Originally posted by HerttaJätkä
View Post
F10 530d Drivetrain malfunction
Collapse
X
-
Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostEGR cooler vuotaa. Purkaamolta ehjä käytetty tilalle ja EGR pois käytöstä niin loppuu nuo vaivat tuosta autosta iäksi.
Comment
-
-
Originally posted by carnifex View PostKysy ihan eka merkkihuollosta, että löytyykö autoos takaisinkutsua EGR-coolerin takia. Minullekaan ei tullut kirjettä ennenkuin kyselin tiskiltä...Last edited by HerttaJätkä; 26-05-2019, 19:35.
Comment
-
-
Tänään kävin Laakkosella ja tuli tieto ettei coolerissa ole vikaa, koska cooleri oli jo vaihdettu (ilmeisesti aikaisemmassa kotimaassaan Italiassa). Vika ei luonnollisesti hävinnyt, joten seuraava huomion kohde lienee seuraavaksi itse egr-venttiili. Pystyykö egr-venttiilin toiminnan, siis onko se ehjä, jotenkin testaamaan?
Comment
-
-
Originally posted by HerttaJätkä View PostTänään kävin Laakkosella ja tuli tieto ettei coolerissa ole vikaa, koska cooleri oli jo vaihdettu (ilmeisesti aikaisemmassa kotimaassaan Italiassa). Vika ei luonnollisesti hävinnyt, joten seuraava huomion kohde lienee seuraavaksi itse egr-venttiili. Pystyykö egr-venttiilin toiminnan, siis onko se ehjä, jotenkin testaamaan?
N47 P2457 29EB00 Exhaust-gas recirculation cooling, plausibility: Exhaust-gas recirculation cooler bypass flap faulty or cooler efficiency too low
Tämä tarkoittaa käsittääkseni että takaisinkierrätetyn pakokaasun lämpötila nousee liiaksi. Tuolle on lämpötilamittaus Ainakin jos by-pass/ohitus vuotaa niin tämä voi käydä kohtalokkaaksi imusarjalle/koneelle/autolle palamisen muodossa.
Muistelin että sellainenkin on mahdollista että pakopaine pukkaa tuon läpän auki. :think
Vikoina voi olla mm itse läppä, venttiili joka ohjaa läppää ohjaavaa kelloa, alipainekello tai esim sen alipaineputket. Venttiili on auki kun kone lämpiää muistaakseni 50 asteeseen saakka ja sen jälkeen se menee kiinni.
läppä nro 2
venttiili
Toiminta
lämpöanturi
Tämän läpän toimintaa voi testata testerillä. Itse venttiili taitaa maksaa muutaman kympin. Alipaineputken repsahtaminen ei sekään ole harvinaista.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Kiitos erittäin kattavasta vinkistä!
Vikavaihtoehtoja on paljon, joten alkaa vaikuttamaan siltä, että egr (ja siten myös dpf) lähtee eläkkeelle...
eBayssa on tarjolla egr:n tulppaussettejä, mutta vaikuttavat varsin arvokkailta kun sisältöä tutkii. Onko tulppaamiseen olemassa muita vaihtoehtoja niiden lisäksi kuin, että menee korjaamolle tuntityönä arvailemaan miten reikiä saa tukkoon?
Pystyykö valmistelemaan esim. hankkimalla etukäteen oikean kokoisia ruuveja/tulppia tms?
Comment
-
-
Originally posted by HerttaJätkä View PostKiitos erittäin kattavasta vinkistä!
Vikavaihtoehtoja on paljon, joten alkaa vaikuttamaan siltä, että egr (ja siten myös dpf) lähtee eläkkeelle...
eBayssa on tarjolla egr:n tulppaussettejä, mutta vaikuttavat varsin arvokkailta kun sisältöä tutkii. Onko tulppaamiseen olemassa muita vaihtoehtoja niiden lisäksi kuin, että menee korjaamolle tuntityönä arvailemaan miten reikiä saa tukkoon?
Pystyykö valmistelemaan esim. hankkimalla etukäteen oikean kokoisia ruuveja/tulppia tms?
Jollain foorumilaisellakin löytynee testeri sieltä suunnalta millä testin voi ajaa. Samoin alipaineputkien kunnon tutkiminen ei ole amerikan homma.
Tulppaamiseen liittyen olet itse kirjoittanut viimeisessä kappaleessa kaiken oleellisen. Osta se valmis tulppasetti mikäli siihen ratkaisuun päädyt. Kukaan niitä ei tee sulle sen edullisemmin. Settejä taitaa olla myynnissä muutamaa eri versiota riippuen moottorista.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View PostValmis setti on helpoin ratkaisu ja tosiaan jätä dpf paikoilleen jos ei ole tukossa. Haisevat helvetin pahalle ilman sitä...
Katalysaattorin jos otat pois niin haisee vanhalle bussilleF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by HerttaJätkä View PostMoro. 535xd 230kw f10 kyseessä. Drivetrain malfunction ja tehot pois. Välillä saattaa toimia pirteämminkin.
Herjat:
27B900 Pakokaasu-paineanturi ennen turbolaturia. Paine-ero liian pieni.
244C00 Ahtopaineen säätö. Ahtopaine liian alhainen.
EGR-venttiili sökö vai jotain muuta(kun)?
Vikavalo syttyi silloin tällöin puolilämpöisenä. Työläs löytää, mutta nyt toimii ja auto on selkeästi pirteämpi.
JarppaBMW i4M50 individual -23
exiä: BMW 545e -21
BMW F33 435xd -15
M550xd-12
e93 330da -08
Dodge Stealth RT/TT -91
Ford Thunderbird SC -91
Olds Supreme avo -71
Chevy Chevelle 2d HT -72
Comment
-
-
Kävin maanantaina AR-Tuningilla. EGR ohjelmoitiin pois teho-ohjelman ohella. Herjoja ei enää ole tullut, ainakaan tuon noin sen ajetun 500 km:n aikana. xHP:n taso 2 tuli mukaan myös. Voin suositella yritystä, ohjelmaa että xHP:ta. Partikkelipönttö jäi paikoilleen.Last edited by HerttaJätkä; 03-07-2019, 18:39.
Comment
-
Comment