Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 ilmastoinnin vikaakoodeja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ikuinen aloittelija
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 336
    • maa

    F11 ilmastoinnin vikaakoodeja

    F11:een tulee tuollaiset vikakoodit ilmastoinnista. En löytänyt niihin selityksiä taulukoista.

    Heating / AC:
    Air conditioning
    Fehler: OBD 1 board temperature sensor short circuit to ground EKMV
    Code: 8011FD
    Fehler: OBD 1 phase current sensor short to battery-EKMV
    Code: 801222
    G30 520d Xdrive Sport -18
    F30 320i Xdrive Limited Ed. -15
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3096

    #2
    Originally posted by Ikuinen aloittelija View Post
    F11:een tulee tuollaiset vikakoodit ilmastoinnista. En löytänyt niihin selityksiä taulukoista.

    Heating / AC:
    Air conditioning
    Fehler: OBD 1 board temperature sensor short circuit to ground EKMV
    Code: 8011FD
    Fehler: OBD 1 phase current sensor short to battery-EKMV
    Code: 801222
    Tuon mukaan siellä on oikosulku.
    Kulkineet/projektit:

    640D F06
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2855
      • Tampere

      #3
      Millä nuo koodit on luettu? Liitteenä oikeat selitykset koodeille.

      Mullakin tulee joka käynnistyksellä tuo DME/compressor-vikakoodi mutta en ole jaksanut sen kummemmin tutkia kun ilmastointi toimii eikä ole varsinainen vika. Ajon aikana ilmoitus ei uusiudu.

      Tuo toinen koodi on ionisaattorin ja ilmastointipaneelin välisestä signaalipiuhasta joka voi olla joko poikki tai oikosulussa, muut vaihtoehdot on liitteessä.
      Attached Files
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • sassi
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2008
        • 412
        • Nivala

        #4
        Originally posted by böntti View Post
        Mullakin tulee joka käynnistyksellä tuo DME/compressor-vikakoodi mutta en ole jaksanut sen kummemmin tutkia kun ilmastointi toimii eikä ole varsinainen vika. Ajon aikana ilmoitus ei uusiudu.
        Myös minun F10:ssä tulee joka startissa tuo vikakoodi "801222 air conditioning compressor: switch-off due to missing dme/dde release"
        En ole repinyt tuosta ressiä, koska katsoin juurikin tuon saman selityksen ISTAsta, ilmeisesti DDE ei anna "lupaa" kytkeä ilmastoinnin kompuraa välittömästi käynnistyksen jälkeen ennen kuin moottorin käynti on tasoittunut, kyseinen koodi on muutenkin tyyppiä "information", eli ei mitään kriittistä.
        Sen kuulee kyllä moottorin tyhjäkäynnistäkin kun pari sekuntia käynnistyksen jälkeen kytketään ilmastoinnin kompuraa ja laturia tulille.
        --
        Sassi
        - F10 530d
        - KTM 690 Enduro
        Ex. E90 330d, E46 330d

        Comment

        • Ikuinen aloittelija
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 336
          • maa

          #5
          Ok. Saavat kurkata seuraavassa huollossa, kun takuuta on vielä 1,5vuotta. Lukaisin nuo Androidin BMWhat:lla.
          G30 520d Xdrive Sport -18
          F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2314
            • Uusimaa

            #6
            Onkohan tuohon virheilmoitukseen 801222 tullut mitään selvyyttä että mikä sen aiheuttaa? Tämä ilmeisesti aika yleinen vikakoodi IHKA:sta, joka ei käsittääkseni vaikuta mihinkään. Eli kosmeettinen haitta ISTA:lla skannatessa?

            Mulla näyttää tämä olevan ainoa vikakoodi jonka auto generoi käytännössä jokaisella käynnistyskerralla. Ajonaikana ei tule jos käynnissäollessa poistaa.

            Eli kyseessä vikakoodi:
            801222: Air conditioning compressor: switch off due to missing DDE/DME release.
            Last edited by JKK; 05-11-2016, 18:51.
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #7
              ^ sassin kommentti, eiköhän siinä ole syy ?

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2855
                • Tampere

                #8
                Originally posted by JKK View Post
                Onkohan tuohon virheilmoitukseen 801222 tullut mitään selvyyttä että mikä sen aiheuttaa? Tämä ilmeisesti aika yleinen vikakoodi IHKA:sta, joka ei käsittääkseni vaikuta mihinkään. Eli kosmeettinen haitta ISTA:lla skannatessa?

                Mulla näyttää tämä olevan ainoa vikakoodi jonka auto generoi käytännössä jokaisella käynnistyskerralla. Ajonaikana ei tule jos käynnissäollessa poistaa.

                Eli kyseessä vikakoodi:
                801222: Air conditioning compressor: switch off due to missing DDE/DME release.
                Tämä tulee jokaisessa F1x:ssä ja ei vaikuta yhtään mihinkään.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • Driver22
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 2093
                  • *

                  #9
                  Mikähän voisi olla vikana kun ilmastointi ei pukkaa kylmää :think viime syksynä ilmastointi täyttöhuollettu ja tutkittu liikkeessä että ei pitäisi vuotaa mistään. Eli sen tyypillisimmän ongelman eli kennonkin pitäisi olla kunnossa.

                  Tässä vikakoodit viime syksyltä, kelit oli jo sen verta viileät että silloin oli vaikea sanoa alkoiko ilmastointi toimimaan täytön jälkeen. Nyt ei ainakaan pukkaa tarpeeksi kylmää.

                  Carlysta:
                  7. Heating / AC:
                  <--------------------------->
                  Air conditioning / Klimaanlage:
                  - Fault: Short circuit to positive or open circuit Schichtungspotentiometer links
                  - Code: 8011B9
                  - Fault: Difficult to start No start: No flame In normal operation, the heater
                  - Code: 8011E8
                  - Fault: Conditional shutdown system - Achieved reserve tank heater as
                  - Code: 8011F5
                  - Fault: Shutdown due to lack of Dme release compressor
                  - Code: 801222
                  <--------------------------->
                  Air conditioning / Klimaanlage:
                  - ECU not present/no answer
                  <--------------------------->
                  Aircon rear /Klima Heck:
                  - ECU not present/no answer

                  Toiseksi ylin koodi on varmaan tullut siitä kun webaston kiertovesipumppu oli rikki, mutta se uusittiin ja webasto on toiminut siitä lähtien ongelmattomasti.

                  Viime syksynä luettiin koodeja useampaan kertaan, ja tämä siellä tuntui aina toistuvan:
                  - Fault: Short circuit to positive or open circuit Schichtungspotentiometer links
                  - Code: 8011B9

                  Mihinköhän tuo viittaisi?
                  Last edited by Driver22; 09-05-2018, 14:59.
                  F31 330D Xdrive M-Sport

                  Comment

                  • Driver22
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2093
                    • *

                    #10
                    tänään luettiin uusiksi koodit ja tälläistä tällä kertaa:

                    Fault: Compressor: shutdown due to lack of DME release Code: 801222
                    Fault: AC-LIN 2: SHZH not respond, Bus Error SHZH Code: E70C2F

                    F31 330D Xdrive M-Sport

                    Comment

                    • Driver22
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2093
                      • *

                      #11
                      Joo eipä noista vikakoodeista ollut apua, ja syykin taisi selvitä. Ilmastoinnin kompuran kytkin lähtenyt irti ja kadonnut

                      Käykö N47 koneisen kompura, noita N57:n olevia ei niin helpolla tunnu löytyvän :think
                      F31 330D Xdrive M-Sport

                      Comment

                      • Puuankkuri
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2006
                        • 161
                        • Ylöjärvi

                        #12
                        Minkäs merkkinen toi orggis kompura on N57:n kyljessä, vai onko ihan perus Hella? Aattelin omaan tilata Denson mutta funtsin vaan että ei kai tolla merkillä nii väliä
                        Oli miten oli mutta näin on

                        Comment

                        • HV530XD
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2015
                          • 399
                          • Lappeenranta

                          #13
                          Ilmastointitietäjiltä apua kaivataan. Ilmastointi lakkasi antamasta kylmää, joten ensireaktio tietysti oli mennä täyttöhuoltoon. No ei apuja, vaikka kylmäainetta meni yli 700g. Eilen 28 asteen helteellä tunnustelin paineenalennusventtilille/höyrystimelle menevät putket, ja niistähän toinen pitäisi olla lämmin ja toinen viileä. Molemmat olivat melko kuumia, joten ajattelin että joko paineenalennusventtiili on sökö, tai sitten lauhdutin on tukossa tai flektit ei toimi. Tänään lukaisin vikakoodit ja pari ilmastoinnin vikaan viittaavaa koodia löytyikin, ja samalla huomasin, että ilmastoinnin kompura ei pyöri eli magneettikytkin ei vedä päälle.
                          Seuraavat koodit: E70C2F AC-LIN: heater does not respond / AC-LIN 2: SHZH not respond, Bus Error SHZH ja toinen: ECU:lta Junction box, 8020C7 Compressor clutch: open circuit or short circuit to positive Ja yksi vielä, ei ehkä liity ilmastointiin, mutta: C90CA9 : K-LIN 3 RLS: Missing LIN slave
                          Onko kellekkään tuttuja vikakoodeja, onko tullut vastaan? Sulakkeet kävin läpi ja kaikki ehjiä, joten oikkaria ei pitäisi olla. Kompuran kytkin open circuit viittaisi ihan piuhavikaan?
                          28 asteen helteellä taisi vaan konehouone olla kaikkineen niin kuuma, että nuo höyrystimelle menevät putket olivat sen takia molemmat kuumia ja viilennystä ei tietty tule jos kompura ei pyöri.

                          Comment

                          • HV530XD
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2015
                            • 399
                            • Lappeenranta

                            #14
                            Lisäkysymys edelliseen, missä mahtaa olla F11 ilmastoinnin kompuran rele? Voisi kattoo onko rele ehjä, ja mitata magneettikytkimen vastuksen, ja syöttää releen navoista suoraan virtaa magneettikytkimelle ja kattoo vetääkö se päälle. Luultavasti rele on siellä hanskalokeron sulaketaulussa, mutta mikä niistä?

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7518
                              • Jyväshyvä

                              #15
                              Kaksi ensimmäistä koodia liitty webastoon. Mittaa magneettikytkimen vastus, siellä on lämpösuoja joka voi olla palanut. Jos niin on käynyt niin vika voi korjaantua uudella hihnapyörällä (jos jostain löytää) tai sitten se palaa kohta uudestaan kun kompura käy liian kuumana.
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎