Originally posted by Stombe
View Post
Lämmitin F10/11?
Collapse
X
-
Kyllä ne huollossa semmoisen laittoi, enpä ole kyllä tutkinut mistä kautta kaapeli on ujutettu. Lienenkö edes kokeillut, tuleeko rasiaan virtaa - jos siinä ei ole koko kaapelia :-p
-
Ite laitoin omaani tuon ns. säteilylämmittimen ja kyllä siinä eron huomasi oliko lämmittämättä vaiko ei. Säteilijä tulee heti turbon alapuolelle, ei samanlailla kuin E6x mallin kutosissa eli öljypohjaan. En tiedä sitten kulkeeko siinä lohkon kohdassa vesikanava jolloin se saattaisi vähän tuurilla vettäkin lämmitellä..
Mutta sittenpä olikin kinkkisempi homma ku meinasin sisähaaraa laittaa.. Onko kukaan itte laittanu sisäsarjaa? Mistä mahdollisesti uitit sen? ..jäi itellä vielä laittamatta...
Leave a comment:
-
Originally posted by AC* View PostMikäs se sellainen? F10 vailla lämmitintä ja pohdinta lohkolämmittimen ja webaston välillä käynnissä.
Euran Autohuolto OY. Tämä auto mikä mulla on niin on ensinmäinen auto missä on webasto ja helvetin tyytyväinen eipä tarvii murehtii lämmityspiuhojen laittamisesta. Vielä kun ottaa gsm ohjauksen Remucilla niin todella näppärää
Leave a comment:
-
Eiks webasto hyvä olis?
Tiedän hyvän paikan missä kannattaa asennuttaa jos sattuu täällä satakunnassa päin pyörimään
Leave a comment:
-
Mulla on tuon saman valmistajan 2kW lämmitin ollut käytössä n. kuukauden päivät N53 -moottorin kyljessä. On todella tehokas, sillä -25 asteen pakkasella tunnin lämmityksen jälkeen moottorilohko on joka puolelta n. +20 asteinen.
Eli melkein kuin palmun alta täräyttäisi auton käyntiin..
Ja näin sanoo määräykset autoon asennettavista lämmittimistä:
SFS-5724. Erityisvaatimukset ajoneuvojen moottorinlämmittimille, linja-autonlämmittimille ja matkailuperävaunulämmittimille (kertoo kuinka SFS-60335-1:tä sovelletaan ajoneuvoihin)
23.2:
Käytetty kaapeli ei saa olla kevytrakenteisempaa kuin kevyt taipuisa kumikaapeli (tyyppi H05 RN-F) tai kevyt taipuisa muovikaapeli (tyyppi H05 VV-F tai H05 VVH2-F) vedettynä taipuisaan panssariletkuun tai vastaavaan, joka antaa mekaanisen suojan kaapelille. Panssariletkun on oltava molemmista päistä luotettavasti kiinnitetty. Kaapelin on oltava kiinnitetty vedonpoistimiin. Sama vaatimus koskee myös muita sisäisiä yhdysjohtoja, kuten esim. lämmittimien ja mahdollisen muuntajan, akunvaraajan, kytkinkellon tai ajoneuvoon asetetun sisätilanlämmittimen välillä olevaa kaapelia.
Leave a comment:
-
CE hyväksyntä on yhtä tyhjän kanssa, sitä ei kukaan valvo millään tavalla...Originally posted by Peksu View PostSivuilta luettua: "Lämmitin on CE-merkitty..." eli kai sillä sitten joku hyväksyntäkin tulee olla
Minua kiinnosta että jos auto palaa ko. härvelin takia, evääkö vakuutusyhtiö korvauksesta osan kuten se tekee
jos auto palaa autoon kiinteästi asennetun ei-autokäyttöön hyväksytyn laitteen aiheuttaessa palon.
Leave a comment:
-
Hmm. Tuota voisi jopa harkita, onkohan tuo autokäyttöön hyväksytty?Originally posted by Peksu View Post
Leave a comment:
-
No mites jos laittas tämmösen lämmittimenOriginally posted by kye View PostDA412750
tuollaisen sarjan löysin, letkulämmitin kiertovesipumpulla asennustarvikkeinen. Se on tarkennuksen mukaan F10/11 530xd ja 535 Xd malleihin.
No on se melko suolaisen hintainen ovh. 533€
Leave a comment:
-
DA412750
tuollaisen sarjan löysin, letkulämmitin kiertovesipumpulla asennustarvikkeinen. Se on tarkennuksen mukaan F10/11 530xd ja 535 Xd malleihin.
No on se melko suolaisen hintainen ovh. 533€
Leave a comment:
-
WDS:stä lainattuaOriginally posted by VESiX View PostMinulla on kanssa säteilylämmitin ja sisätilapistoke, jotka asennettiin auton luovutuksen yhteydessä. Suhtauduin säteilylämmittimeen suurella epäilyksellä, mutta on sillä jotain vaikutusta. Edes -10 asteen lämpötilassa ei näy "Pre-heating, please wait" ilmoitusta, kun konetta on lämmitetty noin tunti. Normaalisti hehkusta aletaan käyttää jo nollan tuntumassa.
Edellisessä mulla oli tehtaan webasto. Webastossa olisi tietysti enemmän tehoa ja mukavuutta, mutta jotenkin hullulta tuntui kytkeä autoa säännöllisesti pistokkeeseen akun lataamiseksi, että sai käyttää webaa. Siksi päädyin tähän edullisempaan ja huolettomampaan ratkaisuun tällä kertaa.
"Preheating
At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.
Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C."
Onhan tästä keskusteltu paljon, mutta minun mielestä säteilylämmitin on ihan hyvä koska se lämmittää öljyä... kone saa heti voitelua.
Itse kokeilin joskus katsoa salavalikosta nesteen lämpötilaa ja ihan kohtuullisissa lukemissa oltiin kovillakin pakkasilla ja kun auto oli käynnissä lämmön nousu nopeaa koska lämpimät öljyt kierähti koneessa.
Jokatapauksessa parempi kuin ei mitään
Leave a comment:
-
Sillälailla ja just kerkesin asennuttaa säteilylämmittimen sisähaaralla. Kustannukset oli muuten 500€. Tuo letkulämmitin on käsittääkseni aika tehokas ja kun sahan lyöt tulille niin alkaa lämmintä,puhaltaan samantien.Originally posted by kye View PostJos nyt ymmärsin oikein ja muistan oikein mitä Defan koulutuksessa puhuttiin, niin Defan on muuttanut suositustaan BMWeen kohdalla, moottorit N47 ja N57. Aikaisemmin suositellun säteilylämmitimen tilalle tarjotaan letkulämmitintä kiertovesipumpulla.
No nyt mennään säteilyllä seuraavat vuodet.
Leave a comment:
Leave a comment: