Announcement

Collapse
No announcement yet.

E6x akun vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJtalo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 350
    • Kokkola

    #16
    Ja tuohon apuvirtaan:
    Itelläni ei ainakaan ole vielä kertaakaan "hajonnut" mitään vaikka akku on ollut irti, eikä muistaakseni oo ollut mitään vikakoodejakaan sen takia. Active steering fault- on tullut joka kerta, joka poistuu kun kääntää paikallaan renkaan linkusta linkkuun ja lähtee ajaan, haluaa varmaan haistella ääriasennot uusiks.

    Comment

    • Mikiis
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2013
      • 906
      • Oulu

      #17
      Originally posted by JJtalo View Post
      Ja tuohon apuvirtaan:
      Itelläni ei ainakaan ole vielä kertaakaan "hajonnut" mitään vaikka akku on ollut irti, eikä muistaakseni oo ollut mitään vikakoodejakaan sen takia. Active steering fault- on tullut joka kerta, joka poistuu kun kääntää paikallaan renkaan linkusta linkkuun ja lähtee ajaan, haluaa varmaan haistella ääriasennot uusiks.
      No mulla on näin tehnyt, tiedä mistä sitten johtunut, mutta kaapeleiden irrottamisen jälkeen näin kävi. Ja kyllä nollasin äärilaidasta toiseen kääntäen kaikki kikkakakkoset suorittaen. Nyt kun on nollattu nuo arvot, niin pari kertaa herjannut tuota ohjausta, mutta nyt tuolla nollauksella oikaisee ratin oikeaan asentoon.
      F11 530d -11
      E91 -06 320d
      x2 Tuikut
      Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #18
        Joo jos vaan tarvittavat koodivehkeet löytyy iteltä tai läheltä niin eipä se haittaa mitään jos sen akun nyppää pois ilman laturia. Vikoja jää alijännitteestä muistiin, mutta kuittaa vaan pois. Sit se active steering onnistuu myös kalibroida uudelleen testerissä jos herjailee faulttia useamminki.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • kemo81
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2010
          • 1248
          • ylöjärvi

          #19
          Tuli kiikutettua auto varman päälle marmorille ja maksettua toimenpiteestä mammonaa.Eli autossa oli 80amh agm akku ja se maksoi marmorilla n350€..Siihen vähän vaihto hommaa kaupanpäälle..
          e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
          Ex.
          e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
          e91 325i 2009 lci SaphireBlack
          e91 325i 2005 ArktisMetal
          e46 320ci 2001 TobassBlue
          e39 523i 1996 AlpinWhite 2

          S1000rr 2010 Thunder grey

          Comment

          • Ganes
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 189
            • Lounais-Suomi

            #20
            Onko ne oikeesti noin törkeen hintasia nuo akut? Eli jos ite joudun tähän ehkä tänä talvena akun vaihtamaan niin pitääkö tosiaa tollasiin summiin varautua? Vai riippuuko paljoltikin auton varustustasosta millanen akku sinne pitää laittaa?

            Mun vekotinha on siis bensa e60 ihan karvalakkimallia eikä ole webastoja ym akkusyöppöjä autossa.

            Mullahan on tässä luultavasti ihan alkuperänen akku-05 ja ehkä viimetalven kovimilla pakkasilla huomas aavistuksen hitaampaa käyntiin pyörähdystä. Joten veikkauksena on että jos tänne lounaaseenki saadaan pakkasia jossaki vaiheessa niin akun uusimiseks voi mennä.

            Aiemmissa vekottimissa vaan on tottunu tommoseen 100-150e satsaukseen akunvaihdossa, mutta helkkari en tajunnu että jopa akut maksavat kultaa näihin pemareihin!! Vai?.......

            Nii ja oon kyllä kuullu siitä, että ne pitäis jotenki koodailla vaihdettaessa, mutta kai sen nyt joku osaava inpamieski osaa koodata ku minkäännäköstä kiinnostusta ei oo rahottaa merkkiliikkeitä jos ei oo ihan pakko!
            e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              #21
              Originally posted by Ganes View Post
              Onko ne oikeesti noin törkeen hintasia nuo akut? Eli jos ite joudun tähän ehkä tänä talvena akun vaihtamaan niin pitääkö tosiaa tollasiin summiin varautua? Vai riippuuko paljoltikin auton varustustasosta millanen akku sinne pitää laittaa?

              Mun vekotinha on siis bensa e60 ihan karvalakkimallia eikä ole webastoja ym akkusyöppöjä autossa.

              Mullahan on tässä luultavasti ihan alkuperänen akku-05 ja ehkä viimetalven kovimilla pakkasilla huomas aavistuksen hitaampaa käyntiin pyörähdystä. Joten veikkauksena on että jos tänne lounaaseenki saadaan pakkasia jossaki vaiheessa niin akun uusimiseks voi mennä.

              Aiemmissa vekottimissa vaan on tottunu tommoseen 100-150e satsaukseen akunvaihdossa, mutta helkkari en tajunnu että jopa akut maksavat kultaa näihin pemareihin!! Vai?.......

              Nii ja oon kyllä kuullu siitä, että ne pitäis jotenki koodailla vaihdettaessa, mutta kai sen nyt joku osaava inpamieski osaa koodata ku minkäännäköstä kiinnostusta ei oo rahottaa merkkiliikkeitä jos ei oo ihan pakko!
              Ne on noi AGM akut jotka maksaa hunajaa eikä sellainen ole välttämättömyys webastonkaan kanssa, suositeltavaa kyllä. Tavalliset akut maksaa sen 100-150€.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Ganes
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 189
                • Lounais-Suomi

                #22
                Originally posted by peto2 View Post
                Ne on noi AGM akut jotka maksaa hunajaa eikä sellainen ole välttämättömyys webastonkaan kanssa, suositeltavaa kyllä. Tavalliset akut maksaa sen 100-150€.
                OK! Kiitos tiedosta, verenpaine lähti laskuunpäin
                e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                Comment

                • Mikiis
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2013
                  • 906
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by kemo81 View Post
                  Tuli kiikutettua auto varman päälle marmorille ja maksettua toimenpiteestä mammonaa.Eli autossa oli 80amh agm akku ja se maksoi marmorilla n350€..Siihen vähän vaihto hommaa kaupanpäälle..
                  Vertailuna: Boschin agm 95ah 220e, itse vaihto 0e, Ja foorumilaisen luona koodaus joitain euroja
                  F11 530d -11
                  E91 -06 320d
                  x2 Tuikut
                  Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                  Comment

                  • mr81
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2010
                    • 300
                    • PK-seutu

                    #24
                    Originally posted by Ganes View Post
                    Onko ne oikeesti noin törkeen hintasia nuo akut? Eli jos ite joudun tähän ehkä tänä talvena akun vaihtamaan niin pitääkö tosiaa tollasiin summiin varautua? Vai riippuuko paljoltikin auton varustustasosta millanen akku sinne pitää laittaa?

                    Mun vekotinha on siis bensa e60 ihan karvalakkimallia eikä ole webastoja ym akkusyöppöjä autossa.

                    Mullahan on tässä luultavasti ihan alkuperänen akku-05 ja ehkä viimetalven kovimilla pakkasilla huomas aavistuksen hitaampaa käyntiin pyörähdystä. Joten veikkauksena on että jos tänne lounaaseenki saadaan pakkasia jossaki vaiheessa niin akun uusimiseks voi mennä.

                    Aiemmissa vekottimissa vaan on tottunu tommoseen 100-150e satsaukseen akunvaihdossa, mutta helkkari en tajunnu että jopa akut maksavat kultaa näihin pemareihin!! Vai?.......

                    Nii ja oon kyllä kuullu siitä, että ne pitäis jotenki koodailla vaihdettaessa, mutta kai sen nyt joku osaava inpamieski osaa koodata ku minkäännäköstä kiinnostusta ei oo rahottaa merkkiliikkeitä jos ei oo ihan pakko!
                    Luultavasti sul on siel ihan 80Ah akku. Haet tarvikeakun ja vaihdat itse/liike vaihtaa ja sit Inpalla ilmoitat/joku muu ilmoittaa vaihdon ja pääset tohon 100-150e helposti.
                    Merkkiliikkeissäkin on joskus joitain kampanjoita joilla voit päästä lähelle tota hintaa.
                    Last edited by mr81; 05-12-2013, 19:03.
                    E65 730d '08 Monaco blue
                    Ex: E60 523iA '08

                    Comment

                    • JJtalo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2011
                      • 350
                      • Kokkola

                      #25
                      Omaani kävin ostamassa vartan 100 Ah, en oo vielä jaksanut vaihtaa. Olikohan 150e.
                      Kysyin paikallisesta merkkiliikkeestäki akkua, myyjä sano että hae joku tarvike akku, saat samalla rahalla 2-3 akkua ja kestää yhtälailla Sillä meinasin alkuperästä kun nykynen on -05, ja vielä toimii hyvin. Myyjä sano että uus alkuperänenkään ei varmasti oo enään yhtä kestävä..

                      Comment

                      • fa7
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2013
                        • 41
                        • Tampere

                        #26
                        E60 akun vaihto

                        Omasta E60 LCI:stä 530d:stä (2008) näyttäisi menneen akku hajalle(Varta 95 Ah) ja kyseinen akku on autoon vaihdettu edellisen omistajan toimesta (=ei tietoa tehdystä koodauksesta).
                        Mistä näen mikä akku autoon on nyt koodattuna (normi vai AGM ja Ah määrä)? Näkeekö sen Inpalla vai joutuuko turvautua johonkun muuhun softaan...?

                        Lähinnä tiedän vain hommata uuden akun joka on koodatun kaltainen ja vain tehdä "battery renewal" koodauksen...
                        Last edited by fa7; 07-12-2013, 23:30.

                        Comment

                        • jake2710
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 828

                          #27
                          Muistaakseni Inpa näyttää että esim. 91Ah on AGM ja 90Ah normiakku.

                          Comment

                          • fa7
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2013
                            • 41
                            • Tampere

                            #28
                            91Ah näyttäisi lukevan INPAN - IBS moduulin takana PM2 osiossa. Löytyykö tästä joku listaus mitä INPAN kyseisessä kohdassa pitäisi näkyä millekin akulle?

                            Löytyykö kellään yksinkertaisia ohjeita kuinka saan luettua NCSExpertillä akun koodauksen koon ilman kirjoittamatta vahingossa mitään päälle?

                            Comment

                            • jake2710
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 828

                              #29
                              Originally posted by fa7 View Post
                              91Ah näyttäisi lukevan INPAN - IBS moduulin takana PM2 osiossa. Löytyykö tästä joku listaus mitä INPAN kyseisessä kohdassa pitäisi näkyä millekin akulle?

                              Löytyykö kellään yksinkertaisia ohjeita kuinka saan luettua NCSExpertillä akun koodauksen koon ilman kirjoittamatta vahingossa mitään päälle?

                              Kyllä sulla on sitten koodattu 90 AGM.

                              Trevor Loken is a photographer, graphic designer, and web developer based in Columbus, Ohio. Fashion, architecture, editorial, commercial, event photography and design.

                              Last edited by jake2710; 18-01-2014, 12:11.

                              Comment

                              • Cor_Major
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2009
                                • 73
                                • Finland

                                #30
                                En löytänyt vastausta joten auttakee tyhmää.

                                Vaihdoin E39:n akun (Exide Premium) ja huomasin, ettei edelliseen Bosch S5:een ollut asennettu tuuletusletkua. Eli pitääkö nämä nykyakut ylipäätään liittää ko. letkuun? Exiden sivusta näyttäisi lähtevän pieni muovinen tulppa irti mutta tuo valkoinen letku ei siihen sovi ilman jotain liitoskappaletta. En ottanut tulppaa irti, onko jotain riskiä olemassa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎