Sisälämppärin asennus
Mistä kohtaa saa helpoimmalla lohkolämppärin sisähaaran rintapellin läpi F11:ssa?
Itse meinaan asentaa ja olen hommaa suunnitellut. Pelkääjän puolelta en ole valmista reikää löytänyt. Kuskin puolella on iso läpivienti sähköjohdoille, johon varmaan saisi reiän helposti kairattua, mutta todella pitkä kaapelointi tulee, jos sieltä menee. Tosi huonosti löysin kuvia F10/11 moottoritilasta, josta näkisi mitä kautta on kaapeli vedetty. Kertokaapa lämpimien autojen omistajat mistä kaapeli kulkee.
P.S. Kuva ois kiva
Lämmitin F10/11?
Collapse
X
-
Originally posted by BeemariX1 View PostNyt sitten ajattelin viimein testailla tuota kaukokäynnistystä kauko-ohjaimesta...en mä saanu/osanu laittaa sillä tulille? Weba lähtee kyllä idrivesta päälle joten siinä tuskin ongelmaa.
Aloitetaan yleisimmästä taustasyystä: onhan kaukosäätimen paristoissa riittävästi virtaa? Laite syö 2 kpl AAAA-paristoja. Paristonvaihtoa varten auton käyttöohjekirjassa on kerrottu kuinka toimit.
Käyttö:
Vaihe 1: Painat hetken O/I-nappia, jolloin vihreä valo palaa kaukosäätimessä.
Vaihe 2: Painat välittömästi hetken START-nappia (tai STOP jos haluat sammuttaa), jolloin vihreä valo vilkkuu.
Vaihe 3: Webasto käynnistyy ja pysyy päällä niin pitkään kunnes auton ohajus sammuttaa sen.
Kerrothan kuinka kävi?
Leave a comment:
-
-
Morjes,
Tuli siirryttyä kesällä f11 lci malliin jossa tehdaswebasto. Nyt sitten ajattelin viimein testailla tuota kaukokäynnistystä kauko-ohjaimesta...en mä saanu/osanu laittaa sillä tulille? Weba lähtee kyllä idrivesta päälle joten siinä tuskin ongelmaa. Tutkiessani valikkoa idrivesta siellä on joku activointi valikko harmaana, mahtaako tuo liittyä aiheeseen? Ihmetyttää kyllä josko ei tuo palikka toimis ollenkaan, miksi sitä ees ois olemassa jos sitä ei ole aktivoitu ko. autoon? Noo varmaan se on käyttäjässä vika...anyways jos joku on perehtynyt tämän tyyliseen ongelmaan niin vinkit ois kyllä tarpeen. Ei tarvis vielä tuone wetterille lähteä asiaa ihmettelemään...
Leave a comment:
-
-
Autossani oleva Calix letkulämmitin ilman erillistä kiertovesipumppua tuskin edes lämmittää jäähdytysnestettä niin paljoa että sitä muutamassa minuutissa huomaa. Merkkihuollosta sanottiin ettei näihin tarvitse asentaa erillistä releohjausta vesiventtiileille. Seuraan tilannetta kun auto on pitempään johdon nokassa. Pääasia että sisätilanlämmitin toimii.
Leave a comment:
-
-
Mun 530d xDrive GT ei avaa vesiventtiileitä ollenkaan vaikka tunnin odottaisi. Tämä ilmeni Calix-letkulämmittimen asennuksen jälkeen. Virrat päällä lämmityskierto toimii kuten pitää. Mikähän lie tähän syynä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by vito75 View PostMulla sama juttu, eli olisi koko työpäivän piuhanpäässä kun ei tiedä koskaan koska täytyy lähteä käymään jossain. kotona sitten lämpösessä tallissa.
joku kirjoitti jossain vaiheessa siitä NO-vesiventtiilien maapiuhan katkomisesta releellä kun lämppäri laitetaan lämpiään ja venttiilit aukeaisi. kyllä kun takaisin töihin tulen niin heti pitäis piuha kiinni laittaa ja kipinkapin sisälle.... eikä varttia venailla ..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Neutrone View PostOnko kellään kokemusta miten TT-Thermo kestää pitkiä lämmitysaikoja? Esim. duunipaikalla virtaa tulee pienestä pakkasesta alkaen jatkuvalla syötöllä, eli saattaa sen 7-8h lämmetä kerralla ellei erillistä kelloa ala virittämään.
Mulla sama juttu, eli olisi koko työpäivän piuhanpäässä kun ei tiedä koskaan koska täytyy lähteä käymään jossain. kotona sitten lämpösessä tallissa.
joku kirjoitti jossain vaiheessa siitä NO-vesiventtiilien maapiuhan katkomisesta releellä kun lämppäri laitetaan lämpiään ja venttiilit aukeaisi. kyllä kun takaisin töihin tulen niin heti pitäis piuha kiinni laittaa ja kipinkapin sisälle.... eikä varttia venailla ..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Neutrone View PostOnko kellään kokemusta miten TT-Thermo kestää pitkiä lämmitysaikoja? Esim. duunipaikalla virtaa tulee pienestä pakkasesta alkaen jatkuvalla syötöllä, eli saattaa sen 7-8h lämmetä kerralla ellei erillistä kelloa ala virittämään.
Leave a comment:
-
-
Onko kellään kokemusta miten TT-Thermo kestää pitkiä lämmitysaikoja? Esim. duunipaikalla virtaa tulee pienestä pakkasesta alkaen jatkuvalla syötöllä, eli saattaa sen 7-8h lämmetä kerralla ellei erillistä kelloa ala virittämään.
Leave a comment:
-
-
Tt-thermosta yhden talven kokemukset.Hyvin toimi ,30min piuhan päässä ,lämmöt noin 50.Viime talvena oli kyllä hyvät testikelit,pakkasta oli.
Lämmityksen jälkeen moottori kävi tasaisesti ,auto on f10 525d,3.0.
Hyvä laite.
Leave a comment:
-
-
Laittaa webastolle 8mm letkulla ohituksen niin ei tarvi odotella vesiventtiilin aukeamista eikä webasto ala pätkimään käyntiä.
Originally posted by atcc View PostItsellä on tuo TT-thermon 1000KDL eberin kaverina ja olen ollut tyytyväinen. Huomattavasti nopeaammin lämmittää kuin edellisen E61:sen säteilylämmitin. Sen kun muistaa ettei ihan heti ajon jälkeen laita lämmitintä päälle että kerkee vesiventtiilit aueta. Eikä siinäkään mikään rikki mene, lämmittimen termostaatti katkoo virtaa ja lämmitin vain käy turhaan kuumana.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by KooHoo View PostOnko porukalla kokemusta TT Thermo / Defan / Kalixin letkulämppärin asennuksesta 525d:hen (N57)? Jostain syystä tarjoaa ainakin tuota Defan kiertovesipumpullista sarjaa vain 530D, 530XD ja 535D:hen. Mikäs ero se muka tuossa 525:ssa on, mikä vaikuttaisi sopivuuteen?
Entäs tuon TT Thermon asennus vastaavasti? Miten vesitilan läppien ohjaus tulee toteuttaa, vai aukeavatko ne kaikissa malleissa automaattisesti, kun moottori jäähtyy kunnolla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by KooHoo View PostOnko porukalla kokemusta TT Thermo / Defan / Kalixin letkulämppärin asennuksesta 525d:hen (N57)? Jostain syystä tarjoaa ainakin tuota Defan kiertovesipumpullista sarjaa vain 530D, 530XD ja 535D:hen. Mikäs ero se muka tuossa 525:ssa on, mikä vaikuttaisi sopivuuteen?
Entäs tuon TT Thermon asennus vastaavasti? Miten vesitilan läppien ohjaus tulee toteuttaa, vai aukeavatko ne kaikissa malleissa automaattisesti, kun moottori jäähtyy kunnolla?
Käsittääkseni venttiilit jäähdytysvesilinjastossa menevät oikeaan asentoon kunhan auto on ollut levossa riittävän pitkään (vartin?). Ja kun itse laitan auton piuhan päähän niin edellisestä ajosta on aina vähintäänkin tunteja aikaa, joten venttiilit lienevät oikeassa asennossa.
Leave a comment:
-
-
Onko porukalla kokemusta TT Thermo / Defan / Kalixin letkulämppärin asennuksesta 525d:hen (N57)? Jostain syystä tarjoaa ainakin tuota Defan kiertovesipumpullista sarjaa vain 530D, 530XD ja 535D:hen. Mikäs ero se muka tuossa 525:ssa on, mikä vaikuttaisi sopivuuteen?
Entäs tuon TT Thermon asennus vastaavasti? Miten vesitilan läppien ohjaus tulee toteuttaa, vai aukeavatko ne kaikissa malleissa automaattisesti, kun moottori jäähtyy kunnolla?
Leave a comment:
-
Leave a comment: