.....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X20d nokkaketjutopic
Collapse
X
-
Justiinsa tänään tuli perheeseen tulokkaana f11 520d vm 6/2011 ajettu 117tkm. Onkohan odotettavissa ketjuremppaa? Ja jos sattuu alle 200tkm nii miten toimia jos alkaa rallattaa? Mihin ekana yhteyttä?------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
Originally posted by Torppa View PostJustiinsa tänään tuli perheeseen tulokkaana f11 520d vm 6/2011 ajettu 117tkm. Onkohan odotettavissa ketjuremppaa? Ja jos sattuu alle 200tkm nii miten toimia jos alkaa rallattaa? Mihin ekana yhteyttä?
Comment
-
-
Originally posted by Juhi$ View PostMyyjä vastaa ensisijaisesti myymästään tuotteesta, jos liikkeestä ostit.
Jos saat tuloksen, että ketju(t) ei enää bmw:n ohjearvossa niin myyjältä on aika helppo vaatia korjaus tai ainakin isosti osallistumista kuluihin..
Comment
-
-
Seuraillut jakopää ongelmien kanssa kamppailevia BMW omistajia jo jonkun aikaa! Itsellä sen verta kokemusta että ex e60 520d kävi remontissa, ihan BMW suomen piikkiin 170tkm. mittarissa. ei pitänyt ääntä ollenkaan. Sain takaisinkutsukirjeen jossa pyydettiin tuomaan auto tarkastukseen. Tarkastuksessa selvisi että ketjut vaihtokunnossa! uusi aika. Ja kaksi päivää oli pajalla ja auto ehjänä! lasku 0euroa.
Nykyinen 2013 vuoden f10 520d käynyt myös samaisessa operaatiossa! samalla vaihdettu ahdin takuuseen! mittarissa 190tkm. kaikki BMW suomen piikkiin. 0 euroa laskulla! kummatkin autot kylläkin huollatettu aina Laakkosella Hertsikassa, liekkö vaikuttanut hyvään palveluun!? :think
Jakopäät ovat eniten vaivanneet taksi käytössä olleita kiesejä! kuulemma johtuu osittain paljosta tyhjäkäynnistä. Faijalla taksissa neljäs f10 520d! jokainen auto käynyt moottorin vaihdossa, rikkoutuneen koneen vuoksi. Pari kestänyt 100tkm paremmalle puolelle, ja pari noin 200tkm. Moni kun on pähkäillyt että ei näissä uudemmissa enää ole, ja loppunut vika siihen ja siihen vuosimalliin niin ei pidä paikkaansa! jokainen moottori näyttää olevan oma yksilönsä kettinkien puolesta!
Comment
-
-
Mitenkäs pienten koneiden jakopäät jaksaa? Itsellä kaksi vuotta sitten hankittu f11 vuonna 2012 valmistunut. Hankittaessa ajettu 106tkm ja ketjun mittautin merkkiliikkeessä varmuuden vuoksi kun oli 113tkm ajettu. Mitään ylimääräisiä ääniä en silloin käyntiäänestä erottanut. Ketju oli kuulemma uuden veroinen. Käsittääkseni mitattiin vain ylempi ketju. Minkään näköistä dokumenttia en mittauksesta mukaani saanut kun ei kuulemma saanut antaa. Tällä viikolla kun pitkästä aikaa kuuntelin taas käyntiääniä niin ihan kuin nyt lämpöisellä koneella tyhjäkäynnillä pieni jaksoittainen kihinä kuuluisi. Kylmällä koneella ei ääni erotu. Nyt on 138tkm mittarissa. Onko joku mittauttanut ketjujaan ja miten kauan sitten sen jälkeen ilman murheita ajellut jos ei vaihtotarvetta silloin ollut? Toki moottorin "ominaisuudet" oli tiedossa kun autoa ostin joten mikään yllätys ei ole jos ketjuremontti pitää piakkoin tehdä.
Comment
-
-
Originally posted by Henkka76 View PostMitenkäs pienten koneiden jakopäät jaksaa? Itsellä kaksi vuotta sitten hankittu f11 vuonna 2012 valmistunut. Hankittaessa ajettu 106tkm ja ketjun mittautin merkkiliikkeessä varmuuden vuoksi kun oli 113tkm ajettu. Mitään ylimääräisiä ääniä en silloin käyntiäänestä erottanut. Ketju oli kuulemma uuden veroinen. Käsittääkseni mitattiin vain ylempi ketju. Minkään näköistä dokumenttia en mittauksesta mukaani saanut kun ei kuulemma saanut antaa. Tällä viikolla kun pitkästä aikaa kuuntelin taas käyntiääniä niin ihan kuin nyt lämpöisellä koneella tyhjäkäynnillä pieni jaksoittainen kihinä kuuluisi. Kylmällä koneella ei ääni erotu. Nyt on 138tkm mittarissa. Onko joku mittauttanut ketjujaan ja miten kauan sitten sen jälkeen ilman murheita ajellut jos ei vaihtotarvetta silloin ollut? Toki moottorin "ominaisuudet" oli tiedossa kun autoa ostin joten mikään yllätys ei ole jos ketjuremontti pitää piakkoin tehdä.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
Comment