NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jake2710
    replied
    Originally posted by Vanquish View Post
    Saksan foorumeilla on ollut juttua. Mutua, mutta saikohan inpasta pakotettua homogenous moodin päälle, jolloin säiliö puhdistuu. Eli ei vain pyydetä polttoa vaan muutetaan 'operating modea'. Lähde olis varmasti plussaa...
    gay ride nimellä kutsuttiin operaatiota.
    Mulla toimii ok, ilman vikakoodeja ja 210mg oli tavaraa. Odotellut itsekin tässä polttoa, mutta ei oikein talvella pääse posottelemaan yhtäjaksoisesti. Laihaseos menee päälle. Poltosta en tiedä kun ei sitä kuljettajalle erikseen ilmoiteta.

    Voisiko olla, että polton aloittamis mg ei ylity?

    Kerran oli moottorin lämmöt 105c ja luulen silloin polton olleen käynnissä. Muutenhan normi lämmöt motarilla on aika tarkkaan 98-99c.
    Näissä kahdessa on tuo homogeneous moodi jo päällä, eikä mitään tapahdu.
    Onko sulla mahdollisuutta saada noi livedatat DIS/ISTA laitteilla? Olisi mielenkiintoista nähdä.

    Olen nyt BMW Suomelta ja Saksasta kysynyt asiaa, mutta katsotaan saadaanko jompaakumpaa kautta asiasta tarkempaa tietoa...

    Edit.Ja tarviiko nää aina polttoon ton 120km/h 30min. Luulisin että polttaa välillä pienempiä ajanjaksoja, kun kaikki toimii.
    Last edited by jake2710; 08-01-2014, 07:55.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Vanquish View Post
    Saksan foorumeilla on ollut juttua. Mutua, mutta saikohan inpasta pakotettua homogenous moodin päälle, jolloin säiliö puhdistuu. Eli ei vain pyydetä polttoa vaan muutetaan 'operating modea'. Lähde olis varmasti plussaa...
    gay ride nimellä kutsuttiin operaatiota.
    Mulla toimii ok, ilman vikakoodeja ja 210mg oli tavaraa. Odotellut itsekin tässä polttoa, mutta ei oikein talvella pääse posottelemaan yhtäjaksoisesti. Laihaseos menee päälle. Poltosta en tiedä kun ei sitä kuljettajalle erikseen ilmoiteta.

    Voisiko olla, että polton aloittamis mg ei ylity?

    Kerran oli moottorin lämmöt 105c ja luulen silloin polton olleen käynnissä. Muutenhan normi lämmöt motarilla on aika tarkkaan 98-99c.
    tuossa polton aloitus mg rajassa voisi olla ajatusta, kun vain löytyisi oikeista arvoista jostain varmaa mg tietoa.

    mistä muuten tiedät Laihaseoksen olevan ns. päällä?

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Saksan foorumeilla on ollut juttua. Mutua, mutta saikohan inpasta pakotettua homogenous moodin päälle, jolloin säiliö puhdistuu. Eli ei vain pyydetä polttoa vaan muutetaan 'operating modea'. Lähde olis varmasti plussaa...
    gay ride nimellä kutsuttiin operaatiota.
    Mulla toimii ok, ilman vikakoodeja ja 210mg oli tavaraa. Odotellut itsekin tässä polttoa, mutta ei oikein talvella pääse posottelemaan yhtäjaksoisesti. Laihaseos menee päälle. Poltosta en tiedä kun ei sitä kuljettajalle erikseen ilmoiteta.

    Voisiko olla, että polton aloittamis mg ei ylity?

    Kerran oli moottorin lämmöt 105c ja luulen silloin polton olleen käynnissä. Muutenhan normi lämmöt motarilla on aika tarkkaan 98-99c.

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    tässä "oppi" materiaalia noihin eri seoksen muodostuksen ymmärtämiseen.

    eli Homogeneous mode ja Stratified mode eli tällä modella ajetaan poltto ajossa
    Lambda alle < 1 ?!?
    ja tämä mode tilatieto löytyy sitten molemmista DIS ja ISTA
    "Current operating mode" kohtaan ei taida polttoaikana homogeneous tilalle tulla stratified? Kyllä mullakin lämmöt on noussu hetkellisesti sinne 580C asti, mutta en usko että poltto olisi silloin vielä päällä.

    Tossa WDS:ssä on myös nämä:
    1
    Extended stratified-charge operation:
    lambda value very much greater than 1
    2
    Transition range:
    lambda value almost greater than 1
    3
    Homogeneous operating range:
    lambda value = 1
    Last edited by jake2710; 20-01-2014, 12:13.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    Poltto näyttäisi alkavan lähes välittömästi kun service function kautta sen komensin päälle.
    Lämmöt nousi tällä kertaa "vain" n.580C ja eivät missään vaiheessa ylittäneet 600C.
    normi ajo n.120Km/h näyttää pitävän lämmöt n. 400C.

    Tuo Lambda arvo pitäisi olla alle 1 eli kuten tuossa WDS ohjeessa sanotaan n 0.94.
    Millähän jännitteellä tuo alle 1Lambda arvo tulee ? Havaintona VOLTTI ARVOT jotka näkyy sekä DIS / ISTA:ssa pyörivät luokkaa 2-3V ajossa tilanteesta riippuen.

    vikakoodit ? tässä tapauksessa satunnaisesti esiintyy siirtopumppu vikaa joka korjataan uudella pumpulla seuraavaksi ja yritetään uudelleen.

    nuo mg arvot TOSIAAN pitää nyt jostain varmistaa mitä ne kuuluu olla TOIMIVASSA systeemissä.

    Itämaan tietäjää täälläkin kaivattaisiin niin loppuisi tuo arpominen.
    tässä "oppi" materiaalia noihin eri seoksen muodostuksen ymmärtämiseen.

    eli Homogeneous mode ja Stratified mode eli tällä modella ajetaan poltto ajossa
    Lambda alle < 1 ?!?
    ja tämä mode tilatieto löytyy sitten molemmista DIS ja ISTA

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by jake2710 View Post
    Lähtikö se poltto kuinka nopeasti päälle? Lämmöistä varmaan huomasit polton alkaneen, paljonko oli?
    Aika erikoiset mg lukemat noihin mun tuloksiin verrattuna.
    Pitäisi jostain selvittää noi mg määrät ja onko muita polttoa haittaavia tekijöitä.
    Kuka tietää?

    Poltto näyttäisi alkavan lähes välittömästi kun service function kautta sen komensin päälle.
    Lämmöt nousi tällä kertaa "vain" n.580C ja eivät missään vaiheessa ylittäneet 600C.
    normi ajo n.120Km/h näyttää pitävän lämmöt n. 400C.

    Tuo Lambda arvo pitäisi olla alle 1 eli kuten tuossa WDS ohjeessa sanotaan n 0.94.
    Millähän jännitteellä tuo alle 1Lambda arvo tulee ? Havaintona VOLTTI ARVOT jotka näkyy sekä DIS / ISTA:ssa pyörivät luokkaa 2-3V ajossa tilanteesta riippuen.

    vikakoodit ? tässä tapauksessa satunnaisesti esiintyy siirtopumppu vikaa joka korjataan uudella pumpulla seuraavaksi ja yritetään uudelleen.

    nuo mg arvot TOSIAAN pitää nyt jostain varmistaa mitä ne kuuluu olla TOIMIVASSA systeemissä.

    Itämaan tietäjää täälläkin kaivattaisiin niin loppuisi tuo arpominen.

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    Ja pari polttoajoa tehty laihoin tuloksin. Sulphur saturation arvo oli noussut edellisestä polttoajon 1365mg arvosta 1395mg arvoon ja polttoajon aikana nousi 1434mg arvoon ja polttojen kanssa semmoinen huomio että ensin ISTA / Rheingoldilla lähti päälle ja toisen kerran yritin DIS:llä samaa polttoa niin ei sitten millään suostunut DIS:llä ottamaan polttoa päälle. Aika loppui kesken niin jäi ISTA/Rheingold:lla kokeilematta josko olisi poltto lähtenyt uudelleen päälle.

    on nämä N53:set melkoisia "saaste" vehkeitä!!!

    seuraava siirto ??

    Lähtikö se poltto kuinka nopeasti päälle? Lämmöistä varmaan huomasit polton alkaneen, paljonko oli?
    Aika erikoiset mg lukemat noihin mun tuloksiin verrattuna.
    Pitäisi jostain selvittää noi mg määrät ja onko muita polttoa haittaavia tekijöitä.
    Kuka tietää?

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by jake2710 View Post
    Ei ole poltto kertaakaan lähtenyt päälle, se tässä vähän ihmetyttääkin kun on pitkää siivua vedetty ja vielä neljä kertaa ollu polttopyynti päällä, eikä mitään tapahtunut.
    Viimeksi pystyi yöllä hyvin vetämään 80km matkan 125km/h.
    Joo raportoi jos jotain järkevää löytyy. Merkkiliikkestä on varmaan turha kysyä kun taitavat katit vaihtaa ensimmäisenä.

    Edit. Ekaan postiin lisätty toisen potilaan tiedot. Näyttäisi olevan ihan sama 163,84mg
    Ja pari polttoajoa tehty laihoin tuloksin. Sulphur saturation arvo oli noussut edellisestä polttoajon 1365mg arvosta 1395mg arvoon ja polttoajon aikana nousi 1434mg arvoon ja polttojen kanssa semmoinen huomio että ensin ISTA / Rheingoldilla lähti päälle ja toisen kerran yritin DIS:llä samaa polttoa niin ei sitten millään suostunut DIS:llä ottamaan polttoa päälle. Aika loppui kesken niin jäi ISTA/Rheingold:lla kokeilematta josko olisi poltto lähtenyt uudelleen päälle.

    on nämä N53:set melkoisia "saaste" vehkeitä!!!

    seuraava siirto ??

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    Eipä noita N53 täällä toistaiseksi tungokseen asti ole NOx:in osalta ollut niin ihan sata varmaa kokemusta tuon arvon oikeasta arvosta ei ole. Olettaisin sen liikkuvan 100 -200 mg välillä kunnossa ollessaan.

    Onko polton ajallisesta/Km kestosta kokemusta ? havaintoni mukaan kestää n. 30Km eli just sen verta mitä täällä pystyy yhtämittaa väh. sen 110 km/h ajamaan ilman häiriötä mm. viranomaisten puuttumista peliin. ts. ei me mitään ylinopeutta ajeta me "huolletaan" bemaria !! heh heh

    huomenna tutkitaan lisää. kerron jos jotain kertomisen arvoista selviää.

    Ei ole poltto kertaakaan lähtenyt päälle, se tässä vähän ihmetyttääkin kun on pitkää siivua vedetty ja vielä neljä kertaa ollu polttopyynti päällä, eikä mitään tapahtunut.
    Viimeksi pystyi yöllä hyvin vetämään 80km matkan 125km/h.
    Joo raportoi jos jotain järkevää löytyy. Merkkiliikkestä on varmaan turha kysyä kun taitavat katit vaihtaa ensimmäisenä.

    Edit. Ekaan postiin lisätty toisen potilaan tiedot. Näyttäisi olevan ihan sama 163,84mg
    Last edited by jake2710; 04-01-2014, 19:43.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by jake2710 View Post
    Juu kuittasin kaikki vikakoodit pois ennen pakkopoltto yritystä.
    Veden lämpö oli ihan ok, kun jossain välissä katsoin. Olisko ollu joku 97C, yli 90C ainakin.
    Mikä ihmeen lukema toi ~164mg mahtaa olla kun kaksi autoa näyttää ihan samaa?
    Juuri tuli molemmilla ajettua yli 120km/h 2x80km siivut, eikä mitään muutosta.
    Toisessa oli meno- ja toisessa paluumatkalla polttopyynti.
    Eipä noita N53 täällä toistaiseksi tungokseen asti ole NOx:in osalta ollut niin ihan sata varmaa kokemusta tuon arvon oikeasta arvosta ei ole. Olettaisin sen liikkuvan 100 -200 mg välillä kunnossa ollessaan.

    Onko polton ajallisesta/Km kestosta kokemusta ? havaintoni mukaan kestää n. 30Km eli just sen verta mitä täällä pystyy yhtämittaa väh. sen 110 km/h ajamaan ilman häiriötä mm. viranomaisten puuttumista peliin. ts. ei me mitään ylinopeutta ajeta me "huolletaan" bemaria !! heh heh

    huomenna tutkitaan lisää. kerron jos jotain kertomisen arvoista selviää.

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    Kuittasitko vikakoodit pois ennen yritystä pakkopoltolle ?

    Omat kokemukseni N53 koneesta. Lämmöt huiteli muistaakseni n 650 -700C välillä.
    ja koneen veden lämmöt n. 90 - 105C välissä ?

    Tuo Nitrogen oxide arvo jäi edellisessä polttoajossa 0,00ppm arvoon, kun taas Sulbhur saturation arvo oli ja jäi arvoon 1635mg.
    Huomenna jatketaan asian ihmettelyä jolloin saan uudet arvot.
    pitää tarkistaa oliko tuo edellinen n. 60Km useita polttoja reissun aikana tehty ajo pudottanut tuota typpiloukun kyllästymis arvoa lähemmäs 100mg joka noissa näyttää usein olevan. Lieneekö silloin kunnossa?
    Juu kuittasin kaikki vikakoodit pois ennen pakkopoltto yritystä.
    Veden lämpö oli ihan ok, kun jossain välissä katsoin. Olisko ollu joku 97C, yli 90C ainakin.
    Mikä ihmeen lukema toi ~164mg mahtaa olla kun kaksi autoa näyttää ihan samaa?
    Juuri tuli molemmilla ajettua yli 120km/h 2x80km siivut, eikä mitään muutosta.
    Toisessa oli meno- ja toisessa paluumatkalla polttopyynti.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by jake2710 View Post
    Kahdessa E60 530i N53 kyseinen koodi ja täsmälleen sama kuorma 163,84mg, eikä elä mihinkään. Toiseen on n.6kk sitten vaihdettu uusi Nox-anturi merkkiliikkeessä.
    Molemmissa ilmestyi samoihin aikoihin koodi, eikä kummassakaan pakkopoltto lähde päälle.

    -vikakoodi 30E9 - nitric oxide catalytic converter, aging
    -status Nox-anturilta OK.
    -pakkopolttoa yritetty monta kertaa tehdä ja ajoa 30min +120km/h, ei vaikutusta, vaan pakolämmöt pysyy alle 600 C, eikä sulfaattikuorma pienene.

    Onko jotain muita ehtoja pakkopoltossa tuon 30min:120km/h + puoli tankki bensaa?
    MIkä on se sulfaattikuorma mg missä polton pitäisi automaattisesti alkaa?
    Uskaltaako katalysaattorin vaihto nollausta tai anturin nollausta tehdä, vai auttaako nekään pakkopolton toteutumiseen?
    Onko noissa Nox- antureissa ollut jotain sellaista vikaa, että kaikki signaalit näyttää kuitenkin OK? Täytyykö näissä myös kuitata jatkuvalla syötöllä vikakoodia pois, että poltto lähtisi päälle (samaan tyyliin kuin DPF pakkopoltossa)?



    Kuvaa: https://www.dropbox.com/s/cyp9vz5l7u...2013.23.19.jpg
    Kuittasitko vikakoodit pois ennen yritystä pakkopoltolle ?

    Omat kokemukseni N53 koneesta. Lämmöt huiteli muistaakseni n 650 -700C välillä.
    ja koneen veden lämmöt n. 90 - 105C välissä ?

    Tuo Nitrogen oxide arvo jäi edellisessä polttoajossa 0,00ppm arvoon, kun taas Sulbhur saturation arvo oli ja jäi arvoon 1365mg.
    Huomenna jatketaan asian ihmettelyä jolloin saan uudet arvot.
    pitää tarkistaa oliko tuo edellinen n. 60Km useita polttoja reissun aikana tehty ajo pudottanut tuota typpiloukun kyllästymis arvoa lähemmäs 100mg joka noissa näyttää usein olevan. Lieneekö silloin kunnossa?
    Last edited by e46touring; 05-01-2014, 18:05. Reason: väärin kirjoitettu arvo mg

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Pakkopolttoa on juurikin ISTA-D:llä yritetty.
    Olen myös isomman mg lukeman nähnyt, mutta silloin oli nox-anturista myös vikakoodit.

    Leave a comment:


  • radixen
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tuo taitaa olla maksimi laskennallinen kuorma, jonka se näyttää.
    Lukema voi olla kyllä suurempikin (nimim. kokemusta on).

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Tuo taitaa olla maksimi laskennallinen kuorma, jonka se näyttää. Kannattaa tosiaan tehdä kuten dieseleissä, eli polttolenkillä vähän väliä kuittailee sitä vikakoodia pois.

    Leave a comment:

Working...
X