Originally posted by JP-76
View Post
E61 530D " Increased Emissions "
Collapse
X
-
Kertokaahan, mitä tuo kuvan alu-putkessa oleva lämpötila-anturi ohjaa? Jos vaikka löytyisi siitä vika autoni (525dA 2007 LCI) terävään nykimiseen kylmänä (ja näillä keleillä siis lähes koko ajan).:thinkOriginally posted by Anzafin View PostNiin eli siis ahtoilman letku joka tulee välijäähdyttimestä. Ptikkala puhuikin tuossa aiemmin jo samaisesta letkusta.
Olisiko autoon vaihdettu sitten jokin tarvikevälijäähdytin ja siksi alkuperäinen letku-/putkiyhdistelmä jää lyhyeksi?
Osakokonaisuus nro 6: http://www.realoem.com/bmw/showparts...68&hg=11&fg=40
- Antti -
Comment
-
Siis tuo imuilman lämpötilatunnistin on joka toisessa rikki ja jää näyttämään korkeata lukemaa n. 80C. Isän X5 3.0D tuo oli rikki ja se uusittiin ja samalla egr sai lähteä ja nykiminen hävisi. Nykimiseen siis vaikutti jompi kumpi, itse veikkaan egr:ää... Mitä anturi ohjaa, rajoittaa ahtoja ja syöttöjä jos ilma on liian kuumaa eli jos anturi on rikki. Tuo saattaa hyvinkin olla syypää nykimiseen kun luulee ilman olevan kuumaa vaikka näin ei ole. Rikkinäinen anturi ei jätä vikakoodeja. Anturi maksaa 35€, joten halpa olisi korjaus!Originally posted by KOMBI7 View PostKertokaahan, mitä tuo kuvan alu-putkessa oleva lämpötila-anturi ohjaa? Jos vaikka löytyisi siitä vika autoni (525dA 2007 LCI) terävään nykimiseen kylmänä (ja näillä keleillä siis lähes koko ajan).:think
Livedataa lukemalla selviää anturin ehjyys!Last edited by VolvoTDi; 23-01-2014, 11:16.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Just joo, näin sitä pitää autoja korjata.Originally posted by JP-76 View PostKaverilla oli murtunut toi alempi letku tuosta saumakohdasta 535d:ssä, leikkasi vaan murtuneen osan kumiletkusta pois ja klemmarilla takasin kiinni.
Oliskohan tossa samanlaisesta patentista kyse :think
Katkaisemalla tuon letkun ja pingottamalla sen kiinni, siihen tulee jännitystä, jolloin sitten laukeaa joku muu paikka. Mutta, mitäpä sitä ei tekisi parin sadan säästön takia...BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Noh näin siinä oli käyny. Mutta nyt on auto leimattu ja liikkuu normaalisti. Hehkut pitäs vaihtaa kuhan lötys ohje jostai.Originally posted by jaki View PostJust joo, näin sitä pitää autoja korjata.
Katkaisemalla tuon letkun ja pingottamalla sen kiinni, siihen tulee jännitystä, jolloin sitten laukeaa joku muu paikka. Mutta, mitäpä sitä ei tekisi parin sadan säästön takia...
Comment
-
Heh, samasesta autosta kutiteltiin just vähän aikaa sitten 406hp/750Nm AJ-Tech:llä ja Antti tuota viritystä katteli kun otettiin DPf:ää poikkeen. Totesi vaan että hyvinhän tuo on pysynyOriginally posted by jaki View PostJust joo, näin sitä pitää autoja korjata.
Katkaisemalla tuon letkun ja pingottamalla sen kiinni, siihen tulee jännitystä, jolloin sitten laukeaa joku muu paikka. Mutta, mitäpä sitä ei tekisi parin sadan säästön takia...
Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
Itsellä kanssa tuon letkun kanssa ollut ongelmaa, kun on läppiä poisteltu, tehty hehkuremppaa jne. Jossain vaiheessa ei enää taivuttelua kestänyt ja rupesi päästämään paineita ulos.
Silloin tuli muistaakseni Ebaysta ihan osanumerolla vastaan tuo mutka pikaliittimen kera.
tai
Oli silloin sen verran kiire saada auto ajoon, että nappasin Würthiltä rullallisen paineletkujen paikkaamiseen tarkoitettua vulkanoivaa silikoniteippiä ja paikkasin repeämän sillä.
Pitää tuo letku vaihtaa seuraavan kerran kun konehuoneessa joutuu kätensä likaamaan, mutta toistaiseksi on ainakin toiminut.
Comment
-
No johan on hinnat. Molemmat putket tais olla kl varaosissa yhteensä 150e..Originally posted by wtw View PostItsellä kanssa tuon letkun kanssa ollut ongelmaa, kun on läppiä poisteltu, tehty hehkuremppaa jne. Jossain vaiheessa ei enää taivuttelua kestänyt ja rupesi päästämään paineita ulos.
Silloin tuli muistaakseni Ebaysta ihan osanumerolla vastaan tuo mutka pikaliittimen kera.
tai
Oli silloin sen verran kiire saada auto ajoon, että nappasin Würthiltä rullallisen paineletkujen paikkaamiseen tarkoitettua vulkanoivaa silikoniteippiä ja paikkasin repeämän sillä.
Pitää tuo letku vaihtaa seuraavan kerran kun konehuoneessa joutuu kätensä likaamaan, mutta toistaiseksi on ainakin toiminut.
Comment
-
Vaihdoin eilen ilmansuodattimen ja tänään pamahti tuo "increased emissions" tauluun. Ei taida olla sattumaa... Vittu näitä avaruusajan vehkeitä! Auto -06 530d
Voiko tossa mennä jokin niin pieleen että Se aiheuttaisi tuon vian? Siinähän joutui kohtalaisen paljon ahkeroimaan mutta luulin että se meni niinkuin piti.
Häviääkö toi itsestään jos vika korjaantuu vai pitääkö aina kuitata kooderilla pois? En pääse lukemaan ennen viikonloppua.
Comment
-
Pistähän penkkilappu näkösille.Originally posted by JP-76 View PostHeh, samasesta autosta kutiteltiin just vähän aikaa sitten 406hp/750Nm AJ-Tech:llä ja Antti tuota viritystä katteli kun otettiin DPf:ää poikkeen. Totesi vaan että hyvinhän tuo on pysyny
-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
Originally posted by MMF View PostVaihdoin eilen ilmansuodattimen ja tänään pamahti tuo "increased emissions" tauluun. Ei taida olla sattumaa... Vittu näitä avaruusajan vehkeitä! Auto -06 530d
Voiko tossa mennä jokin niin pieleen että Se aiheuttaisi tuon vian? Siinähän joutui kohtalaisen paljon ahkeroimaan mutta luulin että se meni niinkuin piti.
Häviääkö toi itsestään jos vika korjaantuu vai pitääkö aina kuitata kooderilla pois? En pääse lukemaan ennen viikonloppua.
siinä taitaa olla se ilmamassaanturi heti sen suotimen jälkeen, katso ettei suodattimen vaihdon yhteydessä ole moskaa päässyt vastuslankaan, se aiheuttaa ongelmia. tai toinen on että jokin alipaineletku on irti.
Comment
-
jotain tälläistä ajattelinkin mutta auto käy ja kulkee ihan normaalisti. Pitääkö se suodatin irroittaa uudestaan jos sitä maffia vaihtaa tai putsailee? En haluais alkaa siihen hommaan uudestaan. Ja jos se vika poistuu niin häviääkö se vikakoodi itsestään?Originally posted by yrd3 View Postsiinä taitaa olla se ilmamassaanturi heti sen suotimen jälkeen, katso ettei suodattimen vaihdon yhteydessä ole moskaa päässyt vastuslankaan, se aiheuttaa ongelmia. tai toinen on että jokin alipaineletku on irti.
Onko siinä itse suodattimessa tai kotelossa jotain antureita jotka tämän voi aiheuttaa? Siinä oli melko taistelu mutta tosiaan 99% varmuudella sain sen ihan oikein takaisin.
Comment
-
kyllä se itestään pitääs lähtiä ilmoitus pois kun saa putsattua, se anturi vaan pakkaa olemaan aika likillä siinä suotimen jälkeen että kun vanhaa suodatinta ottaa pois niin sinne helposti livahtaa jonkinmoonen moskanpala lankaan kiinni. en oo käpäilly sitä maffia irtonaasena sen kummemmin mut kun suodatin on irti, niin helppo vähän varovasti puhaltaa puhtaaksi, toki voi olla helpompi että ottaa sen suoraan lapaseen koko systeemin.Originally posted by MMF View Postjotain tälläistä ajattelinkin mutta auto käy ja kulkee ihan normaalisti. Pitääkö se suodatin irroittaa uudestaan jos sitä maffia vaihtaa tai putsailee? En haluais alkaa siihen hommaan uudestaan. Ja jos se vika poistuu niin häviääkö se vikakoodi itsestään?
Onko siinä itse suodattimessa tai kotelossa jotain antureita jotka tämän voi aiheuttaa? Siinä oli melko taistelu mutta tosiaan 99% varmuudella sain sen ihan oikein takaisin.
Comment
-
Tämä tuli itselleni myös mieleen. Kokeilin aikoinaan ajoa irtonaisella EGR-alipaineletkulla, ja 30km ajon jälkeen tuli juuri tuo sama ilmoitus. Siellä pöntössä on se happianturi, jonka aistimusten perusteella tuo ilmoitus tulee. Kannattaa myös tutkia imusarjaan tuleva ahtoputki. Siinä putken yläosassa on kohta, johon joissain yksilöissä hankaa yksi poikittainen vesiletku. Esim. omassa autossani se putki oli hangannut ahtoputkesta materiaalia pois melkoisen siivun.Originally posted by exautisti View PostTarkasta egr-venttiilin alipaine letkun kunto kanssa,muutama katkinainen tullu vastaan.
Eli veikkaus EGR:lle tai ahtovuodolle.
Comment
Comment