Lämmitin F10/11?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JTP
    replied
    Mulla on tuon saman valmistajan 2kW lämmitin ollut käytössä n. kuukauden päivät N53 -moottorin kyljessä. On todella tehokas, sillä -25 asteen pakkasella tunnin lämmityksen jälkeen moottorilohko on joka puolelta n. +20 asteinen.
    Eli melkein kuin palmun alta täräyttäisi auton käyntiin..

Ja näin sanoo määräykset autoon asennettavista lämmittimistä:

SFS-5724. Erityisvaatimukset ajoneuvojen moottorinlämmittimille, linja-autonlämmittimille ja matkailuperävaunulämmittimille (kertoo kuinka SFS-60335-1:tä sovelletaan ajoneuvoihin)
    23.2:
    Käytetty kaapeli ei saa olla kevytrakenteisempaa kuin kevyt taipuisa kumikaapeli (tyyppi H05 RN-F) tai kevyt taipuisa muovikaapeli (tyyppi H05 VV-F tai H05 VVH2-F) vedettynä taipuisaan panssariletkuun tai vastaavaan, joka antaa mekaanisen suojan kaapelille. Panssariletkun on oltava molemmista päistä luotettavasti kiinnitetty. Kaapelin on oltava kiinnitetty vedonpoistimiin. Sama vaatimus koskee myös muita sisäisiä yhdysjohtoja, kuten esim. lämmittimien ja mahdollisen muuntajan, akunvaraajan, kytkinkellon tai ajoneuvoon asetetun sisätilanlämmittimen välillä olevaa kaapelia.

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Originally posted by Peksu View Post
    Sivuilta luettua: "Lämmitin on CE-merkitty..." eli kai sillä sitten joku hyväksyntäkin tulee olla
    China Export...

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Sivuilta luettua: "Lämmitin on CE-merkitty..." eli kai sillä sitten joku hyväksyntäkin tulee olla
    CE hyväksyntä on yhtä tyhjän kanssa, sitä ei kukaan valvo millään tavalla...

Minua kiinnosta että jos auto palaa ko. härvelin takia, evääkö vakuutusyhtiö korvauksesta osan kuten se tekee
    jos auto palaa autoon kiinteästi asennetun ei-autokäyttöön hyväksytyn laitteen aiheuttaessa palon.

Leave a comment:

• Peksu
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Hmm. Tuota voisi jopa harkita, onkohan tuo autokäyttöön hyväksytty?

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    No mites jos laittas tämmösen lämmittimen

http://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-10...ensopiva-malli
    Hmm. Tuota voisi jopa harkita, onkohan tuo autokäyttöön hyväksytty?

Leave a comment:

• Peksu
    replied
    Originally posted by kye View Post
    DA412750

tuollaisen sarjan löysin, letkulämmitin kiertovesipumpulla asennustarvikkeinen. Se on tarkennuksen mukaan F10/11 530xd ja 535 Xd malleihin.
    No on se melko suolaisen hintainen ovh. 533€
    No mites jos laittas tämmösen lämmittimen

Leave a comment:

• kye
    replied
    DA412750

tuollaisen sarjan löysin, letkulämmitin kiertovesipumpulla asennustarvikkeinen. Se on tarkennuksen mukaan F10/11 530xd ja 535 Xd malleihin.
    No on se melko suolaisen hintainen ovh. 533€

Leave a comment:

• Nettipepe
    replied
    Originally posted by VESiX View Post
    Minulla on kanssa säteilylämmitin ja sisätilapistoke, jotka asennettiin auton luovutuksen yhteydessä. Suhtauduin säteilylämmittimeen suurella epäilyksellä, mutta on sillä jotain vaikutusta. Edes -10 asteen lämpötilassa ei näy "Pre-heating, please wait" ilmoitusta, kun konetta on lämmitetty noin tunti. Normaalisti hehkusta aletaan käyttää jo nollan tuntumassa.

Edellisessä mulla oli tehtaan webasto. Webastossa olisi tietysti enemmän tehoa ja mukavuutta, mutta jotenkin hullulta tuntui kytkeä autoa säännöllisesti pistokkeeseen akun lataamiseksi, että sai käyttää webaa. Siksi päädyin tähän edullisempaan ja huolettomampaan ratkaisuun tällä kertaa.
    WDS:stä lainattua

"Preheating

At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.

Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C."

Onhan tästä keskusteltu paljon, mutta minun mielestä säteilylämmitin on ihan hyvä koska se lämmittää öljyä... kone saa heti voitelua.
    Itse kokeilin joskus katsoa salavalikosta nesteen lämpötilaa ja ihan kohtuullisissa lukemissa oltiin kovillakin pakkasilla ja kun auto oli käynnissä lämmön nousu nopeaa koska lämpimät öljyt kierähti koneessa.
    Jokatapauksessa parempi kuin ei mitään

Leave a comment:

• jms1601
    replied
    Originally posted by kye View Post
    Jos nyt ymmärsin oikein ja muistan oikein mitä Defan koulutuksessa puhuttiin, niin Defan on muuttanut suositustaan BMWeen kohdalla, moottorit N47 ja N57. Aikaisemmin suositellun säteilylämmitimen tilalle tarjotaan letkulämmitintä kiertovesipumpulla.
    Sillälailla ja just kerkesin asennuttaa säteilylämmittimen sisähaaralla. Kustannukset oli muuten 500€. Tuo letkulämmitin on käsittääkseni aika tehokas ja kun sahan lyöt tulille niin alkaa lämmintä,puhaltaan samantien.
    No nyt mennään säteilyllä seuraavat vuodet.

Leave a comment:

• kye
    replied
    Jos nyt ymmärsin oikein ja muistan oikein mitä Defan koulutuksessa puhuttiin, niin Defan on muuttanut suositustaan BMWeen kohdalla, moottorit N47 ja N57. Aikaisemmin suositellun säteilylämmitimen tilalle tarjotaan letkulämmitintä kiertovesipumpulla.

Leave a comment:

• VESiX
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Säteilylämmitin ja sisätilahaara laitettiin syksyllä 2013, kun auto tuotiin Suomeen.

Käyttökertoja on ollut niin vähän, etten oikein tiedä, onko siitä mitään hyötyä. Sisätilalämppäri tietty on hyvä. En muista, mitä maksoi. Jotain 500€ luokkaa, kai.
    Minulla on kanssa säteilylämmitin ja sisätilapistoke, jotka asennettiin auton luovutuksen yhteydessä. Suhtauduin säteilylämmittimeen suurella epäilyksellä, mutta on sillä jotain vaikutusta. Edes -10 asteen lämpötilassa ei näy "Pre-heating, please wait" ilmoitusta, kun konetta on lämmitetty noin tunti. Normaalisti hehkusta aletaan käyttää jo nollan tuntumassa.

Edellisessä mulla oli tehtaan webasto. Webastossa olisi tietysti enemmän tehoa ja mukavuutta, mutta jotenkin hullulta tuntui kytkeä autoa säännöllisesti pistokkeeseen akun lataamiseksi, että sai käyttää webaa. Siksi päädyin tähän edullisempaan ja huolettomampaan ratkaisuun tällä kertaa.

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Originally posted by Vesku123 View Post
    Onko? :think
    Itse en ainakaan ole huomannut ko varustetta E61:sessä...
    Niin jo joo, taitaa tulla laajennetun ilmastoinnin yhteydessä (Ihka high).

Leave a comment:

• böntti
    replied
    Originally posted by jms1601 View Post
    Samasta valikosta pitäisi ilmeisesti löytyä tuo lämmitys toimintokin?
    Niin ja lämmittääkö näissä weba hytin ja motin ilman eri virityksiä?
    Pitäis löytyä juu. Tehdasweba lämmittää vain hytin, ja pienellä sähköpuolen modauksella myös motin.

Leave a comment:

• Vesku123
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Kuten myös E6x sarjassa...
    Onko? :think
    Itse en ainakaan ole huomannut ko varustetta E61:sessä...

Leave a comment:

• jms1601
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Tuo ajastettava tuuletus taitaa olla vakiovaruste F1x:ssä?
    Samasta valikosta pitäisi ilmeisesti löytyä tuo lämmitys toimintokin?
    Niin ja lämmittääkö näissä weba hytin ja motin ilman eri virityksiä?

Leave a comment:

Working...
X