Lämmitin F10/11?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BeemariX1
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Tervetuloa foorumille.

    Aloitetaan yleisimmästä taustasyystä: onhan kaukosäätimen paristoissa riittävästi virtaa? Laite syö 2 kpl AAAA-paristoja. Paristonvaihtoa varten auton käyttöohjekirjassa on kerrottu kuinka toimit.

    Käyttö:
    Vaihe 1: Painat hetken O/I-nappia, jolloin vihreä valo palaa kaukosäätimessä.
    Vaihe 2: Painat välittömästi hetken START-nappia (tai STOP jos haluat sammuttaa), jolloin vihreä valo vilkkuu.
    Vaihe 3: Webasto käynnistyy ja pysyy päällä niin pitkään kunnes auton ohajus sammuttaa sen.

    Kerrothan kuinka kävi?

    Kiitokset nopeasta vastauksesta. Oikeassa olit paristot olivat kaput ja nyt homma luistaa Ei meinannu meän kylältä noita paristoja ihan joka kaupasta löytääkkään... :think

    Leave a comment:


  • HellFire
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Rintapellin muoviseen koteloon reikä apukuskin puolelle josta vedetään se piuha ilmastintilaitteen mustalle muoviboxille, sen kuskin puoleiseen laitaan reikä kanteen siihen kannen mutkan kohdalle, sen jälkeen onkin suora reitti apukuskin jalkatilaan.

    Kahteen läpivientiin kumet, sarjassa tulee vain yksi läpivientikumi...
    Tänks, täytyypä kurkata boxin sisään.

    Leave a comment:


  • HellFire
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Tuu kattomaan itte, ku asut noin lähellä.
    Kiitos kutsusta, täytyy varmaan jalkautua, jos ei asia muuten selviä.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Rintapellin muoviseen koteloon reikä apukuskin puolelle josta vedetään se piuha ilmastintilaitteen mustalle muoviboxille, sen kuskin puoleiseen laitaan reikä kanteen siihen kannen mutkan kohdalle, sen jälkeen onkin suora reitti apukuskin jalkatilaan.

    Kahteen läpivientiin kumet, sarjassa tulee vain yksi läpivientikumi...

    Leave a comment:


  • awd-69
    replied
    Tää kyllä kiinostais itseäkin. Eli kuva olis kiva.

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by HellFire View Post
    Mistä kohtaa saa helpoimmalla lohkolämppärin sisähaaran rintapellin läpi F11:ssa?

    Itse meinaan asentaa ja olen hommaa suunnitellut. Pelkääjän puolelta en ole valmista reikää löytänyt. Kuskin puolella on iso läpivienti sähköjohdoille, johon varmaan saisi reiän helposti kairattua, mutta todella pitkä kaapelointi tulee, jos sieltä menee. Tosi huonosti löysin kuvia F10/11 moottoritilasta, josta näkisi mitä kautta on kaapeli vedetty. Kertokaapa lämpimien autojen omistajat mistä kaapeli kulkee.

    P.S. Kuva ois kiva
    Tuu kattomaan itte, ku asut noin lähellä.

    Leave a comment:


  • HellFire
    replied
    Sisälämppärin asennus

    Mistä kohtaa saa helpoimmalla lohkolämppärin sisähaaran rintapellin läpi F11:ssa?

    Itse meinaan asentaa ja olen hommaa suunnitellut. Pelkääjän puolelta en ole valmista reikää löytänyt. Kuskin puolella on iso läpivienti sähköjohdoille, johon varmaan saisi reiän helposti kairattua, mutta todella pitkä kaapelointi tulee, jos sieltä menee. Tosi huonosti löysin kuvia F10/11 moottoritilasta, josta näkisi mitä kautta on kaapeli vedetty. Kertokaapa lämpimien autojen omistajat mistä kaapeli kulkee.

    P.S. Kuva ois kiva

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by BeemariX1 View Post
    Nyt sitten ajattelin viimein testailla tuota kaukokäynnistystä kauko-ohjaimesta...en mä saanu/osanu laittaa sillä tulille? Weba lähtee kyllä idrivesta päälle joten siinä tuskin ongelmaa.
    Tervetuloa foorumille.

    Aloitetaan yleisimmästä taustasyystä: onhan kaukosäätimen paristoissa riittävästi virtaa? Laite syö 2 kpl AAAA-paristoja. Paristonvaihtoa varten auton käyttöohjekirjassa on kerrottu kuinka toimit.

    Käyttö:
    Vaihe 1: Painat hetken O/I-nappia, jolloin vihreä valo palaa kaukosäätimessä.
    Vaihe 2: Painat välittömästi hetken START-nappia (tai STOP jos haluat sammuttaa), jolloin vihreä valo vilkkuu.
    Vaihe 3: Webasto käynnistyy ja pysyy päällä niin pitkään kunnes auton ohajus sammuttaa sen.

    Kerrothan kuinka kävi?

    Leave a comment:


  • BeemariX1
    replied
    Morjes,

    Tuli siirryttyä kesällä f11 lci malliin jossa tehdaswebasto. Nyt sitten ajattelin viimein testailla tuota kaukokäynnistystä kauko-ohjaimesta...en mä saanu/osanu laittaa sillä tulille? Weba lähtee kyllä idrivesta päälle joten siinä tuskin ongelmaa. Tutkiessani valikkoa idrivesta siellä on joku activointi valikko harmaana, mahtaako tuo liittyä aiheeseen? Ihmetyttää kyllä josko ei tuo palikka toimis ollenkaan, miksi sitä ees ois olemassa jos sitä ei ole aktivoitu ko. autoon? Noo varmaan se on käyttäjässä vika...anyways jos joku on perehtynyt tämän tyyliseen ongelmaan niin vinkit ois kyllä tarpeen. Ei tarvis vielä tuone wetterille lähteä asiaa ihmettelemään...

    Leave a comment:


  • ///Marko
    replied
    Autossani oleva Calix letkulämmitin ilman erillistä kiertovesipumppua tuskin edes lämmittää jäähdytysnestettä niin paljoa että sitä muutamassa minuutissa huomaa. Merkkihuollosta sanottiin ettei näihin tarvitse asentaa erillistä releohjausta vesiventtiileille. Seuraan tilannetta kun auto on pitempään johdon nokassa. Pääasia että sisätilanlämmitin toimii.

    Leave a comment:


  • ///Marko
    replied
    Mun 530d xDrive GT ei avaa vesiventtiileitä ollenkaan vaikka tunnin odottaisi. Tämä ilmeni Calix-letkulämmittimen asennuksen jälkeen. Virrat päällä lämmityskierto toimii kuten pitää. Mikähän lie tähän syynä?

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by vito75 View Post
    Mulla sama juttu, eli olisi koko työpäivän piuhanpäässä kun ei tiedä koskaan koska täytyy lähteä käymään jossain. kotona sitten lämpösessä tallissa.
    joku kirjoitti jossain vaiheessa siitä NO-vesiventtiilien maapiuhan katkomisesta releellä kun lämppäri laitetaan lämpiään ja venttiilit aukeaisi. kyllä kun takaisin töihin tulen niin heti pitäis piuha kiinni laittaa ja kipinkapin sisälle.... eikä varttia venailla ..
    Tällaisessa tapauksessa jossa aina lämmitin päällä suosittelen säteilylämmitintä. Toki ei sekään ole suunniteltu että on koko ajan päällä ja laitetaan heti lämmittämään vaikka moottori olisi lämmin. Voi olla että lämmitintä joutuu uusimaan vähän tiheämmin kun palaa loppuun, mutta on todella helppo verrattuna letkulämppäriin.

    Leave a comment:


  • vito75
    replied
    Originally posted by Neutrone View Post
    Onko kellään kokemusta miten TT-Thermo kestää pitkiä lämmitysaikoja? Esim. duunipaikalla virtaa tulee pienestä pakkasesta alkaen jatkuvalla syötöllä, eli saattaa sen 7-8h lämmetä kerralla ellei erillistä kelloa ala virittämään.

    Mulla sama juttu, eli olisi koko työpäivän piuhanpäässä kun ei tiedä koskaan koska täytyy lähteä käymään jossain. kotona sitten lämpösessä tallissa.
    joku kirjoitti jossain vaiheessa siitä NO-vesiventtiilien maapiuhan katkomisesta releellä kun lämppäri laitetaan lämpiään ja venttiilit aukeaisi. kyllä kun takaisin töihin tulen niin heti pitäis piuha kiinni laittaa ja kipinkapin sisälle.... eikä varttia venailla ..

    Leave a comment:


  • Neutrone
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Kannattanee laittaa se kello vaan suosiolla väliin...
    Näin pelkäsinkin. Ilmeisesti tuossa on sisäinen termostaatti joka kyllä katkoo lämmitystä, mutta kestoikäähän se voi silti syödä.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Neutrone View Post
    Onko kellään kokemusta miten TT-Thermo kestää pitkiä lämmitysaikoja? Esim. duunipaikalla virtaa tulee pienestä pakkasesta alkaen jatkuvalla syötöllä, eli saattaa sen 7-8h lämmetä kerralla ellei erillistä kelloa ala virittämään.
    Kannattanee laittaa se kello vaan suosiolla väliin...

    Leave a comment:

Working...
X