Eturenkaan etupuolella on huoltoluukku joka on kahdella ruuvilla kiinni. Siihen pääsee käsiksi kun käännät renkaat linkkuun tai ottamalla renkaan lampunvaihdon ajaksi irti.
Huoltoluukun kannen alta paljastuu uusi muovikansi joka aukeaa kääntämällä vastapäivään.
Alta pitäisi paljastua sytyttimen pää ja itse polttimo. Irti ja vaihtoon.
Ota varmuuden vuoksi akun miinus irti vaihdon ajaksi.
Tämäpä oli hieno ohje, kiitos! polttimen vaihtoon meni ehkä kolme minuuttia näiden avulla. Ensin mietin konepellin avattuani että mistähän lähtis purkamaan , mutta sitten päätin vilkaista täältä ohjeita, onneksi
Sama homma edessä F11:ssa. Oikea etuvalo alkoi ensin punertaa ja sitten kuoli. Olisi joutilas vasen umpio, polttimoineen, varastossa. Sen polttimon
voinee laittaa kiinni vaikka on eri puolelta? Sen verran koitin renkaita käännellä, että M-Sport alusta ja 245/40-19" renkailla pitää kiekko ottaa irti, että umpion taakse pääsee kunnolla.
Kiitos... taitaa olla niin, etten edes viitsi yrittää...
Ohjeessa oli että koko umpio irroitetaan mutta jostainsyystä sekään ei vaikuta kovin järkevälle. Saako sisälokarin etuosan helposti purettua pois edestä ja antaako se lisätilaa?
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Ohjeessa oli että koko umpio irroitetaan mutta jostainsyystä sekään ei vaikuta kovin järkevälle. Saako sisälokarin etuosan helposti purettua pois edestä ja antaako se lisätilaa?
Sisälokarin etuosa lähtee helposti. Rengas pois ja kaikki viissataa ruuvia pois niin irtoaa. Valonvaihdon kannalta en osaa sanoa, kuinka paljon se helpottaa.
Alunperin luultiin, että xenonpolttimo kestää sen mitä autokin. Mersulla esim. suunniteltiin polttimon asennusta jonnekin alustaan ja valokuitua pitkin sitten umpiolle. Ajatuksena, ettei sitä tarvitse koskaan vaihtaa.
Kuinkas sitten kävikään? Oliko se TM tai joku, joka totesi valotehoa olevan parin/kolmen vuoden kuluttua alle puolet?
E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Aikasemmissa umpioissa taisi olla jonkunverran noita vikoja että umpio oli vuotanut sisään kosteutta. Mahtaakohan tuon muutoksen taustalla olla syy saada tuo tiiviimmäksi?
Toinen ajatuksen kukkanen on tuo kun faceliftissä vilkku on siirtynyt peiliin että kuitenkin lokariin jätettiin vielä vilkunkolo. Kait se olisi sitten tullut niin kalliiksi painaa uudella muotilla peltejä ja vielä riippuen varusteista... :think
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Toinen ajatuksen kukkanen on tuo kun faceliftissä vilkku on siirtynyt peiliin että kuitenkin lokariin jätettiin vielä vilkunkolo. Kait se olisi sitten tullut niin kalliiksi painaa uudella muotilla peltejä ja vielä riippuen varusteista... :think
PMA:n sivu anturit on niissä somisteissa.
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment