E61 523iA/2006 vikakoodit p1639 ja p1417

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39touring
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 203
    • Janakkala

    #16
    Kopio: (E90 E92) Forum.

    throttle body made of alu and throttle flap made of steel. We tried frosting throttle body to -40 and it looks like in this condition it is possible, that aluminium body became a little tight for steel flap, so it can't move until warming up to -25..-20.
    - new thottle body doesn't fix problem. (Old throttle body was almost clean, and no changes after cleaning, so we tried new throttle body).
    - we both have 325i 05 model year with n52b25 engine (with 2 DISA intake manifold). In 2006 BMW changed intake manifold to new revision with another crankcase separator. So we suggest this is tha main reason of our problem.

    Purettava tarkistettva mitä on syönny, kun muutakaan ei keksi......!

    Mikä oli tuo parannus??

    Comment

    • DDD
      Newbiemmer
      • Mar 2014
      • 27
      • Finland

      #17
      Originally posted by E39touring View Post
      Kopio: (E90 E92) Forum.

      throttle body made of alu and throttle flap made of steel. We tried frosting throttle body to -40 and it looks like in this condition it is possible, that aluminium body became a little tight for steel flap, so it can't move until warming up to -25..-20.
      - new thottle body doesn't fix problem. (Old throttle body was almost clean, and no changes after cleaning, so we tried new throttle body).
      - we both have 325i 05 model year with n52b25 engine (with 2 DISA intake manifold). In 2006 BMW changed intake manifold to new revision with another crankcase separator. So we suggest this is tha main reason of our problem.

      Purettava tarkistettva mitä on syönny, kun muutakaan ei keksi......!

      Mikä oli tuo parannus??
      Alla Copy\Paste E9x osastolta.. Omaan tapaukseen tuo pakkasraja sattuu tosi hyvin. Saa nähdä ilmoitteleeko enää reduced poweria, kun ilmat laihtuu.

      Nyt on kuitenkin tullut ainakin itselleni uutta tietoa asiasta. Eli viimeisten tutkimusten mukaan on lopulta löydetty se varsinainen vian aiheuttaja. Vian aiheuttaa siis tämänhetkisen diagnoosin mukaan viallinen imusarja, joka vaikuttaa ilmanvirtaukseen ja aiheuttaa ongelmia nimenomaan kylmissä olosuhteissa. Bmw on tiedottanut tästä asiasta vuonna 2006 ja maininnut, että ongelmat alkavat -25 asteen lämpötilassa. Nyt siis omaan autooni on tilattu uusi imusarja ja siihen liittyvät uudet osat, jotka diagnoosin mukaan poistavat kyseisen vian. Oma autoni on rekisteröity -06, mutta rullannut tehtaalta ulos 08/2005 ja RealOEM:in mukaan 10/2005 on tullut muutoksia imusarjaan. Onko siitä uudempiin jo korjattu tätä asiaa?

      Comment

      • Ccccc
        Bimmer Rookie
        • Nov 2015
        • 112
        • Valkeakoski

        #18
        Originally posted by DDD View Post
        Alla Copy\Paste E9x osastolta.. Omaan tapaukseen tuo pakkasraja sattuu tosi hyvin. Saa nähdä ilmoitteleeko enää reduced poweria, kun ilmat laihtuu.

        Nyt on kuitenkin tullut ainakin itselleni uutta tietoa asiasta. Eli viimeisten tutkimusten mukaan on lopulta löydetty se varsinainen vian aiheuttaja. Vian aiheuttaa siis tämänhetkisen diagnoosin mukaan viallinen imusarja, joka vaikuttaa ilmanvirtaukseen ja aiheuttaa ongelmia nimenomaan kylmissä olosuhteissa. Bmw on tiedottanut tästä asiasta vuonna 2006 ja maininnut, että ongelmat alkavat -25 asteen lämpötilassa. Nyt siis omaan autooni on tilattu uusi imusarja ja siihen liittyvät uudet osat, jotka diagnoosin mukaan poistavat kyseisen vian. Oma autoni on rekisteröity -06, mutta rullannut tehtaalta ulos 08/2005 ja RealOEM:in mukaan 10/2005 on tullut muutoksia imusarjaan. Onko siitä uudempiin jo korjattu tätä asiaa?
        Mun valmistettu 3/2006 ja eilen ekaa kertaa tämä vika. Oli joku 26 pakkasta. Tänää 18 pakkasta ja ei ongelmia. Ei siis enää mitään vikavaloja pala mutta noita kahta vikakoodia ei saa nollattua. Saako ne inpalla vai pitääkö osia uusia ennenku koodit saa pois:think
        Työkalut M47 dampperin vaihtoon
        INPA ISTA

        Comment

        • 523i
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 319
          • Iisalmi

          #19
          https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j...1eL73Bp6HBjo7Q

          Tuossa on linkki siihen bmw tiedotteeseen viasta. tuo oma 8/2006 tekee juuri samaa.

          Comment

          • markok
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 3018
            • Kuopio

            #20
            Originally posted by 523i View Post
            https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j...1eL73Bp6HBjo7Q

            Tuossa on linkki siihen bmw tiedotteeseen viasta. tuo oma 8/2006 tekee juuri samaa.
            Mitä pikaisesti tuon linkin selasin niin ilmeisesti puutteellisesta huohotuksesta nämä ongelmat johtuvat ja imusarjaan tullut kosteus jumittaa kaasuläppää. Joku jolla tämä vika on päällä voisi kokeilla laittaa kovien pakkasten ajaksi munuaiset tukkoon. Tällä keinolla sai ainakin M54 koneen huohotuksen toimimaan kovilla pakkasilla paljon paremmin. Tosin tuossa huohotin oli vielä aremmassa paikassa koneen etuosassa, mutta mielestäni kokeilemisen arvoinen juttu. Lisäksi ajoviima ei pääsisi ihan niin pahasti jäähdyttämään kaasuläppää.
            Last edited by markok; 09-01-2016, 19:02.
            BMW 530iA Touring -05

            Comment

            • 523i
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 319
              • Iisalmi

              #21
              Originally posted by markok View Post
              Mitä pikaisesti tuon linkin selasin niin ilmeisesti puutteellisesta huohotuksesta nämä ongelmat johtuvat ja imusarjaan tullut kosteus jumittaa kaasuläppää. Joku jolla tämä vika on päällä voisi kokeilla laittaa kovien pakkasten ajaksi munuaiset tukkoon. Tällä keinolla sai ainakin M54 koneen huohotuksen toimimaan kovilla pakkasilla paljon paremmin. Tosin tuossa huohotin oli vielä aremmassa paikassa koneen etuosassa, mutta mielestäni kokeilemisen arvoinen juttu. Lisäksi ajoviima ei pääsisi ihan niin pahasti jäähdyttämään kaasuläppää.
              Ja tuo e60 keula kun on vielä avonaisempi mitä e39 ainakin omasta mielestä.

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                #22
                Originally posted by 523i View Post
                Ja tuo e60 keula kun on vielä avonaisempi mitä e39 ainakin omasta mielestä.
                Saattaa ehkä ollakin. Joissain malleissahan on automaattisesti sulkeutuvat läpät munuaisten takana, mutta bensa malleihin tätä ei tainnut saada. Itse olen tukkinut munuaiset myös tästä e61:stä kun pakkanen menee yli 15 asteen.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • E39touring
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 203
                  • Janakkala

                  #23
                  Keula nyt tukossa ja ainakaan eilen ei häiriö kiusannut, kun pakkasta -17c. Tosin auton käytin pihassa myös lämpimäksi. Seurataan tilannetta kun huomena työressu n. 500km, joten selviää auttaako.

                  Lämmöt kyllä pysyy hyvin kurissa, kun salavalikosta seurailin. Pudotustoiminnolla käyvät n.85c ja sitten nousevat nätisti takaisin97-98c.

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    #24
                    Originally posted by E39touring View Post
                    Keula nyt tukossa ja ainakaan eilen ei häiriö kiusannut, kun pakkasta -17c. Tosin auton käytin pihassa myös lämpimäksi. Seurataan tilannetta kun huomena työressu n. 500km, joten selviää auttaako.

                    Lämmöt kyllä pysyy hyvin kurissa, kun salavalikosta seurailin. Pudotustoiminnolla käyvät n.85c ja sitten nousevat nätisti takaisin97-98c.
                    Lämmöt nämä bensa koneet kyllä jaksaa pitää normaalissa vaikka keula ei olisi tukossa. Tuo jäädyttävä ajoviima vaan on pahasta tuolle huohotukselle. Kerro vieläkö vika uusiutuu kun saat kilometrejä lisää vastaavissa oloissa.
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • E39touring
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 203
                      • Janakkala

                      #25
                      Nyt ajeltu keula tukittuna lyhyttä ja pitenpää matkaa. Pakkasta ollut välillä -17 mutta minkäänlaista ongelmaa ei enään ole kaasuläpän kanssa ollut!!
                      Näin jatketaan ja laitan tietoa, jos saan ongelman esiin. Vaikuttaa hyvinkin toimivalta ratkaisulta.

                      Comment

                      • DDD
                        Newbiemmer
                        • Mar 2014
                        • 27
                        • Finland

                        #26
                        Originally posted by E39touring View Post
                        Nyt ajeltu keula tukittuna lyhyttä ja pitenpää matkaa. Pakkasta ollut välillä -17 mutta minkäänlaista ongelmaa ei enään ole kaasuläpän kanssa ollut!!
                        Näin jatketaan ja laitan tietoa, jos saan ongelman esiin. Vaikuttaa hyvinkin toimivalta ratkaisulta.
                        Eipä ole omassakaan valitellut kaasuläppää. Tosin pakkastakaan ei ole yli -20C ollut. Tarkastin\putsasin kaasuläpän... Läpässä paskat 10 vuoden ajalta, joten aika "puhtaalta" näyttää. Täytyy itsekin tukkia munuaiset, jos siitä apu löytyy noihin yli -20c keleille. Jos niitä enää tänä talvena tulee.
                        Attached Files

                        Comment

                        • 523i
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2009
                          • 319
                          • Iisalmi

                          #27
                          Omassa ei ollut viikkoon mitään häiriötä mutta heti kun meni alle -20 niin jos löysää ja äkkiä painaa enemmän kaasua niin vika on päällä. Pitänee tukkia tuo keula.
                          EDIT: -22c ja ei mitään häikkää, taitaa tulla satunnaisesti tuo?
                          Last edited by 523i; 16-01-2016, 10:02.

                          Comment

                          • M_P
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2012
                            • 97
                            • ----------------

                            #28
                            Originally posted by markok View Post
                            Saattaa ehkä ollakin. Joissain malleissahan on automaattisesti sulkeutuvat läpät munuaisten takana, mutta bensa malleihin tätä ei tainnut saada. Itse olen tukkinut munuaiset myös tästä e61:stä kun pakkanen menee yli 15 asteen.
                            Mulla on vuoden 2004 bensamalli 525i ja munuaisten takan on "kaihtimet"

                            Comment

                            • 205/65-15H
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1425

                              #29
                              Originally posted by M_P View Post
                              Mulla on vuoden 2004 bensamalli 525i ja munuaisten takan on "kaihtimet"
                              Samoin löytyy tuosta sigun saksantuonnista.
                              e39 M54B22 manual
                              Polestar2 LRDM -21
                              Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                #30
                                Originally posted by M_P View Post
                                Mulla on vuoden 2004 bensamalli 525i ja munuaisten takan on "kaihtimet"
                                Huomasin tosiaan itsekin, että on näitä ollut saatavissa. Millähän perusteella noita laittavat ja löytyykö tästä mainintaa varustelistasta? Tuossa omassa suomi mallissa näitä ei ole.
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X