Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530D " Increased Emissions "

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ylitie
    Bimmer Rookie
    • Jan 2014
    • 62
    • Kangasala

    #16
    Originally posted by JP-76 View Post
    Kaverilla oli murtunut toi alempi letku tuosta saumakohdasta 535d:ssä, leikkasi vaan murtuneen osan kumiletkusta pois ja klemmarilla takasin kiinni.

    Oliskohan tossa samanlaisesta patentista kyse :think
    Voi pitää paikkaansa tuokin. Noh mikäs tässä taxilla matkustaessa tämä päivä. Täytyy metsästää romurit läpi tai sitten hakee marmorilta..

    Comment

    • Ylitie
      Bimmer Rookie
      • Jan 2014
      • 62
      • Kangasala

      #17
      Jes, KL varaosista 155e ala ja ylä kumi putki eli siis koko setti ilman alu putkea.

      Vikavalo sammui itsestään pienen testi ajon jälkee ja meno jatkuu.

      Comment

      • KOMBI7
        Bimmer Rookie
        • Jul 2011
        • 82
        • Satakunta

        #18
        Originally posted by Anzafin View Post
        Niin eli siis ahtoilman letku joka tulee välijäähdyttimestä. Ptikkala puhuikin tuossa aiemmin jo samaisesta letkusta.
        Olisiko autoon vaihdettu sitten jokin tarvikevälijäähdytin ja siksi alkuperäinen letku-/putkiyhdistelmä jää lyhyeksi?

        Osakokonaisuus nro 6: http://www.realoem.com/bmw/showparts...68&hg=11&fg=40

        - Antti -
        Kertokaahan, mitä tuo kuvan alu-putkessa oleva lämpötila-anturi ohjaa? Jos vaikka löytyisi siitä vika autoni (525dA 2007 LCI) terävään nykimiseen kylmänä (ja näillä keleillä siis lähes koko ajan).:think

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #19
          Originally posted by KOMBI7 View Post
          Kertokaahan, mitä tuo kuvan alu-putkessa oleva lämpötila-anturi ohjaa? Jos vaikka löytyisi siitä vika autoni (525dA 2007 LCI) terävään nykimiseen kylmänä (ja näillä keleillä siis lähes koko ajan).:think
          Siis tuo imuilman lämpötilatunnistin on joka toisessa rikki ja jää näyttämään korkeata lukemaa n. 80C. Isän X5 3.0D tuo oli rikki ja se uusittiin ja samalla egr sai lähteä ja nykiminen hävisi. Nykimiseen siis vaikutti jompi kumpi, itse veikkaan egr:ää... Mitä anturi ohjaa, rajoittaa ahtoja ja syöttöjä jos ilma on liian kuumaa eli jos anturi on rikki. Tuo saattaa hyvinkin olla syypää nykimiseen kun luulee ilman olevan kuumaa vaikka näin ei ole. Rikkinäinen anturi ei jätä vikakoodeja. Anturi maksaa 35€, joten halpa olisi korjaus!
          Livedataa lukemalla selviää anturin ehjyys!
          Last edited by VolvoTDi; 23-01-2014, 10:16.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2979
            • Uusimaa

            #20
            Originally posted by JP-76 View Post
            Kaverilla oli murtunut toi alempi letku tuosta saumakohdasta 535d:ssä, leikkasi vaan murtuneen osan kumiletkusta pois ja klemmarilla takasin kiinni.

            Oliskohan tossa samanlaisesta patentista kyse :think
            Just joo, näin sitä pitää autoja korjata.
            Katkaisemalla tuon letkun ja pingottamalla sen kiinni, siihen tulee jännitystä, jolloin sitten laukeaa joku muu paikka. Mutta, mitäpä sitä ei tekisi parin sadan säästön takia...
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • Ylitie
              Bimmer Rookie
              • Jan 2014
              • 62
              • Kangasala

              #21
              Originally posted by jaki View Post
              Just joo, näin sitä pitää autoja korjata.
              Katkaisemalla tuon letkun ja pingottamalla sen kiinni, siihen tulee jännitystä, jolloin sitten laukeaa joku muu paikka. Mutta, mitäpä sitä ei tekisi parin sadan säästön takia...
              Noh näin siinä oli käyny. Mutta nyt on auto leimattu ja liikkuu normaalisti. Hehkut pitäs vaihtaa kuhan lötys ohje jostai.

              Comment

              • JP-76
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 1060
                • Kanta-Häme

                #22
                Originally posted by jaki View Post
                Just joo, näin sitä pitää autoja korjata.
                Katkaisemalla tuon letkun ja pingottamalla sen kiinni, siihen tulee jännitystä, jolloin sitten laukeaa joku muu paikka. Mutta, mitäpä sitä ei tekisi parin sadan säästön takia...
                Heh, samasesta autosta kutiteltiin just vähän aikaa sitten 406hp/750Nm AJ-Tech:llä ja Antti tuota viritystä katteli kun otettiin DPf:ää poikkeen. Totesi vaan että hyvinhän tuo on pysyny
                Kalusto:
                BMW 550i xDrive -14
                BMW S1000R -17
                Toyota Proace -15

                Comment

                • wtw
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2005
                  • 122

                  #23
                  Itsellä kanssa tuon letkun kanssa ollut ongelmaa, kun on läppiä poisteltu, tehty hehkuremppaa jne. Jossain vaiheessa ei enää taivuttelua kestänyt ja rupesi päästämään paineita ulos.
                  Silloin tuli muistaakseni Ebaysta ihan osanumerolla vastaan tuo mutka pikaliittimen kera.
                  http://www.ebay.com/itm/INTERCOOLER-...item417c4bfe7b

                  tai

                  http://www.ebay.com/itm/INTERCOOLER-...item417ccb3864

                  Oli silloin sen verran kiire saada auto ajoon, että nappasin Würthiltä rullallisen paineletkujen paikkaamiseen tarkoitettua vulkanoivaa silikoniteippiä ja paikkasin repeämän sillä. Pitää tuo letku vaihtaa seuraavan kerran kun konehuoneessa joutuu kätensä likaamaan, mutta toistaiseksi on ainakin toiminut.

                  Comment

                  • Ylitie
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2014
                    • 62
                    • Kangasala

                    #24
                    Originally posted by wtw View Post
                    Itsellä kanssa tuon letkun kanssa ollut ongelmaa, kun on läppiä poisteltu, tehty hehkuremppaa jne. Jossain vaiheessa ei enää taivuttelua kestänyt ja rupesi päästämään paineita ulos.
                    Silloin tuli muistaakseni Ebaysta ihan osanumerolla vastaan tuo mutka pikaliittimen kera.
                    http://www.ebay.com/itm/INTERCOOLER-...item417c4bfe7b

                    tai

                    http://www.ebay.com/itm/INTERCOOLER-...item417ccb3864

                    Oli silloin sen verran kiire saada auto ajoon, että nappasin Würthiltä rullallisen paineletkujen paikkaamiseen tarkoitettua vulkanoivaa silikoniteippiä ja paikkasin repeämän sillä. Pitää tuo letku vaihtaa seuraavan kerran kun konehuoneessa joutuu kätensä likaamaan, mutta toistaiseksi on ainakin toiminut.
                    No johan on hinnat. Molemmat putket tais olla kl varaosissa yhteensä 150e..

                    Comment

                    • MMF
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2007
                      • 461
                      • Sipoo

                      #25
                      Vaihdoin eilen ilmansuodattimen ja tänään pamahti tuo "increased emissions" tauluun. Ei taida olla sattumaa... Vittu näitä avaruusajan vehkeitä! Auto -06 530d

                      Voiko tossa mennä jokin niin pieleen että Se aiheuttaisi tuon vian? Siinähän joutui kohtalaisen paljon ahkeroimaan mutta luulin että se meni niinkuin piti.

                      Häviääkö toi itsestään jos vika korjaantuu vai pitääkö aina kuitata kooderilla pois? En pääse lukemaan ennen viikonloppua.
                      E70 X5 3.0D -07
                      W124 200d
                      Hiace 4wd

                      EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                      Comment

                      • exautisti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1267
                        • oulu

                        #26
                        Originally posted by JP-76 View Post
                        Heh, samasesta autosta kutiteltiin just vähän aikaa sitten 406hp/750Nm AJ-Tech:llä ja Antti tuota viritystä katteli kun otettiin DPf:ää poikkeen. Totesi vaan että hyvinhän tuo on pysyny
                        Pistähän penkkilappu näkösille.
                        -99 punane passatti

                        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                        Tuikun softat
                        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                        www.mcars.fi

                        Kysy 041-5056506

                        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                        Comment

                        • yrd3
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2013
                          • 163
                          • Ylistaro

                          #27
                          Originally posted by MMF View Post
                          Vaihdoin eilen ilmansuodattimen ja tänään pamahti tuo "increased emissions" tauluun. Ei taida olla sattumaa... Vittu näitä avaruusajan vehkeitä! Auto -06 530d

                          Voiko tossa mennä jokin niin pieleen että Se aiheuttaisi tuon vian? Siinähän joutui kohtalaisen paljon ahkeroimaan mutta luulin että se meni niinkuin piti.

                          Häviääkö toi itsestään jos vika korjaantuu vai pitääkö aina kuitata kooderilla pois? En pääse lukemaan ennen viikonloppua.

                          siinä taitaa olla se ilmamassaanturi heti sen suotimen jälkeen, katso ettei suodattimen vaihdon yhteydessä ole moskaa päässyt vastuslankaan, se aiheuttaa ongelmia. tai toinen on että jokin alipaineletku on irti.

                          Comment

                          • MMF
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2007
                            • 461
                            • Sipoo

                            #28
                            Originally posted by yrd3 View Post
                            siinä taitaa olla se ilmamassaanturi heti sen suotimen jälkeen, katso ettei suodattimen vaihdon yhteydessä ole moskaa päässyt vastuslankaan, se aiheuttaa ongelmia. tai toinen on että jokin alipaineletku on irti.
                            jotain tälläistä ajattelinkin mutta auto käy ja kulkee ihan normaalisti. Pitääkö se suodatin irroittaa uudestaan jos sitä maffia vaihtaa tai putsailee? En haluais alkaa siihen hommaan uudestaan. Ja jos se vika poistuu niin häviääkö se vikakoodi itsestään?

                            Onko siinä itse suodattimessa tai kotelossa jotain antureita jotka tämän voi aiheuttaa? Siinä oli melko taistelu mutta tosiaan 99% varmuudella sain sen ihan oikein takaisin.
                            E70 X5 3.0D -07
                            W124 200d
                            Hiace 4wd

                            EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                            Comment

                            • yrd3
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2013
                              • 163
                              • Ylistaro

                              #29
                              Originally posted by MMF View Post
                              jotain tälläistä ajattelinkin mutta auto käy ja kulkee ihan normaalisti. Pitääkö se suodatin irroittaa uudestaan jos sitä maffia vaihtaa tai putsailee? En haluais alkaa siihen hommaan uudestaan. Ja jos se vika poistuu niin häviääkö se vikakoodi itsestään?

                              Onko siinä itse suodattimessa tai kotelossa jotain antureita jotka tämän voi aiheuttaa? Siinä oli melko taistelu mutta tosiaan 99% varmuudella sain sen ihan oikein takaisin.
                              kyllä se itestään pitääs lähtiä ilmoitus pois kun saa putsattua, se anturi vaan pakkaa olemaan aika likillä siinä suotimen jälkeen että kun vanhaa suodatinta ottaa pois niin sinne helposti livahtaa jonkinmoonen moskanpala lankaan kiinni. en oo käpäilly sitä maffia irtonaasena sen kummemmin mut kun suodatin on irti, niin helppo vähän varovasti puhaltaa puhtaaksi, toki voi olla helpompi että ottaa sen suoraan lapaseen koko systeemin.

                              Comment

                              • JKK
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2328
                                • Uusimaa

                                #30
                                Originally posted by exautisti View Post
                                Tarkasta egr-venttiilin alipaine letkun kunto kanssa,muutama katkinainen tullu vastaan.
                                Tämä tuli itselleni myös mieleen. Kokeilin aikoinaan ajoa irtonaisella EGR-alipaineletkulla, ja 30km ajon jälkeen tuli juuri tuo sama ilmoitus. Siellä pöntössä on se happianturi, jonka aistimusten perusteella tuo ilmoitus tulee. Kannattaa myös tutkia imusarjaan tuleva ahtoputki. Siinä putken yläosassa on kohta, johon joissain yksilöissä hankaa yksi poikittainen vesiletku. Esim. omassa autossani se putki oli hangannut ahtoputkesta materiaalia pois melkoisen siivun.

                                Eli veikkaus EGR:lle tai ahtovuodolle.
                                BMW G30 545e M-Sport

                                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎