F10 530d Drivetrain malfunction

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #16
    Originally posted by HerttaJätkä View Post
    Moro. 535xd 230kw f10 kyseessä. Drivetrain malfunction ja tehot pois. Välillä saattaa toimia pirteämminkin.

    Herjat:
    29EB00 Pakokaasunkierrätyksen jäähdytyspiirin ohitusventtiili. Vaikutus jää vajaaksi

    27B900 Pakokaasu-paineanturi ennen turbolaturia. Paine-ero liian pieni.

    244C00 Ahtopaineen säätö. Ahtopaine liian alhainen.

    EGR-venttiili sökö vai jotain muuta(kun)?
    EGR cooler vuotaa. Purkaamolta ehjä käytetty tilalle ja EGR pois käytöstä niin loppuu nuo vaivat tuosta autosta iäksi.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • HerttaJätkä
      Newbiemmer
      • Feb 2006
      • 26
      • Kuopio

      #17
      Originally posted by VolvoTDi View Post
      EGR cooler vuotaa. Purkaamolta ehjä käytetty tilalle ja EGR pois käytöstä niin loppuu nuo vaivat tuosta autosta iäksi.
      Ok. Kiitos! Mistä kohtaa nuo coolerit alkavat vuotamaan? Ihan sillä jos sen vuodon pystyy helpolla tukkimaan ja sen jälkeen ohjelmoinnilla pois käytöstä.

      Comment

      • carnifex
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 57

        #18
        Kysy ihan eka merkkihuollosta, että löytyykö autoos takaisinkutsua EGR-coolerin takia. Minullekaan ei tullut kirjettä ennenkuin kyselin tiskiltä...

        Comment

        • HerttaJätkä
          Newbiemmer
          • Feb 2006
          • 26
          • Kuopio

          #19
          Originally posted by carnifex View Post
          Kysy ihan eka merkkihuollosta, että löytyykö autoos takaisinkutsua EGR-coolerin takia. Minullekaan ei tullut kirjettä ennenkuin kyselin tiskiltä...
          Tuo oli uutta ettei takaisinkutsut tule perille. Kiitos!��
          Last edited by HerttaJätkä; 26-05-2019, 19:35.

          Comment

          • HerttaJätkä
            Newbiemmer
            • Feb 2006
            • 26
            • Kuopio

            #20
            Originally posted by carnifex View Post
            Kysy ihan eka merkkihuollosta, että löytyykö autoos takaisinkutsua EGR-coolerin takia. Minullekaan ei tullut kirjettä ennenkuin kyselin tiskiltä...
            Moro! Takaisinkutsu oli! Kiitos vielä! 😊👍

            Comment

            • carnifex
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 57

              #21
              Originally posted by HerttaJätkä View Post
              Moro! Takaisinkutsu oli! Kiitos vielä! 😊👍
              Hienoa!

              Comment

              • HerttaJätkä
                Newbiemmer
                • Feb 2006
                • 26
                • Kuopio

                #22
                Tänään kävin Laakkosella ja tuli tieto ettei coolerissa ole vikaa, koska cooleri oli jo vaihdettu (ilmeisesti aikaisemmassa kotimaassaan Italiassa). Vika ei luonnollisesti hävinnyt, joten seuraava huomion kohde lienee seuraavaksi itse egr-venttiili. Pystyykö egr-venttiilin toiminnan, siis onko se ehjä, jotenkin testaamaan?

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4644
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by HerttaJätkä View Post
                  Tänään kävin Laakkosella ja tuli tieto ettei coolerissa ole vikaa, koska cooleri oli jo vaihdettu (ilmeisesti aikaisemmassa kotimaassaan Italiassa). Vika ei luonnollisesti hävinnyt, joten seuraava huomion kohde lienee seuraavaksi itse egr-venttiili. Pystyykö egr-venttiilin toiminnan, siis onko se ehjä, jotenkin testaamaan?
                  Kampanja koskee vain egr-jäähdyttimen jäähdytinneste vuotoa. Koodi taitaa kertoa by-passin vuotamisesta ja tai jäähdyttimen huonosta toiminnasta? Jotta jäähdytin toimisi huonosti niin se vaatisi jäähdytinneste vajauksen.

                  N47 P2457 29EB00 Exhaust-gas recirculation cooling, plausibility: Exhaust-gas recirculation cooler bypass flap faulty or cooler efficiency too low

                  Tämä tarkoittaa käsittääkseni että takaisinkierrätetyn pakokaasun lämpötila nousee liiaksi. Tuolle on lämpötilamittaus Ainakin jos by-pass/ohitus vuotaa niin tämä voi käydä kohtalokkaaksi imusarjalle/koneelle/autolle palamisen muodossa.

                  Muistelin että sellainenkin on mahdollista että pakopaine pukkaa tuon läpän auki. :think

                  Vikoina voi olla mm itse läppä, venttiili joka ohjaa läppää ohjaavaa kelloa, alipainekello tai esim sen alipaineputket. Venttiili on auki kun kone lämpiää muistaakseni 50 asteeseen saakka ja sen jälkeen se menee kiinni.

                  läppä nro 2


                  venttiili


                  Toiminta


                  lämpöanturi


                  Tämän läpän toimintaa voi testata testerillä. Itse venttiili taitaa maksaa muutaman kympin. Alipaineputken repsahtaminen ei sekään ole harvinaista.
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • HerttaJätkä
                    Newbiemmer
                    • Feb 2006
                    • 26
                    • Kuopio

                    #24
                    Kiitos erittäin kattavasta vinkistä!

                    Vikavaihtoehtoja on paljon, joten alkaa vaikuttamaan siltä, että egr (ja siten myös dpf) lähtee eläkkeelle...

                    eBayssa on tarjolla egr:n tulppaussettejä, mutta vaikuttavat varsin arvokkailta kun sisältöä tutkii. Onko tulppaamiseen olemassa muita vaihtoehtoja niiden lisäksi kuin, että menee korjaamolle tuntityönä arvailemaan miten reikiä saa tukkoon?
                    Pystyykö valmistelemaan esim. hankkimalla etukäteen oikean kokoisia ruuveja/tulppia tms?

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4644
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by HerttaJätkä View Post
                      Kiitos erittäin kattavasta vinkistä!

                      Vikavaihtoehtoja on paljon, joten alkaa vaikuttamaan siltä, että egr (ja siten myös dpf) lähtee eläkkeelle...

                      eBayssa on tarjolla egr:n tulppaussettejä, mutta vaikuttavat varsin arvokkailta kun sisältöä tutkii. Onko tulppaamiseen olemassa muita vaihtoehtoja niiden lisäksi kuin, että menee korjaamolle tuntityönä arvailemaan miten reikiä saa tukkoon?
                      Pystyykö valmistelemaan esim. hankkimalla etukäteen oikean kokoisia ruuveja/tulppia tms?
                      Jokaisessa viassa on useita vaihtoehtoja eivätkä ne yleensä selviä ilman tarvittavaa dignoosia/vianhakua. Mikäli vian korjaaminen ei muodotus poikkeuksellisen kalliiksi korjaisin oikean vian aiheuttajan. Toki jos egrstä haluaa välttämättä päästä eroon niin sitten asia erikseen. Jos tämänikäisestä autosta olisi dpf poistettu ja auto käryäisi kun 20v vanhat diiselit niin auton ostajana tämä aiheuttaisi itselle välittömästi hylkyreaktion mikäli olisin ostotilanteessa. Näissä dpfn poistosta ei taida juurikaan hyötyä tehonnoston tapauksessa. Molempien tapauksessa toki auto tarvii myös käydä ohjelmoimassa jottei vikavalot yms pala.

                      Jollain foorumilaisellakin löytynee testeri sieltä suunnalta millä testin voi ajaa. Samoin alipaineputkien kunnon tutkiminen ei ole amerikan homma.

                      Tulppaamiseen liittyen olet itse kirjoittanut viimeisessä kappaleessa kaiken oleellisen. Osta se valmis tulppasetti mikäli siihen ratkaisuun päädyt. Kukaan niitä ei tee sulle sen edullisemmin. Settejä taitaa olla myynnissä muutamaa eri versiota riippuen moottorista.
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • ptikkala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1576

                        #26
                        Valmis setti on helpoin ratkaisu ja tosiaan jätä dpf paikoilleen jos ei ole tukossa. Haisevat helvetin pahalle ilman sitä...

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6327
                          • P-Pohjanmaa

                          #27
                          Originally posted by ptikkala View Post
                          Valmis setti on helpoin ratkaisu ja tosiaan jätä dpf paikoilleen jos ei ole tukossa. Haisevat helvetin pahalle ilman sitä...
                          Eipäs haise ,F11 on se pois ja X3 paikoilla eroa ei huomaa.
                          Katalysaattorin jos otat pois niin haisee vanhalle bussille
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • Jarppa63
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 760
                            • Kerava

                            #28
                            Originally posted by HerttaJätkä View Post
                            Moro. 535xd 230kw f10 kyseessä. Drivetrain malfunction ja tehot pois. Välillä saattaa toimia pirteämminkin.

                            Herjat:

                            27B900 Pakokaasu-paineanturi ennen turbolaturia. Paine-ero liian pieni.

                            244C00 Ahtopaineen säätö. Ahtopaine liian alhainen.

                            EGR-venttiili sökö vai jotain muuta(kun)?
                            Mulla samat oireet 435xd:ssä. Noi koodit viittaa "pakopuolelle". Syyllinen oli turbon solenoidi / alipaineletkun liitos / alipainesäädin.

                            Vikavalo syttyi silloin tällöin puolilämpöisenä. Työläs löytää, mutta nyt toimii ja auto on selkeästi pirteämpi.

                            Jarppa
                            BMW i4M50 individual -23
                            exiä: BMW 545e -21
                            BMW F33 435xd -15
                            M550xd-12
                            e93 330da -08
                            Dodge Stealth RT/TT -91
                            Ford Thunderbird SC -91
                            Olds Supreme avo -71
                            Chevy Chevelle 2d HT -72

                            Comment

                            • HerttaJätkä
                              Newbiemmer
                              • Feb 2006
                              • 26
                              • Kuopio

                              #29
                              Kävin maanantaina AR-Tuningilla. EGR ohjelmoitiin pois teho-ohjelman ohella. Herjoja ei enää ole tullut, ainakaan tuon noin sen ajetun 500 km:n aikana. xHP:n taso 2 tuli mukaan myös. Voin suositella yritystä, ohjelmaa että xHP:ta. Partikkelipönttö jäi paikoilleen.
                              Last edited by HerttaJätkä; 03-07-2019, 18:39.

                              Comment

                              Working...
                              X