Originally posted by _Sylin_teri_
View Post
Lämmitin F10/11?
Collapse
X
-
Öljypohjan kylkeen tuli defa eli lämmittää öljyä, sisätilanhaara tosiaan apparin puolelta sisään. Yhden läpivientikumin joutuu laittamaan puhallinmoottorin koteloon.
-
Asiaa hieman selvitellyt kun omaan F11:seen olisi kans lämmitiimen asennus edessä.Originally posted by Palomies View PostKetään asentanut webastoa F10 malliin?
Mitä kustansi?
Lämpeneekö moottori ja ohjaamo?
Itse kallistunut tällaiseen pakettiin:
Eberspächer 5 kw + remuc gsm ohjaus n. 1200€
SHAM-moduli sisäpuhaltimen ohjaukseen n. 300€ (mahdollisesti voi myös tehdä jollain relehässäkällä)
Ylläpitolaturi Defa 4A n. 120€
Asennus xxx € tai jos itse laittaa niin maksaa vain hermoja ja kaljaa.
Vastaavan setin asensin edelliseen E61:seen ja miksi sitä hyvää vaihtamaan
Leave a comment:
-
Ketään asentanut webastoa F10 malliin?
Mitä kustansi?
Lämpeneekö moottori ja ohjaamo?
Leave a comment:
-
Näistä N koneista en tiedä mutta m57 lämmitti ainakin öljyt:think
Tuli nyt saksasta käytyä 530D niin pitää nyt tuohon ens viikonloppuna se säteilylämppäri laittaa niin siinähän tuo selviää mitä lämmittää
Leave a comment:
-
Osa on, mutta eikös se nykyisissä Bemun dieseleissä tule lohkon kylkeen kiinni, eli lämmittää lohkoa.Originally posted by _Sylin_teri_ View PostMiksi muuten porukka tuijottaa säteilylämppärin kanssa nesteiden lämpötilaa ja haukkuu suohon?
Ei se oo nesteiden lämmitykseen suunniteltu vaan öljyn. Ja varmasti on paljon terveempi käynnistys 30 asteen pakkasella lämpimillä öljyillä kuin lämpimillä jäähdytinnesteillä
Itse laitoin Calixin letkulämppärin, joka tulee lämppärin kennon ja öljynjäähdyttimen väliin. Tuntuu se jonkin verran jopa lämmittävänkin.
Leave a comment:
-
Miksi muuten porukka tuijottaa säteilylämppärin kanssa nesteiden lämpötilaa ja haukkuu suohon?
Ei se oo nesteiden lämmitykseen suunniteltu vaan öljyn. Ja varmasti on paljon terveempi käynnistys 30 asteen pakkasella lämpimillä öljyillä kuin lämpimillä jäähdytinnesteillä
Leave a comment:
-
Isot kiitokset selkeästä viestistä.Originally posted by MajorDrake View PostSamaa reittiä. Ecuboxitlta on suora pääsy sisälle, läpivientikumin kanssa boxin oikeaan kylkeen kanteen reikä, lisäksi "rintapeltiin" mikä on moottoritilan ja sisäilmanottokaukalon välissä pitää tehdä kolo tahi reikä...
Helpottaa paljon kun tietää jo hommaa aloittaessa mitä kautta alkaa yrittämään kaapelia ujuttaa.
Leave a comment:
-
Samaa reittiä. Ecuboxitlta on suora pääsy sisälle, läpivientikumin kanssa boxin oikeaan kylkeen kanteen reikä, lisäksi "rintapeltiin" mikä on moottoritilan ja sisäilmanottokaukalon välissä pitää tehdä kolo tahi reikä...Originally posted by suosukeltaja View PostOlisiko vinkkiä mitä kautta löytyy hyvä reitti konehuoneesta hantin jalkatilaan?
E60 taisin vetää ECu-boxin kautta, helpottaa jos ei tarvii itse arpoa.
Leave a comment:
-
Sisähaaran reitti kajuuttaan
Ei vielä mutta kohta alkaa taas ilmat viilenemään ja uuteen autoon pitäisi saada lämmittimet.
Olen ajatellut kokeilla tämän ketjun rohkaisemana TT-thermoa (edellisessa E60 530da oli säteilylämppäri) ja sisätilan lämppäriä. Täältä löytyy hienot ohjeet joilla rohkenee alkaa kokeilemaan asennusta.
Olisiko vinkkiä mitä kautta löytyy hyvä reitti konehuoneesta hantin jalkatilaan?
E60 taisin vetää ECu-boxin kautta, helpottaa jos ei tarvii itse arpoa.
Leave a comment:
-
Onko joku laittanut jälkikäteen tehdaswebastoon gsm ohjausta?
Paikallisen varaosaliikkeen myyjä ei suositellut tt-thermoa laitteiden (heikon) laadun vuoksi. Kokemuksia?
Leave a comment:
-
TT-thermon laittelin sitten lopulta. Periaatteessa ihan yksinkertainen homma, mutta silti tuossa useampi tunti meni. Laittelin tuon lämmityslaitteenkennon ja öljynjäähdyttimen väliseen letkuun. Sama paikka mihin Defa suosittaa oman laitteensa laittamaan. Tilaa tuossa kohtaan on kohtuullisesti, mutta aivan pystysuoraan ei saa silti laitettua, alapuolelta tulee vastaan ohjausakseli. Tehtiin lattaraudasta tuollaiset pätkät, joiden varassa laite roikuu noin 45asteen kulmassa. Kiinnike jouduttiin kääntämään sekä virtakaapeli irroittamaan.
Kun kiinnikkeet olivat valmiina, itsessään asentaminen ja ilmaaminen kävi varsin kivuttomasti. Letkut pihdeillä kiinni, letkut poikki ja laite väliin. Kaadettiin vielä laite täyteen jäähdytysnestettä, jolloin järjestelmään ei jäänyt juurikaan ilmaa.
Itse tarvitsin asennukseen 2kpl suoria 15-19mm supistimia, 15cm 16mm letkua, 2kpl 19mm letkukiristimiä, 4kpl 16mm letkukiristimiä ~80cm lattarautaa, 3kpl M6 pultteja, M6 mutteri ja kasa prikkoja.
Leave a comment:
-
Motonetistä kannattaa ostaa letkuun kulma ja pari jatkopalaa sekä putkenpätkiä, ei monta euroa maksa.
Sekä putket kun katkaisee niin jäähdytysnestettä on hyvä olla muutama litra.
Lämmittimen kannakkeet/sähköt käänsin toisin päin niin sopi hyvin paikoilleen.
Asennusaika n. 3 h kaikkiaan ja eniten meni aikaa pähkäilyyn mihin sen asentais.
Purin moottorin muovin, alustan ja ilmakanavan pois. Asennuspaikka siis paisuntasäiliön alle.Last edited by fipanpelt; 01-01-2017, 21:42.
Leave a comment:
-
Kurkkasin omassa sisälokarin sisään, eikä valmiiden letkujen väliin taida saada mahdutettua, eli lisäletkuja ainakin. Valmiin asennuksen kuva kiinnostais itseäkin.Originally posted by rville View PostOliko tuo TT-thermon asennus kuinka plugandplay asennus?
Tai siis pitikö varautua jollakin letkuilla tms?
Itseäkin tuo kovasti kiinnostaisi..
Leave a comment:
-
Oliko tuo TT-thermon asennus kuinka plugandplay asennus?
Tai siis pitikö varautua jollakin letkuilla tms?
Itseäkin tuo kovasti kiinnostaisi..
Leave a comment:
Leave a comment: