Originally posted by walther91
View Post
NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9
Collapse
X
-
Mulla on ollu puolitoista vuotta nox ohjelmoitu ja keskikulutus 8.6l sekalaisessa ajossa. Moottoritiellä menee alle 6l ja ei mitää ongelmia ollu sekä leimalla ei minkäänlaisia ongelmia. Välillä tuntuu kun ajaisi 6 koneen diselillä kun kulutus on samaa luokkaa ja käyttövero puolet halvempi kuin diselissä.
-
NOx-anturista ja NOx-pöntöstä tulee vikakoodia, mikäli toiminta ei vastaa suunniteltua. Lambdoista voi päätellä onko laihaseosmoodi käytössä vai ei.Originally posted by walther91 View PostN53 koneeseen liittyen, kannattaisiko sijoittaa noxemiin tässä tilanteessa? Ei mitään vikakoodeja, laihaseosmoodi kytkeytyy päälle inpalla tarkasteltuna.
Oireita on satunnaisesti tärisevä tyhjäkäynti, vääntöä on joskus todella hyvin alakierroksilla, välillä huonommin. Ajotietokoneen keskikulutus sekalaisessa ajossa ~ 10l/100km. Tyhjäkäynti dieselmäinen (ilmeisesti ominaisuus)
Eli voisiko nämä olla oireilevan nox anturin aiheuttamia?
Inpalla tarkasteltuna modet ei siis vaihdu, millä muulla tavalla sen voisi testata ohjelmoidusta autosta? Lambda arvosta?
Näissä koneissa toimiva kokonaisuus muodostuu, suuttimista, sytytysjärjestelmästä (tulpat ja puolat), lambda-antureista ja NOx-järjestelmästä. Vikaa epäiltäessa kaikki komponentit on käytävä läpi, jotta oikea syy voidaan paikantaa ja muut sulkea pois. Arpomalla korjaaminen on usein huono valinta.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Vaihdoin tulpat. Keskikulutus putosi 7.7 l/100km.Originally posted by JaniLap View PostNOx-anturista ja NOx-pöntöstä tulee vikakoodia, mikäli toiminta ei vastaa suunniteltua. Lambdoista voi päätellä onko laihaseosmoodi käytössä vai ei.
Näissä koneissa toimiva kokonaisuus muodostuu, suuttimista, sytytysjärjestelmästä (tulpat ja puolat), lambda-antureista ja NOx-järjestelmästä. Vikaa epäiltäessa kaikki komponentit on käytävä läpi, jotta oikea syy voidaan paikantaa ja muut sulkea pois. Arpomalla korjaaminen on usein huono valinta.
Comment
-
Näin. Ja tulpiksi mielellään vain ja ainoastaan NGK:n ZKBR7A-HTU.Originally posted by walther91 View PostVaihdoin tulpat. Keskikulutus putosi 7.7 l/100km.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Abs herjan vuoksi luettiin vikakoodit ja kas kummaa sieltä löytyi myös NOX koodi 30E0.
Koodin nollauksen jälkeen seuraavana päivänä tarkistettiin, nyt löytyi pakokaasun lämpötilasta kertova 2C87 koodi joka nollattiin.
Viat pysyivät viikon pois kunnes oli pidempi reissu ja taas ilmestyi NOX koodi 30E0
Viittaavatko koodin NOX anturin vetelevän viimeisiään vai mistä kannattaa vikaa lähteä etsimään?
Auto bmw 325i N53Rauman säätila http://nummika.com
Comment
-
NOx-anturi toimii edelleen, mutta näyttää jo osoittavan merkkejä kulumisesta. Vaihtamista harkitsisin, mikäli vikakoodi ilmaantuu pian uudelleen.Originally posted by Nummika View PostViittaavatko koodin NOX anturin vetelevän viimeisiään vai mistä kannattaa vikaa lähteä etsimään?
Auto bmw 325i N53IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Nox-katalysaattori antaa vikakoodia. Olisiko uudenmaan alueella pajaa jossa onnistuisi emulaattorin koodaus ja olisi mahdollisesti anturia hyllyssä? Jos emulaattori menee tilaushommiksi, niin vaihtoehtoisesti löytyykö ketään joka voisi anturin koodata käyttöön?f31 320d xDrive M-sport -16 Alpinweiß III
Entiset:e90 320i -09 Schwarz II
e46 316i Touring -03 Silbergrau metallic
e34 525i -88 Delphin metallic
e36 318i -91 Brokatrot metallic
Comment
-
Mikäli harrastepohjalta tausta riittää, niin olen noita useamman laittanut.Originally posted by Doughnut View PostJos emulaattori menee tilaushommiksi, niin vaihtoehtoisesti löytyykö ketään joka voisi anturin koodata käyttöön?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Originally posted by JaniLap View PostMikäli harrastepohjalta tausta riittää, niin olen noita useamman laittanut.
Kyllä riittää, mutta omaan locationiin oli jäänyt vanha asuinpaikka. Etsinnässä oli osaajaa uudenmaan alueelta. Potilaana tosiaan n43 ja ilmeisesti 130 noxemLast edited by Doughnut; 06-07-2020, 13:47.f31 320d xDrive M-sport -16 Alpinweiß III
Entiset:e90 320i -09 Schwarz II
e46 316i Touring -03 Silbergrau metallic
e34 525i -88 Delphin metallic
e36 318i -91 Brokatrot metallic
Comment
-
Morjes. Tuon saman vikakoodin kanssa painin noin vuosi sitten. Oli kaiken näköstä suuttimien vaihto sun muuta yritystä. Ainoo mikä tuohon auttaa eikä tartte mitään pakkopoltto sulfaatti mittauksia tehdä, ostat Bimmerprofilta Noxem anturin sen NOx anturin tilalle. Tulee mukana hyvät ohjeet miten auto mukautetaan tuolle anturille. Tein ite tuon homman, helppoa kun seurasi tarkkaan ohjeita. Sen jälkeen autossani ei ole ollut minkään näköistä vikaa ja toimii niinku pitää. Katsastamassa kävin keväällä ensimmäisen kerran tuolla anturilla ja jännitti mitä päästöt näyttää. Katsastusmies kehui että ihan huippuarvo. Eli Noxem eikä muuta tarvita.
Comment
-
Kenelläkään ollut samassa yhteydessä katalysaattorista vikakoodia? :think Kyseisessä yksilössä ei ollut lambdakoodeja (eikä muitakaan koodeja paitsi nippu nox koodeja) ja kaikki lambdat näytti olevan elossa.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
Seossuhteesta voit saada koodin lambdalta, jos NOx-anturi ajaa autoa väärälle seossuhteelle.Originally posted by kmn View PostKenelläkään ollut samassa yhteydessä katalysaattorista vikakoodia? :think Kyseisessä yksilössä ei ollut lambdakoodeja (eikä muitakaan koodeja paitsi nippu nox koodeja) ja kaikki lambdat näytti olevan elossa.
Kyllä täällä vaan hienosti pelaa laihaseos ja poltot ihan alkuperäisellä NOx-anturilla
Suuttimet on vaihdettu tottakai autoon jo ennakoivasti, sieltä ne viat alkaa kuitenkin omien kokemusten perusteella.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Juu tässä oli frendin vessa kyseessä, missä nox vikakoodit päällä ja sen lisäksi myös katalysaattorista koodi. Ei ole onneksi pihassa enää vessoja, missä tarvisin näiden kanssa painiaOriginally posted by Dualfun View PostSeossuhteesta voit saada koodin lambdalta, jos NOx-anturi ajaa autoa väärälle seossuhteelle.
Kyllä täällä vaan hienosti pelaa laihaseos ja poltot ihan alkuperäisellä NOx-anturilla
Suuttimet on vaihdettu tottakai autoon jo ennakoivasti, sieltä ne viat alkaa kuitenkin omien kokemusten perusteella.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
Comment