Originally posted by jake2710
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9
Collapse
X
-
-
-
eikös se rikkaalla juuri puhdista sitä kattia...
Mutta voihan se osasyyllinen anturin kanssa olla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mnederst View PostJoo, 30E9 oli ainoa moottoriin/päästöihin liittyvä koodi. Laakkosen mies sanoi, että se on vahva indikaattori suuttimien loppumisesta, vaikka mitään oireita ei vielä tuolloin ollut. Tuo katti kuulemma menee sekaisin suuttimien takia, koska palotapahtuma häiriintyy.
Moottori on N53 (523i LCI).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PösökinOli View PostKerrotko vähän lisää? Eli autoon ilmaantui ainoastaan kat vanhenemisesta koodi 30e9? Ei muita koodeja? Tämä sitten korjaantui pelkällä suuttimien vaihdolla? Mielenkiintoista ja antaa uutta motivaatiota vaihtaa suuttimetOnko n53 vai n43?
Moottori on N53 (523i LCI).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mnederst View PostOtsikon koodiin liittyen: mulla antoi auto sen siksi, että ruiskusuuttimet olivat menossa hajalle. Mitään muita oireita ei ollut, kunnes noin 20 tkm koodin ilmestymisen jälkeen alkoivat tyhjäkäintioireet. Sen jälkeen syy löytyikin suuttimista.Onko n53 vai n43?
Leave a comment:
-
-
Otsikon koodiin liittyen: mulla antoi auto sen siksi, että ruiskusuuttimet olivat menossa hajalle. Mitään muita oireita ei ollut, kunnes noin 20 tkm koodin ilmestymisen jälkeen alkoivat tyhjäkäintioireet. Sen jälkeen syy löytyikin suuttimista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juggie View PostOk, pitääpä nollata seuraavan kerran kun kulutus taas pomppaa ja pitää löydä piuhan nokkaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dualfun View PostEi varmasti. Nollaa ne ja poista vikakoodit NOx:iin liittyen ja sitten kovaa ajoa.
Katso pakolämmöt moottoritieajossa, jos nousee 400-> lähtee poltto päälle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juggie View PostTilanne ei varmaan mene enää huonommaksi, jos koetan nollata uudestaan adaptaatioarvot?
Katso pakolämmöt moottoritieajossa, jos nousee 400-> lähtee poltto päälle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dualfun View PostOffset tulee juurikin viallisesta anturista, tai sitten jos ei uutta anturia ole kuitattu sisään (eli juuri adaptaation nollaus).
Ei viitsisi noita viidensadan antureita olla yhtenään vaihtamassa...
Tilanne ei varmaan mene enää huonommaksi, jos koetan nollata uudestaan adaptaatioarvot?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mnederst View PostNäkyykö muuten tuo koodi 30E9 myös katsastajalle ja voiko siitä tulla hylky? Olettaen, että päästöarvot ovat muuten kohdallaan. Mulla näyttäisi olevan sama, tullut autoon jo 20 tkm sitten.
Leave a comment:
-
-
Katsokaa nyt antavatko pakokaasun lämpöanturit oikeita lukemia, vikakoodejahan niistä ei tule silloin kun ovat järjellisellä toiminta-alueella mutta jos lukema ei ole realistinen, esim kokoajan jotakin 175C niin moottorinohjaus generoi nox anturin vikakoodin tämän seurauksena.
Leave a comment:
-
-
Hyvä juttu. Mulla on epäilys, että typpikatti ei oikeasti ole lopussa, vaan koodi herjaa muista syistä.
Jos autossa menee vaihtoon typpikatti sekä puola- ja suutinpaketti, eikä Laakkonen tule yhtään vastaan, niin myyjäliikettä voi alkaa yskittää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juggie View PostTuon vaihdon jälkeen kaikki alkoi pelittämään, mutta nyt on alkanut tulla vikailmoitusta NOX-anturin offsetista (30E0).
Anturin vaihdon yhteydessä nollasin DISsillä anturin adaptaatioarvot.
Originally posted by Mnederst View PostNäkyykö muuten tuo koodi 30E9 myös katsastajalle ja voiko siitä tulla hylky? Olettaen, että päästöarvot ovat muuten kohdallaan. Mulla näyttäisi olevan sama, tullut autoon jo 20 tkm sitten.
Leave a comment:
-
Leave a comment: