Originally posted by R1kuhh
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by Nummika View PostPäivitystä tilanteeseen
Viime kesänä/ syksynä vaihdettu autoon nox anturi ja kaikki lamdat. Näillä taas lähti laihaseos toimimaan kunnes jossain vaiheessa talvea oli taas tullut tuttu 30E0. Koodien kuittauksen jälkeen n 10km ajon jälkeen koodi tuli takaisin ja lisänä oli koodi 3104.
Autossa 1kpl 10 index suutin ja muut 11. Vaihdettu 10 suutin uuteen index 11 suuttimeen, kerrottu oikeat arvot autolle.
Tilanne nyt, laihaseos toimii 10km, tulee koodi 30E0, mitään muuta ei tule.
Lamda arvot ok, suuttimet ei vuoda, käy tasaisesti kylmänä ja lämpimänä, polttoainepaine ok. Myöskin generointi lähtee päälle muta kun ei ole paikkaa missä sen voisi kunnolla suorittaa.
inpalla katottuna messwerte injektion lukemat:
spannug 0,590-0,603%mj
einspritzzeit ,0271-0,277ms
tastverhältnis 51-54%
elektrische 750-800uAs
Onko noissa arvoissa jotain pielessä, vai onko vaan tuo nox anturi sökö
Edit
Katsottu missfiret, kaikissa sylintereissä 0
Nollattu nox adaptiot, edelleen tullee koodi 30E0, lisäksi palasi koodi 3104
Eli viimekesänä hankittu nox anturi oli talvella lopettanut toimintansa. BMW huoto varmisti oman diaknoosini ja vaihtoi varaosatakuuna uuden anturin veloituksetta.Rauman säätila http://nummika.com
Comment
-
-
Ite tapellu jo pidemmän aikaa tuon 30E9 vikakoodin kanssa. Happianturit pitäs olla ok, nox anturi vaihdettu autokeskuksella. Carlyn mukaan ajolla nox mg nollaantuu ajossa, mutta laihaseos ei mene millään päälle. Tuota yhä koodia lykkää auton käydessä. Onko siis ainoa vaihtoehto, jos haluaa pitää ns alkuperäisenä tuon systeemin ostaa uus katti? Kysyn kumminki täältä asiantuntijoilta et onhan kyseessä siis linkissä olevan kuvan katti? Onko ihan perinteinen vai jokin erikoisversio? Eli käykö jokin tarvikekatalysaattori?
Linkki kuvaan:
Last edited by R1kuhh; 05-05-2021, 12:12.
Comment
-
-
Originally posted by R1kuhh View PostIte tapellu jo pidemmän aikaa tuon 30E9 vikakoodin kanssa. Happianturit pitäs olla ok, nox anturi vaihdettu autokeskuksella. Carlyn mukaan ajolla nox mg nollaantuu ajossa, mutta laihaseos ei mene millään päälle. Tuota yhä koodia lykkää auton käydessä. Onko siis ainoa vaihtoehto, jos haluaa pitää ns alkuperäisenä tuon systeemin ostaa uus katti? Kysyn kumminki täältä asiantuntijoilta et onhan kyseessä siis linkissä olevan kuvan katti? Onko ihan perinteinen vai jokin erikoisversio? Eli käykö jokin tarvikekatalysaattori?
Linkki kuvaan:
https://drive.google.com/file/d/10lT...w?usp=drivesdk
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostKatin vaihto turhaa. Onkohan nox vaihto koodattu? Misfireä ei saa myöskään tulla. Vaivana voi olla öljyä vuotava kannen tiiviste. Niin kauan kun on koodia laihaseos ei mene päälle.
Comment
-
-
Originally posted by R1kuhh View PostIte tapellu jo pidemmän aikaa tuon 30E9 vikakoodin kanssa. Happianturit pitäs olla ok, nox anturi vaihdettu autokeskuksella. Carlyn mukaan ajolla nox mg nollaantuu ajossa, mutta laihaseos ei mene millään päälle. Tuota yhä koodia lykkää auton käydessä. Onko siis ainoa vaihtoehto, jos haluaa pitää ns alkuperäisenä tuon systeemin ostaa uus katti? Kysyn kumminki täältä asiantuntijoilta et onhan kyseessä siis linkissä olevan kuvan katti? Onko ihan perinteinen vai jokin erikoisversio? Eli käykö jokin tarvikekatalysaattori?
Linkki kuvaan:
https://drive.google.com/file/d/10lT...w?usp=drivesdk
Comment
-
-
Originally posted by R1kuhh View PostÖljynpaine vikakoodi on ainoa tuon lisäks joka tulee. Sekin sillointällöin rivakassa kiihdytyksessä. Mittariin ei kumminkaan syty öljypaineen valoo. Vikakoodeja on luettu istalla ja carlylla. Autokeskuksella vaihdettiin tuo anturi, joten kai valtuutettu sen koodannut on. Lisäks myöhemmin koodattiin ja nollattiin istalla jälkikäteen uudelleen.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by torppa47523 View Post...ei lähde laihaseos päälle...
Ihan sillä että kuinka maallikko voi pikatestillä varmistaa laihaseoksen toimivan, sitä vaan ajan takkaa.
Näin siis oma N53B25 näyttäs tekevän (160000 km mittarissa).Last edited by Havis; 05-05-2021, 18:50."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostJos Autokeskuksella vaihdettu, niin lukeeko siinä laskussa erikseen jotain koodauksesta? Yleensä lukee ja yleensä on myös erikseen laskutettu siitä jotain.
Comment
-
-
Originally posted by torppa47523 View PostEtsi semmoinen asiantuntija autosi kimppuun, jolla on käytössä INPA ja Rheingold ISTA+ ja osaa niitä käyttää. PC kiinni autoon ja ajoon ja diagnoosi tilanteesta. Sitten tarvittaessa kaikkien parametrien resetointi ja ilmoitus autolle, että katti on vaihdettu. Ei se auto sitä tiedä, onko siellä alla uusi vai vanha, typpioksiidin ja sulfiidin kertyminen on laskennallista. Vielä pakkopoltto päälle, niin johan on ihme, jos ei lähde pelittämään. Nyt sinulla ei lähde laihaseos päälle (lambda 2,6), kun tulee vikakoodi.
Comment
-
-
Originally posted by R1kuhh View PostItseasiassa en tiedä, meni autokeskuksen piikkiin kun ostin auton heiltä. Tänään odottelin 4h. Avainten luovutuksessa kysyin tuliko kuntoon. Sain vastauksen että koodasivat, nollasivat ja tekivät polttoajon. Kulutus kumminkin n.10l 100kmh ja kyseinen vikakoodi ilmestyi heti käynnistäessä. No, huomenna soittoa bmwizille.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Kirjoitetaanpa (melkein) oikealle alueellekin vielä. N53 moottori kyseessä.
Olisi 41% alennukset Autodocissa, mutta liekö niin että vain ja ainoastaan Continentalia kannattaa ostaa? On tuolla kaikenlaisia kuten Bugiad, Meat & Doria ja Vemo. Mutta huonoakaan ei halua ostaa. Auto ei tunnu vialliselta joskin nox koodit aina palaavat.
Voisi sitä kait koittaa karstojakin vähän poltella.Last edited by kp21121; 09-01-2023, 18:21.
Comment
-
-
Originally posted by kp21121 View PostKirjoitetaanpa (melkein) oikealle alueellekin vielä. N53 moottori kyseessä.
Olisi 41% alennukset Autodocissa, mutta liekö niin että vain ja ainoastaan Continentalia kannattaa ostaa?
Auto ei tunnu vialliselta joskin nox koodit aina palaavat.
Voisi sitä kait koittaa karstojakin vähän poltella.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostSuosittelen laittamaan vain alkuperäistä (Continental). Mitä koodeja ilmaantuu?
Koodit mitä sain, kun viimeksi oli nollattu kolmisen viikkoa sitten:
12C008 State: Current
Nitrogen-oxide sensor, electric: short circuit
12C208 State: Current
Nitrogen-oxide sensor, linear oxygen sensor: Short circuit
12C108 State: Current
Nitrogen-oxide sensor, binary oxygen sensor: Short circuit
1F0502 State: Current
Terminal 15N from CAS: signal; Not Switched
(Tämä on itselleni mysteeri)
Vai voisiko tuolla olla sitten vain jokin johto nirhaantunut kun oikosulusta puhutaan.:think
Comment
-
Comment