kyseessä ollessa. Goodwillinhän kuitenkin maksaa tehdas joten kysely pitää saada menemään tehtaalle eikä Suomen maahantuojalle.
                    F11 530 xD LCI

                    Comment

                    • poke
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 3102

                      #25
                      Originally posted by Shappire View Post
                      No totta kai maahantuoja pesee kätensä hymyssä suin tuontiauton kyseessä ollessa. Goodwillinhän kuitenkin maksaa tehdas joten kysely pitää saada menemään tehtaalle eikä Suomen maahantuojalle.
                      Ja samalla mainitsee vielä kuinka maahantuoja suomessa torppasi asian vedoten käytettynä maahantuontiin. Naurettavaa pelleilyä.
                      Kulkineet/projektit:

                      640D F06
                      530iA E39
                      635 CSi E24
                      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7524
                        • Jyväshyvä

                        #26
                        Originally posted by Shappire View Post
                        No totta kai maahantuoja pesee kätensä hymyssä suin tuontiauton kyseessä ollessa. Goodwillinhän kuitenkin maksaa tehdas joten kysely pitää saada menemään tehtaalle eikä Suomen maahantuojalle.
                        Kyllä minullekin ensin muinoin sanottiin että maahantuoja ei osallistu mutta vaatimalla vaadin että kysytään tehtaalta ja näin tehtiin.
                        Vastaus oli että ei tehdas osallistu mitenkään.
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Ruot0
                          Newbiemmer
                          • Mar 2007
                          • 16
                          • Hamina

                          #27
                          Originally posted by skt View Post
                          Huomasin muualta forumista linkin, jossa opastetaan pohtimaan goodwillin antamista jenkeissä: http://prodcds.bmwuniversity.com/cou...8/Goodwill.pdf.

                          Jos on Suomi auto, voinet saada maahantuojalta. En saanut, kun oli Saksasta tuotu.
                          Hylsyä tuli omallekin hakemukselle. Vedottiin auton ikään (5.5v), ja omistajien lukumäärään. Oli myös auton alkuhistoriassa öljynvaihtoväli vedetty pitkäksi ja tietenkin erityismaininta siitä ettei ole bmw suomen maahantuoma auto.

                          Olin siis itse vielä yhteydessä suoraan maahantuojaan kun kyselin tarkempia perusteita hylkäykselle.. no auto toivottavasti ensi viikolla ajossa täysin uusi moottori asennettuna. Kyllähän se kirpasee mutta ei PITÄISI enää joutua huolehtimaan jakopään ongelmista.

                          Tietysti kun kuluttajariitalautakunta saa 1.5v vuoden päästä päätöksen tehtyä asiasta niin saisi jotain rahaa takaisin myyjäliikkeeltä.. auto oli ostettu 3kk liikkeestä ennen moottorin hajoamista.

                          Comment

                          • hihnala
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2012
                            • 45
                            • Finland

                            #28
                            Nokkaketjun öljysuutin?

                            Vaihdettavien osien listalla ei mainittu ketjun öljysuutinta, joka on toisen threadin mukaan ilmeisesti joissakin tapauksissa vaihdettu.

                            Osaisiko joku kuvata miten tuo suutin toimii? Onko siinä jokin kuristin, jolla se muodostaa öljypumpun antamalla paineella öljyvirrasta suihkun ketjulle vai onko siinä jokin oma ruiskutusmekanismi - vai onko se vain kanavan päässä oleva öljyvirran ketjulle ohjaava pilli? Jossain sitä epäiltiin jopa ongelmien aiheuttajaksi, joten outoa, jos sitä ei aina vaihdeta.

                            Omaani sitä ei vaihdettu. Rempan jälkeen käyntiäänessä kuuluu terävä 'kärinä' (mm. huolto ja katsastus huomauttanut aiheesta), joka kuului ennen remppaa pari sekuntia käynnistyksestä, mutta nyt se kuuluu jatkuvasti. Voiko suutin siis olla rikki tai niin tukossa, ettei ketju saa öljyä ja menee taas kohta vaihtoon? Kone huuhdeltiin perusteellisesti Forten öljyn lisäaineella viime öljynvaihdon yhteydessä ilman vaikutusta. Aiheesta enemmän tarinaa tässä threadissä.

                            E61 LCI N47 '08

                            Comment

                            • atte.o
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2009
                              • 894
                              • haukipudas

                              #29
                              Originally posted by hihnala View Post
                              Vaihdettavien osien listalla ei mainittu ketjun öljysuutinta, joka on toisen threadin mukaan ilmeisesti joissakin tapauksissa vaihdettu.

                              Osaisiko joku kuvata miten tuo suutin toimii? Onko siinä jokin kuristin, jolla se muodostaa öljypumpun antamalla paineella öljyvirrasta suihkun ketjulle vai onko siinä jokin oma ruiskutusmekanismi - vai onko se vain kanavan päässä oleva öljyvirran ketjulle ohjaava pilli? Jossain sitä epäiltiin jopa ongelmien aiheuttajaksi, joten outoa, jos sitä ei aina vaihdeta.

                              Omaani sitä ei vaihdettu. Rempan jälkeen käyntiäänessä kuuluu terävä 'kärinä' (mm. huolto ja katsastus huomauttanut aiheesta), joka kuului ennen remppaa pari sekuntia käynnistyksestä, mutta nyt se kuuluu jatkuvasti. Voiko suutin siis olla rikki tai niin tukossa, ettei ketju saa öljyä ja menee taas kohta vaihtoon? Kone huuhdeltiin perusteellisesti Forten öljyn lisäaineella viime öljynvaihdon yhteydessä ilman vaikutusta. Aiheesta enemmän tarinaa tässä threadissä.

                              E61 LCI N47 '08
                              Mutuna voisin heittää ,että se on jokin jäähdytys suutin ketjulle. Ennenhän ketju oli keulassa,missä sijaitsee vesipumppu yms.
                              E61 M-sport

                              Comment

                              • Shappire
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2009
                                • 124
                                • Sisä-Suomi

                                #30
                                Löytyyköhän sisä suomesta asiansa osaavaa korjaamoa, joka laittaisi 318d -08 koneen jakopään kuntoon? Nummelassa ainakin on autorepair, mutta sinne on aika pitkä matka.

                                Hommalla pitää olla myös takuu.

                                Ainakin teollisuuden vaihdelaatikoissa ohjaavat öljyn voitelun takia putkilla laatikon ylemmille laakereille ja hammasrattaille joihin roiskevoitelu ei yllä. Uskon jakopäähän tulevan putken olevan samaa tarkoitusta varten. Jos siellä putken päässä on jonkinlainen suutin, se kyllä pitäsi jakopäähuollon yhteydessä tarkistaa, että öljy virtaa hyvin. Vähänkin jos on tukossa ja öljypumppu on heikossa hapessa, niin silloin voitelu ei riitä. Olisikohan tässä yksi mahdollinen syy näihin jakopäävaivoihin, varsinkin kun öljynpaineet on alhaiset tyhjäkäynnillä. Jostain luin, että jakopäävaivaa olisi enempi tyhjäkäyntiä käyvillä koneilla.
                                Last edited by Shappire; 26-02-2014, 09:02. Reason: Kommentti jakopään öljyputkesta
                                F11 530 xD LCI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎