NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kp21121
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Vikakoodien perusteella vaikutaa siltä, että NOX-anturin uusiminen on ajankohtaista.
    Kiitos arviosta. Harmi kun ainakin Schiedmannissa ihan törkeän kallis, jotain 600+ euroa. Täytyy kysyä vielä autokeskuskin.

    Pientä väittelyä vaikuttaisi Noxemista olevan, että kannattaako asentaa. Se taasen n. 350e.

    Keskikulutus tuntuu olevan 8.5. Maantiellä 30km meni jopa 6.3:lla. Kaipa tuo vähän ennakkoon olisi hyvä ostaa.
    Last edited by kp21121; 15-01-2023, 18:18.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Vikakoodien perusteella vaikutaa siltä, että NOX-anturin uusiminen on ajankohtaista.

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Suosittelen laittamaan vain alkuperäistä (Continental). Mitä koodeja ilmaantuu?

    Koodit mitä sain, kun viimeksi oli nollattu kolmisen viikkoa sitten:

    12C008 State: Current
    Nitrogen-oxide sensor, electric: short circuit


    12C208 State: Current
    Nitrogen-oxide sensor, linear oxygen sensor: Short circuit


    12C108 State: Current
    Nitrogen-oxide sensor, binary oxygen sensor: Short circuit


    1F0502 State: Current
    Terminal 15N from CAS: signal; Not Switched
    (Tämä on itselleni mysteeri)


    Vai voisiko tuolla olla sitten vain jokin johto nirhaantunut kun oikosulusta puhutaan.:think

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Suosittelen laittamaan vain alkuperäistä (Continental). Mitä koodeja ilmaantuu?
    Lukijani on valitettavasti lainassa. Tarkistan parin päivän päästä.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by kp21121 View Post
    Kirjoitetaanpa (melkein) oikealle alueellekin vielä. N53 moottori kyseessä.

    Olisi 41% alennukset Autodocissa, mutta liekö niin että vain ja ainoastaan Continentalia kannattaa ostaa?

    Auto ei tunnu vialliselta joskin nox koodit aina palaavat.

    Voisi sitä kait koittaa karstojakin vähän poltella.
    Suosittelen laittamaan vain alkuperäistä (Continental). Mitä koodeja ilmaantuu?

    Leave a comment:


  • kp21121
    replied
    Kirjoitetaanpa (melkein) oikealle alueellekin vielä. N53 moottori kyseessä.

    Olisi 41% alennukset Autodocissa, mutta liekö niin että vain ja ainoastaan Continentalia kannattaa ostaa? On tuolla kaikenlaisia kuten Bugiad, Meat & Doria ja Vemo. Mutta huonoakaan ei halua ostaa. Auto ei tunnu vialliselta joskin nox koodit aina palaavat.

    Voisi sitä kait koittaa karstojakin vähän poltella.
    Last edited by kp21121; 09-01-2023, 18:21.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by R1kuhh View Post
    Itseasiassa en tiedä, meni autokeskuksen piikkiin kun ostin auton heiltä. Tänään odottelin 4h. Avainten luovutuksessa kysyin tuliko kuntoon. Sain vastauksen että koodasivat, nollasivat ja tekivät polttoajon. Kulutus kumminkin n.10l 100kmh ja kyseinen vikakoodi ilmestyi heti käynnistäessä. No, huomenna soittoa bmwizille.
    No, sitten vaan kysymään ja ihmettelemään että mikä vika siinä korjauksessa oli, kun ei tullut kuntoon.

    Leave a comment:


  • R1kuhh
    replied
    Originally posted by torppa47523 View Post
    Etsi semmoinen asiantuntija autosi kimppuun, jolla on käytössä INPA ja Rheingold ISTA+ ja osaa niitä käyttää. PC kiinni autoon ja ajoon ja diagnoosi tilanteesta. Sitten tarvittaessa kaikkien parametrien resetointi ja ilmoitus autolle, että katti on vaihdettu. Ei se auto sitä tiedä, onko siellä alla uusi vai vanha, typpioksiidin ja sulfiidin kertyminen on laskennallista. Vielä pakkopoltto päälle, niin johan on ihme, jos ei lähde pelittämään. Nyt sinulla ei lähde laihaseos päälle (lambda 2,6), kun tulee vikakoodi.
    Ainakin istalla on nollattu arvot ja ymmärtääkseni merkitty vaihdetuks. Itselle tuota istaa laittamassa, mutta ohjelman latauspaikassa on ongelmaa löytää.

    Leave a comment:


  • R1kuhh
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Jos Autokeskuksella vaihdettu, niin lukeeko siinä laskussa erikseen jotain koodauksesta? Yleensä lukee ja yleensä on myös erikseen laskutettu siitä jotain.
    Itseasiassa en tiedä, meni autokeskuksen piikkiin kun ostin auton heiltä. Tänään odottelin 4h. Avainten luovutuksessa kysyin tuliko kuntoon. Sain vastauksen että koodasivat, nollasivat ja tekivät polttoajon. Kulutus kumminkin n.10l 100kmh ja kyseinen vikakoodi ilmestyi heti käynnistäessä. No, huomenna soittoa bmwizille.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by torppa47523 View Post
    ...ei lähde laihaseos päälle...
    Ihan mielenkiinnosta kysyn, että jos kone pelaa hienosti ja tasasella tiellä n. 100 km/h nopeudessa D asennossa kulutusmittari pysyy about 5l/100km asennossa, olettaisin ettei laihaseokseen siirtymisessä ole ongelmaa (toistaiseksi)

    Ihan sillä että kuinka maallikko voi pikatestillä varmistaa laihaseoksen toimivan, sitä vaan ajan takkaa.

    Näin siis oma N53B25 näyttäs tekevän (160000 km mittarissa).
    Last edited by Havis; 05-05-2021, 18:50.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by R1kuhh View Post
    Öljynpaine vikakoodi on ainoa tuon lisäks joka tulee. Sekin sillointällöin rivakassa kiihdytyksessä. Mittariin ei kumminkaan syty öljypaineen valoo. Vikakoodeja on luettu istalla ja carlylla. Autokeskuksella vaihdettiin tuo anturi, joten kai valtuutettu sen koodannut on. Lisäks myöhemmin koodattiin ja nollattiin istalla jälkikäteen uudelleen.
    Jos Autokeskuksella vaihdettu, niin lukeeko siinä laskussa erikseen jotain koodauksesta? Yleensä lukee ja yleensä on myös erikseen laskutettu siitä jotain.

    Leave a comment:


  • torppa47523
    replied
    Originally posted by R1kuhh View Post
    Ite tapellu jo pidemmän aikaa tuon 30E9 vikakoodin kanssa. Happianturit pitäs olla ok, nox anturi vaihdettu autokeskuksella. Carlyn mukaan ajolla nox mg nollaantuu ajossa, mutta laihaseos ei mene millään päälle. Tuota yhä koodia lykkää auton käydessä. Onko siis ainoa vaihtoehto, jos haluaa pitää ns alkuperäisenä tuon systeemin ostaa uus katti? Kysyn kumminki täältä asiantuntijoilta et onhan kyseessä siis linkissä olevan kuvan katti? Onko ihan perinteinen vai jokin erikoisversio? Eli käykö jokin tarvikekatalysaattori?

    Linkki kuvaan:

    https://drive.google.com/file/d/10lT...w?usp=drivesdk
    Etsi semmoinen asiantuntija autosi kimppuun, jolla on käytössä INPA ja Rheingold ISTA+ ja osaa niitä käyttää. PC kiinni autoon ja ajoon ja diagnoosi tilanteesta. Sitten tarvittaessa kaikkien parametrien resetointi ja ilmoitus autolle, että katti on vaihdettu. Ei se auto sitä tiedä, onko siellä alla uusi vai vanha, typpioksiidin ja sulfiidin kertyminen on laskennallista. Vielä pakkopoltto päälle, niin johan on ihme, jos ei lähde pelittämään. Nyt sinulla ei lähde laihaseos päälle (lambda 2,6), kun tulee vikakoodi.

    Leave a comment:


  • R1kuhh
    replied
    Originally posted by Vanquish View Post
    Katin vaihto turhaa. Onkohan nox vaihto koodattu? Misfireä ei saa myöskään tulla. Vaivana voi olla öljyä vuotava kannen tiiviste. Niin kauan kun on koodia laihaseos ei mene päälle.
    Öljynpaine vikakoodi on ainoa tuon lisäks joka tulee. Sekin sillointällöin rivakassa kiihdytyksessä. Mittariin ei kumminkaan syty öljypaineen valoo. Vikakoodeja on luettu istalla ja carlylla. Autokeskuksella vaihdettiin tuo anturi, joten kai valtuutettu sen koodannut on. Lisäks myöhemmin koodattiin ja nollattiin istalla jälkikäteen uudelleen.

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Originally posted by R1kuhh View Post
    Ite tapellu jo pidemmän aikaa tuon 30E9 vikakoodin kanssa. Happianturit pitäs olla ok, nox anturi vaihdettu autokeskuksella. Carlyn mukaan ajolla nox mg nollaantuu ajossa, mutta laihaseos ei mene millään päälle. Tuota yhä koodia lykkää auton käydessä. Onko siis ainoa vaihtoehto, jos haluaa pitää ns alkuperäisenä tuon systeemin ostaa uus katti? Kysyn kumminki täältä asiantuntijoilta et onhan kyseessä siis linkissä olevan kuvan katti? Onko ihan perinteinen vai jokin erikoisversio? Eli käykö jokin tarvikekatalysaattori?

    Linkki kuvaan:

    https://drive.google.com/file/d/10lT...w?usp=drivesdk
    Katin vaihto turhaa. Onkohan nox vaihto koodattu? Misfireä ei saa myöskään tulla. Vaivana voi olla öljyä vuotava kannen tiiviste. Niin kauan kun on koodia laihaseos ei mene päälle.

    Leave a comment:


  • R1kuhh
    replied
    Ite tapellu jo pidemmän aikaa tuon 30E9 vikakoodin kanssa. Happianturit pitäs olla ok, nox anturi vaihdettu autokeskuksella. Carlyn mukaan ajolla nox mg nollaantuu ajossa, mutta laihaseos ei mene millään päälle. Tuota yhä koodia lykkää auton käydessä. Onko siis ainoa vaihtoehto, jos haluaa pitää ns alkuperäisenä tuon systeemin ostaa uus katti? Kysyn kumminki täältä asiantuntijoilta et onhan kyseessä siis linkissä olevan kuvan katti? Onko ihan perinteinen vai jokin erikoisversio? Eli käykö jokin tarvikekatalysaattori?

    Linkki kuvaan:

    Last edited by R1kuhh; 05-05-2021, 12:12.

    Leave a comment:

Working...
X