Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e61 530d 05 200tkm akku tyhjenee.. Missä vika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • isopah
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 30
    • kalajoki

    #16
    Se olikin väärä havainto tällainen boxi löytyi vasemmasta reunasta..



    Otin tuon mpm boxin irti mutta vaikuttaa että kulutus ei tipu sillä.



    näköjään löytyi tuollainen katkaistu / teipattu johto mikähän lie. koitetaan selvittää minne tämä menee.

    Comment

    • ptikkala
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1571

      #17
      pikaisesti noita valomodulin vikakoodeja kooklatessa törmäsin tilanteisiin missä on vanhalla valomodulilla varustettuun autoon asenneltu LCI lamppuja... onko tässä samanmoista tilannetta? toki nuo johtoniput saranoista kannattaisi nyt ensimmäisenä käydä läpi jos siellä on jo murtuneita kuoria ollut...

      Comment

      • isopah
        Bimmer Rookie
        • Jan 2012
        • 30
        • kalajoki

        #18
        Juu tässä on vaihdettu lci valot. eli tekiskö tämä kyseisen ongelman parkeille?
        Epäilen jotenkin että on vakio valomoduuli. Parsin ja teippailin noita saranan johtoja sekä mittasin jatkuvasti kulutusta.. ei mitään muutosta kulutukseen. nuo kontin johdot menee uusintaan mutta epäilen että nyt on jossain muualla ongelama. Onko valoille sulaketta vai pelkästään valomoduli? jos sulakkeen ottaa pois...

        Comment

        • djs^
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1177
          • Mikkeli

          #19
          Mulla entisessä 525d:ssä kans tyhjeni akku aikoinaan. Selvis viaks virtalukon ohjainlaite, joka ohjaa auton nukkumaan sammutettua sen. Eli se jättää ohjelmia tai mitä nyt ovatkaan, niin päälle sinne. Boksi kävi saksassa, ja suomeen tullessa uudellleen ohjelmoinnissa ja sen jälkeen pelas.
          EX :
          -E36 316
          -E36 325
          -E39 523
          -E39 530dA M-Sportx2
          -E60 525dA M-Sport x2
          -E60 545i Matte white
          -E53 x5
          -E91 3xx

          Comment

          • isopah
            Bimmer Rookie
            • Jan 2012
            • 30
            • kalajoki

            #20
            Mitäs seuraavaksi? Mittasin kulutusta nukkuessa ja käytin jokaisen sulakkeen irti ensin kontista ja sitten hanskalokerosta. Millään sulakkeella ei ollut vaikutusta. Voisko jollekkin moduulille mennä suora virta ilman sulaketta?
            Näkykö tuo virtalukon ohjain moduuli vikakoodeissa?

            Comment

            • isopah
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 30
              • kalajoki

              #21
              Huomasin konehuoneessa aivan pieni ininä ja niinkuin pumpun surina..
              Kate moottorin päältä pois ja liittimiä irroitteleen.

              Kun tämän liittimen irrotin inina ja surina loppui mutta tilalle jäi aivan pieni piipaus.



              ja taas kun alla olevan liittimen irroitin piipaus loppui mutta tilalle tuli isompi surina aivan kuin lähti joku pumppu käyntiin kun tämän irroittaa.. voiko olla että jokin moottorin ohjaus moduuli jää päälle ja tästä syystä virta tulee joka paikkaan vaikka auto on jatkuvasti nukkumassa.



              Mistä ohjaus moduuli vois löytyä.. saisko sen pois käytöstä ja mitattua silloin kulutusta.

              Comment

              • isopah
                Bimmer Rookie
                • Jan 2012
                • 30
                • kalajoki

                #22
                Kun tuon "kellon" alta olevasta yksiköstä otin liittimen irti surina loppui mutta edelleen jäi pieni piipaus jostain kuulumaan.. eli liittimiä pitäisi ottaa ilmeisesti 4-7kpl irti ennen kuin äänet lakkaa.. virtaa tuntuu tulevan monelle anturille joten nyt epäilen kyllä vahvasti että ongelman aiheuttaa jokin rele / moduuuli / yksikkö.. Onkohan näille sulake jossain? missä moottorin ohjaus moduulit? onko ne tuolla vänkärin puolen raitisilmasuodattimen alla olevassa laatikossa?

                Comment

                • isopah
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2012
                  • 30
                  • kalajoki

                  #23
                  Aukaisin tuon laatikon tuolta vänkärin puolelta ja kun moduulista iso liittimet irti silloin loppui surina ja ininä kone huoneesta mutta mielestäni tankissa siirtopumppu lähti pyörimään. kokeilin myös moduuli paikalla ja iso virtajohto irti niin sama homma siirtopumppu tai peräkontin alla jokin alkaa surisemaan / pumppaamaan.



                  Pitäisikö tästä päätellä että moottorin ohjausmoduuli on rikki ja uusi tietysti maksaa mitä vain.. käykö sama mistä e60/61 530d varaosa autosta tämä osa mulle.. vai pitääköhän ohjelmoida jotain?

                  Autohan siis toimii moottorin osalta mielestäni täysin oikein. vaikuttaa että tälle moduulille voi tulla myös ohjaus jostain muualta.. voiko olla virtalukon ohjainmoduuli kuten aiempana viestissä??

                  Comment

                  • isopah
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2012
                    • 30
                    • kalajoki

                    #24
                    mistä löytyy siirtopumpun rele tai sulake? jos tämän vielä ottais irti ja lähtis sitten kokeileen mittauksia uudelleen.

                    Comment

                    • isopah
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2012
                      • 30
                      • kalajoki

                      #25
                      Otin siirtopumpulta tankin päältä liittimen irti niin sammui kaikki äänet.. nyt odotellaan puoli tuntia että saadaan auto nukkumaan.. jospa se kulutus nyt tipahtais normaaliin..

                      Comment

                      • Pex
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2010
                        • 353
                        • Kuusamo

                        #26
                        Originally posted by isopah View Post
                        Akku on vaihdettu vastapuolin snaijderin 95ah AGM mutta tätä en osaa sanoa että onko vaihdettu "oikea oppisesti"
                        tarkistapa nyt ekaksi kuitenkin piuhan nokassa että onko sitä akkua koodattu vaihdon yhteydessä. Etenkin kun AGM:stä kyse niin koodaus käsittääkseni tarpeen. Niin ja jos ylipäänsä tuon kokoista pystyy edes E61:een koodaamaan. Mulle kerrottiin aikoinaan että auto ymmärtää vain kokoja 80, 90 ja 110 Ah.
                        Kuten jo aiemmin kerroin mulla 100 Ah akku (jota ei pystynyt siis koodaamaan) aiheutti tismalleen saman oireet kuin sulla. Pari viikkoa vaihdon jälkeen meni ihan ok, jonka jälkeen söi joka yö akun tyhjäksi.

                        Originally posted by isopah View Post
                        Huomasin konehuoneessa aivan pieni ininä ja niinkuin pumpun surina..
                        tämä pieni ininä toisinaan pellin alta on ihan normaalia kun kulkine on sammuksissa. Tosin mulla ei tietoa mistä se tulee
                        Nykyään mennään Volkkarilla

                        Ex. E61 520dA 2006

                        Comment

                        • ptikkala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1571

                          #27
                          hyvin tuo 100ah varta on toiminut 90ahksi koodattuna, kohta 1,5v ollu. Kovat pakkaset jne ei ongelmaa.

                          Comment

                          • Pex
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 353
                            • Kuusamo

                            #28
                            Originally posted by ptikkala View Post
                            hyvin tuo 100ah varta on toiminut 90ahksi koodattuna, kohta 1,5v ollu. Kovat pakkaset jne ei ongelmaa.
                            ok.
                            Mulle sanoivat Wetterillä ja parilla muulla pajalla että vähimmillä ongelmilla pääsee kun laittaa jonkun noista kolmesta eli 80, 90 tai 110.
                            Mulla vaihto takaisin 80Ah:iin joka tapauksessa poisti tuon tyhjenemisongelman.
                            En tiä sitten jos olis koodannut sen 100:n 90:ksi niin olisko pelittänyt mullakin :think. Koodaus oli mulla 80Ah:lle
                            Nykyään mennään Volkkarilla

                            Ex. E61 520dA 2006

                            Comment

                            • isopah
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2012
                              • 30
                              • kalajoki

                              #29
                              Juu lähin hakee akkua jos kokeilis tuollaista 80Ah.ta..
                              No auton vieree pääsin ja ihmettelin mikä täällä raksuttaa ja naputtaa.. kate moottorin päältä irti ja imusarja läpät takoo minkä kerkiää omia aikojaan. Hieno saldo tälle päivää! Akusta kaapelit irti mutta tilanne ei muutu. tästä ilmeisesti oli poistettu jo noi läpät mutta pitääpä tarkistaa. tietysti joku anturi ongelma tuli tämän jälkeen kuin käytin moottorin ohjaukselta virtoja pois.. mitäkähän kannattais seuraavaksi? akkua ei löytynyt kuin 72Ah.. päätin kokeilla mutta läpän liikkumiseen tämä ei ainakaan vaikuttanut. yöksi maa kenkä irti ettei hajoa kokonaan tuo läppämoottori..

                              alla video miten käyttäytyy..

                              Comment

                              • Mikiis
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2013
                                • 906
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by isopah View Post
                                Juu lähin hakee akkua jos kokeilis tuollaista 80Ah.ta..
                                No auton vieree pääsin ja ihmettelin mikä täällä raksuttaa ja naputtaa.. kate moottorin päältä irti ja imusarja läpät takoo minkä kerkiää omia aikojaan. Hieno saldo tälle päivää! Akusta kaapelit irti mutta tilanne ei muutu. tästä ilmeisesti oli poistettu jo noi läpät mutta pitääpä tarkistaa. tietysti joku anturi ongelma tuli tämän jälkeen kuin käytin moottorin ohjaukselta virtoja pois.. mitäkähän kannattais seuraavaksi? akkua ei löytynyt kuin 72Ah.. päätin kokeilla mutta läpän liikkumiseen tämä ei ainakaan vaikuttanut. yöksi maa kenkä irti ettei hajoa kokonaan tuo läppämoottori..

                                alla video miten käyttäytyy..

                                Tuohan on kaasuläppä, josta voi tuon piuhan irroittaa, ja ajella. Poltto ei pitäisi tapahtua, mutta itse kyllä ajelin pitkän tovin, ennekuin sain uuden vaihdettua. Ei mulla kyllä tuollai käyttäytyny koskaan. Ja tuon kaasuläpänhän, ei pitäisi vaikuttaa muuhunkuin sammutusvärähtelyihin ja polton toimintaan.

                                Ja nyt sitten paljon viisampien kommentteja, kiitos
                                F11 530d -11
                                E91 -06 320d
                                x2 Tuikut
                                Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎