Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 varusteista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jms1601
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 338
    • P-Pohjanmaa

    #16
    Originally posted by böntti View Post
    Ens sunnuntaina ajelen reissun päätteeksi Oulu-Tampere, Sievi sattuu tarvittaessa matkalle.
    Itse asustelen Nivalassa ja matkaa tästä Sieviin 23km. Laittelen privaa tuosta ohjelmointi asiasta.
    530e G30 M-Sport -21
    ***********************
    Ex Audi A6 allroad -17
    Ex X5 xd30 M-Sport -14
    Ex 530dA F11 M-Sport -11
    Ex E61 530xD M-Sport -08
    Ex 530DAT E61
    Ex E39 M-Sport

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2857
      • Tampere

      #17
      Ok. Viikseä ei tartte periaatteessa vaihtaa, Altulle ja CeeRaylle oon tuon assarin koodannu ilman vaihtoa. Riippuen auton ohjelmistoversiosta assari on joko suoraan päällä tai sitten se kytketään valokatkaisimesta, käyttämällä valot nolla-asennossa. Lisäksi assarin saa deaktivoitua idrivestä. Viiksipaketin vaihto on toki myös mahdollista.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • pete95zhn
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 211
        • Boostby

        #18
        Onko muuten päivävaloautomatiikan herkkyys säädettävissä. Näyttää vaativan aika valoisan päivän, että Xenonit pysyvät pois päältä. 0-asennolla sentään rinkulat sammuvat automaagisesti auton mukana...

        Saako avaimen koodattua niin, että takaikkunan sijaan koko luukku aukeaa kaukosta?

        Mites töllö, vaatiiko jonkun boksin vaihdon jotta kotimainen digi-tv näkyy?

        F11, valm 6/11.
        Pete

        Menneet:
        E36 320iT E46 320dT E91 320iT E61 525dTA M-sport F11 530 dTA '11 M-Sport
        Nyt:
        G31 530eXT M-Sport 0,33x E46 M3
        996 turbo

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2857
          • Tampere

          #19
          Päivänajovalojen herkkyys on säädettävissä. Tähän aikaan vuodesta ajovalot kyllä palaa lähes jatkuvasti, säätö vaikuttaa lähinnä kesäaikaan.

          Takaluukku kyllä aukeaa siitä kaken alimmasta napista, kiinnimenoon vaati jatkuvan painamisen. Tämän sulkemisen voi koodata lyhyellä painalluksella tapahtuvaksi.

          Tv:n pitäis toimia tietääkseni suoraan?
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6327
            • P-Pohjanmaa

            #20
            Mitäs tuohon mun autoon on mahdollista lisätä C891317 ?
            Jos me Jannen ( jms1601) kanssa tultas samaan aikaan sun juttusille
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • jms1601
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 338
              • P-Pohjanmaa

              #21
              Originally posted by böntti View Post
              Ok. Viikseä ei tartte periaatteessa vaihtaa, Altulle ja CeeRaylle oon tuon assarin koodannu ilman vaihtoa. Riippuen auton ohjelmistoversiosta assari on joko suoraan päällä tai sitten se kytketään valokatkaisimesta, käyttämällä valot nolla-asennossa. Lisäksi assarin saa deaktivoitua idrivestä. Viiksipaketin vaihto on toki myös mahdollista.
              Edellisessä autossani sai deaktivoitua idrivestä tuon assarin. Käytännössä se oli mulla koko ajan päällä ja toimi E61:ssä pirun hyvin. Ja aivan ehdoton varuste pimeässä Suomessa.
              Riittää, jos haluaa, niin saa pois tuolta idrivestä, en kyllä näe mitään järkeä miksi pitäisi viiksestä saada pois päältä.
              530e G30 M-Sport -21
              ***********************
              Ex Audi A6 allroad -17
              Ex X5 xd30 M-Sport -14
              Ex 530dA F11 M-Sport -11
              Ex E61 530xD M-Sport -08
              Ex 530DAT E61
              Ex E39 M-Sport

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1838
                • Kotona/Poissa

                #22
                Mites, onko F1x:ssä takavalojen palaminen päivävaloilla käyttäjän konfiguroitavissa ON/OFF? Ihan tuli vaan mieleen kun tuossa varmaan parikyt kilometriä tuli pimeässä ajettua takapäästään täysin pimeän nykykopperon perässä (Huom. ei tainnut olla BMW, mutta kuitenkin).

                Tässä on 2 typerää kohtaa

                1. Miks asiaa ei hoideta automaattisesti kunkin merkin maahantuojan toimesta Suomessa?
                2. Miks uudehkojen autojen kuljettajat eivät sen vertaa piittaa valoista että selvittäisivät milloin valot palaa ja milloin ei.
                Last edited by Havis; 21-12-2014, 18:52.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • touring39
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 3901
                  • Kaarina

                  #23
                  Originally posted by jms1601 View Post
                  Edellisessä autossani sai deaktivoitua idrivestä tuon assarin. Käytännössä se oli mulla koko ajan päällä ja toimi E61:ssä pirun hyvin. Ja aivan ehdoton varuste pimeässä Suomessa.
                  Riittää, jos haluaa, niin saa pois tuolta idrivestä, en kyllä näe mitään järkeä miksi pitäisi viiksestä saada pois päältä.
                  Mulla on monessa autossa ollut toi, ja ensi töikseni otan sen aina pysyvästi pois.

                  Vaihtaa liian aikaisin lyhyille ja liian myöhään pitkille kohtaamistilanteen loputtua. Lisäksi pätkii randomilla lyhtypylväiden välillä.
                  Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                  Ex:
                  e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                  Comment

                  • jms1601
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2006
                    • 338
                    • P-Pohjanmaa

                    #24
                    Originally posted by touring39 View Post
                    Mulla on monessa autossa ollut toi, ja ensi töikseni otan sen aina pysyvästi pois.

                    Vaihtaa liian aikaisin lyhyille ja liian myöhään pitkille kohtaamistilanteen loputtua. Lisäksi pätkii randomilla lyhtypylväiden välillä.
                    No joo, pieniä viiveitä on, mutta pääsääntösesti ei tarvi valojen vaihdosta huolehtia. Jep, katuvaloissa ajelee pitkät päällä, mutta jos auto tulee näkyviin vaihtaa lyhyet samantien. Makuasioita
                    530e G30 M-Sport -21
                    ***********************
                    Ex Audi A6 allroad -17
                    Ex X5 xd30 M-Sport -14
                    Ex 530dA F11 M-Sport -11
                    Ex E61 530xD M-Sport -08
                    Ex 530DAT E61
                    Ex E39 M-Sport

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by touring39 View Post
                      Mulla on monessa autossa ollut toi, ja ensi töikseni otan sen aina pysyvästi pois.

                      Vaihtaa liian aikaisin lyhyille ja liian myöhään pitkille kohtaamistilanteen loputtua. Lisäksi pätkii randomilla lyhtypylväiden välillä.
                      Ei kyllä toimi näin uudemmissa vehkeissä eli esim F1x:ssä, taitaa olla jotain pre-lci e60:n juttuja. Meillä ei ainakaan kahden vuoden aikana räpsinyt tolppien välissä, lisäksi vaihtoi takaisin pitkille heti ohituksen jälkeen. Joskus harvoin vaihtoi liian aikaisin lyhyille, näissä tapauksissa poikkeuksetta vastaantulijalla oli jotku kilometrin päästä häikäisevät amis tingentangelit keulalla. Kaikkinensa toimi paremmin kuin lci E93:ssa, tosin tuossa kolmosessakin laite toimi kuitenkin hyvin.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2857
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by Havis View Post
                        Mites, onko F1x:ssä takavalojen palaminen päivävaloilla käyttäjän konfiguroitavissa ON/OFF? Ihan tuli vaan mieleen kun tuossa varmaan parikyt kilometriä tuli pimeässä ajettua takapäästään täysin pimeän nykykopperon perässä (Huom. ei tainnut olla BMW, mutta kuitenkin).

                        Tässä on 2 typerää kohtaa

                        1. Miks asiaa ei hoideta automaattisesti kunkin merkin maahantuojan toimesta Suomessa?
                        2. Miks uudehkojen autojen kuljettajat eivät sen vertaa piittaa valoista että selvittäisivät milloin valot palaa ja milloin ei.
                        Koodaamalla saa takavalot palamaan päivänajovaloilla, ennen 9/2011 valmisteuissa on varuste 8TL eli valot palaa jo tehdasasetuksilla. Automatiikka kyllä sytyttäis ajovalot (ja takavalot) pimeällä, ainakin pappafoorumin juttujen perusteella porukka pitää kuitenkin päivänajovaloja manuaalisti päällä KUN HUOLETTAA XENONIEN KULUMINEN esim jossain tunnelinpätkässä kun xenonit käy hetken päällä. Sitten ne DRL:t jää päälle kun ei muisteta pimeällä laittaa ajovaloja ja lopputulos on tunnettu.

                        Tuosta kaukovaloassarin viiksestä, sitä ei tarvita assarin poiskytkemiseen vaan mahdollisesti päällekytkemiseen. Jos assari on päällä ja käytät pitkiä manuaalisti (ei koske pitkien väläytystä), assari menee pois päältä. Ainoa tapa kytkeä assari takaisin on käyttää valoja 0-asennossa. Assari ei mene päälle samalla tavalla kuin E-sarjassa eli viikseä tökkäämällä, vaan se aktivoidaan (tehdaslaitteessa) viiksen päässä olevasta napista.

                        Hyödyllisimmät koodattavat jutut:
                        Start/stop muistaa olla pois päältä (muistaa edellisen asetuksen)
                        Takavalot palaa päivänajovaloilla (ennen 9/2011 valmistetuissa vakiona, varuste 8TL)
                        Automaattinen takaluukku menee kiinni ohjaamon napista ja lyhyellä painalluksella kaukosäätimestä
                        Päivänajovalojen kytkeytymisautomatiikan herkistely (ei syty ajovalot niin herkästi)

                        Seuraavien juttujen aktivointi vaatii KAFAS-kameran, joka tulee varusteiden 5AD ja 8TH mukana:
                        5AC Kaukovaloautomatiikan kytkeminen (vaatii KAFAS-kameran eli varusteen 8TH tai 5AD)
                        8TH Speed limit info:n kytkeminen (vaatii KAFAS-kameran eli varusteen 5AC tai 5AD, auto ei saa olla liian uusi)
                        5AD Lane departure warning:n kytkeminen (vaatii KAFAS-kameran ja ratin vibran eli varusteen 5AG)
                        Huom ainakaan uudemmissa autoissa pelkkä varuste 5AC ei tuo KAFAS-kameraa vaan yksinkertaisemman FLA-kameran jolla muut kameravarusteet ei toimi.

                        (Päivittelen tähän lisää juttuja)
                        Last edited by böntti; 21-12-2014, 21:01.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          #27
                          Originally posted by böntti View Post
                          Ei kyllä toimi näin uudemmissa vehkeissä eli esim F1x:ssä, taitaa olla jotain pre-lci e60:n juttuja. Meillä ei ainakaan kahden vuoden aikana räpsinyt tolppien välissä, lisäksi vaihtoi takaisin pitkille heti ohituksen jälkeen. Joskus harvoin vaihtoi liian aikaisin lyhyille, näissä tapauksissa poikkeuksetta vastaantulijalla oli jotku kilometrin päästä häikäisevät amis tingentangelit keulalla. Kaikkinensa toimi paremmin kuin lci E93:ssa, tosin tuossa kolmosessakin laite toimi kuitenkin hyvin.
                          Mun kokemukset LCI e61, e65, F01 ja nyt F10.

                          Suurin ongelma on se, että kun kohdatessa itse laitan pitkät päälle jo hiukan ennen kohtaamista (toki niin, että vastaantuleva ei enää ehdi häikäistyä), niin auto vaihtaa itse vasta kohtaamisen jälkeen. Se on liian pitkä sekunti pari ajaa päin pimeyttä.

                          Tiedän,että on pienestä kiinni, mutta haluan, että itellä on kontrolli, joka kuitenkin toimii paremmin kuin automatiikka.
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • jms1601
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2006
                            • 338
                            • P-Pohjanmaa

                            #28
                            Originally posted by touring39 View Post
                            Mun kokemukset LCI e61, e65, F01 ja nyt F10.

                            Suurin ongelma on se, että kun kohdatessa itse laitan pitkät päälle jo hiukan ennen kohtaamista (toki niin, että vastaantuleva ei enää ehdi häikäistyä), niin auto vaihtaa itse vasta kohtaamisen jälkeen. Se on liian pitkä sekunti pari ajaa päin pimeyttä.

                            Tiedän,että on pienestä kiinni, mutta haluan, että itellä on kontrolli, joka kuitenkin toimii paremmin kuin automatiikka.
                            Lähinnä itse koin kun on todella pimeää (tiet suolattu) ja sataa vettä sekä kaiken kukkuraksi kapea tie, niin kyllä tuo helpottaa kummasti kun on assari eikä tarvi viikseä repiä kun on muutenkin tekemistä että pysyy raiteilla. Niin ja loska vielä urien ulkopuolella, että ei paljo tarvi uralta livetä niin tulee ylimääräistä ohjelmaa kun olet loskaliirrossa.
                            Kuten jo aikaisemmin totesin niin tottumus kysymys
                            530e G30 M-Sport -21
                            ***********************
                            Ex Audi A6 allroad -17
                            Ex X5 xd30 M-Sport -14
                            Ex 530dA F11 M-Sport -11
                            Ex E61 530xD M-Sport -08
                            Ex 530DAT E61
                            Ex E39 M-Sport

                            Comment

                            • pete95zhn
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 211
                              • Boostby

                              #29
                              Originally posted by böntti View Post
                              Päivänajovalojen herkkyys on säädettävissä. Tähän aikaan vuodesta ajovalot kyllä palaa lähes jatkuvasti, säätö vaikuttaa lähinnä kesäaikaan.

                              Takaluukku kyllä aukeaa siitä kaken alimmasta napista, kiinnimenoon vaati jatkuvan painamisen. Tämän sulkemisen voi koodata lyhyellä painalluksella tapahtuvaksi.

                              Tv:n pitäis toimia tietääkseni suoraan?
                              No nyt kun jälleen pääsin auton auton lähelle, pystyin kokeilemaan juttuja.

                              -Luukku wörkkii juuri noin. Saksalainen autokauppias -siis aivan tyypillinen automyyjä- kertoi että alimmasta nappulasta syttyy vain valot. Uskoin enempää kokeilematta...paitsi niitä valoja.
                              -Töllökin toimii, kun saa hetken aikaa etsiä kanavat. Mitenkähän käy kun digitv:n lähetysmoodi muuttuu koht'sillään?

                              Navin database wörkki oikein hyvin Saksassa, täällä kotimaassa sillä on lieviä vaikeuksia liikenneymmyrkäisissä. Siihen liittyen taajamien 40:n alueet ja talvinopeusrajoitukset ovat ihan liikaa nopeusrajoitusnäytölle... Saako naviin päivityksiä?
                              Last edited by pete95zhn; 25-12-2014, 19:15.
                              Pete

                              Menneet:
                              E36 320iT E46 320dT E91 320iT E61 525dTA M-sport F11 530 dTA '11 M-Sport
                              Nyt:
                              G31 530eXT M-Sport 0,33x E46 M3
                              996 turbo

                              Comment

                              • böntti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2011
                                • 2857
                                • Tampere

                                #30
                                Naviin saa kyllä päivityksiä. CIC-naviin ei ole vaan tullut päivityksiä yli vuoteen, BMW:llä on jotain tietokantaongelmia ja seuraava päivitys tullee viimeisimpien juttujen mukaan aikaisintaan kuukausien päästä.
                                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎