Announcement

Collapse
No announcement yet.

NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nummika
    replied
    Originally posted by Nummika View Post
    Abs herjan vuoksi luettiin vikakoodit ja kas kummaa sieltä löytyi myös NOX koodi 30E0.
    Koodin nollauksen jälkeen seuraavana päivänä tarkistettiin, nyt löytyi pakokaasun lämpötilasta kertova 2C87 koodi joka nollattiin.

    Viat pysyivät viikon pois kunnes oli pidempi reissu ja taas ilmestyi NOX koodi 30E0

    Viittaavatko koodin NOX anturin vetelevän viimeisiään vai mistä kannattaa vikaa lähteä etsimään?

    Auto bmw 325i N53
    Uusi Nox anturi asennettu ja nollaus tehty mutta tilanne ei muuttunut juurikaan.
    Hetken muutaman 10km ajon jälkeen koodi 30E0 palautuu ja laihaseos lopettaa toimintansa. Mitään muita herjoja ei ole tullut.

    Mikä tota vaivaa?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by taiste View Post
    Olenko käsittänyt oikein eli ensimmäinen catti pakosarjassa "normaali" ja taaempi NOX-pönttö, jonka jälkeen on NOX-anturi?
    Olet ymmärtänyt aivan oikein.

    Leave a comment:


  • taiste
    replied
    Tyhmä kysymys, mutta kumpi pönttö on ns. NOX-pönttö N43 varustetussa E90. Olenko käsittänyt oikein eli ensimmäinen catti pakosarjassa "normaali" ja taaempi NOX-pönttö, jonka jälkeen on NOX-anturi?

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Seossuhteesta voit saada koodin lambdalta, jos NOx-anturi ajaa autoa väärälle seossuhteelle.

    Kyllä täällä vaan hienosti pelaa laihaseos ja poltot ihan alkuperäisellä NOx-anturilla Suuttimet on vaihdettu tottakai autoon jo ennakoivasti, sieltä ne viat alkaa kuitenkin omien kokemusten perusteella.
    Juu tässä oli frendin vessa kyseessä, missä nox vikakoodit päällä ja sen lisäksi myös katalysaattorista koodi. Ei ole onneksi pihassa enää vessoja, missä tarvisin näiden kanssa painia

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    Kenelläkään ollut samassa yhteydessä katalysaattorista vikakoodia? :think Kyseisessä yksilössä ei ollut lambdakoodeja (eikä muitakaan koodeja paitsi nippu nox koodeja) ja kaikki lambdat näytti olevan elossa.
    Seossuhteesta voit saada koodin lambdalta, jos NOx-anturi ajaa autoa väärälle seossuhteelle.

    Kyllä täällä vaan hienosti pelaa laihaseos ja poltot ihan alkuperäisellä NOx-anturilla Suuttimet on vaihdettu tottakai autoon jo ennakoivasti, sieltä ne viat alkaa kuitenkin omien kokemusten perusteella.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Kenelläkään ollut samassa yhteydessä katalysaattorista vikakoodia? :think Kyseisessä yksilössä ei ollut lambdakoodeja (eikä muitakaan koodeja paitsi nippu nox koodeja) ja kaikki lambdat näytti olevan elossa.

    Leave a comment:


  • heinanen
    replied
    Morjes. Tuon saman vikakoodin kanssa painin noin vuosi sitten. Oli kaiken näköstä suuttimien vaihto sun muuta yritystä. Ainoo mikä tuohon auttaa eikä tartte mitään pakkopoltto sulfaatti mittauksia tehdä, ostat Bimmerprofilta Noxem anturin sen NOx anturin tilalle. Tulee mukana hyvät ohjeet miten auto mukautetaan tuolle anturille. Tein ite tuon homman, helppoa kun seurasi tarkkaan ohjeita. Sen jälkeen autossani ei ole ollut minkään näköistä vikaa ja toimii niinku pitää. Katsastamassa kävin keväällä ensimmäisen kerran tuolla anturilla ja jännitti mitä päästöt näyttää. Katsastusmies kehui että ihan huippuarvo. Eli Noxem eikä muuta tarvita.

    Leave a comment:


  • Doughnut
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Mikäli harrastepohjalta tausta riittää, niin olen noita useamman laittanut.

    Kyllä riittää, mutta omaan locationiin oli jäänyt vanha asuinpaikka. Etsinnässä oli osaajaa uudenmaan alueelta. Potilaana tosiaan n43 ja ilmeisesti 130 noxem
    Last edited by Doughnut; 06-07-2020, 13:47.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Doughnut View Post
    Jos emulaattori menee tilaushommiksi, niin vaihtoehtoisesti löytyykö ketään joka voisi anturin koodata käyttöön?
    Mikäli harrastepohjalta tausta riittää, niin olen noita useamman laittanut.

    Leave a comment:


  • raimo1
    replied
    Sama robleema, ja sama kysymys kuin yläpuolella! n53 kaipaisi siis 129

    Leave a comment:


  • Doughnut
    replied
    Nox-katalysaattori antaa vikakoodia. Olisiko uudenmaan alueella pajaa jossa onnistuisi emulaattorin koodaus ja olisi mahdollisesti anturia hyllyssä? Jos emulaattori menee tilaushommiksi, niin vaihtoehtoisesti löytyykö ketään joka voisi anturin koodata käyttöön?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Nummika View Post
    Viittaavatko koodin NOX anturin vetelevän viimeisiään vai mistä kannattaa vikaa lähteä etsimään?

    Auto bmw 325i N53
    NOx-anturi toimii edelleen, mutta näyttää jo osoittavan merkkejä kulumisesta. Vaihtamista harkitsisin, mikäli vikakoodi ilmaantuu pian uudelleen.

    Leave a comment:


  • Nummika
    replied
    Abs herjan vuoksi luettiin vikakoodit ja kas kummaa sieltä löytyi myös NOX koodi 30E0.
    Koodin nollauksen jälkeen seuraavana päivänä tarkistettiin, nyt löytyi pakokaasun lämpötilasta kertova 2C87 koodi joka nollattiin.

    Viat pysyivät viikon pois kunnes oli pidempi reissu ja taas ilmestyi NOX koodi 30E0

    Viittaavatko koodin NOX anturin vetelevän viimeisiään vai mistä kannattaa vikaa lähteä etsimään?

    Auto bmw 325i N53

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by walther91 View Post
    Vaihdoin tulpat. Keskikulutus putosi 7.7 l/100km.
    Näin. Ja tulpiksi mielellään vain ja ainoastaan NGK:n ZKBR7A-HTU.

    Leave a comment:


  • walther91
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    NOx-anturista ja NOx-pöntöstä tulee vikakoodia, mikäli toiminta ei vastaa suunniteltua. Lambdoista voi päätellä onko laihaseosmoodi käytössä vai ei.

    Näissä koneissa toimiva kokonaisuus muodostuu, suuttimista, sytytysjärjestelmästä (tulpat ja puolat), lambda-antureista ja NOx-järjestelmästä. Vikaa epäiltäessa kaikki komponentit on käytävä läpi, jotta oikea syy voidaan paikantaa ja muut sulkea pois. Arpomalla korjaaminen on usein huono valinta.
    Vaihdoin tulpat. Keskikulutus putosi 7.7 l/100km.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎