NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • e46touring
    replied
    Originally posted by jake2710 View Post
    Mahtaako laskea joskus ja jouluna noi mg määrät?
    On nyt ainakin 30min nollauksen jälkeen tullu ajeltua ja vielä 0 näyttää.
    Jep taas sama havainto ei kertynyt alle 100Km ajolla yhtään mg arvoa.
    Nox anturi otti nokkiinsa pakkopolttoajosta ja alkoi vikakoodia puskemaan.
    Havaintona tuosta Nox vikakoodista= ei lähde laihaseos moodi päälle ajossa AINOASTAAN koko ajan päällä pelkkä homogenous mode.

    Nox anturin adaptioarvojen nollaus ja vikakoodi pois dme:ltä.
    niin taas toimii pienellä kuormalla pinta kaasulla vaihtaa hyvin sukkelaan laihaseos puolelle.
    taas kun tulee rasitusta koneelle niin ensin siirtymä vaihe mode päälle ja rasituksen lisääntyessä vaihtuu homogenous mode päälle. eli toimii kuten pitää !!

    on nämä "koneita" !!

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    pitää katsoa arvot kun maantielle lähden. Vasta tallista ulos ajettu ja paikoillaan käytetty niin
    arvo on 0,00 mg
    Mahtaako laskea joskus ja jouluna noi mg määrät?
    On nyt ainakin 30min nollauksen jälkeen tullu ajeltua ja vielä 0 näyttää.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by jake2710 View Post
    Anturia ei itse tullut vielä nollattua. Alkoiko heti näyttämään kerättyä määrä?
    Itsellä vielä toi 0.00mg mutta ei paljon km vielä nollauksen jälkeen ole tullut.
    pitää katsoa arvot kun maantielle lähden. Vasta tallista ulos ajettu ja paikoillaan käytetty niin
    arvo on 0,00 mg

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    Jep hetki sitten sama moodi tehtynä samoin tuloksin.
    vaihdoin OBD piuhan kautta ilman "työkaluja" anturin ja typpiloukun n. 1min sisällä molemmat.
    Nyt näyttäisi N53 toimivan kun uusi siirtopumppukin saatiin vaihdettua niin siirtopaine pysyy 5 bar +/- 0.1bar

    Eli ei näytä DME sietävän mitään vikakoodeja N53:ssa JOS haluaa koneen toimivan moitteettomasti
    Anturia ei itse tullut vielä nollattua. Alkoiko heti näyttämään kerättyä määrä?
    Itsellä vielä toi 0.00mg mutta ei paljon km vielä nollauksen jälkeen ole tullut.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by jake2710 View Post
    Homma toimii taas, pienen nollauksen jälkeen

    https://www.dropbox.com/s/h5tz4ar060ehkcv/NOx.JPG
    Jep hetki sitten sama moodi tehtynä samoin tuloksin.
    vaihdoin OBD piuhan kautta ilman "työkaluja" anturin ja typpiloukun n. 1min sisällä molemmat.
    Nyt näyttäisi N53 toimivan kun uusi siirtopumppukin saatiin vaihdettua niin siirtopaine pysyy 5 bar +/- 0.1bar

    Eli ei näytä DME sietävän mitään vikakoodeja N53:ssa JOS haluaa koneen toimivan moitteettomasti

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Homma toimii taas, pienen nollauksen jälkeen

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Onko NOx pönttöläisiä? Mielellään niitä kenellä vika.
    Saksassa yhteen N53 vaihdettu uusi anturi ja katalysaattori, silti NOx-katalysaattori vanhentunut
    Epäilevät nyt ohjausyksikköä, ehkä sitä NOx yksikköä..?

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Anturi ei antanut arvoja ollenkaan, ts. Lambda integraatio meni raja-arvoistaan yli.

    En saanut tällöin ollenkaan laskettuja arvoja (mg) kerätylle sulfaatille. Anturin vaihdon jälkeen sain. Anturi vaihdettiin EuroPLUS takuun puitteissa merkkiliikkeessä.



    Minulla tulee tästä edelleen mieleen sen NOx-anturin adaptaatioarvon resetointi DIS:illä. Sitä ei ilmeisesti ole edelleen tehty?

    Lisäksi se, että termari on viallinen varmasti vaikuttaa polttotapahtuman epäonnistumiseen, vaikka kaikki muu olisi kunnossa ja pakottaisit poltto-ohjelman alkamaan.
    Näyttikö ppm kuitenkin, mutta ei laskenut arvoa? mitä kerätty mg näytti, vai oliko sekin jäätynyt tohon samaan 163,84 lukemaan? Vaikeita kysymyksiä näin jälkikäteen, jos varsinkin aikaa korjauksesta. Anturista oli kuitenkin omat vikakoodit?

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by jake2710 View Post
    Tuliko sulla anturista vikakoodeja? Mulla 6kk sitten merkkiliikkeessä vaihdettu anturi, niin tietää miten siinä käy, jos menee sitä ehdottamaan vaihdettavaksi ilman vikakoodeja

    https://www.dropbox.com/s/ysd11f9ufk...2011.38.30.jpg
    Anturi ei antanut arvoja ollenkaan, ts. Lambda integraatio meni raja-arvoistaan yli.

    En saanut tällöin ollenkaan laskettuja arvoja (mg) kerätylle sulfaatille. Anturin vaihdon jälkeen sain. Anturi vaihdettiin EuroPLUS takuun puitteissa merkkiliikkeessä.

    Originally posted by arne525 View Post
    Noniin, katsoin vanhasta vikaraportista että mullakin se on jumittunut tuohon 163.839996337891 arvoon.
    Minulla tulee tästä edelleen mieleen sen NOx-anturin adaptaatioarvon resetointi DIS:illä. Sitä ei ilmeisesti ole edelleen tehty?

    Lisäksi se, että termari on viallinen varmasti vaikuttaa polttotapahtuman epäonnistumiseen, vaikka kaikki muu olisi kunnossa ja pakottaisit poltto-ohjelman alkamaan.
    Last edited by Dualfun; 11-01-2014, 13:07.

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by arne525 View Post
    Oli siinä tuo stratified charge kyllä, olisko ollut kolmea eri moodia jotka vaihteli tilanteen mukaan.

    Mutta moottorin lämmöt ei noussu miten olis pitänyt. Pitänee tehdä se termariremppa ja samalla vaihtaa myös vaihteiston termari. Muita tuossaa ei kai olekaan.

    Toimii sitten niin kuin tossa ohjeessa on. Eli kovemmassa ajossa homogeneus ja siirtymämoodi näiden kahden välillä.
    1
    Extended stratified-charge operation:
    lambda value very much greater than 1
    2
    Transition range:
    lambda value almost greater than 1
    3
    Homogeneous operating range:
    lambda value = 1

    Leave a comment:


  • arne525
    replied
    Originally posted by jake2710 View Post
    Kyllä se varmaan laihalla sitten toimii jos keräysarvokin nousi.
    Ette katsonut operation mode kohdasta pintakaasulla oliko siinä toi stratified-charge?
    Näköjään sitten toivoa palautua itsekseen tuosta 163,84 jumista, mikä sitten onkin.
    Kuinka monet katalysaattorit on mahdettu vaihtaa turhaan...
    Oli siinä tuo stratified charge kyllä, olisko ollut kolmea eri moodia jotka vaihteli tilanteen mukaan.

    Mutta moottorin lämmöt ei noussu miten olis pitänyt. Pitänee tehdä se termariremppa ja samalla vaihtaa myös vaihteiston termari. Muita tuossaa ei kai olekaan.

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by arne525 View Post
    Sen verran päivitystä, että eilen saatiin vikakoodit luettua. Ei koodeja. Moottorin toimintamoodit toimii, eli laihalla käy ilmeisesti niin kuin pitääkin. Ainoa arveluttava juttu oli, että alussa sulphur saturation arvo oli n.260mg ja testiajeluiden jälkeen 287 mg. Eli ainakaan tuolla välillä ei ollut polttanut.

    Onkos tuo kuorma jonkun mielestä korkea? Jos joku tietää, lähteekö poltto päällä vasta jostain raja-arvosta olis tästä tiedosta varmasti hyötyä.

    Mutta tosiaan, ylläti ylläri, vikakoodeja ei löytynytkään...

    Ehkäpä sen katin vaihdon kanssa hetki vielä odotetaan.
    Kyllä se varmaan laihalla sitten toimii jos keräysarvokin nousi.
    Ette katsonut operation mode kohdasta pintakaasulla oliko siinä toi stratified-charge?
    Näköjään sitten toivoa palautua itsekseen tuosta 163,84 jumista, mikä sitten onkin.
    Kuinka monet katalysaattorit on mahdettu vaihtaa turhaan...

    Leave a comment:


  • arne525
    replied
    Sen verran päivitystä, että eilen saatiin vikakoodit luettua. Ei koodeja. Moottorin toimintamoodit toimii, eli laihalla käy ilmeisesti niin kuin pitääkin. Ainoa arveluttava juttu oli, että alussa sulphur saturation arvo oli n.260mg ja testiajeluiden jälkeen 287 mg. Eli ainakaan tuolla välillä ei ollut polttanut.

    Onkos tuo kuorma jonkun mielestä korkea? Jos joku tietää, lähteekö poltto päällä vasta jostain raja-arvosta olis tästä tiedosta varmasti hyötyä.

    Mutta tosiaan, ylläti ylläri, vikakoodeja ei löytynytkään...

    Ehkäpä sen katin vaihdon kanssa hetki vielä odotetaan.

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Jos huonolta alkaa näyttämään niin http://www.supersprint.com/en/prod_z-p-8496.aspx

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by arne525 View Post
    Ennen nox anturin vaihtoa itse nox anturi oli antanut jonkin herjan. Eli oletettavasti siinäkin oli vikaa ja se oli sytyttämyt vikavalon. Mutta pakkopoltto ei toiminunt uudellakaan anturilla.
    Lämmityspiiri näissä Nox antureissa näyttää YLEISIN vikakoodi olevan. Lieneekö tässä tapauksessa ollut sama?
    Luotettavan mutta varmistamattoman huhun mukaan yksikin vikakoodi DME:llä (moottorinohjain) estäisi polttotapahtuman ? tutkitaan asiaa !

    Leave a comment:

Working...
X