Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw e61 530d 05 200tkm akku tyhjenee.. Missä vika?
Collapse
X
-
pikaisesti noita valomodulin vikakoodeja kooklatessa törmäsin tilanteisiin missä on vanhalla valomodulilla varustettuun autoon asenneltu LCI lamppuja... onko tässä samanmoista tilannetta? toki nuo johtoniput saranoista kannattaisi nyt ensimmäisenä käydä läpi jos siellä on jo murtuneita kuoria ollut...
Comment
-
-
Juu tässä on vaihdettu lci valot. eli tekiskö tämä kyseisen ongelman parkeille?
Epäilen jotenkin että on vakio valomoduuli. Parsin ja teippailin noita saranan johtoja sekä mittasin jatkuvasti kulutusta.. ei mitään muutosta kulutukseen. nuo kontin johdot menee uusintaan mutta epäilen että nyt on jossain muualla ongelama. Onko valoille sulaketta vai pelkästään valomoduli? jos sulakkeen ottaa pois...
Comment
-
-
Mulla entisessä 525d:ssä kans tyhjeni akku aikoinaan. Selvis viaks virtalukon ohjainlaite, joka ohjaa auton nukkumaan sammutettua sen. Eli se jättää ohjelmia tai mitä nyt ovatkaan, niin päälle sinne. Boksi kävi saksassa, ja suomeen tullessa uudellleen ohjelmoinnissa ja sen jälkeen pelas.EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Huomasin konehuoneessa aivan pieni ininä ja niinkuin pumpun surina..
Kate moottorin päältä pois ja liittimiä irroitteleen.
Kun tämän liittimen irrotin inina ja surina loppui mutta tilalle jäi aivan pieni piipaus.
ja taas kun alla olevan liittimen irroitin piipaus loppui mutta tilalle tuli isompi surina aivan kuin lähti joku pumppu käyntiin kun tämän irroittaa.. voiko olla että jokin moottorin ohjaus moduuli jää päälle ja tästä syystä virta tulee joka paikkaan vaikka auto on jatkuvasti nukkumassa.
Mistä ohjaus moduuli vois löytyä.. saisko sen pois käytöstä ja mitattua silloin kulutusta.
Comment
-
-
Kun tuon "kellon" alta olevasta yksiköstä otin liittimen irti surina loppui mutta edelleen jäi pieni piipaus jostain kuulumaan.. eli liittimiä pitäisi ottaa ilmeisesti 4-7kpl irti ennen kuin äänet lakkaa.. virtaa tuntuu tulevan monelle anturille joten nyt epäilen kyllä vahvasti että ongelman aiheuttaa jokin rele / moduuuli / yksikkö.. Onkohan näille sulake jossain? missä moottorin ohjaus moduulit? onko ne tuolla vänkärin puolen raitisilmasuodattimen alla olevassa laatikossa?
Comment
-
-
Aukaisin tuon laatikon tuolta vänkärin puolelta ja kun moduulista iso liittimet irti silloin loppui surina ja ininä kone huoneesta mutta mielestäni tankissa siirtopumppu lähti pyörimään. kokeilin myös moduuli paikalla ja iso virtajohto irti niin sama homma siirtopumppu tai peräkontin alla jokin alkaa surisemaan / pumppaamaan.
Pitäisikö tästä päätellä että moottorin ohjausmoduuli on rikki ja uusi tietysti maksaa mitä vain.. käykö sama mistä e60/61 530d varaosa autosta tämä osa mulle.. vai pitääköhän ohjelmoida jotain?
Autohan siis toimii moottorin osalta mielestäni täysin oikein. vaikuttaa että tälle moduulille voi tulla myös ohjaus jostain muualta.. voiko olla virtalukon ohjainmoduuli kuten aiempana viestissä??
Comment
-
-
Originally posted by isopah View PostAkku on vaihdettu vastapuolin snaijderin 95ah AGM mutta tätä en osaa sanoa että onko vaihdettu "oikea oppisesti"
Kuten jo aiemmin kerroin mulla 100 Ah akku (jota ei pystynyt siis koodaamaan) aiheutti tismalleen saman oireet kuin sulla. Pari viikkoa vaihdon jälkeen meni ihan ok, jonka jälkeen söi joka yö akun tyhjäksi.
Originally posted by isopah View PostHuomasin konehuoneessa aivan pieni ininä ja niinkuin pumpun surina..Nykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View Posthyvin tuo 100ah varta on toiminut 90ahksi koodattuna, kohta 1,5v ollu. Kovat pakkaset jne ei ongelmaa.
Mulle sanoivat Wetterillä ja parilla muulla pajalla että vähimmillä ongelmilla pääsee kun laittaa jonkun noista kolmesta eli 80, 90 tai 110.
Mulla vaihto takaisin 80Ah:iin joka tapauksessa poisti tuon tyhjenemisongelman.
En tiä sitten jos olis koodannut sen 100:n 90:ksi niin olisko pelittänyt mullakin :think. Koodaus oli mulla 80Ah:lleNykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
-
Juu lähin hakee akkua jos kokeilis tuollaista 80Ah.ta..
No auton vieree pääsin ja ihmettelin mikä täällä raksuttaa ja naputtaa.. kate moottorin päältä irti ja imusarja läpät takoo minkä kerkiää omia aikojaan. Hieno saldo tälle päivää! Akusta kaapelit irti mutta tilanne ei muutu. tästä ilmeisesti oli poistettu jo noi läpät mutta pitääpä tarkistaa. tietysti joku anturi ongelma tuli tämän jälkeen kuin käytin moottorin ohjaukselta virtoja pois.. mitäkähän kannattais seuraavaksi? akkua ei löytynyt kuin 72Ah.. päätin kokeilla mutta läpän liikkumiseen tämä ei ainakaan vaikuttanut. yöksi maa kenkä irti ettei hajoa kokonaan tuo läppämoottori..
alla video miten käyttäytyy..
Comment
-
-
Originally posted by isopah View PostJuu lähin hakee akkua jos kokeilis tuollaista 80Ah.ta..
No auton vieree pääsin ja ihmettelin mikä täällä raksuttaa ja naputtaa.. kate moottorin päältä irti ja imusarja läpät takoo minkä kerkiää omia aikojaan. Hieno saldo tälle päivää! Akusta kaapelit irti mutta tilanne ei muutu. tästä ilmeisesti oli poistettu jo noi läpät mutta pitääpä tarkistaa. tietysti joku anturi ongelma tuli tämän jälkeen kuin käytin moottorin ohjaukselta virtoja pois.. mitäkähän kannattais seuraavaksi? akkua ei löytynyt kuin 72Ah.. päätin kokeilla mutta läpän liikkumiseen tämä ei ainakaan vaikuttanut. yöksi maa kenkä irti ettei hajoa kokonaan tuo läppämoottori..
alla video miten käyttäytyy..
Ja nyt sitten paljon viisampien kommentteja, kiitosF11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
Comment