NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vanquish
    replied
    Originally posted by Maili View Post
    Huollon yhteydessä oli forte flush moottori öljyn seassa ja sitä ennen käytettiin kaksi purkkia forten valve cleaneriä suoraan imu putkeen ilmamassa mittarin jälkeen. Nyt mystiseti ei ole tarvinnut öljyä lisätä 10tkm aikana ollenkaan. Nox katit on myös tyhjänä. Joko öljy anturi on varmaan rikki tai muuten vetelee viimmesiään. Ei jaksa enää edes juoda:think 70 tkm aikana öljyä on saanu tasaisesti lisätä. Kovalla helteellä on kaikkein koviten maistunut. Tuntuu ihmeelliseltä mihin se nyt yhtäkkiä katosi! Voiko nox kattien ahdistus sen tehdä vai onko öljy renkaat ollu jumissa?
    Öljynkulutus loppuu aina hetkeksi kun vaihtaa öljyt. Katso tilanne kun 10tkm forte käsittelystä.

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Originally posted by JanskiAWD View Post
    Nox deleten jälkeen tulee koodia "Smooth running, stratified-charge operation".
    Kuuluukohan asiaan?


    Ennen ei tullut? Työ jäi kesken jos antaa koodia. Koodi estää laihaseos toiminnan.

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Laihaseoksen toiminta helppo tarkistaa obd palikalla ilmanseos mittarista. 3/4 minuutista tulee mennä laihalla.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    No ei varmasti ole 100% ajasta, mutta tarkoittanee että tasaisessa ajossa missä aiemmin toimiva järjestelmä olisi mennyt laihaseokselle, menee se nyt tehdyn muutoksen jälkeen pakotettuna täyttyi aiemmat rajaehdot tai ei?

    Mutta kaasua kun painat, tai tulet ylämäkeen, niin sulaa mäntä jos mennään laihaseoksella - eikä se auto toki mihinkään edes mene.

    Siihen en ota kantaa miten Carly/INPA/DIS/ISTA tulkitsee uutta softaa ja jatkuvasti muuttuvia seostiloja, kokemuksia ei ole.
    Juuri näin, eihän tuo lähtisi kylmänä käymään jos ei rikastettaisi. Käytännössä auto toimii kuten se uutenakin on toiminut laihaseoksen osalta.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Softan tekijän mukaan on 100 % ajasta laihaseosmoodissa.
    No ei varmasti ole 100% ajasta, mutta tarkoittanee että tasaisessa ajossa missä aiemmin toimiva järjestelmä olisi mennyt laihaseokselle, menee se nyt tehdyn muutoksen jälkeen pakotettuna täyttyi aiemmat rajaehdot tai ei?

    Mutta kaasua kun painat, tai tulet ylämäkeen, niin sulaa mäntä jos mennään laihaseoksella - eikä se auto toki mihinkään edes mene.

    Siihen en ota kantaa miten Carly/INPA/DIS/ISTA tulkitsee uutta softaa ja jatkuvasti muuttuvia seostiloja, kokemuksia ei ole.

    Leave a comment:


  • Milko75
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Softan tekijän mukaan on 100 % ajasta laihaseosmoodissa. Mä en tuohon Carlyyn tosin luota yhtään, näyttää välillä ihan mitä sattuu.

    Tosin ei siinä, ihan ok lukemia nuo on 10v vanhalla painavalle avolle. Mutta pisti vain silmään kun täällä puhutaan noista 5 alkavista luvuista per 100km
    +1

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Mihinkä se tippuisi jos auto ei kulje ollenkaan laihaseostilassa, oli siellä NOx anturit tai NOx katit paikoillaan tai ei.
    Softan tekijän mukaan on 100 % ajasta laihaseosmoodissa. Mä en tuohon Carlyyn tosin luota yhtään, näyttää välillä ihan mitä sattuu.

    Tosin ei siinä, ihan ok lukemia nuo on 10v vanhalla painavalle avolle. Mutta pisti vain silmään kun täällä puhutaan noista 5 alkavista luvuista per 100km

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Milko75 View Post
    Kulutus ei ole kyllä tippunut juurikaan käytännössä ja uskoisin auton olevan homogeenisessa tilassa edelleen, kuten Carlykin sitä väittää :think
    Originally posted by rizzo View Post
    Sama kokemus kulutuksen kanssa... luulin että olisi tippunut edes jonkin verran.
    Mihinkä se tippuisi jos auto ei kulje ollenkaan laihaseostilassa, oli siellä NOx anturit tai NOx katit paikoillaan tai ei.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by Milko75 View Post
    Kulutus ei ole kyllä tippunut juurikaan käytännössä ja uskoisin auton olevan homogeenisessa tilassa edelleen, kuten Carlykin sitä väittää :think
    Sama kokemus kulutuksen kanssa... luulin että olisi tippunut edes jonkin verran.

    Leave a comment:


  • Milko75
    replied
    Originally posted by JanskiAWD View Post
    Nox deleten jälkeen tulee koodia "Smooth running, stratified-charge operation".
    Kuuluukohan asiaan?


    Itse lueskelin Carlylla jälleen vikakoodeja ja mitään aiheeseen liittyvää ei ole täällä ilmennyt poisto-operaation jälkeen.

    Kulutus ei ole kyllä tippunut juurikaan käytännössä ja uskoisin auton olevan homogeenisessa tilassa edelleen, kuten Carlykin sitä väittää :think

    Leave a comment:


  • JanskiAWD
    replied
    Nox deleten jälkeen tulee koodia "Smooth running, stratified-charge operation".
    Kuuluukohan asiaan?


    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Huollon yhteydessä oli forte flush moottori öljyn seassa ja sitä ennen käytettiin kaksi purkkia forten valve cleaneriä suoraan imu putkeen ilmamassa mittarin jälkeen. Nyt mystiseti ei ole tarvinnut öljyä lisätä 10tkm aikana ollenkaan. Nox katit on myös tyhjänä. Joko öljy anturi on varmaan rikki tai muuten vetelee viimmesiään. Ei jaksa enää edes juoda:think 70 tkm aikana öljyä on saanu tasaisesti lisätä. Kovalla helteellä on kaikkein koviten maistunut. Tuntuu ihmeelliseltä mihin se nyt yhtäkkiä katosi! Voiko nox kattien ahdistus sen tehdä vai onko öljy renkaat ollu jumissa?

    Leave a comment:


  • jake***
    replied
    Onpas hiljainen topic, kirjotellaan silti taas vähän.

    Eli tänään tuli ajeltua motaria yhteensä 200km. Menomatkalla pakkopoltto komeesti päällä, n 600 asteen pakolämmöillä. Nollasin lopuksi adaptaatioita ja sain 30E9:n katoamaan. Nyt sitten seurataan kauan menee ennenkun se tulee takasin.
    NOx:n grammat näytti muistaakseni reissun jälkeen jotain alle sata, olisiko ollut peräti 30 tienoolla. Pitää katsella myöhemmin vielä uudestaan. 20km maantietä takana nollailujen jälkeen ja kulutus pyöri jossain kutosella! Enpä ole tolla ikinä moisiin lukemiin päässy, voisi olettaa että homma onnistui. Tuntuu soundaavan vähän erilaiselta tyhjäkäynnillä nyt muutenkin.

    Mietin samalla että voiko ne pakopuolen anturien pinnat myös nokeentua mikä aiheuttaisi jotain kivaa ongelmaa mahdollisesti jatkossa? Nehän voisi jossainvälissä puhdistaa, jos sillä mitään vaikutusta ylipäätään on.:think

    Leave a comment:


  • jake***
    replied
    Oliko nyt niin että pakkopoltosta ei välttämättä ole enään apua jos koodi on 30E9? Testailin tänään pakkopoltolla n. 60km motaria, hyvin lähti päälle ei ongelmaa pakolämmöt rapiat 600C. Koodi kuitenkaan ei sieltä kadonnut ainakaan vielä, nollasin adaptaatiot ja vikakoodit -> silti se paska sinne aina kajahtaa. :think
    Ensviikolla pitempi reissu motaria tiedossa, onko ideaa laittaa pakkopoltto uudestaan päälle vai säästää nekin bensarahat katin tyhjäykseen ja koodaamiseen? 207tkm takana ja 523i lci.

    Leave a comment:


  • jake***
    replied
    Sama 30E9 koodi täälläkin, kuluttelee maantiellä sen n. 7l/100km. Sain inpan toimimaan vasta joskus talvella, ei mitään hajua miten kauan on koodi ollut, todennäköisesti aina.

    Onko kukaan huomannut muuten eroa öljynkulutuksessa NOx -operaation jälkeen?

    Leave a comment:

Working...
X